Podkusiło mnie - Samsung 320GB przeno śny

Data: 2009-12-14 12:47:18
Autor: Mirek Ptak
Podkusiło mnie - Samsung 320GB przeno śny
Witajcie!

Zawsze sobie mówiłem, żeby ufać instynktom, nie kupować samochodów na F i czegokolwiek z Samsunga :) - no ale mnie licho podkusiło i kupiłem przenośny dysk 2.5 cala 320 GB rzeczonej firemki.

Przydługi opis bojów dla chętnych i googla ;)
Dysk sformatowany był w FAT32 (co nie dziwi), no ale mi potrzeba dysku w NTFS (a raczej możliwości zapisywania plików powyżej 4GB), no to oczywiście pierwsze co zrobiłem to convert h: /FS:NTFS - bez problemu. Wrzuciłem kilka plików ;) i podłączam sobie dysk do WD TV HD Player - player dysku nie widzi. Pomyślałem, że coś z tym convertem wyszło nie tak, wobec czego podłączam dysk znowu do kompa, usunąłem partycję i założyłem od nowa - WD nadal dysku nie widzi. No to myślę, że może Vista coś chrzani z partycją. Uruchamiam Ubuntu podłączam dysk odpalam Gparted i kupa - widzi tylko 140+ GB, każda próba założenia partycji kończy się uwaleniem Gparted - podobnie jest z Live CD Gparted.
Programy partycjonujące (Acronis i Paragon) też mają kłopoty z tym dyskiem - Paragon twierdzi, że tablica partycji jest pełna (zarówno brak jak i 1 lub kilka partycji pod Windą), Acronis niby widzi partycje jak są ale wypisuje, ze brak systemu plików i generalnie się krzaczy - pozwala na pustym dysku założyć *jedynie* partycje linuxowe na przykład.

Czy ktoś z Was może mi napisać co jest nie tak z tym Samsungiem? Podejrzewam, że to coś z interfejsem SATA-- >USB.

PS.
Doczytałem, że WD TV nie widzi partycji NTFS na dyskach Samsunga (na innych bez problemu) - pomogło założenie partycji ext2 plus ext2FS do windy.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-14 13:49:51
Autor: Filon
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hg58k4$rnd$1news.onet.pl...
[...]

Mam taki i nie napotkałem żadnych problemów.

--

______________________
Pozdrawiam

Data: 2009-12-14 14:16:44
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-12-14 13:49,  *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mam taki i nie napotkałem żadnych problemów.

Ależ wierzę :) - pewnie też bym nie napotkał gdybym używał tylko Windows.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-14 23:50:26
Autor: Filon
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hg5drq$dih$1news.onet.pl...
[...]

Używam:
Windows 2000, Linux (RedHat PPC), AmigaOS4.1, AmigaOS3.9 - w żadnym z tych systemów dysk nie sprawia mi najmniejszych problemów.
Może po prostu wadliwa sztuka w Twoje ręce trafiła.

--

______________________
Pozdrawiam

Data: 2009-12-15 00:36:51
Autor: BQB
Filon pisze:
[...]

Z ciekawości, na jakim sprzęcie AOS? Możemy pójść na priv.
mejl:
"b" bez odstępu i cudzysłowia "q" jak poprzednio "b" znaczek wiadomo jaki, a domena taka jak początek tylko z końcówką jak początek nazwy grupy :P

Data: 2009-12-15 11:18:33
Autor: Vituniu
Podkusiło mnie - Samsung 320GB przenośny
Z ciekawości, na jakim sprzęcie AOS? Możemy pójść na priv.

Chlopaki... ale dla czego na priv? ja tez chetnie poczytam...
A, nomen omen, to temat sprzetowy przeciez... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-12-15 13:15:50
Autor: Tomaszek
W dniu 2009-12-15 11:18, Vituniu pisze:
Chlopaki... ale dla czego na priv? ja tez chetnie poczytam...
A, nomen omen, to temat sprzetowy przeciez... ;)

Po Amiga to już nie jest pecet, panie;) Ale ja też nie mam nic przeciwko małemu OT;) Dla mnie to fenomen, że Amiga przetrwała do tych popier..... czasów;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do Ĺźadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-12-15 13:39:24
Autor: Vituniu
Podkusiło mnie - Samsung 320 GB przenośny
Chlopaki... ale dla czego na priv? ja tez chetnie poczytam...
A, nomen omen, to temat sprzetowy przeciez... ;)

Po Amiga to juĹź nie jest pecet, panie;)

Alez jest... Przez dluzszy czas nawet byla komputerem
bardziej osobistym, niz Osobiste Komputery (PC).
(taaaak, wiem, semantyka ;))

Ale ja też nie mam nic przeciwko małemu OT ;)
Dla mnie to fenomen, że Amiga przetrwała do tych popier.....
czasĂłw;)

Nie przetrwala. Zmarla w meczarniach procesow, skarpetek i gier na
palmfony.

Za to przetrwal system operacyjny (w dwoch wcieleniach nawet),
oraz zaciekle podgryzajace sie na wzajem srodowisko...

Z pierwszego bardzo sie ciesze, drugie najpierw mnie smucilo,
pozniej wnerwialo, a teraz malo juz obchodzi....
Ale to juz jest na prawde potezny OT ;)

pozdrawiam,
Vituniu
Amiga 600, Apollo 630, Kickstart 3.1, w planach karta CF ;)

Data: 2009-12-15 14:03:02
Autor: Tomaszek
W dniu 2009-12-15 13:39, Vituniu pisze:

Alez jest... Przez dluzszy czas nawet byla komputerem
bardziej osobistym, niz Osobiste Komputery (PC).
(taaaak, wiem, semantyka ;))

Tak, ale zauważ, że ta grupa traktuje o pececie, w sensie IBM PC lub kompatybilne;) Na małym Atari ( chlip, chlip ) też było napisane "personal computer" a jak było każdy zainteresowany wie;)

Nie przetrwala. Zmarla w meczarniach procesow, skarpetek i gier na
palmfony.

Nie produkują już żadnej Amigi?

Za to przetrwal system operacyjny (w dwoch wcieleniach nawet),
oraz zaciekle podgryzajace sie na wzajem srodowisko...

Nadal się podgryzają? Co za ludzie;) Ale ja myślę, że to pozostało ze starych czasów - pamiętasz te wojny ( "twój komputer nadaje się na opał" itp. ) To chłopcy, którzy nie wyrośli jeszcze z krótkich spodenek;) To romantyczne na swój sposób;)

Da się tego OS-a jakoś na x86 zainstalować? ( najbardziej by mnie interesowało coś na maszynie wirtualnej ) A poza tym Directory Opus - szacun :)

Amiga 600

Dlaczego to nie było kompatybilne z żadną inną Amigą, co Commodore tam namodził? ;)

Data: 2009-12-15 14:34:35
Autor: Vituniu
Podkusiło mnie - Samsung 320 GB przenośny
Tak, ale zauwaĹź, Ĺźe ta grupa traktuje o pececie,
w sensie IBM PC lub kompatybilne ;)

Wiem wiem... ;) Nie kwestionuje, ze to OT...

Nie przetrwala. Zmarla w meczarniach procesow,
skarpetek i gier na palmfony.

Nie produkują już żadnej Amigi?

Powstalo kilka plyt glownych z PPC na pokladzie
(naczesciej opartych o konstrukcje referencyjne),
za zadna jednak nie stoi wprost firma Amiga, ktora
zajmowala sie w tym czasie sprzedaza w/w skarpetek.

Reszte znajdziesz w tonach flejmow na www.ppa.pl
i www.exec.pl. (kolejnosc wymieniania portali losowa)

W tzw. miedzyczasie powstal MorphOS - bedacy
rozwinieciem klasycznego AOS z Motorolek 680x0
oraz startujacy IIRC nieco pozniej oficjalny AOS 4.x

Sytuacja tego drugiego wyjasnila sie dopiero niedawno
i w wyniku ugody prawa don przeszly z Amiga Inc. na
firme developerska piszaca tenze system. Dzieki czemu
jest szansa na jego dalszy rozwoj, albowiem firma-matka
zainteresowana tematem raczej nie jest.

[...]

romantyczne na swĂłj sposĂłb;)

"Atari eSTe, je je je!" :P

Da się tego OS-a jakoś na x86 zainstalować? ( najbardziej by
mnie interesowało coś na maszynie wirtualnej )

A pogooglaj sobie za czyms o nazwie Amithlon albo AROS.
Pierwsze to raczej emulator, drugie kompilacja AOS na x86.

Poza tym jest szansa na MorphOS'a na jakies starsze
(z drugiej reki) Maki, ewentualnie caly czas pelna emulacja
pod ktoras z wersji UAE.

A poza tym Directory Opus -  szacun :)

Ano... calkiem niedawno wyszla wersja pod Win7... tylko drogo chca... :/

Amiga 600

Dlaczego to nie było kompatybilne z żadną inną Amigą,
co Commodore tam namodził? ;)

IMHO kompatybilne toto jest, tylko ze sporo starych gier
olewalo referencje Commodore i korzystalo za hackow
dzialajacych na kickstartach 1.x

A ze 2.x to byl ogromny skok jakosciowy i sporo zmian,
to tez i nie wszystkie obejscia dzialajace na 1.x chcialy
funkcjonowac poprawnie.

Hm... Dobra... Mozna mnie teraz PLONKac za OT... ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-12-15 15:57:12
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-15 14:34, Użytkownik Vituniu napisał:

[...]

To nie producenci starych gier namieszali a głównie
"hakierzy" i ich niedorobione intra, cracki i wszelakie
inne gówna upychane na dyskietki z grami rozprowadzanymi
na giełdach.
Jako przykład podam pierwszą Diunę która wieszała kompa
na starcie a po uruchomieniu Amigi z HD dawała się zainstalować
na dysku i działała bez problemu.
Tyle że w tamtych czasach niewiele były tych twardych dysków
i jeszcze mniej gier potrafiących z takiego cuda skorzystać
na Amidze.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-15 12:11:38
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-12-14 23:50,  *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

OK, dla czystej frajdy może pod linuxem spróbuj zmniejszyć troszeczkę partycję (rozumiem, że jest tam NTFS, ale to nie ma znaczenia raczej) - najlepiej za pomocą GParted - ciekawi mnie czy w ogóle będziesz widział strukturę dysku - jak pisałem ja zarówno spartycjonowany jak i czysty dysk widziałem jako pusty 140kilko gigowy miomo, że ma 320GB.
Ja oczywiście spartycjonowany dysk też mogę używać pod linuxem - nie mogę za to go użyć jeśli jest partycja NTFS w WD HD TV Player - podobnie jak nikt na Świecie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-15 12:32:05
Autor: Wiesław
Dnia 15-12-2009 o 12:11 Mirek Ptak napisał na pl.comp.pecet:

Ja oczywiście spartycjonowany dysk też mogę używać pod linuxem - nie  mogę za to go użyć jeśli jest partycja NTFS w WD HD TV Player - podobnie  jak nikt na Świecie :)

Tytuł zatem powinien brzmieć: Podkusiło mnie - WD HD TV Player, bo wygląda
na to, że dysk jest w porządku, tylko z tym playerem coś nie tak :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-16 10:10:58
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-12-15 12:32,  *Wiesław* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dysk na pewno nie jest w porządku (kłopoty z partycjonowaniem pod Linuxem i w innych programach partycjonujących pod Windą - tylko menadżer dysków działa - choć Filon melduje, że u niego jest OK... dziwne), z tym playerem od dawna używam 40GB HDD wyjęty z PS3 i włożony do jakiejś taniej obudowy Welland, podobnie jak podłączałem dyski WD (nie dziwne ;) ) i Seagate, oraz dodatkowo dysk 3.5" w obudowie USB no name. Wszystkie z partycjami NTFS + FAT32 na tym ostatnim.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-15 16:43:51
Autor: Filon
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hg7qt9$fdi$1news.onet.pl...
[...]

Dzsiaj tak zrobiłem, żadnych problemów.

Ja oczywiście spartycjonowany dysk też mogę używać pod linuxem - nie mogę za to go użyć jeśli jest partycja NTFS w WD HD TV Player - podobnie jak nikt na Świecie :)
Pozdrawiam - Mirek

AOS3.9 używam pod WinUAE, natomiast AOS4.1 i RH mam na SAM440+60GB SSD+2GB RAM+ATI 256MB+palnik DVD+Creative Audigy4+Samsung XL2370.
Do niedawna miałem jeszcze A1200/60/PPC ale jak SAM przyjechał to poszła w dobre ręce.

Data: 2009-12-16 10:12:58
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-12-15 16:43,  *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dziwne - być może w takim razie to dodatkowo (bo NTFS z tymi dyskami nie działa z WD nie tylko u mnie) jakiś jednostkowy problem sprzętowy?
Tak, czy inaczej kolejny raz już takiego zakupu nie zaryzykuję :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-15 11:22:27
Autor: zly
Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:16:44 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

pewnie też bym nie napotkał gdybym używał tylko Windows.

przynajminej wiesz, gdzie popełniasz błąd, to połowa sukcesu ;)

--
marcin

Podkusiło mnie - Samsung 320GB przeno śny