Podłączenie USB - kolejność włączenia urządzenia (czy najpierw zasilanie)

Data: 2011-10-07 09:39:23
Autor: Rafał
Podłączenie USB - kolejność włączenia urządzenia (czy najpierw zasilanie)
Proszę się tylko nie ¶mieć z pytania :)

Mam urz±dzenie USB, dysk z zewnętrznym zasilaniem.

Jak go wł±czyć do komputera?

Bo s± dwie możliwo¶ci :

1. najpierw podł±czam dysk do zasilania i w chwilę potem do komputera
2. podł±czam dysk do komputera i dopiero potem do zasilania.
Z chwil± podł±czenia do zasilania staje się widzialny

Pytanie nie jest głupie, ponieważ zdarzyło mi się podł±czyć pendrive do
komputera
i w ten sposób płyta skończyła żywot. Dymek z mostka poleciał i tyle.

Podł±czenie urz±dzenia USB nie jest wiec dla komputera obojętne.

Data: 2011-10-25 22:52:19
Autor: Radosław Sokół
Podłšczenie USB - kolejno�ć włš czenia urzšdzenia (czy najpierw zasilanie)
W dniu 07.10.2011 09:39, Rafał pisze:
Mam urządzenie USB, dysk z zewnętrznym zasilaniem.

Jak go włączyć do komputera?

Bo są dwie możliwości :

1. najpierw podłączam dysk do zasilania i w chwilę potem do komputera
2. podłączam dysk do komputera i dopiero potem do zasilania.
Z chwilą podłączenia do zasilania staje się widzialny

Wszystko jedno, przy czym polecałbym najpierw podłączać do
zasilania z racji tego, by rozpoznanie urządzenia następo-
wało już w momencie, gdy dysk się kręci i jest gotowy do
odczytu.

Pytanie nie jest głupie, ponieważ zdarzyło mi się podłączyć pendrive do
komputera
i w ten sposób płyta skończyła żywot. Dymek z mostka poleciał i tyle.

Zbieg okoliczności, przy sprawnym sprzęcie nie ma prawa dojść
do takiej sytuacji.

Podłączenie urządzenia USB nie jest wiec dla komputera obojętne.

Nawet dotknięcie komputera ręką może go wykończyć jeżeli
obudowa nie jest wyzerowana, a instalacja elektryczna jest
niesprawna.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Podłączenie USB - kolejność włączenia urządzenia (czy najpierw zasilanie)