Data: 2010-10-18 01:03:32 | |
Autor: Ekim | |
Podgrzewane menetki | |
Witam,
jako że moje moto już sprzedane przez jaki¶ czas zmuszon jestem korzystać z uprzejmo¶ci rodziny i ujeżdżam Fazera 600 '99. Moto z Anglii sprowadzone, ładnie doinwestowane ... między innymi w podgrzewane manetki. No ale te manetki nie daj± ciepła. Sprawdziłem napięcie dochodz±ce do manetki. W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON ma 6V. Tyle że te warto¶ci pozwalaj± na ledwie ocieplenie manetek na postoju po kilku minutach. A jak jest u Was? Pozdrówka, Ekim w poszukiwaniu SV650 na wtrysku |
|
Data: 2010-10-18 10:28:35 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-18 10:03, Ekim pisze:
Witam, Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w takim razie powinny byc rownolegle do zasilania. KJ |
|
Data: 2010-10-18 04:14:46 | |
Autor: Ekim | |
Podgrzewane menetki | |
On 18 PaĽ, 10:28, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w Tyle że ja tam mam podł±czenie do instalacji (plus i minus), a potem jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON) a potem manetki. Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno i¶ć ponad 12V, Tak? Może kto¶ kto to montował podł±czył się do instalacji w miejscu gdzie jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić. Pozdrawiam, Ekim W poszukiwaniu SV650 na wtrysku |
|
Data: 2010-10-18 18:58:56 | |
Autor: greg | |
Podgrzewane menetki | |
"Ekim" <ekimluczak@gmail.com> wrote in message news:041311ee-1766-405a-97fe-a63254e5cf48g18g2000yqk.googlegroups.com... On 18 PaĽ, 10:28, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote: Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w Tyle że ja tam mam podł±czenie do instalacji (plus i minus), a potem jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON) a potem manetki. Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno i¶ć ponad 12V, Tak? Może kto¶ kto to montował podł±czył się do instalacji w miejscu gdzie jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić. Siema, ta centralka najprawdopodobniej daje tak, że na ON s± poł±czone szeregowo, a na START równolegle więc na start manetka powinna mieć 12 volt a na ON 6-7 wła¶nie bo odliczasz spadek napięcia na tej drugiej oczywi¶cie może byc co¶ zepsute, Ľle podł±czone itp itd pozdro greg |
|
Data: 2010-10-18 08:37:30 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-18, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.Witam, -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-18 01:45:18 | |
Autor: amos | |
Podgrzewane menetki | |
On 18 PaĽ, 10:37, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba wSzeregowo znaczy. -- amos |
|
Data: 2010-10-18 08:51:23 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:
Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.Szeregowo znaczy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-18 02:35:09 | |
Autor: amos | |
Podgrzewane menetki | |
On 18 PaĽ, 10:51, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> Szeregowo znaczy.Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwodu zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki. Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie. -- amos |
|
Data: 2010-10-18 09:39:56 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:
Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwoduJedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia) a druga grzeje dwa razy mocniej, tzn. grzala bo juz zdemontowalem i testknie za nimi :-( Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od centralki). -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-18 09:42:13 | |
Autor: amos | |
Podgrzewane menetki | |
On 18 PaĽ, 11:39, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia) To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od A to latwo przetestowac. Jako, ze mam jedno zlacze niemal na wierzchu, moge jutro rano sprawdzic. Jesli zmarzne w jedna reke, a druga poparze, Ekim wisi mi zgrzewke ;) -- amos |
|
Data: 2010-10-18 09:55:52 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 18 PaĽ, 18:42, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
> Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)Przeca napisałem, że prawdopodobnie się upaliła bo ponieważ nie ma przej¶cia co sprawdziłem wyżej wspomnianym multimetrem :-) > Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej odTestuj ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-18 13:23:23 | |
Autor: amos | |
Podgrzewane menetki | |
AZ napisał(a): Testuj ;-)Dokonalem doglebnej analizy schemetu podnego w innstrukcji I przypomnialem sobie jak to wyglada na zywo. Potwierdzam AZ prawde gada jest rownolegle. Nie bede narazal kolegi na koszta ;) -- amos |
|
Data: 2010-10-18 11:11:36 | |
Autor: PawelK vel Pablo | |
Podgrzewane menetki | |
Dnia 291 roku bież±cego, Ekim zeznał(a) jak następuje:
Witam, Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł Grzej± naprawdę wystarczaj±co dobrze, bez problemu można polatać póĽnym wieczorem przy obecnej pogodzie. Jedyny minus to odmrożone kciuki :-) -- PawelK vel Pablo e-mail: pablo i klubvolvo org pl V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz" FZS600 Fazer '01 52kkm Warszawa Gocław |
|
Data: 2010-10-18 11:26:30 | |
Autor: falco | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-18 11:11, PawelK vel Pablo pisze:
Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł Siema, Oxfordy Sport też daj± radę, choć mam ten sam problem z kciukami... ;) Zauważyłem, że czasem samoistnie przeł±cza się poziom grzania na minimum (tak jakby reset, po chwilowym wył±czeniu zasilania). Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed przegrzaniem (choć potrafi się przeł±czyć po krótkim grzaniu) albo chwilowy spadek napięcia...? Kto¶ miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport? -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-18 09:32:18 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-18, falco <mfalco@wp.pl> wrote:
Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc moze masz ja gdzies kolo kierownicy i przy ruszaniu kierownica cos w niej nie styka - u mnie tak bylo. Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza za kazdym razem ustawianie poziomu... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-18 11:40:53 | |
Autor: falco | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-18 11:32, AZ pisze:
Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc Starałem się wszystko spiąć na "sztywno", więc kable nie latają luzem, itp., Rozłączanie/łączenie wtyczki nic nie pomagało, może pobawię się miernikiem albo zareklamuje... ;) Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza Tak, to prawda jest to mocno wkurzające, zwłaszcza, że kontrolki mocy są jednak dość słabo widoczne, zwłaszcza w świetle. -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-19 10:40:32 | |
Autor: Szymon Machel | |
Podgrzewane menetki | |
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci Zauważyłem, że czasem samoistnie przeł±cza się poziom grzania na minimum (tak jakby reset, po chwilowym wył±czeniu zasilania). Założyłem ostatnio Oxfordy. Poinformowano mnie przy okazji, że maj± zabezpieczenie przed pobieraniem mocy jak prad osłabnie, ponieważ do¶ć dużo go bior±, aby nie wyczerpać akumulatora. I faktycznie, zauważ kiedy spada na minimum. U mnie czasami tak się dzieje jak stanę i odejmę gaz (np. na skrzyżowaniu). Szymon |
|
Data: 2010-10-19 11:23:26 | |
Autor: falco | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-19 10:40, Szymon Machel pisze:
I faktycznie, zauważę kiedy spada na minimum. Nie mierzyłem jeszcze miernikiem, ale rzeczywiście zaobserwowałem, że gdy włączę grzanie, to minimalnie (pulsując) przygasa podświetlenie zegarów. Tak, więc chyba trzeba będzie się do tego przyzwyczaić... :( -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-19 09:26:33 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-19, falco <mfalco@wp.pl> wrote:
A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie? To akuratI faktycznie, zauwaĹĽÄ™ kiedy spada na minimum. jest normalna rzecz, ladowanie przy obrotach biegu jalowego czesto jest za biedne by pociagnac, oswietlenie, kierunkowskazy, manetki i troche innych dupereli... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-19 11:30:29 | |
Autor: falco | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-19 11:26, AZ pisze:
A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie? Nie, tylko przy grzaniu, które gdy wyłączam od razu niknie. To akurat Tak, wiem, ale w tym przypadku pojawia się tylko przy minetkach. Do tego jest tak mimimalne, że musiałem się mocno przyglądać (w nocy), żeby je zauważyć... Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać. -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-19 09:40:48 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 2010-10-19, falco <mfalco@wp.pl> wrote:
No bo producent tak pomyslal instalacje zeby bylo w porzadku przy oryginalnej ilosc odbiornikow, minetki maja do 4A, wiec jest to ~50W. Nie jest to powod do zmartwien. To po co sie tym przejmujesz? Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać.Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-19 11:55:24 | |
Autor: falco | |
Podgrzewane menetki | |
W dniu 2010-10-19 11:40, AZ pisze:
To po co sie tym przejmujesz? Może się nie zrozumieliśmy, ja się tym nie przejmuję, wolę co jakiś czas przełączyć tryb grzania niż mieć sfajczoną instalkę... ;) Trochę, to upierdliwe, ale idzie się przyzwyczaić, zresztą w tej cenie nie ma co wybrzydzać, bo grzeją naprawdę dobrze. Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie To już wcześniej zrobiłem, łącznie ze zmianą bateryjki na markową. ;) -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-19 18:42:15 | |
Autor: Marcin N | |
Podgrzewane menetki | |
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9jpuf$jgs$1@news.net.icm.edu.pl... W dniu 2010-10-19 11:40, AZ pisze: Też mam takie Oxfordy i także przełączają się na 30% po postojach. Wg mnie to zabezpieczenie przed przegrzaniem. Przy krótkim postoju nie przełączają się. Nawet przy wyłączeniu silnika - dalej pozostają w poprzednio nastawionej pozycji. Odpada więc twierdzenie, że to alternator zbyt mało wydajny. |
|
Data: 2010-10-19 10:37:57 | |
Autor: AZ | |
Podgrzewane menetki | |
On 19 PaĽ, 18:42, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Aż o tak± inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Sk±d by sterownik miał wiedzieć jak mocno s± nagrzane manetki? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-20 08:27:02 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Podgrzewane menetki | |
AZ napisał(a):
Aż o tak± inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Sk±d by z mozgu kierowcy -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2010-10-20 06:40:07 | |
Autor: amos | |
Podgrzewane menetki | |
On 20 PaĽ, 08:27, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:
> sterownik miał wiedzieć jak mocno s± nagrzane manetki?i odglosu szczekania zebow kierownika. -- amos |
|