Podklejanie butów?

Data: 2009-11-18 07:30:59
Autor: daniel
Podklejanie butów?
Witam Kolegów!

Czy ktoś podklejał w butach gumową osłonę czubka, problem tkwi w tym
ze skóra jest tłusta i klej nie bardzo chce łapać, co prawda
próbowałem tylko "super glu".    Rozwarstwienie jest niewielkie.
 Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Daniel.

Data: 2009-11-18 16:55:31
Autor: Wojciech Wierba
Podklejanie butów?
daniel pisze:
[...]

Pracownia Obuwia, ul. Kościuszki 48
tel. (o12) 427-16-73
poniedziałek-piątek: 09:00-18:00, sobota: 09:00-11:00

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-11-18 08:30:21
Autor: daniel
Podklejanie butów?
On 18 Lis, 16:55, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
daniel pisze:

> [...]

Pracownia Obuwia, ul. Kościuszki 48
tel. (o12) 427-16-73
poniedziałek-piątek: 09:00-18:00, sobota: 09:00-11:00

A miasto ?? :)

Data: 2009-11-18 18:15:22
Autor: Wojciech Wierba
Podklejanie butów?
daniel pisze:

[...]

A Ty podałeś miasto? :-)
Jakie pytanie, taka odpowiedź.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-11-18 10:15:13
Autor: daniel
Podklejanie butów?
On 18 Lis, 18:15, Wojciech Wierba <Wojciech.Wie...@ifj.edu.pl> wrote:
daniel pisze:> On 18 Lis, 16:55, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:

> A miasto ?? :)

A Ty podałeś miasto? :-)
Jakie pytanie, taka odpowiedź.

Pozdrawiam
Wojtek

0 12  He..

Data: 2009-11-19 09:15:35
Autor: Olin
Podklejanie butów?
Dnia Wed, 18 Nov 2009 10:15:13 -0800 (PST), daniel napisał(a):

Pracownia Obuwia, ul. Kościuszki 48
0 12  He..

Jak nic Słomniki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu
(Summa Theologiae 2-2 q.152)

Data: 2009-11-26 08:07:57
Autor: Marian Janaś
Podklejanie butów?
Wojciech Wierba napisał
> A miasto ?? :)
A Ty podałeś miasto? :-)
Jakie pytanie, taka odpowiedź.

Kolego nie popisałeś się ze swoją odpowiedzią. Założyciel tego wątku przedstawił
swój problem jak najbardziej prawidłowo, sugerując, że chce sobie sam z tym
problemem poradzić. Gdyby zadał pytanie gdzie w Warszawie, Krakowie, Poznaniu
itp.... można...? To Twoja odpowiedź miała by jakiś sens. A tak pokazałeś, że w
danej sprawie okazałeś się ignorantem i nie masz nic w tej kwestii do
powiedzenia. Jak widzisz grupę czytają też inni których ten temat interesuje i
może im pomóc.
MJ  --

Data: 2009-11-18 17:01:38
Autor: Grzegorz
Podklejanie butów?
Hello daniel !:

Czy ktoś podklejał w butach gumową osłonę czubka, problem tkwi w tym
ze skóra jest tłusta i klej nie bardzo chce łapać, co prawda
próbowałem tylko "super glu".    Rozwarstwienie jest niewielkie.

Zapomnij o takich klejach .... najlepiej dobry klej do gumy 2-składnikowy, jaki mają szewcy.

Skóra musi być w miejscu klejenia odtłuszczona, najlepiej przetrzeć papierem ściernym i potem odtłuścić benzyną czy nitro. Ostatecznie dobry butapren - mocno podsuszony przed dociśnięciem części.

Kiedyś kleiłem podeszwy do "Beskidów" - dobrym butaprenem. Ważny jest docisk ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-11-18 16:10:35
Autor: wobo1704
Podklejanie butów?
Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał(a): ...
butapren - mocno podsuszony przed dociśnięciem części.

Kiedyś kleiłem podeszwy do "Beskidów" - dobrym butaprenem. Ważny jest docisk ...

pzdrw.

Aby dobrze docisnąć, trzeba but starannie wypchać makulaturą.

Data: 2009-11-18 17:12:20
Autor: Grzegorz
Podklejanie butów?
Hello J_K_K !:

ze skóra jest tłusta
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Odtłuścić ;-) ?

to nie takie proste, jeśli skóra jest dobrze zaimpregnowana .....

Aha - dobre są preparaty Teroson firmy Loctite. Taka guma jak silikon, ale trzyma idealnie.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-11-18 08:28:32
Autor: daniel
Podklejanie butów?
On 18 Lis, 17:12, Grzegorz <bzd...@tuniemamaila.pl> wrote:
Hello J_K_K !:

> [...]

to nie takie proste, jeśli skóra jest dobrze zaimpregnowana .....

Aha - dobre są preparaty Teroson firmy Loctite. Taka guma jak silikon,

maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Właśnie, skóra jest dobrze natłuszczona, i to jest kłopot. W zasadzie
rozwarstwienie ma szerokość 7 mm ok. i głębokość hmm z 4 mm na samym
czubku i nawet nie odstaje tylko przylega ładnie ta guma d skóry.
Lepiej jednak żeby tam nic nie zaciekało.
 Dzięki pozdrawiam.
Daniel

Data: 2009-11-20 08:55:30
Autor: Pawel A
krok po kroku:
Przede wszystkim trzeba sprawdzic, czy to rzeczywiscie guma i skóra.
czasami na osłony dawane jest jakieś "kosmiczne" twozywo, z którym radzą sobie tylko profesjonalne kleje termowiążące.
Jeżeli jednak guma to procedura jest taka:
1. Przygotować: klej typu "butapren" (to chyba rodzina klejów kauczukowych). średniosiarnisy  papier ścierny, taśmę samoprzylepną (nie za mocna) patyczek, trochę waty i alkocholu albo benzyny ekstrakcyjnej.
2. Taśmą klejącą zabezpieczyć cześć butam, bespożrednio sąsiadującą z miejscem podklejenia (można tego nie robić, ale tak jejst wygoniej, a potem estetycznmiej)
3. Oczyścić miejsce podklejania. Najpierw papierem ściernym zetrzeć ślady starego kleju a powierzchnię klejenia (arówno gumę jak i skórę) doprowadzić do "szorstkości". Jeżeli but był impregnowany to teraz miejsce klejeia trzeba oddtłuścić alkoholem albo benzyną i odczekać aż to typaruje.
4. POsmarować obie klejone powierzchnie butaprenem. I tereaz bardzo ważny a często lekcewarzony moment NIE SKŁADAĆ ICH OD RAZU. Trzeba odczekać 5 - 8 minut (zależy od grubości nałozonej warstwy kleju) aby wstępnie przeysechł. Ja sprawdzam to patyczkiem (zapałką) - jeżeli klej go już "nie chwyta" to znaczy że jest OK.
5. Złożyć klejone poiwerzchnie (przyschnięty klej od razu łapie,) mono podociskać np rękojeścią młotka.
Następnego dnia mozna chodzić.
Niestety po próbie klejenia czyms w rodzaju "Super Glue" powierzchnia skóry może wymagać badziej starannego oczyszczenia. Te kleje generalnie do skóry niespecjalnie się nadają.
Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-11-20 04:19:09
Autor: daniel
krok po kroku:
On 20 Lis, 08:55, "Pawel A" <alium_NOS...@wp.pl> wrote:
[...]

Nie ma sladu po super glu :) skora taka tłusta..
 Pozdrawiam
daniel.

Data: 2009-11-24 04:02:28
Autor: Rafał Czekej
krok po kroku:

Nie ma sladu po super glu :) skora taka tłusta..

No to ja bym odtłuścił, zdrapał i podkleił.
W piątek zastosowałem opisaną post wyżej technikę na swoich butach i
wytrzymało cały weekend w terenie (i nic nie wskazuje, żeby miało
"puszczać"),. A z tą zakichaną gumą męczyłem się prawie rok -
próbowałem różnych "kropelek", "osmiorniczek" i silikonów ale wzystko
puszczało już po paru godzinach...
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-07 12:49:15
Autor: Ela.Bednarek
krok po kroku:
W dniu 2009-11-20 13:19, daniel pisze:
[...]

'krok po kroku' i będzie mistrzostwo rajdu pod Turbaczem:)
trzeba tylko przejść wyznaczone odcinki w dowolnej kolejności, zdobyć jak największą ilość punktów i już:)
można się ścigać albo tylko się bawić, a wszystko na rakietach śnieżnych przez kilka dni Stycznia Nowego Roku:):):)
Zapraszam bardzo serdecznie bo będzie się działo,
więcej informacji na stronie:

http://www.compass.krakow.pl/rakiety/Informacje.html

Pozdrawiam
ELa