Data: 2010-01-02 10:22:36 | |
Autor: kaczor1 | |
Podjazdy i ich efektywność | |
On 2 Sty, 02:18, "Maciej" <zeno...@poczta.onet.pl> wrote:
Sorry chłopaki za zawracanie głowy, ale wolałbym żeby mity obalano.Napisz coś więcej o tej piaście. Co znaczy automatyczna zmiana biegów. Automatyczna dosłownie - same się zmieniają? zamontowałem napęd elektryczny). Przeprowadzałeś już jakieś testy ? Jakie akumulatory, silnik, zasięg, prędkość ? Jaką wagę trzeba taszczyć gdy prąd się skończy ? Pozdrawiam Roland |
|
Data: 2010-01-02 19:57:55 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Podjazdy i ich efektywność | |
Dnia 02.01.2010 19:22 użytkownik kaczor1 napisał :
Napisz coś więcej o tej piaście. Jeżeli to jest to co myślę, to to jest dość prosty system, masz czujnik prędkości z magnesem, taki sam jak w licznikach, przy odpowiedniej prędkości silniczek zasilany bateriami pociąga/popuszcza linkę. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-01-03 14:16:52 | |
Autor: zenonka | |
Podjazdy i ich efektywność | |
Dnia 02.01.2010 19:22 użytkownik kaczor1 napisał : system, masz czujnik prędkości z magnesem, taki sam jak w licznikach, przy odpowiedniej prędkości silniczek zasilany bateriami pociąga/popuszcza linkę.
Masz rację. System sam w sobie jest prosty jak but. Tylko jak się nie ma zacięcia elektroniczno-mechanicznego to rozkłada się ręce i bierze się to co jest na rynku. W modelu Shimano Cyber Nexus 8 cały system oparty jest na dynamie. Prędkość roweru ustalana jest za pomocą czujnika prądowego który mierzy cały czas napięcie/ natężenie wychodzące z dynama (nie znam się na tyle dokładnie żeby wiedzieć co mierzy: napięcie czy natężenie -- -> albo jedno i drugie). Ale licznik oczywiście pokazuje prędkość w km/h (wystarczy zmierzyć jakie prądy płyną przy prędkościach obrotowych osiąganych w rowerze i po sprawie - można kalibrować cały system). Do tego musi być (moim zdaniem) jakiś mały ale jednak procesor czy układ logiczny który tym wszystkim zawiaduje. Fajny pomysł. Szkoda że top takie drogie. Kupiłem sobie tylko dlatego że znalazłem "rower-dawcę" z którego wyciągnąłem koła i ten system. Jak system jest taki prosty to wykonaj dla mnie jeden egzemplarz. Zamówię 100 sztuk. Tylko podaj wpierw cenę. -- |
|
Data: 2010-01-02 23:00:36 | |
Autor: Maciej | |
Podjazdy i ich efektywność | |
On 2 Sty, 02:18, "Maciej" <zeno...@poczta.onet.pl> wrote: Piasta Shimano Cyber Nexus 8. Dostępna na zamówienie u przedstawiciela Shimano, bo nie sprzedają tego zbyt wiele. Droga. Ja kupiłem cały rower i wydarłem koła i właśnie tę automatyczną zmianę biegów. "Rower-dawca" już sprzedany. Piasta do tego systemu moim zdaniem jest taka sama jak "zwykły" Shimano Inter Nexus 8. Jedynie co jest "extra" w porównaniu do zwykłej piasty Shimano Iner Nexus 8 to: - zmieniarka biegów przy piaście - kontroler zmiany biegów - piasta z dynamem żeby to wszystko działało (powinna być Shimanowska 6V 2,4W) - przełącznik - licznik Tak - biegi dosłownie same się zmieniają. Jak w aucie. Bardzo obiecująco to brzmi. Czasem niestety zachrzęści - bo system zienia biegi i nie ma żadnego czujnika położenia korb (a w chwili zmiany biegu wypadałoby minimalnie odpuścić albo zmieniać biegi w momencie gdy korby ustawione są pionowo - bo wtedy chwilowo "nie ma ciągu"). Jeżdżę z tym ustrojstwem już 4-ty miesiąc (tzn. z Shimano Cyber Nexus 8). Jestem zadowolony, system nie jest co prawda idealny ale mam to czego chciałem (automatyczną zmianę biegów). Są 3 tryby automatyczne, 1 manualny. Można wyregulować prędkość zmiany biegów w górę w trybie automatycznym ale moim zdaniem ta regulacja jest jednak niewystarczająca (nie ma żadnego wpływu tym pokrętłem na szybkość redukcji biegów w trybach automatycznych biegi zmieniają się przecież w 2 strony - ale już się do tego przyzwyczaiłem). Jeśli kupować w ciemno to radzę znaleźć rower który miał tego typu system i nie przepłacać kupując nowe. Dużo rowerów elektrycznych za granicą miało Shimano 4 Auto-D (to też automatyczna zmiana biegów). Niektórzy sprzedaje te rowery na Allegro. Z Shimano 4 Auto-D jest z kolei taka historia, że zmiana biegów zasilana jest z baterii (a nie z dynama), system ma 2 tryby automatyczne i 1 manualny. Shimano 4 Auto-D moim zdaniem za szybko zmienia na ostatni 4-ty bieg nawet w trybie "normalnym" (jest jeszcze tryb "sportowy").
Nie. Czekam jeszcze na akumulatory NiCd 24V 20 Ah. A co wchodzi w skład: bezszczotkowy silnik 650 W, na prąd stały (DC) 24V, można przeciążyć do 1000 W (oczywiście chwilowo - nie cały czas), podwójna zębatka - akurat wpinam ten silnik w istniejący napęd - tzn. będę mógł wykorzystać moc silnika na wszystkich przełożeniach, nie jest to silnik w piaście, produkcja tajwańska "Cyclone", sprowadzony przez importera z Warszawy "Bimoto". Jak przeprowadzę testy to założę nowy wątek (sam chciałbym poczytać o doświadczeniach ludzi w tej kwestii - i głównie czytam jak to robią Amerykanie, bo oni najwięcej o tym piszą). Silnik waży 4kg, akumulatory - jeszcze nie wiem ile ważą bo nadal na nie czekam (już zamówiłem i zapłaciłem). Zasięg na 28" kołach z 20 Ah to pewnie wyjdzie jakieś 50-60 km (zobaczymy), prędkość na 28" kołach to w przypadku mego roweru poziomego z prymitywna osłoną jakieś 50-60 km/h. Strzelam że dodatkowa waga tego układu to jakieś 16 kg w moim przypadku. Najwięcej ważą baterie.
Pozdrawiam Maciej -- |