Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VIDEO-E URO)

Data: 2009-11-11 19:57:46
Autor: Piotr K.
Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VIDEO-E URO)
Witam wszystkich,

to moj pierwszy post na tym forum, wiec bardzo prosze o wyrozumiałość w mojej wypowiedzi bedą jakies niescisłosci,

jakis czas temu kupiłem laptopa HP, nie zwróciłem uwagi ze nie ma w nim wyjscia s-video (co oczywiscie nie byłoby wyznacznikiem czy jego wyborze)

potrzebuje podłączyc go do telewizora, leciwego juz mocno ELEMISA, który z tyłu posiada jedynie wejscie antenowe oraz jedno złacze EURO,

na poprzednim laptopie wszystko smigało jak nalezy, mam kabel s-video -> euro,
na allegro znalazłem kabele-przejsciówke z VGA->S-video +RCA mysłalem ze wystarczy włozyc jeden kabel w drugi i tym zestawem połączyc komputer (VGA) z telewizorem (EURO) i bedzie działało jak trzeba, tymczasem na telewizorze pojawiają sie jedynie jakies pasy oraz "śnieg"

przy jakis operacjach na komputerze widac ze COŚ zmienia sie na ekranie telewizora,

czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos jeszcze? jakiegos programu?

z gory dziekuje za pomoc,
p.s.
widziałem kilka podobnych wątków na elektrodzie, ale jednak mowa w nich jest głownie o nowszych telewizorach LCD, ponadto nie znalazłem w nich nic co by mi pomogło,

ten kabel-przejsciówka to cos takiego:
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/778/91/00/778910081

Data: 2009-11-11 19:08:22
Autor: Cezar

"Piotr K." <interkas@gmail.com> wrote in message news:hdf1fa$9it$1inews.gazeta.pl...
Witam wszystkich,

to moj pierwszy post na tym forum, wiec bardzo prosze o wyrozumiałość w mojej wypowiedzi bedą jakies niescisłosci,

Pierwszy post, pierwsze zdanie,  pierwsza wpadka... To nie jest "forum"

czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos jeszcze? jakiegos programu?

masz do tego jakas instrukcje?
probowales ustawic 640x480?

p.s. znalazlem podobny kabel na allegro i tam pisza ze "Kabel przeznaczony do urządzeń i kart graficznych z funkcją TV OUT"
wiec moze dzialac tylko z takimi kartami.

c.

Data: 2009-11-11 20:38:28
Autor: nom

Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:hdf246$c8n$1inews.gazeta.pl...
Pierwszy post, pierwsze zdanie,  pierwsza wpadka... To nie jest "forum"

forum:
1. <miejsce publicznych wystąpień>
2. <spotkanie poświęcone omawianiu spraw z określonej dziedziny; też: grupa ludzi biorących udział w takim spotkaniu>

Coś się nie zgadza Cezar? :-)

Data: 2009-11-11 20:51:41
Autor: Piotr K.
[...]

Jasne, wiem ze to nie forum...:) moj bład,

instrukcji do kabla nie mam, ustawiałem wszystkie rozdzielczosci,

co w takim razie znaczy TV-OUT? czy to nie jest to zwykłe gniazdo monitorowe??

pozdr. Piotrek

p.s.
dawno nie korzystałem z grup, odpowiada sie pod postem? prawda?

Data: 2009-11-11 20:17:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "Piotr K." <interkas@gmail.com> napisał w wiadomości news:

przy jakis operacjach na komputerze widac ze COŚ zmienia sie na ekranie telewizora,

czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos jeszcze? jakiegos programu?

Musiałbyś zapewne uzyskać sygnał s-video na wyjściu vga.
Co raczej się nie uda z kompa.
Udaje się za np. na dvd Manty.
I do niej i podobnych przypadków jest taka przelotka zapewne.

Data: 2009-11-11 20:46:08
Autor: Piotr K.
Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VID EO-EURO)
To w jakim celu są takie przejsciówki?

Data: 2009-11-11 21:47:07
Autor: nom

Użytkownik "Piotr K." <interkas@gmail.com> napisał w wiadomości news:hdf4a3$m15$1inews.gazeta.pl...
To w jakim celu są takie przejsciówki?

A to pytanie do sprzedawcy raczej. :-)
Żeby z sygnału RGB + synchronizacja zrobić sygnał S-Video (luminancja + sygnał chrominancji PAL lub NTSC) potrzeba jakiegoś układu elektronicznego (np. AD725). Nie wiem, może "siedzi" tam we wtyczce taki scalak, ale skąd ma zasilanie? Może pobiera ze złącza VGA, ale cena za kabelek 5zł chyba wyklucza taką możliwość, choć Chińczycy potrafią ciąć koszty. :-)
Może są jakieś karty graficzne, które podają na którymś pinie(-ach) na złączu VGA sygnały Composite Video lub S-Video.
A nie masz w TV wejścia RGB?
Bo tak chyba łatwiej i jakość zdecydowanie lepsza będzie.
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Data: 2009-11-11 23:45:58
Autor: Tomasz Wójtowicz
nom pisze:

[...]

Nic nie potrzeba. Łącząc jedno z wyjść RGB z wejściem antenowym da się wygenerować sygnał telewizyjny w paśmie VHF i to w systemie DVB-T. Całkowicie programowo. Tym bardziej można wygenerować S-Video, Composite i EKG słonia na dokładkę.

Przy paśmie przenoszenia dobrych kart SVGA to nawet radiostację FM na paśmie OIRT da się postawić.

Data: 2009-11-11 23:02:39
Autor: Cavallino
Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VID EO-EURO)
Użytkownik "Piotr K." <interkas@gmail.com> napisał w wiadomości news:hdf4a3$m15$1inews.gazeta.pl...
To w jakim celu są takie przejsciówki?

A nie łaska przeczytać całego posta?

Data: 2009-11-12 18:37:27
Autor: Grzegorz S
[...]

Ja w tym celu kupiłem takie coś:

w tym właśnie sklepie z darmową wysyłką do Polski.

Działa od roku bezawaryjnie.

--
gs

Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VIDEO-E URO)