Podłączenie komputera do TV

Data: 2009-07-17 20:56:23
Autor: Rafał
Podłączenie komputera do TV
Mam kartę Matrox  P650 i do telewizora podłączam
ją za pomocą S-Video. Ściślej z wyjścia nr 2 przez
przejściówkę DVI - D-SUB, a następnie kabel
Matroxa D-SUB Video/Svideo.
Kabel, który mi się ostał posiadając kartą Matrox G550.

Problem następujący - po zakupie nowego telewizora
LCD okazało się, że ten nie ma wejścia S-video.
Złącze kompozytowe, to archaiczne mnie nie zadawala...
Jakieś propozycje?
Podobno na złączu D-SUB są sygnały RGB,
które?
Czy może je podłaczyć do TV i wszystko będzie chodziło?

Genralnie stanałem przez problemem podłączenia komputera
do TV,  który nie ma wejscia S-Video.

Data: 2009-07-17 20:34:49
Autor: G Nowak
[...]

AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi

--
pozdr

Data: 2009-07-17 21:42:37
Autor: Rafał

G Nowak wrote:

AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi

i tym sie bawiłem, ale jakość całkiem zła...
Wyprane kolory, ostrość gdzieś się zagubiła.
O dziwo nawet gorzej, niż po kompozycie.

R.

Data: 2009-07-18 10:31:03
Autor: G Nowak
Podłączenie komputera do TV
AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi
i tym sie bawiłem, ale jakość całkiem zła...
Wyprane kolory, ostrość gdzieś się zagubiła.
O dziwo nawet gorzej, niż po kompozycie.

A rozdzielczosc jest odpowiednia? Jeszcze nie widzialem by obraz z dvi byl rozmyty.

--
pozdr

Data: 2009-07-18 14:46:10
Autor: Rafał
G Nowak wrote:

A rozdzielczosc jest odpowiednia?

soft mi ustawia 1024x576 60Hz i nie mogę już tego zmienić

Jeszcze nie widzialem by obraz z dvi byl
rozmyty.

z DVI jest super, ale to co widze na ekranie monitora
po odpowiednim  przełączenu, zaś gdy uruchamiam WMP
to wtedy na DVI idzie strumień video  i wtedy jest mydło.
Rzecz jasna materiał video jest zdrowy - mpeg2 zgrany
wczesniej na karcie SAT.
Tu soft kuleje...

Data: 2009-07-18 15:21:55
Autor: Rafał
Podłączenie komputera do TV
Może wyjaśnię temat bardziej dokładniej. Mianowicie
odtwarzany film w komputerze, na TV za pomocą
kabla DVI-HDMI mogę oglądać na dwa sposoby.
Pierwszy to skonfigurowanie drugiego monitora w trybie
clone. Wtedy to co mam na ekranie monitora mam
tez na TV. Drugim monitorem jest więc TV LCD
w rozdzielczości 1920x1080@60Hz. Aby oglądać film,
rzucam go sobie cały ekran  i mam całkiem nieźle.
Problem z tym, że ja nie jestem tym trybem zainteresowany,
bo jak chcę pracować na komputerze, a rodzina chcę
oglądać. Pozostały mi wiec dwa rozwiązania.
Podłączenie kabla Matrox z wyjściem video. Do wyboru
kompozyt i S-video. S-video odpada, bo TV nie ma
takiego wejścia, a na kompozycie też kiszka
z wiadomych względów. Pozostaje wiec to DVI-HDMI
w trybie "1 display + 1 feautre display"  ale tu nie
mam dużego pola manewru. Po uruchomieniu WMP
drugie wejście ustawia się jako 1024x576@60Hz
i tak już wpominalem video jest tam kiepskie.

Tak źle, tak niedobrze

Data: 2009-07-18 16:01:23
Autor: tg
"Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote in message news:4A61CC73.7C2DF98Fgazeta.pl...
[...]

to moze zmien grafike na taka ktorej mozesz w sterownikach
ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

Data: 2009-07-18 17:17:43
Autor: Animka
tg pisze:
[...]

Albo po prostu sterownik przeznaczony do tego monitora zainstalować.
Ja tam do swojego monitora dostałam płytkę instalacyjną z helpem i sterownikami.

--
animka

Data: 2009-07-19 12:49:25
Autor: Rafał
tg wrote:

> [...]

to moze zmien grafike na taka ktorej mozesz w sterownikach
ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

A może mi kolega coś polecić?
Bo wiedze, że ten mój Matrox mocno się postarzał...

Data: 2009-07-19 13:35:09
Autor: tg

"Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote in message news:4A62FA35.D79AE765gazeta.pl...
tg wrote:

> [...]

ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

A może mi kolega coś polecić?
Bo wiedze, że ten mój Matrox mocno się postarzał...

agp? w jakiej cenie?

mysle ze jakis radeon 3x50 bylby calkiem niezly, nie kosztuja
strasznych pieniedzy, mozna jeszcze znalezc nowe, maja sensowne
sterowniki, czesto maja dsub+hdmi+dvi

Data: 2009-07-18 18:49:23
Autor: BQB
Rafał pisze:
[...]

Nie wiem, jak w matroxie, ale u mnie na ati jest theater mode i opcja normal i fullscreen, co powoduje, że jakikolwiek strumień video odpalony na kompie i nawet zminimalizowany automatycznie akaluje się na drugim ekranie, może również uda Ci się ustawić tryb na extended i wtedy przesuniesz okienko z filmem na ekran TV i tam powiększysz na cały ekran?

Data: 2009-07-18 00:01:58
Autor: nom

Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4A60C957.8D008C7Agazeta.pl...

Problem następujący - po zakupie nowego telewizora
LCD okazało się, że ten nie ma wejścia S-video.

Jaki to model?

Data: 2009-07-18 06:29:43
Autor: Rafał
nom wrote:

Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Problem następujący - po zakupie nowego telewizora
> LCD okazało się, że ten nie ma wejścia S-video.

Jaki to model?

Samsung LE37B530

Data: 2009-07-18 11:48:42
Autor: maX

Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4A614FB7.DB8107A4gazeta.pl...
nom wrote:

> [...]

> Problem następujący - po zakupie nowego telewizora
> LCD okazało się, że ten nie ma wejścia S-video.

Przeciez ten TV ma cały komplet wejść - HDMI, D-SUB, YPrPb.

Data: 2009-07-18 14:48:13
Autor: Rafał
maX wrote:

Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Samsung LE37B530

Przeciez ten TV ma cały komplet wejść - HDMI, D-SUB, YPrPb.

Tak,
tyle że ja na swojej karcie mam tylko wyjście S-video i kompozytowe.
Po HDMI dobrze tylko chodzą windowsowskie okienka, strumień wideo
idzie fatalnie. W tym cały problem.

Data: 2009-07-18 15:23:06
Autor: Leszek K.

nom wrote:

> [...]

tyle że ja na swojej karcie mam tylko wyjście S-video i kompozytowe.
Po HDMI dobrze tylko chodzą windowsowskie okienka, strumień wideo

Vista?

Data: 2009-07-18 15:26:03
Autor: Rafał
"Leszek K." wrote:

> [...]
> tyle że ja na swojej karcie mam tylko wyjście S-video i kompozytowe.
> Po HDMI dobrze tylko chodzą windowsowskie okienka, strumień wideo

Nie, jeszcze WinXP  ;)

Data: 2009-07-18 19:28:13
Autor: Leszek K.

nom wrote:

> [...]

tyle że ja na swojej karcie mam tylko wyjście S-video i kompozytowe.
Po HDMI dobrze tylko chodzą windowsowskie okienka, strumień wideo

Na wyjściu ustawiłeś natywną rozdzielczość TV?

Data: 2009-07-18 21:46:24
Autor: Rafał
"Leszek K." wrote:

Na wyjściu ustawiłeś natywną rozdzielczość TV?

Tak,
ale to działa tylko wtedy, gdy ogladam sobie okienka.
gdy leci strumień video przestawia się na 1024x576.
Ale przecież ta rozdzielczosc do video jest wystarczajaca,
więc nalezy się spodziewać dobrej jakości, a tak nie jest

Data: 2009-07-18 23:22:51
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 18 Jul 2009 21:46:24 +0200, Rafał napisał(a):

[...]

To ustaw tak w odtwarzaczu (nie wiem jakiego używasz) coby się nie
przestawiało. Skalowanie przy pomocy telewizora nie jest dobrym pomysłem. A
Ty dodatkowo dwa razy skalujesz to wideo. Najpierw w komputerze do 1024 a
potem w telewizorze do 1920/1360 (nie wiem jakie masz tv).

Data: 2009-07-18 16:58:58
Autor: Smok Eustachy
Podłączenie komputera do TV
Dnia Sat, 18 Jul 2009 11:48:42 +0200, maX napisał(a):
/.../
Samsung LE37B530

Przeciez ten TV ma cały komplet wejść - HDMI, D-SUB, YPrPb.

Pewnie są pod klamką.

Podłączenie komputera do TV