Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.

Data: 2011-03-01 08:27:39
Autor: Przemysław Warzywny
Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.
Dzień zapowiadał się miły. Mąż wyszedł, jak zwykle odprowadziłam go do drzwi, potem usłyszałam pukanie, zobaczyłam męża, ludzi w mundurze - żona Jana Podgórskiego tak wspominała w programie "Tomasz Lis na żywo" dzień, w którym jej męża zatrzymali funkcjonariusze CBA
Za łapówki miał organizować najgroźniejszym przestępcom dokumentację medyczną. Prof. Jan Podgórski, generał Wojska Polskiego był wówczas znanym neurochirurgiem, szefem Centralnego Szpitala Klinicznego MON w Warszawie. Po akcji CBA stracił stanowisko, a ówczesny szef MON Aleksander Szczygło zwolnił go ze służby wojskowej.

3,5 roku później Sąd Najwyższy ocenił, że lekarz jest niewinny. Co wtedy czuł? - Trudno to wyrazić jednym słowem. Wzruszenie, nie mogłem uwierzyć, że to koniec. Gdyby nie wsparcie rodziny i pacjentów, nie wyobrażam sobie co bym robił. Realizowałem się jako lekarz. Ta sprawa nie przysporzyła mi popularności - opowiadał w programie "Tomasz Lis na żywo".

Opowiedział jak zapamiętał tamten poranek: - Było to nad ranem, wyjeżdżałem z domu do pracy, był upalny sierpień, na taki się zanosiło. Zatrzymali mnie niedaleko domu, pod Warszawą funkcjonariusze Żandarmerii i CBA. Kazali wrócić do domu, przeszukali mieszkanie, nic nie znaleziono dziwnym trafem - zadrwił.

Jego żona też wspominała tamten dzień: - Dzień zapowiadał się miły. Mąż wyszedł, jak zwykle odprowadziłam go do drzwi, potem usłyszałam pukanie, zobaczyłam męża, ludzi w mundurze. Mąż wszedł i powiedział, że panowie chcieli z nim porozmawiać w domu, przeczytali akt prawdopodobnie mówiący o rewizji w domu. Odbywało się to w dość przyzwoity sposób, nie tak jak sceny, które pokazywano później w telewizji, jakiegoś dramatycznego aresztowania. Tego w rzeczywistości nie było, choć cała sytuacja była dramatyczna i trudna do zrozumienia. Mąż przyjmuje pewne leki, choruje na nadciśnienie, wychodzi bez śniadania, bałam się o niego. Czy będę mogła mu pomóc? Sytuacja była tak zaskakująca, nie udzielono mi informacji co będzie się dalej działo z mężem. Gdzie mogę go spotkać, czy mogę mu coś podać. Nic - wspominała żona prof. Podgórskiego.

- Który dzień z tych ponad tysiąca dni był najtrudniejszy - chciał wiedzieć Lis.

- Chyba ten pierwszy, nie pozwolono mi zadzwonić do kliniki, żeby powiedzieć, że nie będę uczestniczył w operacjach. Nie znałem żadnych zarzutów. Był straszny upał, czekaliśmy na korytarzu, ociekaliśmy potem. Jeden z funkcjonariuszy podszedł ze szklanką wody i zapytał czy coś jadłem. Oddał mi drożdżówkę, być może swoją. Nie pamiętam jego nazwiska, ale pamiętam co zrobił - opowiadał.

Podgórski mówił też o swoim domu: - Pochodzę z rodziny lekarsko-prawniczej, rodzice byli lekarzami, dziadek był rotmistrzem 21 pułku ułanów, stąd "dziadek" Piłsudski w klapie, z domu wyniosłem tradycje patriotyczne. Pewnie komuś przeszkadzałem, może swoją postawą, może ktoś nie mógł zrozumieć, że zgodnie z normami natowskimi, po otrzymaniu stanowiska jest przypisany stopień generalski. Jest dużo ludzi, którzy zazdroszczą, żeby zazdrościć. Może ktoś z kolegów zazdrościł tego stołka - próbował zrozumieć, skąd wzięły się posądzenia o załatwianie dokumentacji medycznej przestępcom.

Siłę odzyskał, gdy sędzia nie zgodził się na jego aresztowanie: - Wszystko zaczęło się kręcić na nowo od bardzo odważnej i prawej decyzji niezawisłego sędziego, który nie zgodził się na areszt. Był to człowiek, który pokazał, że ma hart ducha - mówił.

- Co by chciał powiedzieć pan Mariuszowi Kamińskiemu, byłemu szefowi CBA? - zapytał Lis.

- To powie w odpowiednim czasie mój pełnomocnik. Ja powiem tylko, niech ten pan stanie oko w oko z pacjentami, którzy nie doczekali się pomocy mojej, doktora Garlickiego, bo przecież nikim innym nie miałem być, jak doktorem Garlickim bis. Walczę o przywrócenie rangi oficera i godności lekarskiej i by w Polsce panowało prawdziwe prawo, sprawiedliwość i praworządność. Tego PiS nie zapewnia - zakończył.

Tutaj przeczytasz historię prof. Jana Podgórskiego.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9181241,Podgorski_o_akcji_CBA__Mialem_byc_doktorem_Garlickim.html#ixzz1FKYbdRM8

Przemek

--

.."Gen. Błasikowi bardzo zależało, aby akurat lot do Smoleńska przebiegał wzorowo.
Mógł się czuć zobowiązany wobec prezydenta Kaczyńskiego.

Data: 2011-03-01 12:05:34
Autor: cytryna
[...]

=================

Kolejni kandydaci do analogicznych wynurzeń to cmentarni generałowie hazardu:
Sobiesiak, Chlebowski, Drzewiecki, Rosół oraz członkowie zakonu szpitalników:
Sawicka-Cielebąk, Grzegorek, a na końcu sam wielki przyjaciel Baraniny, prezes układu wrocławskiego. Będzie wesoło, a pałkarze z GWna znów się przewerbują.

Data: 2011-03-01 12:31:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-01 08:27, Przemysław Warzywny pisze:
[...]

I to jest właśnie metoda na tą naszą zarazę zwana korupcją. Menda "biorąca" nie powinna znać dnia ani godziny.

Data: 2011-03-01 13:47:26
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikildr$k28$1news.onet.pl...
[...]

Ale! Zawsze jest to ale!
W tym wypadku ale - zatrzymywany musi być winny.
A z tym CBA miało kłopoty. Co akcja - to wpadka.

Data: 2011-03-01 14:26:00
Autor: Hans Kloss
Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.
On 1 Mar, 13:47, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Co akcja - to wpadka.

 Co akcja to zatrzymany okazał się być jakoś-tam związany z
Jedyniesłuszną Partyją i wyciągany bezczelnie z bagna przez swoich
kolegów.
Gdzie proces ewidentnej platfonskiej łapówkary cielebąk vel
"sawickiej" to już 4 rok mija...
Co dalej z ewidentnymi dowodami próby wymuszenia łapówki przez
platfonsa karnowskiego- oprócz wylania z peło UJAWNIAJĄCEGO owe
dowody?
Jak sie skończyła EWIDENTNA sprawa przekupywania "sponsorów" kampanii
wyborczej  pełognoja palikota?
Domniemywać możnac że  tak samo jak z nimi postępowano  z całą resztą
platfonskich "niewinnych".
J-23

Data: 2011-03-01 22:43:57
Autor: jadrys
[...]

Liczy się skuteczność, a ta przemawia za metodami CBA Kamińskiego.

Data: 2011-03-02 07:35:16
Autor: Przemysław Warzywny
[...]

No Jadrys, przeszedłeś samego siebie! Nie ważne, żeby zatrzymany był winny, ważne, żeby był zatrzymany. Faktycznie ta metoda przemawia za CGA Kamińskiego.

Przemek

Data: 2011-03-02 08:02:15
Autor: Przemysław Warzywny
Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.

Użytkownik "Przemysław Warzywny" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał

No Jadrys, przeszedłeś samego siebie! Nie ważne, żeby zatrzymany był winny, ważne, żeby był zatrzymany. Faktycznie ta metoda przemawia za CGA Kamińskiego.

Oczywiście miało być CBA Kamińskiego.

Przemek

Data: 2011-03-02 08:41:48
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-02 07:35, Przemysław Warzywny pisze:

[...]

Po pierwsze *na pewno *ci zatrzymywania przez ówczesne CBA nie byli niewinni. A po drugie gangrenę leczy się radykalnymi środkami a nie maścią i tylko wtedy przynosi to właściwy i oczekiwany skutek.

Data: 2011-03-02 08:51:12
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikksbr$i7c$2news.onet.pl...
[...]

Najlepiej po stalinowsku: strzał w tył głowy?

Data: 2011-03-02 09:20:22
Autor: jadrys
[...]

Tak, nie widzę żadnych okoliczności łagodzących dla lekarza który nie kieruje ciężko chorego człowieka do na badania diagnostyczne i do szpitala tylko dlatego  że nie dostaje łapówki.

Data: 2011-03-02 09:29:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikkuk2$pmh$3news.onet.pl...

[...]

No coż. Ja w takim przypadku proponuję jednak cywilizowane metody - taką sprawą powinien zająć się wymiar sprawiedliwości, a strzały w tył głowy zostawić minionym złym czasom.

Data: 2011-03-02 09:43:11
Autor: jadrys
[...]

Ale bez prowokacji takiego osobnika możesz w "pompkę" pocałować. Bez niedozwolonych "bezprawiem" środków on jest bezkarny.

I nie przesadzaj, - szybki strzał w tył głowy jest o niebo bardziej humanitarny od krzesła elektrycznego czy komory gazowej.

Data: 2011-03-02 09:53:48
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikl04t$up9$1news.onet.pl...

[...]

Tak mogą mówić tylko komunistyczne kanalie. Zaliczasz się do nich?

Data: 2011-03-02 15:18:30
Autor: jadrys
[...]

Jest to głos humanitaryzmu. Jeżeli już jest zasądzona kara śmierci, to należy ją wykonać szybko, humanitarnie i bezboleśnie, bez tortur psychicznych skazańca. Komunistyczne, (a właściwie pseudokomunistyczne, bo komunista to nie nazwa - to styl życia, styl bycia) kanalie niczym się nie różnią od kanalii kapitalistycznych.

Data: 2011-03-02 08:41:27
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikjp9q$rcg$1news.onet.pl...

[...]

Jaka skuteczność? Same wpadki.

Data: 2011-03-02 08:57:23
Autor: jadrys
Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.

Liczy się skuteczność, a ta przemawia za metodami CBA Kamińskiego.

Jaka skuteczność? Same wpadki.

Gdybyś miał styczność z ludźmi którzy wcześniej zmuszani byli do dawania łapówek a po paru spektakularnych aresztowaniach przez CBA M. Kamińskiego nie było już komu dawać pod bo łapowkobiorcy zaczęli trząść portkami, to inaczej byś gadał. A zreszta to ostatnie zdanie nie jest takie pewne - w wielu sprawach jesteś głuchy i ślepy na fakty i ślepo bronisz złych spraw.

Data: 2011-03-02 09:14:42
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikkt92$l74$1news.onet.pl...

[...]

Puste gadki. Pobożne życzenia. Pokaż statystyki potwierdzające bojaźń przed CBA.
Nie będę wyliczał wpadek, bo jest ich za dużo.
Pokaż fakty - sukcesy.

Data: 2011-03-02 09:46:20
Autor: jadrys
[...]

Przez to ci napisałem jak się sytuacji miała po działaniach M. Kamińskiego. Odnotowanie w statystykach skali zahamowania korupcji jest niemożliwe. Musisz to znać z autopsji lub znać ludzi którzy to odczuli.

Data: 2011-03-02 09:51:27
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikl04t$up9$2news.onet.pl...

[...]

Jedna pani... drugiej pani...

Data: 2011-03-02 15:17:20
Autor: jadrys
[...]

Od jednaj pani będącej w temacie dowiesz się więcej niż z jakiegoś stronniczego szmatławca.

Data: 2011-03-02 17:09:30
Autor: cirrus
[...]

Beria miał większą skuteczność.

--
stevep

Data: 2011-03-02 16:22:47
Autor: obserwator
cirrus <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał(a):

Beria miał większą skuteczność.

od Berii, to ty sie az tak bardzo nie dystansuj. W koncu dzieki takim jak on
twoja partia PO czy SLD, nadal rzadza nad Wisla, a ty ewidentnie nalezysz do
polactwa. --

Data: 2011-03-03 16:31:24
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iklqsm$d98$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty za to należysz do kretyństwa i to od ciebie się dystansuje.

--
stevep

Data: 2011-03-02 23:20:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-02 17:09, cirrus pisze:
[...]

Lepiej podaj za przykład jego ( Kamińskiego)  następce.

Data: 2011-03-03 16:32:24
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikmga8$jaf$3news.onet.pl...
[...]

To Kamiński jest naśladowcą Berii?

--
stevep

Data: 2011-03-03 22:02:33
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-03 16:32, cirrus pisze:

Beria miał większą skuteczność.
Lepiej podaj za przykład jego ( Kamińskiego)  następce.
Liczy się skuteczność, a ta przemawia za metodami CBA Kamińskiego.

To Kamiński jest naśladowcą Berii?

Nie odwracaj kota ogonem tylko mow jakie osiągnięcia ma następca Kamińskiego. On ma bardzo ułatwione zadanie, tacy jak Jan K. wrócili do kraju i znowu robią "interesy" w Polsce..

Data: 2011-03-04 16:19:14
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikovm4$e3c$1news.onet.pl...
[...]

Jeżeli następca Kamińskiego nie ma takich "osiągnięć" jak Blida, Garlicki, Podgórski to bardzo dobrze.

--
stevep

Data: 2011-03-05 10:48:45
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-04 16:19, cirrus pisze:
[...]

To zadaj sobie pytanie po co my utrzymujemy ten urząd? On teraz funkcjonuje tylko dla szukania haków na swoich poprzedników.

Data: 2011-03-05 15:23:02
Autor: złodziej podatków
> [...]

> A z tym CBA miało kłopoty. Co akcja - to wpadka.

Liczy się skuteczność, a ta przemawia za metodami CBA Kamińskiego.

Poza tym w domu wszyscy pozostali są zdrowi, mam nadzieję.

Data: 2011-03-05 16:22:21
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-05 15:23, złodziej podatków pisze:

Liczy się skuteczność, a ta przemawia za metodami CBA Kamińskiego.
Poza tym w domu wszyscy pozostali są zdrowi, mam nadzieję.

U ciebie? No to gratuluję.. Pewnie się zdrowo odżywiacie?

Podgórski o akcji CBA: Miałem być doktorem Garlickim bis.