Podgrzewacz płynu chłodzącego

Data: 2017-11-15 04:04:33
Autor: Kris
Podgrzewacz płynu chłodzącego
W dniu środa, 15 listopada 2017 11:40:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Ponieważ będę musiał tej zimy parkować pod chmurką, a mój "bolid" przy większych mrozach długo się nagrzewa, więc myślę nad zamontowaniem grzałki elektrycznej podgrzewającej płyn chłodniczy.
Wstępnie by mi pasowało coś takiego:
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-plynu-silnika-webasto-1500w-i7039894967.html

Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?
Zamierzam to założyć do fiata z silnikiem 1,9 JTD.
Auto będzie stało na placu, więc sobie podłączę zasilanie 230V przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

Farelkę w środek wstaw
Włączysz 10minut przed wejściem do auta i jak wsiadasz to masz ciepłe auto i odmarznięte szyby.

Data: 2017-11-15 13:13:16
Autor: Jacek
W dniu 15.11.2017 o 13:04, Kris pisze:

Farelkę w środek wstaw
Włączysz 10minut przed wejściem do auta i jak wsiadasz to masz ciepłe auto i odmarznięte szyby.
Farelkę dziś wstawiałem :-)
Przy minus 2 po 10 minutach w środku było cieplo, ale szyby trzeba było skrobać.
Jacek

Data: 2017-11-15 13:19:15
Autor: Myjk
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Wed, 15 Nov 2017 13:13:16 +0100, Jacek
Farelkę dziś wstawiałem :-)
Przy minus 2 po 10 minutach w środku było cieplo, ale szyby trzeba było skrobać.

Odważnie. :P 10 minut farelą przy minusowej temperaturze to mało, szczególnie że nawiew
nie idzie bezpośrednio na szyby -- jak to może mieć miejsce z kanałów
nawiewnych. U mnie webasto musi grzać min. pół godziny przy temp. poniżej
zera, żeby wytopić śnieg/szron z okien.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-11-15 12:06:48
Autor: Bolko
Podgrzewacz płynu chłodzącego
nawiewnych. U mnie webasto musi grzać min. pół godziny przy temp. poniżej
zera, żeby wytopić śnieg/szron z okien.

a ile takie webasto bierze paliwa na te półgodziny w normalną zime?
czesto trzeba tankować takie coś?

Data: 2017-11-15 12:37:59
Autor: WS
On Wednesday, November 15, 2017 at 9:06:49 PM UTC+1, Bolko wrote:

a ile takie webasto bierze paliwa na te półgodziny w normalną zime?
czesto trzeba tankować takie coś?

zalezy od mocy http://www.elcar.krakow.pl/webasto.html
paliwo z baku bierze zazwyczaj

Data: 2017-11-16 08:54:25
Autor: Myjk
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Wed, 15 Nov 2017 12:06:48 -0800 (PST), Bolko
a ile takie webasto bierze paliwa na te półgodziny w normalną zime?

2.5-5kW 0,3-0,6 L/h.

czesto trzeba tankować takie coś?

To nie ZAZ :P Webasto jest podpięte do baku.

BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-11-16 00:47:13
Autor: Bolko
Podgrzewacz płynu chłodzącego

BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P

Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy. dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu

Data: 2017-11-16 10:19:01
Autor: Myjk
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Thu, 16 Nov 2017 00:47:13 -0800 (PST), Bolko
Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy. dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu

Przestrzelona analogia, bo samochód spali tyle, ile mu depnie kierowca.
Znam takich, co palą 2x więcej niż ja i 4x częściej klocki hamulcowe
wymieniają. W webasto nie ma pedału gazu, warunki (spalania) są w zasadzie stałe, więc
i nie ma szczególnego miejsca na rozbieżności. Ale jako niewierny możesz
zawsze dodać 10-20%. :P

--
Pozdor Myjk

Podgrzewacz płynu chłodzącego