Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???

Data: 2009-11-26 16:18:46
Autor: Jakub Jewuła
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???
Witojcie :)

Przynaje bez bicia, ze obca mi jest cala technologia zwiazana
z telewizja HD. Wszelkie HDMI, "HDready" omijam szerokim lukiem ;)

Az tu nagle musze sie dowiedziec jednej rzeczy - czy netbooka
z wyjsciem HDMI moge podpiac do monitora z wejsciem DVI???
Konkretnie mysle o ktoryms Asusie eee i starszym LCD np.

Widze, na allegro w cholere kabli HDMI>DVI w wielu mutacjach
ale one chyba glownie sluza do podlaczania komputerow do TV?

Stacjonarny eee (B202)ma wyjscie DVI wiec nie byloby sprawy,
ale jednak wolalbym za podobne pieniadze sprzet przenosny
z wlasnym (chociaz ciasnym ;)) wyswietlaczem, ktory w razie
potrzeby pracy na lepszym obrazie podlaczalbym do duzego LCD.

Reasumujac - da sie podlaczyc netbooka do DVI???

Z gory dzieki.

Data: 2009-11-26 17:46:31
Autor: Bernard
Jakub Jewuła wrote:
[...]

Da się. Potrzebna jest tylko mechaniczna przejściówka, do kupienia w sklepach z kablami komputerowymi.

Data: 2009-11-26 19:16:05
Autor: Jakub Jewuła w domu
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???

Reasumujac - da sie podlaczyc netbooka do DVI???

Da się. Potrzebna jest tylko mechaniczna przejściówka, do kupienia w sklepach z kablami komputerowymi.

I nie ma zadnych strat jakosc etc?

Data: 2009-11-26 19:43:15
Autor: Marcin
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???
Witam

Użytkownik "Jakub Jewuła w domu" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:hemgpt$fkg$1atlantis.news.neostrada.pl...

I nie ma zadnych strat jakosc etc?

Nie ma. To jest sygnal cyfrowy. Albo masz
obraz albo nie masz. Nie ma stanow posrednich.
Dlatego nie daj sobie wcisnac hiper, super kabli HDMI
z pozlacanymi wtyczkami itp bo efekt bedzie taki sam
jak na najprostyszym kablu:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-27 02:37:25
Autor: ąćęłńóśżź
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???
Co za jełop to pisał...

-- -- -

Data: 2009-11-27 07:41:55
Autor: Piter
[...]

też tak kiedys myślałem

Data: 2009-11-27 08:26:44
Autor: quent
[...]

Niestety nie jest to prawda.
Przy wiekszych dlugosciach przewodu wszystko wyglada zupelnie inaczej.
A juz podlaczanie np do 10m przewodu przejsciowki daje koszmarne zaklocenia.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-27 09:33:38
Autor: doom3

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4b0f7f49news.home.net.pl...

Niestety nie jest to prawda.
Przy wiekszych dlugosciach przewodu wszystko wyglada zupelnie inaczej.
A juz podlaczanie np do 10m przewodu przejsciowki daje koszmarne zaklocenia.

"koszmarne zaklocenia" - mozesz przyblizyc ten termin w praktyce ?

--
doom3

Data: 2009-11-27 10:04:24
Autor: quent
Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomości news:heo2u3$22h9$1news2.ipartners.pl...

[...]

W praktyce musialbys to zobaczyc.
Cos jakby zaklucajaca mikrofala podlaczona na tym samym obwodzie elektrycznym zmiksowana z ryzem walacym o blache ;-)
Zle to wyglada.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-27 13:01:57
Autor: nom
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???

Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomości news:heo2u3$22h9$1news2.ipartners.pl...
"koszmarne zaklocenia" - mozesz przyblizyc ten termin w praktyce ?

Kabel HDMI 3m marki NoName za 19zł w trybie 720p (1280x720x60Hz) działa bardzo dobrze (karta matrox millenium G450) na plaźmie 42". W trybie 1080p nie udało mi się uzyskać stabilnego obrazu, latają czerwone pionowe kreseczki, z tym, że nie wiem czy to wina kabla czy telewizora. Kumpel testował ten kabel i na kompie z karta Leadek Winfast z wyjściem DVI i TV Sharp 37" uzyskła bez problemu 1080p.

Data: 2009-11-27 13:04:52
Autor: quent
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:heof43$4ke$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale jaki miales kabel?
hdmi-hdmi czy dvi-hdmi?
Jesli uzyles przy tej dlugosci przejsciowki dvi-hdmi to dupa zbita.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-28 16:47:20
Autor: nom
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4b0fc078$1news.home.net.pl...
Ale jaki miales kabel?
hdmi-hdmi czy dvi-hdmi?

Mam kabel DVI->HDMI. Testowałem jeszcze obraz z karty ATI Radeon 9250 i przez chwilę udało mi się uzyskać stabilny obraz 1080p (50Hz), ale po chwili pojawiały się artefakty w postaci poziomych kreseczek. Ale u kumpla na Sharpie obraz z komputera w 1080p/50Hz jest idealny, więc to pewnie wina TV, albo może mam jakieś większe zakłócenia w pokoju u siebie. :-)

Data: 2009-11-28 16:31:47
Autor: Marcin
[...]

No to taki kabel oddajesz do sklepu jako niedzialajacy. Chyba, ze wyraznie
napisali ze dziala tylko dla 720.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-28 16:51:11
Autor: nom

Użytkownik "Marcin" <nomail@nospam.de> napisał w wiadomości news:herfp6$6bb$1inews.gazeta.pl...

No to taki kabel oddajesz do sklepu jako niedzialajacy. Chyba, ze wyraznie
napisali ze dziala tylko dla 720.

Za 19zł i tak nic lepszego nie kupię. Poza tym 720p w 100% mi wystarcza, bo mam TV HD (matryca 1024x768) i tak oglądam z komputera. Rozdzielczość 1080p włączyłem testowo, dałem też z komputera 1024x768 ale obraz jest amorficzny (rozciągnięty w poziomie).

Data: 2009-11-27 16:19:45
Autor: Radosław Sokół
Marcin pisze:
Nie ma. To jest sygnal cyfrowy. Albo masz
obraz albo nie masz. Nie ma stanow posrednich.

Są. Mogą się pojawiać zakłócenia w postaci latających
prostokątów, pasków, chwilowego zacinania się obrazu.

Dlatego nie daj sobie wcisnac hiper, super kabli HDMI
z pozlacanymi wtyczkami itp bo efekt bedzie taki sam
jak na najprostyszym kablu:)

Wcale nie. Kabel jest *zawsze* analogowy, tylko interpreta-
cja jest cyfrowa. Owszem, kodowanie zawsze uwzględnia nadmia-
rowość, ale w pewnym momencie szum analogowy uniemożliwia
odtworzenie sygnału cyfrowego i zaczynają pojawiać się całe
sekwencje przekłamanych, nieodtwarzalnych informacji. A za
chwilę znowu jest lepiej i udaje się podratować nieco sytu-
ację.

Data: 2009-11-27 19:25:07
Autor: doom3

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009112715194700grush.one.pl...

[...]

Bardzo dobrze ujete... chociaz TosLink to tez kabel (swiatlowodowy dla potomnych) a tam nie uswiadczymy przeklamania spowodowanego wplywem srodowiskowym-analogowym ;)

--
doom3

Data: 2009-11-27 19:54:20
Autor: Radosław Sokół
doom3 pisze:
Bardzo dobrze ujete... chociaz TosLink to tez kabel (swiatlowodowy dla potomnych) a tam nie uswiadczymy przeklamania spowodowanego wplywem srodowiskowym-analogowym ;)

1) Włącz MIME, bo śmiecisz w cytatach.

2) Światłowód *też* może przekłamywać. Wystarczy zagiąć go
    na tyle mocno, by tłumienie mocno wzrosło, lecz jeszcze
    nie sięgnęło wartości krytycznej. Teraz każde ruszenie
    kabla może spowodować chwilowe przerwy w transmisji i w
    efekcie pojawianie się zakłóceń.

Data: 2009-11-27 20:23:00
Autor: doom3

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009112718542200grush.one.pl...

[...]

Dopiero po wyslaniu zorientowalem sie, ze pewnie "wyweszysz" kwestie promienia giecia i zwiazanego z tym nieprawidlowego odbicia wiazki swiatla (to juz tak w uproszczeniu).
Aczkolwiek, tlumienie spowodowane przez czynniki "zaklocajace" elektromagnetyczne sa zupelnie obojetne dla "szkielka".

--
doom3

Data: 2009-11-28 11:25:46
Autor: ąćęłńóśżź
Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???
Co ciekawe, w ten sposób "podsłuchuje" się światłowody - część energii świetlnej ucieka wtedy poza kabel.
Oczywiśnie nadawca i odbiorca mają z kolei swoje środki antysabotażowe i do lokalizacji miejsca przecieku.
JaC

-- -- -

Wystarczy zagiąć go na tyle mocno, by tłumienie mocno wzrosło, lecz jeszcze nie sięgnęło wartości krytycznej.

Data: 2009-11-28 16:34:43
Autor: Marcin
[...]

Dla mnie wtedy taki kabel nie dziala. Oddajesz go do sklepu
i tyle. Albo oddaja pieniadze albo daja dobry kabel.

[...]

Masz racje Ale dla mnie sytuacja opisana wyzej oznacza,
ze kabel jest zly i taki kabel oddajesz do skelpu i go sie
nie uzywa.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-29 10:31:58
Autor: KILu
Radosław Sokół wrote:
Marcin pisze:
Nie ma. To jest sygnal cyfrowy. Albo masz
obraz albo nie masz. Nie ma stanow posrednich.

Są. Mogą się pojawiać zakłócenia w postaci latających
prostokątów, pasków, chwilowego zacinania się obrazu.

Aczkolwiek sa to zaklocenia o zupelnie innym charakterze, niz w przypadku
transmisji czysto analogowej - nie ma mowy o pogorszeniu kontrastu,
zmniejszeniu ostrosci czy "duchach". I nalezy to miec na uwadze dopierajac
odpowiedni kabel - dolozenie kilkudziesieciu zl nie sprawi, ze obraz
stanie sie bardziej wyrazisty i soczysty, w co niektorzy zdaja sie
wierzyc.

k,

Data: 2009-11-26 19:58:57
Autor: Baranek
Dnia Thu, 26 Nov 2009 16:18:46 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

Witojcie :)

Przynaje bez bicia, ze obca mi jest cala technologia zwiazana
z telewizja HD. Wszelkie HDMI, "HDready" omijam szerokim lukiem ;)

Strasznie mieszasz w głowac swoim pytaniem.

1. Owszem, mając wyjście HDMI najprawdopodobniej nie będziesz miał problemu
z podłączeniem monitora DVI.

2. Netbooki nie mają wyjścia HDMI (pisałeś o Asusie EEE), a jedynie zwykłe
VGA (D-Sub).

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2009-11-27 07:40:47
Autor: Piter

Użytkownik "Baranek" <baranek@home.invalid> napisał w wiadomości news:j99p8zkfxlyy$.ys7oy50o09wa.dlg40tude.net...
[...]

no to mają czy nie mają, chętnie bym kupił takiego netbooka z wyjściem HDMI/DVI-D

Data: 2009-11-27 08:29:29
Autor: quent
[...]

Oczywiscie, ze maja.
Poza tym nie podejrzewam Kuby o to, ze nie odroznilby dsub od hdmi :-)

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-27 08:33:02
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4b0f7fee$1news.home.net.pl...
[...]

Ja ich na oczy nie widzialem ;)

Czytalem chyba za duzo specyfikacji wczoraj i cos mi sie zmixowalo ;)
Podejde ponownie do tematu wieczorem...

Data: 2009-11-27 09:05:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:29:29 +0100, quent napisał(a):

[...]

Które? Bo jak świat światem przeszło przez moje ręce sporo modeli, ale
żaden nie miał HDMI.

--
*** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro

Data: 2009-11-27 10:07:07
Autor: quent
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:19bx25pq7o1ia.owfsjm00vra8.dlg40tude.net...
[...]

Chocby ten, ktory lezy obok mnie:
http://www.notebookreview.com/picture.asp?f=35165

Dzis hdmi w lapach to zaden ficzer.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-27 10:31:24
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4b0f96d5news.home.net.pl...

Chocby ten, ktory lezy obok mnie:
http://www.notebookreview.com/picture.asp?f=35165
Dzis hdmi w lapach to zaden ficzer.

ale jaki to laptop? jak duĹźy?

bo Jakub pisał o małych netbookach - czy NETbooki mają także HDMI? eee900/1000?

Data: 2009-11-27 10:38:00
Autor: quent
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości news:heo680$31k6$1opal.icpnet.pl...
[...]

Maja, np Dell Mini 10v

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-28 11:16:02
Autor: Baranek
[...]

Czy tą liczbą mnogą chciałeś podkreslić, że HDMI będę miał w każdym Dellu
Mini 10 bez względu na kolor obudowy? ;-)
Na wszelki wypadek zajrzałem do Komputronika i w dziale "netbooki"
znalazłem 53 fiszki, w tym 2 z napisem HDMI. Były przylepione do bardzo
klasycznych netbooków z ekranami 11,6 i 12,1 cala. :-)
Ja wiem, że wszyscy chcą je sprzedawać i kupować i w zasadzie to one prawie
już są, ale jeszcze nie przyszła ich pora... (może jutro)

Poza tym nie podejrzewam Kuby o to, ze nie odroznilby dsub od hdmi :-)

Ja też nie. Chciałem mu tylko zwrócić uwagę, że koncepcja, która mu się
wstępnie spodobała, ma feler techniczny w innym miejscu niż się tego
spodziewa.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2009-11-26 20:46:21
Autor: Mariusz
On 2009.11.26 16:18, Jakub Jewuła wrote:

Widze, na allegro w cholere kabli HDMI>DVI w wielu mutacjach

I to jest to czego szukasz.

--
Mar

Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???