Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...

Data: 2012-05-12 08:21:14
Autor: Majka
Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...
Podkaszarkę muszę kupić, kosiarką wszystkich szczegółów i drobiagów nie skoszę.
Elektryczna wybrałam, jako lżejszą od spalinowej, mniej obsługową, cichszą, i do ogrodu 1200m, w tym trawnik okolo polowy powinna wystarczyc.

Lecz mam kilka wątpliwości:

- czy ma duże znaczenie gdy podkaszarka jest na jedną lub dwie żyłki tnące w głowicy?

- czy głwoice z żyłkami są zunifikowane, czy też może są producenci mający swoje wzory i typy?

- czy firmy typu al-ko, performace power, mac alister, sterwins, gardena, cb, red devil, hgt, hecht, nac, eurotec, bass, wolf, flora - - - czy to jest coś warte, czy wytrzegać się takich 'producentów"?
Przynam, ze jako laik slyszałam o bosch, stiga, makita, ale o tych wynalazkach z pierwszej części pytania - nigdy.

- co kupić, może ktoś poleci konkretny model, lub przed konkretnym urządzeniem ostrzeże?

- chyba na stronie leroy podawali krótkie porady dotyczące wielkości  i mocy urządzenia, stąd wiem że na mój mały ogród i kilka drzew oraz piaskownicę do obrobienia potrzebne będzie urządzenie 300-500 watt, ale na co jeszcze zwrócić uwage?

Trochę jestem w tym zagubiona. Wydam 100 - 300 złotych...
W ogrodzie mam bezproblemowy dostęp do elektryczności, jak i przedłużacze, używać będę pokaszarki raczej sama (kobieta), chciałabym żeby działała długo a nie rozpadła się po kilku uzyciach, dobrze kosiła... tylko CO KUPIĆ?

Data: 2012-05-12 10:51:08
Autor: Bartek
"Majka" <majabezjaja@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

Polecam podkaszarkę florabest z lidla. Być może jeszcze w jakimś markecie można ją znaleźć (w ofercie była parę tygodni temu).
Ja mam ją od 2 lat i uważam, że jest rewelacyjna. Sąsiedzi mają bosch i gardena - przy tej lidlowej to zabawki.
Warto kupić od razu zestaw zapasowych szpulek, ale proponuję uzupełniać szpulki żyłką kwadratową 1,3-1,4mm. Tnie znacznie lepiej niż oryginalna okrągła.

--
Bartek

Data: 2012-05-13 12:56:03
Autor: Majka
Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):
[...]

Ta firma jest w ofertach sprzedawców na Allegro. Porównując do rodziny Bosch Easytrim uderza bliźniacze podobieństwo:

- albo są to produkty także Boscha ale pod nazwą Florabest (może dla Lidla), produkowane z tych samych form/części (dobra wróżba)
- albo są wierną /tylko/kopią Bochów Easytrim (gorsze rokowanie)

Kosztują (patrząc odpowiednik vs odpowiednik) połowę ceny, np. niecałe 200 zamiast niecałe 400 przy najwyższym modelu.

W podkaszarkach FloraBest jest szpulka z nicią podwójną, przynajmniej w dwóch najwyższych modelach o mocach 450 i 500 W. Ale nadal nie wiem, czy to istotna zaleta w porównaniu do nici pojedynczej.
Nadal też nie wiem, czy szpulki są standaryzowane, czy trzeba szukać do swojej podkaszarki/do swojego producenta.

Majka

Data: 2012-05-13 21:25:15
Autor: Bartek
"Majka" <majabezjaja.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

To nie bosch tylko grizzly: http://www.gardenshop.pl/grizzly-podkaszarka-zylkowa-ert-450-450-p-4803.html
Ja mam trochę inną, model sprzed 2 lat. Chyba również ma 450W. Szpulka wystarczyła mi na 2 lata podkaszania średnio raz w tygodniu (w sezonie). Moim zdaniem różnica między 1 a 2 żyłkami jest duża (czasami żyłka urywa się przy szpulce i od razu to widać).
Jeśli kupisz podkaszarkę i zestaw zapasowych szpulek, to prawdopodobnie wystarczą one do końca żywota podkaszarki (zakładając, że będziesz sama "przewijała" żyłki).

--
Bartek

Data: 2012-05-12 17:45:20
Autor: tryton
Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...
Trochę jestem w tym zagubiona. Wydam 100 - 300 złotych...
W ogrodzie mam bezproblemowy dostęp do elektryczności, jak i przedłużacze,

nie do pobicia w tej cenie jest EINHELL BG 1035 ~230zł

polecam, sprawdzony sprzęt, kosze nią prawie 4 ary(pagórkowate), poprzednia kosiarka markowa BLACKDECKER przetrwała tylko 1 sezon
przejrzałem wszystkie możliwe oferty i ta kosiara IMO wypada najkorzystniej

warta zainteresowania jest jeszcze RYOBI
http://allegro.pl/i2342118851.html

Data: 2012-05-12 17:48:14
Autor: tryton
Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...
Chociaż chętnie poznam wypowiedzi osób w temacie jak wypada taka najmocniejsza elektryczna kosiara w porównaniu do taniego rozwiązania kosiary spalinowej za 200-300zł, co będzie trwalsze, łatwiejsze w eksploatacji

Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...