Podkladki sterowe 20mm

Data: 2015-07-14 13:27:00
Autor: atm
Podkladki sterowe 20mm
Poszukuje MATOWYCH CZARNYCH podkladek sterowych, moze byc alu, moze byc carbon. Niestety, zdecydowana wiekszosc jest blyszczaca. Rysunek carbonu tez juz mi sie opatrzyl i chetnie zobaczylbym cos matowego ukrywajacego rysunek wlokien. Rury sterowej mam do ukrycia, ze hoho: 75mm. Zależy mi też na tym, zeby bylo jak najmniej podzialow. Obecnie mam blyszczacy naszyjnik szamana.
Owszem, w sklepach internetowych dosc czesto trafiam na wylajtowane BBB Lightspace. W opisie stoi, ze wykonczenie: czarny mat. Dzwonie, zeby sie dowiedziec czy faktycznie sa (na maila oczywiscie nie dostaje odpowiedzie. Dowiaduje sie, ze pomimo iz sa dostepne to ich nie ma, poza tym chyba nigdy nie mieli ich w matowej wersji. Z tymi sklepami rece po prostu opadaja.

Data: 2015-07-14 13:47:52
Autor: PeJot
Podkladki sterowe 20mm
W dniu 2015-07-14 o 13:27, atm pisze:
[...]

Podkładki karbonowe idzie ładnie zmatowić papierem ¶ciernym. 75 mm nie jest to jaki¶ wyczyn, ale warto sprawdzić planowanie podkładek i ich wysoko¶ć, albo poszukać tokarza który zrobi gotowca.

--
P.Jankisz

Data: 2015-07-14 14:37:36
Autor: atm
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-14 13:47, PeJot wrote:
[...]

Faktycznie, zmatowienie to chyba dobre rozwiazanie.
Jakim papierem sugerowalbys przejechac te podkladki?
http://allegro.pl/podkladka-steru-trigon-15-podkladki-carbon-karbon-i5287660939.html
(wygladaja na zdjeciu na matowe, ale w rzeczywistosci sa podobno blyszczace)

Data: 2015-07-14 20:13:41
Autor: PeJot
Podkladki sterowe 20mm
W dniu 2015-07-14 o 14:37, atm pisze:

Podkładki karbonowe idzie ładnie zmatowić papierem ¶ciernym.
/.../

Faktycznie, zmatowienie to chyba dobre rozwiazanie.

100-200.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2015-07-15 00:09:14
Autor: Yogi\(n\)
Podkladki sterowe 20mm
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mo3jfe$qbp$1node1.news.atman.pl...
[...]

No nie, po takiej robocie to będzie musiał malować, bo zedrze w cało¶ci. Do zmatowienia - 800 a jeszcze lepiej 1000 i to na mokro. I delikatnie.

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-15 08:54:34
Autor: PeJot
Podkladki sterowe 20mm
W dniu 2015-07-15 o 00:09, Yogi(n) pisze:

[...]

Bez przesady, to nie jajko, tylko tworzywo sztuczne.

--
P.Jankisz

Data: 2015-07-15 17:07:57
Autor: Yogi\(n\)
Podkladki sterowe 20mm

Użytkownik "PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mo503a$79n$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale 100-tk± czy 120-tk± czy¶ci się ze starej farby, podobnie jak druciank±. Jak rozumiem, w±tkotwórca nie chce malować po zmatowieniu.

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-15 08:34:41
Autor: Ignac
Podkladki sterowe 20mm
W dniu ¶roda, 15 lipca 2015 17:08:27 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

Jak rozumiem, w±tkotwórca nie chce malować po zmatowieniu.

Co znaczy nie chce, zmusimy go, jak mat to mat!

Data: 2015-07-14 19:53:02
Autor: ToMasz
Podkladki sterowe 20mm

je¶li chodzi o podkładki na widelec aheda, to ja tam często daję rurę. normalnie cał± rurę pozyskan± z glolenia amora albo z połamanej ramy alu. dla wygody i estetyki, oklejam oklein± - na dowolny kolor. raz niby malowałem, ale okleine można zerwać na oczach klienta i z białej jest czarna rurka - czy jak tam wcze¶niej zaplanowałem.
Więc może olkej sobie cały pakiet tak jak masz najtańsza oklien± za 4 zł, pojeĽdzij po słońcu żeby się uleżała i wytnij za 2 tygonie na styk

ToMasz

Data: 2015-07-14 20:43:16
Autor: ivo.andric
Podkladki sterowe 20mm
atm wrote:

Poszukuje MATOWYCH CZARNYCH podkladek sterowych, moze byc alu...

Alu na czarny mat ladnie i trwale pomalujesz proszkowo. Fakt ze to
dodatkowy koszt ale nie powinien byc duzy przy takim elemencie. Znajdz
jakas malarnie w necie i popros o wycene.

ivo

Data: 2015-07-14 20:59:02
Autor: MadMan
Podkladki sterowe 20mm
Dnia Tue, 14 Jul 2015 20:43:16 +0200, ivo.andric napisał(a):

[...]

Aluminium to raczej lepiej anodować na dany kolor. Malować proszkowo też
siÄ™ da, ale np. w firmie gdzie pracujÄ™ nie dajemy na takie malowanie
ĹĽadnej gwarancji. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-07-14 21:17:40
Autor: atm
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-14 20:59, MadMan wrote:
[...]

Ok Panowie, dziekuje za wszelkie sugestie ale....ja chcialbym jedynie kupic czarne matowe podkladki, wlozyc je na miejsce i zapomniec o temacie :] Jedynie moge sie skusic na zmatowienie papierem sciernym.

Data: 2015-07-14 22:27:17
Autor: Prot Ogenes
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-14 21:17, atm wrote:

Ok Panowie, dziekuje za wszelkie sugestie ale....ja chcialbym jedynie
kupic czarne matowe podkladki, wlozyc je na miejsce i zapomniec o
temacie :] Jedynie moge sie skusic na zmatowienie papierem sciernym.

No więc właśnie aby uczynić długą hostorię krótką, proponuję papier o znacznie większej ziarnistości niż zaproponowano w tym wątku.
Nie porysujesz, a właśnie zmatowisz.

pozdr
Prot

Data: 2015-07-15 00:07:15
Autor: Yogi\(n\)
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-14 21:17, atm wrote:

[...]

800-1000 i to na mokro.

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-15 09:01:35
Autor: PeJot
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-14 21:17, atm wrote:

[...]

Bo jak rysy powstanÄ… to i *areodynamika* siÄ…dzie :)

--
P.Jankisz

Data: 2015-07-15 17:05:32
Autor: Yogi\(n\)
Podkladki sterowe 20mm

On 2015-07-14 21:17, atm wrote:

[...]

Jak rozumiem chodziło o *zmatowienie*, ergo - o osiągnięcie efektu braku połysku, bez głębszych mechanicznych uszkodzeń. Czyli zachowanie warstwy lakieru czy żywicy, a nie odsłonięcie włókien, aluminium czy co tam wybierze, tudzież o osiągnięcie efektu tekstury drapanego tynku. Oczywiście, można zmatowić papierem o gradacji 100, ale - choć to tylko założenie - nie o takie "zmatowwienie" chodziło wątkotwórcy. Zresztą, niech kupi różne papiery i spróbuje na czymś innym, szybko zorientuje się w różnicy.

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-15 21:29:26
Autor: Prot Ogenes
Podkladki sterowe 20mm
On 2015-07-15 17:05, Yogi(n) wrote:

[...]

Do-kła-dnie.

pozdr
Prot

Data: 2015-07-16 09:37:09
Autor: ivo.andric
Podkladki sterowe 20mm
MadMan wrote:

> dodatkowy koszt ale nie powinien byc duzy przy takim elemencie. Znajdz
> jakas malarnie w necie i popros o wycene.

Aluminium to raczej lepiej anodować na dany kolor. Malować proszkowo też
się da, ale np. w firmie gdzie pracuję nie dajemy na takie malowanie
żadnej gwarancji.

Do pomalowania podkladek trwalosc malowania proszkowego spokojnie
styknie. Starczylby nawet spray jakby mu sie chcialo przylozyc do
dokladnego malowania.

ivo

Data: 2015-07-18 09:07:03
Autor: PeJot
Podkladki sterowe 20mm
W dniu 2015-07-14 o 13:27, atm pisze:
Rury sterowej mam do ukrycia, ze hoho: 75mm.

Na marginesie tematu. Jeżeli tyle rury jest do ukrycia, poszukałbym tokarza który z amelinium wytoczy gotow± podkładkę w jednym kawałku. Ale zastanawiam się nad czym¶ innym, aby zamiast stosu podkładek dać powietrze. A-heada zamkn±ć czym¶ takim:

http://e-bmx.pl/opis/574970/obejma-podsiodlowa-zoom-bmx.html

na ¶rednicę 28.6, kolor do wyboru. Trochę gorzej ustawia się luzy, ale jest to wykonalne. Nad to dajemy powietrze zamiast stosu podkładek, a potem zwykły wspornik a-head. Zastanawiam się nad wytrzymało¶ci± na zginanie rury sterowej w tym rozwi±zaniu. Teoretycznie podkładki co¶ tam usztywniaj±.

U córki w rowerze zrobiłem j.w, ale do rury sterowej wsadziłem ¶lepy wspornik

http://e-bmx.pl/opis/2765684/adapter-fajka-zoom-222mm-- 254mm-- ahead-286mm.html

na 25.4, na to zwykły mostek a-head i mam a-heada z regulacj± wysoko¶ci, a córka ro¶nie.