Podgrzewane menetki

Data: 2010-10-18 01:03:32
Autor: Ekim
Podgrzewane menetki
Witam,

jako że moje moto już sprzedane przez jaki¶ czas zmuszon jestem
korzystać z uprzejmo¶ci rodziny i ujeżdżam Fazera 600 '99. Moto z
Anglii sprowadzone, ładnie doinwestowane ... między innymi w
podgrzewane manetki. No ale te manetki nie daj± ciepła. Sprawdziłem
napięcie dochodz±ce do manetki. W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V. Tyle że te warto¶ci pozwalaj± na ledwie ocieplenie manetek na
postoju po kilku minutach. A jak jest u Was?

Pozdrówka, Ekim
w poszukiwaniu SV650 na wtrysku

Data: 2010-10-18 10:28:35
Autor: KJ Siła Słów
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-18 10:03, Ekim pisze:
Witam,
 W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V.

Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

KJ

Data: 2010-10-18 04:14:46
Autor: Ekim
Podgrzewane menetki
On 18 PaĽ, 10:28, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

Tyle że ja tam mam  podł±czenie do instalacji (plus i minus), a potem
jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON)
a potem manetki.
Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno i¶ć ponad 12V, Tak?
Może kto¶ kto to montował podł±czył się do instalacji w miejscu gdzie
jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić.

Pozdrawiam, Ekim
W poszukiwaniu SV650 na wtrysku

Data: 2010-10-18 18:58:56
Autor: greg
Podgrzewane menetki

"Ekim" <ekimluczak@gmail.com> wrote in message news:041311ee-1766-405a-97fe-a63254e5cf48g18g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Siema,

ta centralka najprawdopodobniej daje tak, że na ON s± poł±czone szeregowo, a na START równolegle

więc na start manetka powinna mieć 12 volt a na ON 6-7 wła¶nie bo odliczasz spadek napięcia na tej drugiej

oczywi¶cie może byc co¶ zepsute, Ľle podł±czone itp itd

pozdro

greg

Data: 2010-10-18 08:37:30
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Witam,
 W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V.

Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 01:45:18
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 PaĽ, 10:37, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

Szeregowo znaczy.

--
amos

Data: 2010-10-18 08:51:23
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

Szeregowo znaczy.

Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 02:35:09
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 PaĽ, 10:51, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> Szeregowo znaczy.

Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.

Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwodu
zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.

--
amos

Data: 2010-10-18 09:39:56
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:
Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwodu
zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.

Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia) a druga grzeje
dwa razy mocniej, tzn. grzala bo juz zdemontowalem i testknie za
nimi :-(

Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
centralki).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 09:42:13
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 PaĽ, 11:39, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)

To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem

Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
centralki).

A to latwo przetestowac. Jako, ze mam jedno zlacze niemal na wierzchu,
moge jutro rano sprawdzic.

Jesli zmarzne w jedna reke, a druga poparze, Ekim wisi mi zgrzewke ;)

--
amos

Data: 2010-10-18 09:55:52
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 18 PaĽ, 18:42, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
> Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)

To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem

Przeca napisałem, że prawdopodobnie się upaliła bo ponieważ nie ma
przej¶cia co sprawdziłem wyżej wspomnianym multimetrem :-)

Testuj ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 13:23:23
Autor: amos
Podgrzewane menetki

AZ napisał(a):
Testuj ;-)
Dokonalem doglebnej analizy schemetu podnego w innstrukcji I
przypomnialem sobie jak to wyglada na zywo. Potwierdzam AZ prawde gada
jest rownolegle.
Nie bede narazal kolegi na koszta ;)

--
amos

Data: 2010-10-18 11:11:36
Autor: PawelK vel Pablo
Podgrzewane menetki
Dnia 291 roku bież±cego, Ekim zeznał(a) jak następuje:

[...]

Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł Grzej± naprawdę wystarczaj±co dobrze, bez problemu można polatać póĽnym
wieczorem przy obecnej pogodzie.

Jedyny minus to odmrożone kciuki :-)

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2010-10-18 11:26:30
Autor: falco
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-18 11:11, PawelK vel Pablo pisze:

Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł
Grzej± naprawdę wystarczaj±co dobrze, bez problemu można polatać póĽnym
wieczorem przy obecnej pogodzie.

Jedyny minus to odmrożone kciuki :-)

Siema,

Oxfordy Sport też daj± radę, choć mam ten sam problem z kciukami... ;)
Zauważyłem, że czasem samoistnie przeł±cza się poziom grzania na minimum (tak jakby reset, po chwilowym wył±czeniu zasilania).

Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed przegrzaniem (choć potrafi się przeł±czyć po krótkim grzaniu) albo chwilowy spadek napięcia...?

Kto¶ miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport?

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-18 09:32:18
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

Oxfordy Sport też dają radę, choć mam ten sam problem z kciukami... ;)
Zauważyłem, że czasem samoistnie przełącza się poziom grzania na minimum (tak jakby reset, po chwilowym wyłączeniu zasilania).

Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed przegrzaniem (choć potrafi się przełączyć po krótkim grzaniu) albo chwilowy spadek napięcia...?

Ktoś miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport?

Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc
moze masz ja gdzies kolo kierownicy i przy ruszaniu kierownica cos w niej
nie styka - u mnie tak bylo.

Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza
za kazdym razem ustawianie poziomu...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 11:40:53
Autor: falco
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-18 11:32, AZ pisze:

Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc
moze masz ja gdzies kolo kierownicy i przy ruszaniu kierownica cos w niej
nie styka - u mnie tak bylo.

Starałem się wszystko spiąć na "sztywno", więc kable nie latają luzem, itp., Rozłączanie/łączenie wtyczki nic nie pomagało, może pobawię się miernikiem albo zareklamuje... ;)

Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza
za kazdym razem ustawianie poziomu...

Tak, to prawda jest to mocno wkurzające, zwłaszcza, że kontrolki mocy są jednak dość słabo widoczne, zwłaszcza w świetle.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-19 10:40:32
Autor: Szymon Machel
Podgrzewane menetki

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Założyłem ostatnio Oxfordy. Poinformowano mnie przy okazji, że maj± zabezpieczenie
przed pobieraniem mocy jak prad osłabnie, ponieważ do¶ć dużo go bior±, aby nie
wyczerpać akumulatora. I faktycznie, zauważ kiedy spada na minimum.
U mnie czasami tak się dzieje jak stanę i odejmę gaz (np. na skrzyżowaniu).

Szymon

Data: 2010-10-19 11:23:26
Autor: falco
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-19 10:40, Szymon Machel pisze:

I faktycznie, zauwaĹĽÄ™ kiedy spada na minimum.
U mnie czasami tak siÄ™ dzieje jak stanÄ™ i odejmÄ™ gaz (np. na skrzyĹĽowaniu).

Nie mierzyłem jeszcze miernikiem, ale rzeczywiście zaobserwowałem, że gdy włączę grzanie, to minimalnie (pulsując) przygasa podświetlenie zegarów. Tak, więc chyba trzeba będzie się do tego przyzwyczaić... :(

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-19 09:26:33
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-19, falco <mfalco@wp.pl> wrote:
[...]

A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie? To akurat
jest normalna rzecz, ladowanie przy obrotach biegu jalowego czesto jest
za biedne by pociagnac, oswietlenie, kierunkowskazy, manetki i troche
innych dupereli...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-19 11:30:29
Autor: falco
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-19 11:26, AZ pisze:

A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie?

Nie, tylko przy grzaniu, które gdy wyłączam od razu niknie.

To akurat
jest normalna rzecz, ladowanie przy obrotach biegu jalowego czesto jest
za biedne by pociagnac, oswietlenie, kierunkowskazy, manetki i troche
innych dupereli...

Tak, wiem, ale w tym przypadku pojawia się tylko przy minetkach. Do tego jest tak mimimalne, że musiałem się mocno przyglądać (w nocy), żeby je zauważyć...

Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-19 09:40:48
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-19, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

Nie, tylko przy grzaniu, które gdy wyłączam od razu niknie.

No bo producent tak pomyslal instalacje zeby bylo w porzadku przy oryginalnej
ilosc odbiornikow, minetki maja do 4A, wiec jest to ~50W. Nie jest to
powod do zmartwien.

Tak, wiem, ale w tym przypadku pojawia się tylko przy minetkach. Do tego jest tak mimimalne, że musiałem się mocno przyglądać (w nocy), żeby je zauważyć...

To po co sie tym przejmujesz?
Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać.

Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie
pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-19 11:55:24
Autor: falco
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-19 11:40, AZ pisze:

To po co sie tym przejmujesz?

Może się nie zrozumieliśmy, ja się tym nie przejmuję, wolę co jakiś czas przełączyć tryb grzania niż mieć sfajczoną instalkę... ;) Trochę, to upierdliwe, ale idzie się przyzwyczaić, zresztą w tej cenie nie ma co wybrzydzać, bo grzeją naprawdę dobrze.

Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie
pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-)

To już wcześniej zrobiłem, łącznie ze zmianą bateryjki na markową. ;)

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-19 18:42:15
Autor: Marcin N
Podgrzewane menetki

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9jpuf$jgs$1@news.net.icm.edu.pl...
[...]

Też mam takie Oxfordy i także przełączają się na 30% po postojach. Wg mnie to zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Przy krótkim postoju nie przełączają się. Nawet przy wyłączeniu silnika - dalej pozostają w poprzednio nastawionej pozycji. Odpada więc twierdzenie, że to alternator zbyt mało wydajny.

Data: 2010-10-19 10:37:57
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 19 PaĽ, 18:42, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Też mam takie Oxfordy i także przeł±czaj± się na 30% po postojach. Wg mnie
to zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Przy krótkim postoju nie przeł±czaj± się. Nawet przy wył±czeniu silnika -
dalej pozostaj± w poprzednio nastawionej pozycji. Odpada więc twierdzenie,
że to alternator zbyt mało wydajny.
Aż o tak± inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Sk±d by
sterownik miał wiedzieć jak mocno s± nagrzane manetki?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-20 08:27:02
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Podgrzewane menetki
AZ napisał(a):
Aż o tak± inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Sk±d by
sterownik miał wiedzieć jak mocno s± nagrzane manetki?

z mozgu kierowcy

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-10-20 06:40:07
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 20 PaĽ, 08:27, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:
> sterownik miał wiedzieć jak mocno s± nagrzane manetki?

z mozgu kierowcy

i odglosu szczekania zebow kierownika.

--
amos