Pod³±czenie p³yty ceramicznej

Data: 2010-09-22 14:24:50
Autor: maanj
Pod³±czenie p³yty ceramicznej
Witam

czy do zasilania p³yty boscha ceramicznej wystarczy
3 x 2,5mm2 na 230V?

Pozdrawiam

Data: 2010-09-22 06:48:36
Autor: Jarek P.
On 22 Wrz, 14:24, "maanj" <aniu...@op.pl> wrote:
Witam

czy do zasilania p³yty boscha ceramicznej wystarczy
3 x 2,5mm2 na 230V?

Trochê ma³o. Powinno byæ 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i
bezpiecznik B20 lub nawet B25 je¶li zabezpieczenie zalicznikowe na to
pozwoli (znaczy jest jeszcze wiêksze).

J.

Data: 2010-09-22 10:38:43
Autor: slaweks
On 22 Wrz, 15:48, "Jarek P." <jarekprzy...@gmail.com> wrote:
> [...]

> 3 x 2,5mm2 na 230V?

Trochê ma³o. Powinno byæ 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

Najwy¿ej bêdzie korzystaæ z dwóch palników na raz.

Data: 2010-09-22 19:42:52
Autor: maanj
> [...]

Trochê ma³o. Powinno byæ 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

Najwy¿ej bêdzie korzystaæ z dwóch palników na raz.

ALe to co nie bede móg³ korzystac z 4 paliników naraz? jezeli pod³±cze na 230V?
producenci wiem ze dopuszczaja takie pod³aczenia
tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie ¶miga³o na 230V 3 faz w bloku nie mam

prosze o pomoc

Data: 2010-09-22 21:27:10
Autor: Cyb
Pod³¹czenie p³yty ceramicznej
On Wed, 22 Sep 2010 19:42:52 +0200, "maanj" <aniulat@op.pl> wrote:

[...]

masz tylko 1 faze?

zalozmy ze masz bezpiecznik 16A (bo o 10A nawet nie mysle)
no to liczymy:
230V * 16A  = 3680W.

w sumie na raz mozesz takie dac obciazenie: ~3,7kW - dasz wiecej to
wywali bezpiecznik.

pytanie: jaka maksymalna moc bedzie brac ta twoja plyta?
ostatnio rozgladalem sie za plyta (wprawdzie indukcyjna) dla mnie to
wybrana przez mnie plyta ma cos 7kW maksylanego poboru

zeby to wyprowadzic na prosta, musialbys poprowadzic w mieszkaniu
instalacje 3fazowa do kuchni (3fazy na pewno jest doprowadzone do
mieszkania, tyle ze pozniej porozdzielane na poszczegolne obwody).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-09-22 22:24:06
Autor: Jarek P.
Pod³±czenie p³yty ceramicznej

U¿ytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7df6c$99o$1news.onet.pl...

[...]

Producenci dopuszczaj±, bo da siê. Rzecz jednak nie zale¿y od tego, jak kuchenke pod³aczysz, ale jak± instalacjê ju¿ masz w bloku. Je¶li chcesz móc korzystaæ z czterech palników naraz, musisz miec instalacjê zdoln± wytrzymaæ pobór pr±du rzêdu 20A. Co zwykle przek³ada siê na konieczno¶æ doci±gniêcia osobnego przewodu do kuchenki wprost ze skrzynki bezpieczników, a i to jedynie wtedy, gdy blok i jego instalacja s± w marê nowe (najwy¿ej nastoletnie powiedzmy) i w dobrym stanie, a zabezpieczenie g³ówne ma warto¶c zapewniaj±c± odpowiedni zapas mocy.

J.

Data: 2010-09-23 21:07:27
Autor: maanj
Pod³±czenie p³yty ceramicznej

U¿ytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7doip$p5s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przydzia³ mocy na mieszkanie jest 5,7kW bezpiecznik poza licznikiem jest 25A
ale nie wiem jeszcze jaki kabel idzie z tablicy licznikow do mojego mieszkania
pseudo konserwator mówi ¿e najprawdopodobniej jest 2x2,5mm2
co jest dlamnie bardzo dziwne bo na oko widac ze kabel zasilaj±cy
do mieszkania wygl±da na 3x4mm2 ale na 100% bede wiedzial dopiero w sobote
jak ¶ci±gne elektryka.

Je¿eli by³by kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonuj±c osobne pod³±czenie w mieszkaniu
na t± p³yte ceramiczn± na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - by³oby to dobrym rozwiazaniem?

Pozdrawiam

Data: 2010-09-23 22:13:43
Autor: Jarek P.
Pod³±czenie p³yty ceramicznej

U¿ytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7g8gv$7m5$1news.onet.pl...

[...]

Przy takiej mocy i takim bezpieczniku powinien to byæ 4mm2. A czy dwie czy trzy ¿y³y - nowy blok? Bezpieczniki nowoczesne, tzw "esy"? Jest ró¿nicówka? Je¶li odpowiedzi to trzy razy tak, to na 100% jest trój¿y³owy i na 99% jest to 3x4mm2, ale oczywi¶cie najlepiej niech to sprawdzi elektryk.

Je¿eli by³by kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonuj±c osobne pod³±czenie w mieszkaniu
na t± p³yte ceramiczn± na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - by³oby to dobrym rozwiazaniem?

Tak, wtedy bêdzie ok.Choæ licz siê z tym, ¿e przy du¿ym gotowaniu, po³±czonym z chodz±c± pralk±/zmywark±/czajnikiem elektrycznym itp. instalacja mo¿e nie wyrobiæ i ten bezpiecznik 25A ci spadnie.

J.

Data: 2010-09-24 06:52:21
Autor: maanj
Pod³±czenie p³yty ceramicznej

U¿ytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7gcd5$cu4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Blok rok 1980 wiêc nie nowy , esy dopiero chce zalozyc u siebie ró¿nicowowpr±dowy tez
dopiero bedzie

Data: 2010-09-24 08:13:33
Autor: Jarek P.
Pod³±czenie p³yty ceramicznej

U¿ytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7hars$9lg$1news.onet.pl...

Blok rok 1980 wiêc nie nowy , esy dopiero chce zalozyc u siebie ró¿nicowowpr±dowy tez
dopiero bedzie

Uu, czyli dok³adnie na prze³omie technologii aluminiowej i miedzianej. To koniecznie elektryk niech oceni w takim razie, co tam jest.

J.

Data: 2010-09-23 15:08:04
Autor: Marek Kutyla
Pod³±czenie p³yty ceramicznej
W dniu: 2010-09-22 19:42, u¿ytkownik maanj napisa³::

producenci wiem ze dopuszczaja takie pod³aczenia
tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie ¶miga³o na 230V 3 faz w bloku nie mam

prosze o pomoc

Kiedy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcje obslugi :-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Data: 2010-09-22 22:10:29
Autor: Jan Werbiñski
Pod³±czenie p³yty ceramicznej
U¿ytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7csk8$on9$1news.onet.pl...
Witam

czy do zasilania p³yty boscha ceramicznej wystarczy
3 x 2,5mm2 na 230V?

Dla dwupalnikowej tak.
Dla czteropalnikowej te¿, ale nie wykorzystasz mocy.
Lepiej daj 5x2,5. A najlepiej 5x4 tak jak u mnie. Wtedy pod³±czysz do tego kabla jeszcze gniazdka, piekarnik itp.

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Pod³±czenie p³yty ceramicznej