Podgrzewane menetki

Data: 2010-10-18 10:28:35
Autor: KJ Siła Słów
Podgrzewane menetki
W dniu 2010-10-18 10:03, Ekim pisze:
Witam,
 W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V.

Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

KJ

Data: 2010-10-18 04:14:46
Autor: Ekim
Podgrzewane menetki
On 18 Paź, 10:28, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

Tyle że ja tam mam  podłączenie do instalacji (plus i minus), a potem
jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON)
a potem manetki.
Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno iść ponad 12V, Tak?
Może ktoś kto to montował podłączył się do instalacji w miejscu gdzie
jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić.

Pozdrawiam, Ekim
W poszukiwaniu SV650 na wtrysku

Data: 2010-10-18 18:58:56
Autor: greg
Podgrzewane menetki

"Ekim" <ekimluczak@gmail.com> wrote in message news:041311ee-1766-405a-97fe-a63254e5cf48g18g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Siema,

ta centralka najprawdopodobniej daje tak, że na ON są połączone szeregowo, a na START równolegle

więc na start manetka powinna mieć 12 volt a na ON 6-7 właśnie bo odliczasz spadek napięcia na tej drugiej

oczywiście może byc coś zepsute, źle podłączone itp itd

pozdro

greg

Data: 2010-10-18 08:37:30
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Witam,
 W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V.

Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 01:45:18
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 Paź, 10:37, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

Szeregowo znaczy.

--
amos

Data: 2010-10-18 08:51:23
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:

Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

Szeregowo znaczy.

Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 02:35:09
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 Paź, 10:51, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
> Szeregowo znaczy.

Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.

Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwodu
zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.

--
amos

Data: 2010-10-18 09:39:56
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 2010-10-18, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:
Chyba, ze zepsula sie "na zwarcie" i rezystancja calego obwodu
zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.

Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia) a druga grzeje
dwa razy mocniej, tzn. grzala bo juz zdemontowalem i testknie za
nimi :-(

Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
centralki).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 09:42:13
Autor: amos
Podgrzewane menetki
On 18 Paź, 11:39, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)

To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem

Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
centralki).

A to latwo przetestowac. Jako, ze mam jedno zlacze niemal na wierzchu,
moge jutro rano sprawdzic.

Jesli zmarzne w jedna reke, a druga poparze, Ekim wisi mi zgrzewke ;)

--
amos

Data: 2010-10-18 09:55:52
Autor: AZ
Podgrzewane menetki
On 18 Paź, 18:42, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
> Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)

To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem

Przeca napisałem, że prawdopodobnie się upaliła bo ponieważ nie ma
przejścia co sprawdziłem wyżej wspomnianym multimetrem :-)

Testuj ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-18 13:23:23
Autor: amos
Podgrzewane menetki

AZ napisał(a):
Testuj ;-)
Dokonalem doglebnej analizy schemetu podnego w innstrukcji I
przypomnialem sobie jak to wyglada na zywo. Potwierdzam AZ prawde gada
jest rownolegle.
Nie bede narazal kolegi na koszta ;)

--
amos