Podłączenie komputera do TV

Data: 2009-07-17 20:34:49
Autor: G Nowak
Podłączenie komputera do TV
Mam kartę Matrox  P650 i do telewizora podłączam
ją za pomocą S-Video. Ściślej z wyjścia nr 2 przez
przejściówkę DVI - D-SUB, a następnie kabel
Matroxa D-SUB Video/Svideo.
Kabel, który mi się ostał posiadając kartą Matrox G550.
Problem następujący - po zakupie nowego telewizora
LCD okazało się, że ten nie ma wejścia S-video.

AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi

--
pozdr

Data: 2009-07-17 21:42:37
Autor: Rafał

G Nowak wrote:

AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi

i tym sie bawiłem, ale jakość całkiem zła...
Wyprane kolory, ostrość gdzieś się zagubiła.
O dziwo nawet gorzej, niż po kompozycie.

R.

Data: 2009-07-18 10:31:03
Autor: G Nowak
Podłączenie komputera do TV
AFAIK mozna uzyc przejsciowki dvi -> hdmi
i tym sie bawiłem, ale jakość całkiem zła...
Wyprane kolory, ostrość gdzieś się zagubiła.
O dziwo nawet gorzej, niż po kompozycie.

A rozdzielczosc jest odpowiednia? Jeszcze nie widzialem by obraz z dvi byl rozmyty.

--
pozdr

Data: 2009-07-18 14:46:10
Autor: Rafał
G Nowak wrote:

A rozdzielczosc jest odpowiednia?

soft mi ustawia 1024x576 60Hz i nie mogę już tego zmienić

Jeszcze nie widzialem by obraz z dvi byl
rozmyty.

z DVI jest super, ale to co widze na ekranie monitora
po odpowiednim  przełączenu, zaś gdy uruchamiam WMP
to wtedy na DVI idzie strumień video  i wtedy jest mydło.
Rzecz jasna materiał video jest zdrowy - mpeg2 zgrany
wczesniej na karcie SAT.
Tu soft kuleje...

Data: 2009-07-18 15:21:55
Autor: Rafał
Podłączenie komputera do TV
Może wyjaśnię temat bardziej dokładniej. Mianowicie
odtwarzany film w komputerze, na TV za pomocą
kabla DVI-HDMI mogę oglądać na dwa sposoby.
Pierwszy to skonfigurowanie drugiego monitora w trybie
clone. Wtedy to co mam na ekranie monitora mam
tez na TV. Drugim monitorem jest więc TV LCD
w rozdzielczości 1920x1080@60Hz. Aby oglądać film,
rzucam go sobie cały ekran  i mam całkiem nieźle.
Problem z tym, że ja nie jestem tym trybem zainteresowany,
bo jak chcę pracować na komputerze, a rodzina chcę
oglądać. Pozostały mi wiec dwa rozwiązania.
Podłączenie kabla Matrox z wyjściem video. Do wyboru
kompozyt i S-video. S-video odpada, bo TV nie ma
takiego wejścia, a na kompozycie też kiszka
z wiadomych względów. Pozostaje wiec to DVI-HDMI
w trybie "1 display + 1 feautre display"  ale tu nie
mam dużego pola manewru. Po uruchomieniu WMP
drugie wejście ustawia się jako 1024x576@60Hz
i tak już wpominalem video jest tam kiepskie.

Tak źle, tak niedobrze

Data: 2009-07-18 16:01:23
Autor: tg
"Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote in message news:4A61CC73.7C2DF98Fgazeta.pl...
[...]

to moze zmien grafike na taka ktorej mozesz w sterownikach
ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

Data: 2009-07-18 17:17:43
Autor: Animka
tg pisze:
[...]

Albo po prostu sterownik przeznaczony do tego monitora zainstalować.
Ja tam do swojego monitora dostałam płytkę instalacyjną z helpem i sterownikami.

--
animka

Data: 2009-07-19 12:49:25
Autor: Rafał
tg wrote:

> [...]

to moze zmien grafike na taka ktorej mozesz w sterownikach
ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

A może mi kolega coś polecić?
Bo wiedze, że ten mój Matrox mocno się postarzał...

Data: 2009-07-19 13:35:09
Autor: tg

"Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote in message news:4A62FA35.D79AE765gazeta.pl...
tg wrote:

> [...]

ustawic cos z sensem dla roznych monitorow?

A może mi kolega coś polecić?
Bo wiedze, że ten mój Matrox mocno się postarzał...

agp? w jakiej cenie?

mysle ze jakis radeon 3x50 bylby calkiem niezly, nie kosztuja
strasznych pieniedzy, mozna jeszcze znalezc nowe, maja sensowne
sterowniki, czesto maja dsub+hdmi+dvi

Data: 2009-07-18 18:49:23
Autor: BQB
Rafał pisze:
[...]

Nie wiem, jak w matroxie, ale u mnie na ati jest theater mode i opcja normal i fullscreen, co powoduje, że jakikolwiek strumień video odpalony na kompie i nawet zminimalizowany automatycznie akaluje się na drugim ekranie, może również uda Ci się ustawić tryb na extended i wtedy przesuniesz okienko z filmem na ekran TV i tam powiększysz na cały ekran?

Podłączenie komputera do TV