Podjazdy i ich efektywność

Data: 2010-01-02 10:22:36
Autor: kaczor1
Podjazdy i ich efektywność
On 2 Sty, 02:18, "Maciej" <zeno...@poczta.onet.pl> wrote:
Sorry chłopaki za zawracanie głowy, ale wolałbym żeby mity obalano.

http://www.youtube.com/watch?v=NoU_JmCL_k4

Osobiście wydałem na swojego FlevoRacera 1200
zł (podrdzewiały ale jeździ), ale same modernizacje mojego roweru poziomego
kosztowały mnie już w sumie około 4000 zł - założyłem nowe koła, zamontowałem
automatyczną zmianę biegów (Shimano Cyber Nexus 8),
Napisz coś więcej o tej piaście.
Co znaczy automatyczna zmiana biegów.
Automatyczna dosłownie - same się zmieniają?

zamontowałem napęd elektryczny).

Przeprowadzałeś już jakieś testy ?
Jakie akumulatory, silnik, zasięg, prędkość ?
Jaką wagę trzeba taszczyć gdy prąd się skończy ?

Pozdrawiam Roland

Data: 2010-01-02 19:57:55
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Podjazdy i ich efektywność
Dnia 02.01.2010 19:22 użytkownik kaczor1 napisał :
Napisz coś więcej o tej piaście.
Co znaczy automatyczna zmiana biegów.
Automatyczna dosłownie - same się zmieniają?

Jeżeli to jest to co myślę, to to jest dość prosty system, masz czujnik
prędkości z magnesem, taki sam jak w licznikach, przy odpowiedniej
prędkości silniczek zasilany bateriami pociąga/popuszcza linkę.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-01-03 14:16:52
Autor: zenonka
Podjazdy i ich efektywność
> [...]

odpowiedniej
prędkości silniczek zasilany bateriami pociąga/popuszcza

-- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Masz rację. System sam w sobie jest prosty jak but. Tylko jak się nie ma
zacięcia elektroniczno-mechanicznego to rozkłada się ręce i bierze się to co
jest na rynku. W modelu Shimano Cyber Nexus 8 cały system oparty jest na
dynamie. Prędkość roweru ustalana jest za pomocą czujnika prądowego który mierzy
cały czas napięcie/ natężenie wychodzące z dynama (nie znam się na tyle
dokładnie żeby wiedzieć co mierzy: napięcie czy natężenie -- -> albo jedno i
drugie). Ale licznik oczywiście pokazuje prędkość w km/h (wystarczy zmierzyć
jakie prądy płyną przy prędkościach obrotowych osiąganych w rowerze i po sprawie
- można kalibrować cały system). Do tego musi być (moim zdaniem) jakiś mały ale
jednak procesor czy układ logiczny który tym wszystkim zawiaduje. Fajny pomysł.
Szkoda że top takie drogie. Kupiłem sobie tylko dlatego że znalazłem
"rower-dawcę" z którego wyciągnąłem koła i ten system.

Jak system jest taki prosty to wykonaj dla mnie jeden egzemplarz. Zamówię 100
sztuk. Tylko podaj wpierw cenę.

Data: 2010-01-02 23:00:36
Autor: Maciej
Podjazdy i ich efektywność
> [...]
Napisz coś więcej o tej piaście.
Co znaczy automatyczna zmiana biegów.
Automatyczna dosłownie - same się zmieniają?

Piasta Shimano Cyber Nexus 8. Dostępna na zamówienie u przedstawiciela Shimano,
bo nie sprzedają tego zbyt wiele. Droga. Ja kupiłem cały rower i wydarłem koła i
właśnie tę automatyczną zmianę biegów. "Rower-dawca" już sprzedany. Piasta do
tego systemu moim zdaniem jest taka sama jak "zwykły" Shimano Inter Nexus 8.
Jedynie co jest "extra" w porównaniu do zwykłej piasty Shimano Iner Nexus 8 to:
- zmieniarka biegów przy piaście
- kontroler zmiany biegów
- piasta z dynamem żeby to wszystko działało (powinna być Shimanowska 6V 2,4W)
- przełącznik
- licznik

Tak - biegi dosłownie same się zmieniają. Jak w aucie. Bardzo obiecująco to
brzmi. Czasem niestety zachrzęści - bo system zienia biegi i nie ma żadnego
czujnika położenia korb (a w chwili zmiany biegu wypadałoby minimalnie odpuścić
albo zmieniać biegi w momencie gdy korby ustawione są pionowo - bo wtedy
chwilowo "nie ma ciągu"). Jeżdżę z tym ustrojstwem już 4-ty miesiąc (tzn. z
Shimano Cyber Nexus 8). Jestem zadowolony, system nie jest co prawda idealny ale
mam to czego chciałem (automatyczną zmianę biegów). Są 3 tryby automatyczne, 1
manualny. Można wyregulować prędkość zmiany biegów w górę w trybie automatycznym
ale moim zdaniem ta regulacja jest jednak niewystarczająca (nie ma żadnego
wpływu tym pokrętłem na szybkość redukcji biegów w trybach automatycznych biegi
zmieniają się przecież w 2 strony - ale już się do tego przyzwyczaiłem). Jeśli
kupować w ciemno to radzę znaleźć rower który miał tego typu system i nie
przepłacać kupując nowe.

Dużo rowerów elektrycznych za granicą miało Shimano 4 Auto-D (to też
automatyczna zmiana biegów). Niektórzy sprzedaje te rowery na Allegro. Z Shimano
4 Auto-D jest z kolei taka historia, że zmiana biegów zasilana jest z baterii (a
nie z dynama), system ma 2 tryby automatyczne i 1 manualny. Shimano 4 Auto-D
moim zdaniem za szybko zmienia na ostatni 4-ty bieg nawet w trybie "normalnym"
(jest jeszcze tryb "sportowy").

> zamontowałem napęd elektryczny).

Przeprowadzałeś już jakieś testy ?
Jakie akumulatory, silnik, zasięg, prędkość ?
Jaką wagę trzeba taszczyć gdy prąd się skończy ?

Nie. Czekam jeszcze na akumulatory NiCd 24V 20 Ah. A co wchodzi w skład:
bezszczotkowy silnik 650 W, na prąd stały (DC) 24V, można przeciążyć do 1000 W
(oczywiście chwilowo - nie cały czas), podwójna zębatka - akurat wpinam ten
silnik w istniejący napęd - tzn. będę mógł wykorzystać moc silnika na wszystkich
przełożeniach, nie jest to silnik w piaście, produkcja tajwańska "Cyclone",
sprowadzony przez importera z Warszawy "Bimoto". Jak przeprowadzę testy to
założę nowy wątek (sam chciałbym poczytać o doświadczeniach ludzi w tej kwestii
- i głównie czytam jak to robią Amerykanie, bo oni najwięcej o tym piszą).
Silnik waży 4kg, akumulatory - jeszcze nie wiem ile ważą bo nadal na nie czekam
(już zamówiłem i zapłaciłem). Zasięg na 28" kołach z 20 Ah to pewnie wyjdzie
jakieś 50-60 km (zobaczymy), prędkość na 28" kołach to w przypadku mego roweru
poziomego z prymitywna osłoną jakieś 50-60 km/h.

Strzelam że dodatkowa waga tego układu to jakieś 16 kg w moim przypadku.
Najwięcej ważą baterie.

Pozdrawiam Roland

Pozdrawiam

Maciej