Podkręcanie PIV

Data: 2015-12-02 14:54:30
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Cześć
 ChciaĹ‚bym podrasować starego peceta z:
Intel® Pentium® 4 Processor 745 supporting HT Technology (512K Cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB) SL6WK. Pamięta jeszcze ktoś jak
dalece jest sensowne podkręcanie tegoż? I nie chodzi mi o jakieś
wyczynowe czyw wręcz rekordowe dane. Komp będzie używany przez mało
gramotnÄ… w te kolocki osobÄ™ (do poganiania przeglÄ…darki z fejsbukiem i
do skejpa) więc stabilność ważna.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-12-02 15:43:31
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 2 Dec 2015 15:17:56 +0100, Killer2 napisał(a):

to po co podkręcać

Żeby szybciej działał :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-02 15:52:42
Autor: zhbick
Podkręcanie PIV
FSB ze 100 na jakieĹ› 112 MHz, co w praktyce nic nie daje

Data: 2015-12-02 18:37:30
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
UĹĽytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Najszybszy bedzie jak bedzie spadał z drugiego pietra na bruk :)

c2d kosztuje circa 200zł...

Data: 2015-12-02 22:50:18
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 02/12/2015 18:37, Budzik wrote:

Najszybszy bedzie jak bedzie spadał z drugiego pietra na bruk :)

:D

c2d kosztuje circa 200zł...

Za tyle to da się kupić Q8400S (z akcentem na "S"). ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-03 12:37:56
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 02/12/2015 22:50, Michal Lukasik wrote:

Za tyle to da się kupić Q8400S (z akcentem na "S"). ;D

Moje niedopatrzenia - nie ta podstawka, więc żaden pożytek dla w±tkotwórcy.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-03 18:00:43
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
Użytkownik Michal Lukasik michu_l@tlenCUT.pl ...

Za tyle to da się kupić Q8400S (z akcentem na "S"). ;D

Moje niedopatrzenia - nie ta podstawka, więc żaden pożytek dla
w±tkotwórcy.

piszac o c2d pisałem o całej platformie a nie o samym procku...

Data: 2015-12-02 19:01:32
Autor: Dominik & Co
Podkręcanie PIV
Dnia 02.12.2015 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

 ChciaĹ‚bym podrasować starego peceta z:
Intel® Pentium® 4 Processor 745 supporting HT Technology

Tę grzałkę jeszcze kręcić? Szkoda uszu. Tym bardziej
jeśli ważna stabilność. --
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2015-12-02 20:27:45
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 2 Dec 2015 19:01:32 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

[...]

Czego wy chcecie? Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do
celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełności a kosztuje 20 zł. Na tyle
ją stać. Procek ma TDP 82W, wspólczesne mają 60-80 a bywa że i ponad
100W. Chłodzenie jest wystarczająco ciche, wiatrak ma regulację i leci
na 2500 obr, w stresie temp. nie przekracza 50 st. Podkręciłem 10% i
starczy. Jeszcze tylko dla porządku wstawię moduł RAM za 5 zł żeby było
1GB w dualu i oddaję kompa, kobita będzie happy :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-02 21:26:33
Autor: Dominik & Co
Podkręcanie PIV
Dnia 02.12.2015 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

Czego wy chcecie? Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do

A skąd taki wniosek? Ja tylko odpowiadam, że nie warto kręcić.
SkĂłrka niewarta wyprawki. Jak wystarcza niech chodzi na przewidzianych
ustawieniach, jak nie- zmienić choćby na C2D za małe pieniądze.
celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełności a kosztuje 20 zł. Na tyle

No i OK, cena adekwatna do wartości.

na 2500 obr, w stresie temp. nie przekracza 50 st. Podkręciłem 10% i

2500 obr to raczej nie jest ciche. No ale co kto lubi.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2015-12-03 12:35:16
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 02/12/2015 19:27, Jacek Maciejewski wrote:

Czego wy chcecie? Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do
celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełno¶ci a kosztuje 20 zł. Na tyle
j± stać. Procek ma TDP 82W, wspólczesne maj± 60-80 a bywa że i ponad

Ja ostatnio jednej emerytce podobnego "klamota" spieniężyłem i kupiłem Veriton N282G. Jest zachwycona.

100W. Chłodzenie jest wystarczaj±co ciche, wiatrak ma regulację i leci
na 2500 obr, w stresie temp. nie przekracza 50 st. Podkręciłem 10% i

IMO bez sensu. Wzrost wydajno¶ci praktycznie żaden a ryzyko zmniejszenia stabilno¶ci duże.

starczy. Jeszcze tylko dla porz±dku wstawię moduł RAM za 5 zł żeby było
1GB w dualu i oddaję kompa, kobita będzie happy :)

Do czasu aż ten "piekarnik" zacznie sypać BSODy.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-03 13:00:25
Autor: Uncle Pete
Podkręcanie PIV
Podkręciłem 10% i
starczy.

Czy emerytka odczuje wzrost częstotliwości pracy procesora o 10%?

Data: 2015-12-03 13:33:11
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Dnia Thu, 3 Dec 2015 13:00:25 +0100, Uncle Pete napisał(a):

Podkręciłem 10% i
starczy.

Czy emerytka odczuje wzrost częstotliwo¶ci pracy procesora o 10%?

Wymiana z Cel. 2,6 na P4 3@3,3 GHz to jest co¶ co się czuje. Zwracam
wszystkim uwagę że choć mam już 4 przem±drzałych dyskutantów to ani
jednej merytorycznej odpowiedzi :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-03 12:44:47
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 03/12/2015 12:33, Jacek Maciejewski wrote:

Wymiana z Cel. 2,6 na P4 3@3,3 GHz to jest co¶ co się czuje. Zwracam

Owszem, czuje się. Zwłaszcza podwyższon± temperaturę w pomieszczeniu. ;D

wszystkim uwagę że choć mam już 4 przem±drzałych dyskutantów to ani
jednej merytorycznej odpowiedzi :)

Bo jedyna sensowna to albo wymienić MB+CPU i pewnie RAM, albo całego "klamota". A da się praktycznie nie dokładaj±c do interesu (już pisałem co zrobiłem w takim przypadku). No ale na to trzeba troszkę czasu i cierpliwo¶ci ze strony "emerytki". ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 11:13:40
Autor: Poldek
Podkręcanie PIV
Michal Lukasik wrote:
[...]

Sam Windows kosztuje co najmniej 80 zł - jeżeli kupowany w pakiecie z refurbowanym komputerem.

co zrobiłem w takim przypadku). No ale na to trzeba troszkę czasu i
cierpliwo¶ci ze strony "emerytki". ;D

Cierpliwo¶ć jest darmowa, ale czas to pieni±dz.

Data: 2015-12-09 20:48:44
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 09/12/2015 10:13, Poldek wrote:

Sam Windows kosztuje co najmniej 80 zł - jeżeli kupowany w pakiecie z
refurbowanym komputerem.

Ja miałem 7 w cenie. Poza tym na Windows ¦wiat się nie kończy, tym bardziej, że dla rzeczonego Acera firma zapewnia support dla Linuxa (Linpus). Emerytka nawet woli go od Windows.

Cierpliwo¶ć jest darmowa, ale czas to pieni±dz.

Sugerujesz, że "statystyczna emerytka" dorabia przed komputerem? ;D
Dla tej, której zmieniałem kompa dwa tygodnie nie było problemem.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-10 12:38:50
Autor: Poldek
Podkręcanie PIV
Michal Lukasik wrote:
On 09/12/2015 10:13, Poldek wrote:

Sam Windows kosztuje co najmniej 80 zł - jeżeli kupowany w pakiecie z
refurbowanym komputerem.

Ja miałem 7 w cenie.

Czyli jaka była cena z Windows 7?
Mi się najtaniej udało kupić komputer z legalnym Windows 7 REF (nie w±tpliwy prawnie COA) za 99 zł. Teraz już takich ofert nie widzę.

> [...]

Cierpliwo¶ć jest darmowa, ale czas to pieni±dz.

Sugerujesz, że "statystyczna emerytka" dorabia przed komputerem? ;D

Nie emerytka, tylko człowiek, który jej kompa szykuje.

Dla tej, której zmieniałem kompa dwa tygodnie nie było problemem.

To pewnie dla tamtej też nie będzie problemu z przesiadk± na Linuksa.

Data: 2015-12-10 13:47:54
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 10/12/2015 11:38, Poldek wrote:

Czyli jaka była cena z Windows 7?
Mi się najtaniej udało kupić komputer z legalnym Windows 7 REF (nie
w±tpliwy prawnie COA) za 99 zł. Teraz już takich ofert nie widzę.

ZTCP to ~250zł (w komplecie płytki instalacyjne od producenta - OEM; sticker na obudowie) z mocowaniem VESA za monitor - bez tego dało się znaleĽć taniej. Stary komp na czę¶ci sprzedał się podobnie - nie dołożono ani złotówki.
BTW. PóĽniej udało mi się znaleĽć taki (dla siebie) z uszk. BIOSem i z Vist± za mniej niż 50zł. 10szt. kostek BIOSu od Chińczyka kosztowało mnie ~10$ (jeszcze na tym zarobię ;D).

Nie emerytka, tylko człowiek, który jej kompa szykuje.

Niby fakt, można w tym czasie robić co¶ innego, ale to akurat było przy okazji.

To pewnie dla tamtej też nie będzie problemu z przesiadk± na Linuksa.

Z do¶wiadczenia wiem, że dla osoby, która nie ma pojęcia o systemie i tylko klika na ikony przegl±darki, czytnika poczty i offica, jak długo te ikony będ± na pulpicie OS nie ma żadnego znaczenia. To najlepsi testerzy "intuicyjno¶ci" systemu.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-11 10:48:51
Autor: Poldek
Podkręcanie PIV
Michal Lukasik wrote:
[...]

Emerytka rozmontuje swojego starego kompa klasy PIV i posprzedaje poszczególne czę¶ci za 250 zł... ? Rozmontowanie tego kompa przez emerytkę do łatwizna, ale znalezienie chętnych na czę¶ci - to może być trudniejsze.
No i w ten sposób wyzbywa się posiadanej licencji na system, a now± licencję będzie musiała kupić za pieni±dze.

[...]

Tak, jeżeli nie posiada lekko nietypowej drukarki, karty dĽwiękowej/graficznej/sieciowej itd. Bo jak posiada, to zaczynaj± się schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni działaj±cych sterowników do wielu urz±dzeń.

Data: 2015-12-11 11:35:46
Autor: Dominik & Co
Podkręcanie PIV
Dnia 11.12.2015 Poldek <pugilares@interia.eu> napisał/a:

[zostawiony kontekst]
Z doświadczenia wiem, że dla osoby, która nie ma pojęcia o systemie i
tylko klika na ikony przeglądarki, czytnika poczty i offica, jak długo
te ikony będą na pulpicie OS nie ma żadnego znaczenia. To najlepsi
testerzy "intuicyjności" systemu.

Tak, jeżeli nie posiada lekko nietypowej drukarki, karty dźwiękowej/graficznej/sieciowej itd. Bo jak posiada, to zaczynają się schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni działających sterowników do wielu urządzeń.

Mylisz uĹĽywanie systemu z jego instalowaniem i konfiguracjÄ….
To drugie to nie zmartwienie emerytki. Poza tym temat
jest IMHO ciut demonizowany. Możesz np. pokazać taką "lekko nietypową" kartę sieciową, która nie ma "w pełni działającego"
sterownika?

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2015-12-11 14:05:38
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 11/12/2015 09:48, Poldek wrote:

Emerytka rozmontuje swojego starego kompa klasy PIV i posprzedaje
poszczególne czę¶ci za 250 zł... ?

No ale przecież to nie emerytka musi to zrobić. Je¶li nie ma nikogo kto zrobi to za ni±, to sprzeda w cało¶ci (pewnie taniej).
Albo dołoży ze 100 i jaki¶ student zrobi to z "pocałowaniem w rękę" wraz z zainstalowaniem nowego kompa.

Rozmontowanie tego kompa przez
emerytkę do łatwizna, ale znalezienie chętnych na czę¶ci - to może być
trudniejsze.

Nie pękaj, kupców na stary sprzęt (z różnych powodów) zawsze się znajdzie. Wielokrotnie było już tak, że sprzedałem stary, kupiłem lepszy (używany) i jeszcze zostało.

No i w ten sposób wyzbywa się posiadanej licencji na system, a now±
licencję będzie musiała kupić za pieni±dze.

"Pies drapał" star± - now± dostała z nowym komputerem.

[...]

Ale przecież to nie będzie żaden "składak" tylko jaki¶ "gotowiec" z supportem producenta, gdzie sterowniki do wszystkiego co jest w kompie s± na WWW albo na CD/DVD.
A drukarka - bez jaj, to nie jest znowu taki wielki problem, w końcu jej producent też zapewnia support. A jeżeli akurat nie ma sterowników pod dany system, no cóż, trzeba to wzi±ć pod uwagę przed zakupem.
BTW. Z tego co wiem to wspomniana emerytka bez problemów zainstalowała sobie jak±¶ tani± kamerę na USB zakupion± w Realu (z my¶l± o Skype). Nie róbmy z ludzi idiotów. Jak będ± mieli przejrzyst± instrukcję to dadz± sobie radę. Jak nie to poprosz± kogo¶ kto da (tak jak w tym w±tku kto¶ poprosił/zatrudnił Jacka).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-11 21:57:48
Autor: Poldek
Podkręcanie PIV
Michal Lukasik wrote:
[...]

Dobrze, że dostała, bo miało być bez kosztów :-)

[...]

Dobrze, że będzie support producenta - to duża zaleta w przypadku komputera za 29 zł (jeżeli za tyle uda się sprzedać PIV).

Fajnie i bez kosztów - milutko :-)

Data: 2015-12-11 21:53:33
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 11/12/2015 20:57, Poldek wrote:

Fajnie i bez kosztów - milutko :-)

Jak Ci się zapcha (za przeproszeniem) "sracz" to sam się "babrzesz" czy wzywasz specjalistę tj. hydraulika?
Nie wiem sk±d takie przekonanie w narodzie, że każdy musi być sam sobie lekarzem, hydraulikiem, malarzem, piekarzem, informatykiem, itd.
BTW. Teraz nawet ksi±dz za darmo ma Cię w D.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-12 13:36:00
Autor: Poldek
Podkręcanie PIV
Michal Lukasik wrote:
[...]

W tym w±tku nie piszemy o narodzie, tylko o konkretnym przypadku PIV do ew. podkręcenia lub zaproponowałe¶ bez kosztow± wymianę na lepszy.

Data: 2015-12-15 01:42:04
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 12/12/2015 12:36, Poldek wrote:

W tym w±tku nie piszemy o narodzie, tylko o konkretnym przypadku PIV do
ew. podkręcenia

W pierwszym po¶cie Jacek zaznaczył "stabilno¶ć ważna" co raczej wyklucza się przy podkręceniu P4. Już widzę reakcję emerytki na ewentualne BSODy z tym zwi±zane.

lub zaproponowałe¶ bez kosztow± wymianę na lepszy.

Pro¶ba - używaj jakich¶ emotek albo cudzysłowu bo już sam nie wiem czy to sarkazm czy Ty tak na poważnie.
Koszta zawsze jakie¶ będ±, ale w tym przypadku jest duże prawdopodobieństwo ich odzyskania. W tej chwili mówimy o kosztach sprzętu (które zapewne się zwróc± jak nie w cało¶ci to przy pesymistycznym założeniu w połowie - póki ten "klamot" jeszcze działa) i o kosztach robocizny, które je¶li były to zostały tak czy siak już poniesione (za co¶ pewnie Jacek to zrobił - jak nie za kasę to za "przysłowiowe piwo"). Reanimacja tego "klamota" to IMO strata czasu i pieniędzy a wymiana go na co¶ lepszego prędzej czy póĽniej okaże się konieczno¶ci± i koszty się zwiększ± ("trupa" się nie sprzeda, baaaaa, trzeba będzie ponie¶ć koszt utylizacji albo przynajmniej transportu, i Jackowi trzeba będzie drugi raz "dać na piwko").
Ponadto wspomniany komputer w cało¶ci zużywa mniej pr±du niż sam przedmiot tematu czyli CPU P4 (SL6WK) - przy optymistycznym założeniu zwróci się nim emerytka zejdzie.

BTW. Odpisuję dopiero dzi¶ bo miałem dłuższy weekend.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-03 15:32:13
Autor: Uncle Pete
Podkręcanie PIV
[...]

OK, to w takim razie łopatologicznie: moja uwaga była jak najbardziej merytoryczna, chodzi mi wła¶nie o ten P4 - "podkręcenie" tego (i każdego innego) procesora o 10% będzie w standardowym amatorskim wykorzystywaniu nieodczuwalne. Ale kłopoty zwi±zane z konieczno¶ci± odprowadzania większej ilo¶ci ciepła - tak. M.in. konieczno¶ć zwiększenia obrotów wiatraka (a zależało Ci na niskim poziomie hałasu).

Data: 2015-12-06 13:07:53
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:bvuuhsuldc1x$.8y5j7cn1mt3$.dlg40tude.net...
Czego wy chcecie?

podkrecanie p4 to rzezba w g...
https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=912&cmp[]=1074

Żeby emerytka se kupowała nowy komp za 2-3 tys? Do
celów jakie ona ma, P4 wystarczy w zupełności a kosztuje 20 zł.

nie wystarczy, netburst to grzejace sie badziewie o wydajnosci kalkulatora
wystarczajacy to on byl 14 lat temu a nie dzis

dzisiaj kilkukrotnie lepszy KOMPUTER, nie procesor, KOMPUTER kosztuje grosze, np.
http://allegro.pl/komputer-dell-745-c2d-2x2400-1-80gb-dvd-xp-pro-i5838900460.html
za 100-150 pln

tylko pamieci trzeba nieco wiecej wsadzic

uzywany kilka godzin dziennie w rachunkach za prad sie zwroci
nie wspominajac juz o mozliwosci przegladniecia strony czy obejrzenia
czegos na youtube zamiast pokazu slajdow

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-07 14:57:45
Autor: Leszek K.
Podkręcanie PIV
Dnia Mon, 7 Dec 2015 11:03:11 +0100, Kamil napisał(a):

Użytkownik "m4rkiz" napisał:

dzisiaj kilkukrotnie lepszy KOMPUTER, nie procesor, KOMPUTER kosztuje grosze,

http://allegro.pl/komputer-dell-745-c2d-2x2400-1-80gb-dvd-xp-pro-i5838900460.html

Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%. Konwersja 1 GB pliku mp4 do
divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min. Napisz może w czym jest ta
kilkukrotna lepszo¶ć.

Nie wiem czym to robisz, ale pamiętam jak te 10 lat temu przeszedłem z p4
3GHz na E4500 konwewrtowanie do h264 przyspieszyło mi prawie dwukrotnie, a
komputer zrobił się niesłyszalny. P4 nawet nie wyrabiał się w odwarzaniu
filmów 1080. E6600 nie miałem (przeszedłem potem na quad-a), ale to nieco
szybszy procesor niż 4500.

Data: 2015-12-07 15:50:30
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 07/12/2015 10:03, Kamil wrote:

Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%.

Przy wydajno¶ci i ogólnym komforcie pracy na komputerze z C2D kilkukrotnie wyższych.

Konwersja 1 GB pliku mp4 do
divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min.

Zmień soft.

> Napisz może w czym jest ta
kilkukrotna lepszo¶ć.

W budowie tj. wew. architektura, większy cache, 2 rdzenie a nie "w±tki". Architektura P4 (Netburst) to była "¶lepa uliczka" i chyba największa porażka Intela. Następne CPU były "forkiem" m.in. P3.
C2D "zjada i defekuje" P4 pod każdym względem i nie ma nawet o czym dyskutować.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-07 17:31:55
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Michal Lukasik" napisał:

Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%.

Przy wydajno¶ci i ogólnym komforcie pracy na komputerze z C2D kilkukrotnie wyższych.

Uparcie stosujesz twierdzenia bez pokrycia w faktach.

Konwersja 1 GB pliku mp4 do
divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min.

Zmień soft.

Porównanie jest miarodajne na tym samum sofcie.

W budowie tj. wew. architektura, większy cache, 2 rdzenie a nie "w±tki". Architektura P4 (Netburst) to była "¶lepa uliczka" i chyba największa porażka Intela.

Porażk± Intela był PIII. Odstawał wyraĽnie od procków AMD. PIV był całkiem udany w swoim czasie, a już ten z HT to był skok.

C2D "zjada i defekuje" P4 pod każdym względem i nie ma nawet o czym dyskutować.

Ja nie twierdzę, ze nie jest lepszy. To chyba normalne, że jest. Tyle, że nie kilkakrotnie, bo to bredzenie bez sensu.

Pzdr

Data: 2015-12-07 22:34:02
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 07/12/2015 16:31, Kamil wrote:

Uparcie stosujesz twierdzenia bez pokrycia w faktach.

Nie. To do Ciebie nie dociera fakt, że P4 jest ostatnim z CPU intela, który konstrukcyjnie brn±ł w ¶lep± uliczkę stawiaj±c na Hz (wynik "chorej" licytacji z AMD).

Porównanie jest miarodajne na tym samum sofcie.

No wła¶nie w tym sęk. Używasz jakiego¶ "gównianego" softu, który nie potrafi wykorzystać możliwo¶ci nowszego i lepszego CPU, jak np. większy cache czy zoptymalizowane SSE1/2/3 i st±d Twoje błędne pojęcie o możliwo¶ciach tych procesorów.

Porażk± Intela był PIII. Odstawał wyraĽnie od procków AMD.

Nie rozmawiamy teraz o Intel vs AMD, a o porażce jak± był P4.
U¶wiadomił on Intelowi, że nie da się w nieskończono¶ć podwyższać taktowania i trzeba zacz±ć optymalizować architekturę nie tylko CPU, ale też chipsetu, itd.

PIV był
całkiem udany w swoim czasie,

ROTFL. To dlaczego P4 przestał być rozwijany? A sam Intel zrobił krok w tył i dalej rozwijał P3, czego następstwem było Centrino i wła¶nie C2D.

a już ten z HT to był skok.

Serio? Był to "wrzodem na tyłku". Pomysł dobry, ale ze względu na brak zoptymalizowanego softu, jeszcze długo po pojawieniu się zamiast przynosić korzy¶ci powodował spadek wydajno¶ci i większo¶ć "¶wiadomych" go wył±czała.
Tak czy siak wielow±tkowo¶ć nie zast±pi pary rdzeni.

Ja nie twierdzę, ze nie jest lepszy. To chyba normalne, że jest. Tyle,
że nie kilkakrotnie, bo to bredzenie bez sensu.

Ale on jest kilkukrotnie lepszy, tylko trzeba użyć odpowiedniego softu by to zauważyć. Porównaj np. wydajno¶ć obu tych CPU przy intensywnych obliczeniach np. SETI, DNETC, czy innych (nawet Bitcoin).
Przy intensywnym użyciu Windows (Vista w górę) już widać różnicę.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-08 04:05:10
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
[...]

Widzę, że masz niewielkie pojęcie o temacie. Co to znaczy "chorej" licytacji?
Fakt, że powstały procesory AMD i konkurencja między Intelem i AMD spowodowała
znacz±ct spadek cen procesorów. To jak najbardziej zdrowy mechanizm rynkowy.
Intel podwyższał zegar bo potrafił, bo miał technologię. AMD tego nie wytrzymał
i odszedł od forsowania zegara, a postawił na optymalizację. To wyraĽnie
objawiło się w czasach PIII kontra Athlon/Duron. PIII oferował co¶ ok 1500
instrukcji a Ayhlon 800. Optymalizacja polegała na tym, że najczę¶ciej uzywane
instrukcje były wykonywane w mniejszej ilo¶ci cykli zrgara. MHz to nie wszystko.
To zapewniło AMD duż± przewagę nad Intelem, która została przełamana dopiero
przez PIV. Bardzo udany procesor. Przestań bić pianę nie wiadomo o co. Jasne, że
PIV ma znacznie lepszych następców, bo to normalny postęp. Jednak nie do
udowodnienia jest twierdzenie, że następca jest kilkakrotnie wydajniejszy, To
"kilkakrotnie" jest oczywist± bzdur±.

[...]

Zoptymalizowane SSE1/2/3, czy MMX to chwyt marketingowy zastosowany jeszcze w
czasach 40 MHZ Intela. Reklamowany jako mechanizm do obróbki grafiki. Sęk w tym,
ze do tego znacznie lepiej nadaje się tysi±ckrotnie szybszy koprocesor, a SSE nie
może działać z nim jednocze¶nie ponieważ korzysta z rejestrów koprocesora.

Pzdr

Data: 2015-12-08 22:06:11
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 08/12/2015 03:05, Kamil wrote:

Widzę, że masz niewielkie pojęcie o temacie. Co to znaczy "chorej"
licytacji?

Chorej, bo jak się póĽniej okazało prowadz±cej "w ¶lepy zaułek".
I żeby nie było to AMD też ma "za uszami", bo jak nazwać nazywanie procesora o zegarze 1333MHz - XP1500? ;D

Fakt, że powstały procesory AMD i konkurencja między Intelem i AMD
spowodowała
znacz±ct spadek cen procesorów.

Co Ty powiesz? A kto to neguje?
Neguję cał± otoczkę wokół licytowania się kto lepszy.

PIV ma znacznie lepszych następców, bo to normalny postęp. Jednak nie do
udowodnienia jest twierdzenie, że następca jest kilkakrotnie
wydajniejszy, To
"kilkakrotnie" jest oczywist± bzdur±.

Ale to widać, że jest *kilkukrotnie* lepszy nie tylko w benchmarkach.

[...]

Chwyt chwytem ale podstawę jak±¶ musi mieć (nawet je¶li to chwyt j.w. czyli pokroju AthlonówXP). Zanim zaczniemy dalsz± dyskusję zrób może kilka testów na enkodowanie z użyciem SSE (i bez niego) na wspomnianych CPU. Może przy okazji znajdziesz lepszy soft i w końcu zobaczysz różnicę.

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 05:23:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Tue, 8 Dec 2015 22:06:11 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

Widzę, że masz niewielkie pojęcie o temacie. Co to znaczy "chorej"
licytacji?

Chorej, bo jak się później okazało prowadzącej "w ślepy zaułek".
I żeby nie było to AMD też ma "za uszami", bo jak nazwać nazywanie procesora o zegarze 1333MHz - XP1500? ;D

To Ty nie pamiętasz o co chodziło w tym nazewnictwie? :)

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ JeĹ›li uwaĹĽasz kobiety za sĹ‚abÄ… pĹ‚eć, sprĂłbuj w nocy przeciÄ…gnąć          ]

Data: 2015-12-09 20:51:16
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 09/12/2015 04:23, Przemysław Ryk wrote:

To Ty nie pamiętasz o co chodziło w tym nazewnictwie? :)

Pamiętam i to dobrze, tylko nie podobało mi się to. Nie był to dla mnie nawet "agresywny marketing" bardziej "mam dłuższego". ;D
Bez tego nazewnictwa i tak każdy wiedział jak jest z wydajno¶ci±.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 05:38:20
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Michal Lukasik" napisał:

zrób może kilka testów na enkodowanie z użyciem SSE (i bez niego) na wspomnianych CPU. Może przy okazji znajdziesz lepszy soft i w końcu zobaczysz różnicę.

Usiłujesz mi wmówić, że ja nie widzę róznicy. Oczywi¶cie widzę róznicę na korzy¶ć nowszych procesorów. Dyskusja dotyczy różnicy między PIV 3 GHz a E6600. Róznica na krzy¶ć tego drugiego w konwersji plików multimedialnych wynosi w porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i tylko o to chodzi.

Pzdr

Data: 2015-12-09 21:08:22
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 09/12/2015 04:38, Kamil wrote:

[...]

Powtórzę: "Zmień soft.". ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 08:53:40
Autor: Sławek Maculewicz
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n48c0n$7bl$1@speranza.aioe.org...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie¶miało przypomnę, że oryginalna wypowiedĽ brzmiała:

A Ty uparcie o procesorze...

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 11:53:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 08:53:40 +0100, Sławek Maculewicz napisał(a):

[...]

Jakie¶ Ľródło można prosić?

[ Demokracja to rz±dy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]
[                                                    (Ralph Waldo Emerson) ]

Data: 2015-12-09 03:17:13
Autor: smacul
Podkręcanie PIV
W dniu ¶roda, 9 grudnia 2015 11:53:56 UTC+1 użytkownik Przemysław Ryk napisał:

> [...]
> Róznica na krzy¶ć tego drugiego w konwersji plików multimedialnych wynosi w
> porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i tylko o to chodzi.

-- [ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Demokracja to rz±dy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]
[                                                    (Ralph Waldo Emerson) ]

Ale to nie moje stwierdzenie - to tylko ten Live Mail tak kaszani cytaty. O Ľródło pro¶ Kamila.

SM

Data: 2015-12-09 12:43:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 03:17:13 -0800 (PST), smacul@gmail.com napisał(a):

(ciach…)
Jakieś źródło można prosić?

Ale to nie moje stwierdzenie - to tylko ten Live Mail tak kaszani cytaty.
O źródło proś Kamila.

To wypadałoby chyba zacząć stosować narzędzia, które cytatów nie kaszani. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2015-12-09 14:43:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 13:21:29 +0100, Sławek Maculewicz napisał(a):

To wypadałoby chyba zacz±ć stosować narzędzia, które cytatów nie kaszani. :)

Przekonałe¶ mnie.

Podziękował. :)

[ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
[ place out and live in Hell.                                              ]
[                                    (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2015-12-09 12:43:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 05:38:20 +0100, Kamil napisał(a):

[...]

[ We can live with dignity. We can't die with it.                          ]
[                                  (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

Data: 2015-12-08 09:31:57
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote in message news:n44c9r$drg$1speranza.aioe.org...
Porównanie jest miarodajne na tym samum sofcie.

nie, nie jest
porownanie jest miarodajne na sofcie wykorzystujacym wszystko co procesor
ma do zaoferowania inaczej porownujesz soft a nie procesory

Porażk± Intela był PIII.

widze ze nie masz bladego pojecia o czym piszesz

https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_III
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_4
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_M
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core

wez to przeczytaj, masz tam fakty oraz zrodla i skoncz wysnuwac dziwne teorie

Odstawał wyraĽnie od procków AMD.

http://www.diffen.com/difference/AMD_vs_Intel
1999: Pentium 3 (Intel) Based on the P2's design, new core. Substantially faster than P2. Adds additional SIMD extensions beyond MMX. 1999: Athlon (AMD) AMD's competitor to Pentium 2. Features 100MHz DDR bus for three times the bus bandwidth of intel CPUs (compared to then-current 66MHz Pentium 2 bus.) Intel Pentium chipsets later feature 100MHz bus (non-DDR.) 1999: K6-3 (AMD) Last revision in K6 line, improves speed of multimedia functions and makes new clock rates available.
The 2000's Now, in the 21st century, the race continues. AMD and intel have essentially equivalent juggernauts which for the first time (Beginning in the 90s with the coexistence of Pentium 3 and Athlon) compete directly and strongly with one another. Meanwhile, both companies have 64 bit designs with instruction sets based on x86, and the outcome of that match is as unclear as the outcome of Pentium 4 vs. Athlon XP. 2000: Pentium 4 (Intel) Less efficient than P3 cycle for cycle, with a harsher penalty for incorrect branch prediction (due to a longer pipeline), but supports much higher clock rates partly due to finer (.18 micron) process and partly due to the longer pipeline.

PIV był całkiem udany  w swoim czasie

nic co udalo ci sie do teraz splodzic w tym watku nie ma potwierdzenia w faktach

Ja nie twierdzę, ze nie jest lepszy. To chyba normalne, że jest. Tyle, że nie kilkakrotnie, bo to bredzenie bez sensu.

ponad 4 razy lepszy zegar w zegar dla normalnego uzytkownika ze wspolczesnym
oprogramowaniem zrodla podalem

brnij dalej

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-09 05:44:50
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "m4rkiz" napisał:

nic co udalo ci sie do teraz splodzic w tym watku nie ma potwierdzenia w faktach

Ty podajesz do wierzenia teksty pochwalne producentów i dystrybutorów, a ja piszę o faktach. Przerzuciłem w czasach PIII kilkadziesi±t komputerów i stwierdzam, że Athlony były znacznie lepsze. Wydajno¶cia biły na głowę PIII. To zmieniło sie na korzy¶ć Intela dopiero od PIV. I to wszystko.

Pzdr

Data: 2015-12-09 21:06:40
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 09/12/2015 04:44, Kamil wrote:

[...]

Ale nikt tego akurat nie neguje.

To zmieniło sie na korzy¶ć Intela dopiero od PIV. I to wszystko.

Tu niby też racja, ale... jakim kosztem. Raz, że trzeba było zmienić cał± platformę z płyt± główn± i pamięci± wł±cznie (RIMM/RDRAM - kto¶ pamięta jeszcze tego "potworka"? ;D) co kosztowało grubo za dużo (stosunek cena do wydajno¶ci wypadał słabiutko na tle konkurencji) a dwa to TDP takiego zestawu (można było się tym dogrzewać).
To się mogło opłacać ludziom, którzy na tym zarabiali i faktycznie pamiętam takich "od wesel", którym takie zestawy składałem, ale po roku przyszli znowu po co¶ innego - tacy szczę¶liwy byli z zakupu (i żeby nie było, składałem według ich specyfikacji - sam bym tego nie doradził).
Także nadal twierdzę, że P4 to była "kupa" i dobrze, że się stała bo wyprostowała trochę rynek.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 15:06:54
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote in message news:n48c0o$7bl$2speranza.aioe.org...
[...]

http://www.anandtech.com/show/355/15

te twoje bicie na glowe to *w*porywach* do 20% zegar w zegar w grach

jednoczesnie 4 razy wieksza wydajnosc c2d w porownaniu do p4
to "w porywach 15%" bo uczepiles sie konwersji plikow multimedialnych
zabytkowym oprogramowaniem przez emerytke

To  zmieniło sie na korzy¶ć Intela dopiero od PIV. I to wszystko.

niespecjalnie, netburst to najwieksza porazka tej firmy od czasu
buga fdiv

Q:  How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
A:  1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-11 10:06:54
Autor: robot
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-09 o 15:06, m4rkiz pisze:

Q:  How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
A:  1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.

Ta kropka to przecinek czy kropka?

Data: 2015-12-12 09:48:30
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"robot" <robot@o2.pl> wrote in message news:n4e3nj$ucf$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-12-09 o 15:06, m4rkiz pisze:
Q:  How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
A:  1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.
Ta kropka to przecinek czy kropka?

skoro nie tlumacze zartu, to i separatorow dziesietnych nie bede poprawial
'na nasze'

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-15 12:35:53
Autor: robot
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-12 o 09:48, m4rkiz pisze:
"robot" <robot@o2.pl> wrote in message news:n4e3nj$ucf$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-12-09 o 15:06, m4rkiz pisze:
Q:  How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
A:  1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.
Ta kropka to przecinek czy kropka?

skoro nie tlumacze zartu, to i separatorow dziesietnych nie bede poprawial
'na nasze'

Czyli około dwóch potrzeba?
Tak mnie jako¶ zaintrygowało czemu akurat dwóch.

Data: 2015-12-15 05:29:57
Autor: TurboPascal
Podkręcanie PIV
W dniu wtorek, 15 grudnia 2015 12:35:57 UTC+1 użytkownik robot napisał:

Q:  How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
A:  1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.

Czyli około dwóch potrzeba?
Tak mnie jako¶ zaintrygowało czemu akurat dwóch.

To wyliczenie nie jest za bardzo dokładne. Pierwszy trzyma żarówkę, drugi tym pierwszym pokręca. Ale potrzebny jest jeszcze trzeci - pilnuj±cy, aby ten drugi kręcił we wła¶ciw± stronę.

Data: 2015-12-07 17:00:25
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
Użytkownik Kamil nospam@tlen.pl ...

[...]

Nie wiem sk±d takie dane - przesiadłem ostatnio mame z leciwego PiV na poleasingowego c2d (nie pamietam dokładnie jakiego ale z tych szybszych w poleasingowcach) - wzrost przyjemnosci z uzytkowniaa bezdyskusyjny.
Całosc kosztowała mnie ok 500zł razem z dyskiem ssd.
Na własnych nerwach nie warto oszczedzac...

Data: 2015-12-07 21:19:23
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Budzik" napisał:

Nie wiem sk±d takie dane - przesiadłem ostatnio mame z leciwego PiV na
poleasingowego c2d (nie pamietam dokładnie jakiego ale z tych szybszych w
poleasingowcach) - wzrost przyjemnosci z uzytkowniaa bezdyskusyjny.

To konkret w Twoim stylu, czyli brak konkretu. Mogę to podsumować. Nie wymiary przyrodzenia, lecz technika p....lenia, daje maksimum zadowolenia przy minimum zmęczenia. Dajcie spokój.

Pzdr

Data: 2015-12-08 04:00:23
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
[...]

Cóż... Nie wiem jakiego konkretu ci brakuje wiec trudno mi pomóc...

Mogę to podsumować. Nie
wymiary przyrodzenia, lecz technika p....lenia, daje maksimum
zadowolenia przy minimum zmęczenia. Dajcie spokój.

Dajcie spokój dyskusji...?

Data: 2015-12-07 21:59:14
Autor: \(c\)RaSz
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomo¶ci news:XnsA569B134D5CD1budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
:
:
: przesiadłem ostatnio mame z leciwego PiV na
: poleasingowego c2d (...) -
: Całosc kosztowała mnie ok 500zł razem z dyskiem ssd.
: Na własnych nerwach nie warto oszczedzac...
:

500 razem z SSD? To on pewnie jaki¶ 8GB? "Wyznawcy Wielkich Mocy" nie mog± żyć
bez takich po 256...

No to sobie powspominam: Jako że przeszedłem cał± niemal drogę komputeryzacji,
zaczynaj±c od Spectrum, C-16, poprzez XT, AT, P-2, etc. etc - to patrzę na
"wyznawców potęgi Mocy" - z przymróżeniem oka. Dawniej się na tych procesorach
co to miały nieco tylko ponad dwa... kilo-herce! - dało pracować. RAMu 16kB,
stacja dyskietek, brak HD, a gdy już się udało zdobyć - to miał 20MB. I robiło
się na tym rzeczy naprawdę porywaj±ce. W każdym razie dla czowieka, który
widział, że przedtem ojce nasze stukały na koralikowych liczydłach, i porównywał
sobie, ile czasu (kilka dni) co¶-tam nimi wyliczali. A na C-16 to szło bzzzyk! -
i już. To robiło wrażenie. A teraz ludziska kupuj± procesory 12-to w±tkowe, z
cache poziomu L3 o wielko¶ci 12MB, po to tylko, aby pograć w jak±¶ strzelaninę.
A gdy przegl±daj± pocztę, to ta cała moc pozostaje kompletnie niewykorzystana.
Minimalna szybko¶ć zegara to jakie¶ 2,5GHz, a rekord "laboratoryjny"
podkręcania, to ponad 5,7 giga! A tu jeszcze Q-procesory ante portas...

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Doł±cz do projektu BOINC  - przetwarzania
rozproszonego, wykorzystuj±cego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

Data: 2015-12-08 04:00:24
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
Użytkownik  (c)RaSz NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl ...

[...]

128GB
Nic wiecej nie potrzeb.

Nie wiem sk±d zdziwienie skoro taki dysk kosztuje ok 200zł.

Data: 2015-12-08 09:47:54
Autor: RadoslawF
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 05:00, Budzik pisze:

: przesiadłem ostatnio mame z leciwego PiV na
: poleasingowego c2d (...) -
: Całosc kosztowała mnie ok 500zł razem z dyskiem ssd.
: Na własnych nerwach nie warto oszczedzac...
:

500 razem z SSD? To on pewnie jakiĹ› 8GB? "Wyznawcy Wielkich Mocy" nie
mogą żyć bez takich po 256...

128GB
Nic wiecej nie potrzeb.

Nie wiem skąd zdziwienie skoro taki dysk kosztuje ok 200zł.

Czyli więcej niż komputer do którego chcesz go włożyć.
Zamiast wydawać 500zł wystarczy wydać dwieście i masz sprzęt
szybszy od starocia z P4.
No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
pralki, lodĂłwki i zabytkowych 8 bitowcĂłw, tylko po co ?

Pozdrawiam

Data: 2015-12-08 10:14:36
Autor: ww
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 09:47, RadoslawF pisze:
[...]

Do którego i tak trzeba włożyć SSD żeby dało się robić cokolwiek.

No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
pralki, lodĂłwki i zabytkowych 8 bitowcĂłw, tylko po co ?

Raczej fanatykiem szybkości, ciszy i wygody.

Data: 2015-12-08 14:41:49
Autor: robot
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 10:14, ww pisze:

Czyli więcej niż komputer do którego chcesz go włożyć.
Zamiast wydawać 500zł wystarczy wydać dwieście i masz sprzęt
szybszy od starocia z P4.

Do którego i tak trzeba włożyć SSD żeby dało się robić cokolwiek.

Uważasz, że na komputerze bez SSD nic się nie da robić.
JesteĹ› zatem fanatykiem SSD.

Data: 2015-12-08 18:24:14
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV

[...]

Zamiast wydawać 500zł wystarczy wydać dwie¶cie i masz sprzęt
szybszy od starocia z P4.
No ale jak kto¶ jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
pralki, lodówki i zabytkowych 8 bitowców, tylko po co ?

Radosławie - BO TAK...

Data: 2015-12-09 12:53:22
Autor: RadoslawF
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 19:24, Budzik pisze:

[...]

Jak proponujesz komuś wydanie 500zł zamiast 200 to chyba
powinieneś mieć jakąś argumentację za takim wydatkiem.
Nie dotyczy to oczywiście trolli i idiotów.

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 17:00:50
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV

[...]

Jak proponujesz komu¶ wydanie 500zł zamiast 200 to chyba
powiniene¶ mieć jak±¶ argumentację za takim wydatkiem.
Nie dotyczy to oczywi¶cie trolli i idiotów.

Dysk kosztuje 200 wiec 500 zamiast 300.
Co do plusów ssd - to chyba juz wszystko zostało powiedziane...

Data: 2015-12-09 18:24:21
Autor: RadoslawF
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-09 o 18:00, Budzik pisze:

[...]

A to juĹĽ zaleĹĽy jaki.

Co do plusów ssd - to chyba juz wszystko zostało powiedziane...

W temacie podpinania ich do starych komputerĂłw niewiele
zostało powiedziane. A główny argument już zacytowałeś
"bo tak".

Argumentacji dalej nie widzÄ™. Jak rozumiem grupy do ktĂłrej naleĹĽysz
nie dotyczy.

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 17:58:34
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV

[...]

A to już zależy jaki.

Taki jaki wystarczy czyli 128GB mozna kupic za 200. Własnie kupiłem intenso - co ciekawe ma o wiele lepsze osi±gi niz np. Kingston Xfury.

Co do plusów ssd - to chyba juz wszystko zostało powiedziane...

W temacie podpinania ich do starych komputerów niewiele
zostało powiedziane. A główny argument już zacytowałe¶
"bo tak".

Ironiczne BO TAK wziałes za argument... Cóż...
Nowy czy stary - to niewiele zmienia, bo głównym plusem nie jest przeciez sam transfer a czasy dostepu.

Argumentacji dalej nie widzę. Jak rozumiem grupy do której należysz
nie dotyczy.

Skoro nie widzisz jej do dzis to bior±c pod uwage ilosc dyskusji - juz nie zobaczysz...

Data: 2015-12-09 21:33:46
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 17:58:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

(ciach…)
[...]

Taki jaki wystarczy czyli 128GB mozna kupic za 200. Własnie kupiłem intenso - co ciekawe ma o wiele lepsze osiągi niz np. Kingston Xfury.

OsiÄ…gi tych dyskĂłw sprawdzasz na jakiej konfiguracji i w jaki sposĂłb?

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Panie, daj mi siĹ‚Ä™, do zaakceptowania rzeczy, ktĂłrych nie mogÄ™ zmienić,  ]

Data: 2015-12-09 22:27:37
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
Użytkownik Przemysław Ryk przemyslaw.ryk@gmail.com ...

(ciach…)
[...]

Akurat tego nowego sprawdzałem własnie na c2d.
Natomiast Xfury sprawdzalem na AMD A10 i jakims nowym i5 bodaj.

Data: 2015-12-10 12:23:37
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 22:27:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Taki jaki wystarczy czyli 128GB mozna kupic za 200. Własnie kupiłem intenso - co ciekawe ma o wiele lepsze osi±gi niz np. Kingston Xfury.

Osi±gi tych dysków sprawdzasz na jakiej konfiguracji i w jaki sposób?

Akurat tego nowego sprawdzałem własnie na c2d.
Natomiast Xfury sprawdzalem na AMD A10 i jakims nowym i5 bodaj.

Nie odpowiedziałe¶ na moje pytanie.

[ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym.                           ]
[                                          ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ]

Data: 2015-12-10 18:00:44
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
[...]

Wybacz, zmeczenie.
Sprawdzam programem AS SSD Benchmark

Data: 2015-12-10 20:53:37
Autor: Przemysław Ryk
Podkręcanie PIV
Dnia Thu, 10 Dec 2015 18:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

SSD podpięte jako kolejne w systemie, czy na nich poinstalowany system i
oprogramowanie?

[ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być       ]
[ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy.                (JoeMonster.org) ]

Data: 2015-12-11 17:00:41
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
[...]

Xfury sprawdzane i tak i tak - wyniki bardzo podobne.
Ten intenso, ktory okazał się duzo szybszy, zwłaszcza w zapisie, był dyskiem systemowym.

Xfury ma w miare szybki odczyt ale zapis lezy i kwiczy.
Oczywi¶cie w benchmarku, bo w pracy tego sie nie odczuwa. :)

Data: 2015-12-09 12:13:30
Autor: Podmiot Liryczny
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 09:47, RadoslawF pisze:

No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
pralki, lodĂłwki i zabytkowych 8 bitowcĂłw, tylko po co ?

Święte słowa!

Ponieważ od zawsze wyłączałem komputer (i wszystko inne też) z listwy, zanim windows uruchomił się z hdd, zawsze zdążyłem odcedzić kartofelki, otworzyć piwo i nastawić frytki.

Potem, jak kupiłem ssd - system wstawał w kilkanaście sekund, ale ruter i tak startował 2 minuty, więc i tak "zdanżałem".

Z niepokojem więc czytam o pomysłach wpychania ssd do czegokolwiek (w szczególności ruterów), bo może się zdarzyć tak, że będę musiał rezerwować sobie te dwie minuty przed wciśnięciem guzika start.

A to już by było totalnie bez sensu.

  --
LP PL

Data: 2015-12-08 04:04:11
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik " (c)RaSz" napisał:

No to sobie powspominam ...

Łza się w oku kręci. Miałem w pracy komputer na Intelu 256 MHz, 16 MB RAMu i "ogromnym" HDD 2 GB. ¦migały na tym sprzęcie bez zakłóceń: internet, poczta, Office i Autocad. Jak wytłumaczyc współczesnym młodziankom zafascynowanym gigahecami i terabajtami, że padaj± ofiar± zmowy producentów sprzętu i oprogramowania?

Pozdrawiam Cię serdecznie i z szacunkiem

Data: 2015-12-08 18:24:15
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
[...]

Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

Data: 2015-12-08 22:19:58
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 08/12/2015 18:24, Budzik wrote:

Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

Hehe. Mój pierwszy, własny i własnoręcznie złożony był na AMD K6-2 - mam go do dzi¶ choć AFAIR po zmianie MoBo - nadal na chodzie. ;D
Mam też jakie¶ starsze jak np. działaj±cy 286, ale to już "zdobyczne" póĽniej.
A co do Internetu to miałem "po znajomo¶ci" z uczelni - przez modem 28k. Jeszcze zanim "Telepies" uruchomił 0202122.
Faktycznie łza się w oku kręci. ;D

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-08 22:29:23
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
[...]

Ps. To je¶li chodzi o PC, bo wcze¶niej było dużo więcej. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 05:47:35
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Budzik" napisał:

Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

A Autocad? Mówimy o komputerze nie dla gracza jak w po¶cie w±tkotwórcy.

Pzdr

Data: 2015-12-09 17:00:49
Autor: Budzik
Podkręcanie PIV
[...]

A to juz nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.
Skoro wiesz to mów!
Autocad w tamtej wersji był równie uzyteczny i rozubodwany jak obecny ktory potrzebuje wielokrotnie szybszego sprzetu?

Jeżeli tak, to moze warto proacować na jego starszych wersjach?

Data: 2015-12-09 22:30:42
Autor: Adam
Podkręcanie PIV
[...]

Kolega był głównym architektem miejskim. Miał AutoCada na IBM XT. Pokazywał mi kiedy¶ schody "kręcone". Mówił, że liczyło się to parę godzin - tzn. OIDP cały zabytkowy budynek, z okr±gł± klatk± schodow±, ale to schody to było "najcięższe".

Pojechałem kupić ko-procesor na drugi koniec Polski. Zamontowałem, odpaliło się sprzęta. Na próbę - oczywi¶cie schody. Wyszli¶my "na dymka". Po powrocie - schody wyliczone.

A niedawno jeszcze np. Zelmer pracował na pamięciach ta¶mowych. Wypłata dla całego zakładu pracy liczyła się ok. pół dniówki. Podobnie, jak teraz dla porównywalnego zakładu na Xeonie E3-1200 v2 oraz 16GB RAM.

Tyle, że programi¶ci umieli programować. Jak trzeba było, to w asm.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-11 16:38:24
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Budzik" napisał:

[...]

To zależy czego się oczekuje/potrzebuje. Autocad w kilku wersjach to doskonała deska kre¶larska. Kolejne wersje były podobnie funkcjonalne w podstawowym zakresie, a rózniły się coraz bardziej upierdliwym interfejsem. Najnowsze wydania, których nie znam podobno umożliwiaj± generowania przekrojów, elewacji i widoków 3D. Te pewnie wymagaj± mocnego sprzetu.

Pzdr

Data: 2015-12-09 21:25:40
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 09/12/2015 04:47, Kamil wrote:

A Autocad? Mówimy o komputerze nie dla gracza jak w po¶cie w±tkotwórcy.

Mam jednego kolesia co od wieeeeelu lat z przyzwyczajenia używa AutoCADA 12 (na jakim¶ P2 - przygotowuje na tym jakie¶ projekty dla CNC) i twierdzi, że do wszystkiego mu wystarcza. Kwestia oczekiwań.
Próbuję go przekonwertować na LinuxCNC, ale jest oporny - mówi "jak działa to nie ruszać" i po czę¶ci się zgadzam. ;D

Także pytanie do w±tkotwórcy - czego oczekuje?
Albo może bardziej na co (soft) ma licencję i ile w razie "W" chce wydać?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-08 10:07:21
Autor: ww
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-07 o 21:59,   (c)RaSz pisze:
[...]

Kiedy były takie procesory ? Przed wojn± chyba. Bo po wojnie to już raczej wynaleziono megaherce.

Data: 2015-12-08 22:27:16
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 07/12/2015 20:59,   (c)RaSz wrote:

[...]

A chodzenie "na palcach" bo się gra na Atari 800XL wczytuje pamiętasz? ;D

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-09 22:34:34
Autor: Adam
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-08 o 23:27, Michal Lukasik pisze:
(...)
A chodzenie "na palcach" bo się gra na Atari 800XL wczytuje pamiętasz? ;D

Na palcach to się chodziło przy C64. Przy 800XL trzeba było cicho oddychać ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-07 21:17:52
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote in message news:n43lgt$nqb$1speranza.aioe.org...
Kilkakrotnie??? Zuzycie energii mniejsze o 10%.

bzdura^2

Konwersja 1 GB pliku mp4 do
divixa na PIV 3 GHz - 60 min, na E6600 55 min.

watpie ale byc moze

tym niemniej emerytka nie bedzie konwertowala xvidow tylko
uzywala wielu watkow - system, av, przegladarka, pluginy

Napisz moĹĽe w czym jest ta
kilkukrotna lepszość.

wydajnosc i stosunek jakosci do ceny

tylko pamieci trzeba nieco wiecej wsadzic
Co ma z tym wspĂłlnego procesor?

a skad implikacja ze ma??
czytac umiesz?

uzywany kilka godzin dziennie w rachunkach za prad sie zwroci
Brednie.

pieprzysz az milo popatrzec

nie wspominajac juz o mozliwosci przegladniecia strony czy obejrzenia
czegos na youtube zamiast pokazu slajdow
To zalezy od łącza i przeglądarki. Firefox potrafi się zawiesić na flashach
przy 5% zużycia procesora. Podobnie Opera. Nie wypisuj więc głupot.

nie bede ciagnal tej dyskusji bo prezentujesz jakies wymysly z cyklu
w dupie bylem i gowno widzialem

w pelni obciazony e6600 jest 4 razy wydajniejszy niz p4 3ghz
w dodatku zuzywa *znacznie* mniej pradu

chcesz podyskutowac o tym ze netburst dorownuje core to wroc z liczbami
a nie bzdurami ktore wyssales z palca

https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=912&cmp[]=1074

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2394&page=2

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-07 21:32:59
Autor: m4rkiz
Podkręcanie PIV
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:n44phl$25r$1$m4rkiznews.chmurka.net...

http://www.pcper.com/news/Editorial/Yes-Netburst-really-was-bad-CPU-architectures-tested

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=33425

cos do dodania?

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-09 05:56:08
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
UĹĽytkownik "m4rkiz":

chcesz podyskutowac o tym ze netburst dorownuje core to wroc z liczbami
a nie bzdurami ktore wyssales z palca

Mogę dyskutować, ale nie z chamem i burakiem.

PLONK

Data: 2015-12-09 22:40:43
Autor: Adam
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-09 o 05:56, Kamil pisze:
Użytkownik "m4rkiz":

chcesz podyskutowac o tym ze netburst dorownuje core to wroc z liczbami
a nie bzdurami ktore wyssales z palca

Mogę dyskutować, ale nie z chamem i burakiem.

"- Je¶li jedna osoba mówi Ci, że jeste¶ koniem - zignoruj j±.
- Je¶li dwie osoby mówi± Ci, że jeste¶ koniem - przemy¶l to i post±p jak uważasz.
- Je¶li trzecia osoba mówi Ci, że jeste¶ koniem - kup sobie siodło"

Dostałe¶ już wiele linków, od kilku osób.
Teraz wyjeżdżasz ad personam?

Brakło argumentów?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-11 16:46:14
Autor: Kamil
Podkręcanie PIV
Użytkownik "Adam" napisał:

Teraz wyjeżdżasz ad personam?

Chyba nie do Ciebie? Odpowiedziałem na:

"nie bede ciagnal tej dyskusji bo prezentujesz jakies wymysly z cyklu
w dupie bylem i gowno widzialem"

Czyli na "rzeczowy" argument.

pzdr

Data: 2015-12-14 11:41:36
Autor: Adam
Podkręcanie PIV
W dniu 2015-12-11 o 16:46, Kamil pisze:
Użytkownik "Adam" napisał:

Teraz wyjeżdżasz ad personam?

Chyba nie do Ciebie? Odpowiedziałem na:

"nie bede ciagnal tej dyskusji bo prezentujesz jakies wymysly z cyklu
w dupie bylem i gowno widzialem"

Czyli na "rzeczowy" argument.

Oczywi¶cie, że nie do mnie :)

Pokazujesz tutaj inny cytat, niż ja widziałem, a widziałem tak:

i st±d wynikł mój post.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-09 22:10:10
Autor: qwerty
Podkręcanie PIV
UĹĽytkownik "Jacek Maciejewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:1ja9iq3wps7jd$.sxc8pkn0rtdr.dlg@40tude.net...
[...]

Nie napisałeś jaką masz płytę główną, jaki zasilacz.
p4 ogólnie to były słabe procesory.
Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na pełnej prędkości wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C.
Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).

Data: 2015-12-10 09:00:12
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Dnia Wed, 9 Dec 2015 22:10:10 +0100, qwerty napisał(a):

Nie napisałe¶ jak± masz płytę główn±, jaki zasilacz.
MSI 865pe-neo2p, zasilacz EPS-300W

p4 ogólnie to były słabe procesory.
Znam ten pogl±d.

Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na pełnej prędko¶ci wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C.
Jest niezły radiator - klocek miedziany z 2 setkami miedzianych blaszek
i regulowany wiatrak. W półstresie (odtwarzanie filmów, praca
antywirusa) temp. rdzeni 47 i 43 stC. przy 2500 rpm (minimalne obroty,
bo wiatrak na pełnym zasilaniu ma 4500 rpm).

Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).
Niestety, wyżej P4 nic nie obsłuży.  Oryginalnie był tam Cel. 2,66 więc
zamiana na P4 3@3,3 daje się zauważyć.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-10 14:01:52
Autor: Michal Lukasik
Podkręcanie PIV
On 10/12/2015 08:00, Jacek Maciejewski wrote:
temp. rdzeni 47 i 43 stC. przy 2500 rpm

Gwoli ¶cisło¶ci.
Tam nie ma *rdzeni* - jest *rdzeń* (jeden) i dwa w±tki - robi różnicę.

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-12-10 16:41:00
Autor: Jacek Maciejewski
Podkręcanie PIV
Dnia Thu, 10 Dec 2015 14:01:52 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

On 10/12/2015 08:00, Jacek Maciejewski wrote:
temp. rdzeni 47 i 43 stC. przy 2500 rpm

Gwoli ¶cisło¶ci.
Tam nie ma *rdzeni* - jest *rdzeń* (jeden) i dwa w±tki - robi różnicę.

No tak, prawda :) Ale Speedfan pokazuje dwie warto¶ci temperatury które
się zmieniaj± w korelacji z obci±żeniem procka więc zapewne s± dwa
czujniki w strukturze. Inaczej trudno to sobie wyobrazić.
--
Jacek
I hate haters.

Podkręcanie PIV