Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców

Data: 2009-05-26 22:13:04
Autor: pbjs
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
Witam,

Jako, że wakacje już blisko i czas odpocząć,
w planie mam spokojną trasę Białowieża - Suwałki
czerwonym szlakiem bocianim.

W związku z tym kilka pytań do bywalców tamtych okolic:

- które miejsca warto zobaczyć? może jest coś godnego uwagi
   poza tym szlakiem i warto nadłożyć drogi?
- jak z noclegami? zwyczajowo nie używam namiotu,
   zawsze szukam jakiegoś pensjonatu, gospodarstwa
   agroturystycznego itp. będzie z tym problem?
   (wyjazd druga połowa czerwca)
- jak z oznakowaniem szlaku? łatwo się zgubić? ;-)
- czy szlak jest w całości oznakowany? moje mapy mówią,
   że brakuje kawałka ~kilkadziesiąt km

Dzięki z góry za wszelkie porady,
pbjs

Data: 2009-05-26 23:05:08
Autor: Marcin
[...]

Jeśli ja bym planował taką wycieczkę, to:
- z Narewki pojechałbym w kierunku Masiewa, a potem Masiewską Trybą przez Puszczę na północ. W rejonie przecięcia tryby z linią dawnej kolejki wąskotorowej jest duża szansa spotkania żubrów w naturze... Babia Góra to koniec świata, nocleg polecam w Siemianówce w leśniczówce. Zbiornik trzeba objechać od zachodu...

Ciekawy klimat to przejazd wzdłuż granicy na trasie Bobrowniki - Krynki - przez Rudaki, Ozierany, etc. Niesamowity klimat wymierających wiosek z walącymi się chałupami, kapliczki z napisami cyrylicą... Inny świat. Do tego szlak tatarski - z odremontowanym meczetem w Bohonikach.

To moje subiektywne spojrzenie. Nie mówię, że te rzeczy będą ciekawsze niż to, co spotkasz na wybranym przez siebie szlaku. Ja lubię jak "nic nie ma", jak jest dzicz, co nie każdemu odpowiada :)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-26 21:14:40
Autor: Menel
Marcin <sq5izm@gazeta.pl> napisał(a):
Zbiornik trzeba objechać od zachodu...

Nie trzeba :)

Data: 2009-05-26 23:38:11
Autor: Marcin
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
Nie trzeba :)

Objechałeś od wschodu? Opowiedz jak było :)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-27 08:14:08
Autor: Menel
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
Marcin <sq5izm@gazeta.pl> napisał(a):
> Nie trzeba :)

Objechałeś od wschodu? Opowiedz jak było :)

tak:
http://www.menel13.yoyo.pl/grobla.jpg

Data: 2009-05-27 11:51:56
Autor: Marcin
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
tak:
http://www.menel13.yoyo.pl/grobla.jpg

Eee, to tylko pół zbiornika ;)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-28 19:54:57
Autor: Roberto
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
> tak:
http://www.menel13.yoyo.pl/grobla.jpg

To na trasę z sakwami mało atrakcyjna droga.

Data: 2009-05-29 08:29:36
Autor: Menel
Roberto <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):
> http://www.menel13.yoyo.pl/grobla.jpg

To na trasę z sakwami mało atrakcyjna droga.

No nie poznaję kolegi. Taki twardziel pęka?

Data: 2009-05-27 22:12:37
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
[...]

Ja również polecam tę trasę. Odwiedziłem wszystkie wymienione przez ciebie
miejscowości i aż zatęskniłem za powtórką, gdy zobaczyłem te nazwy...Wymarzony
szlak na rower. Cisza, spokój i brak samochodów!
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-05-28 19:53:07
Autor: Roberto
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców

Ja lubię jak "nic nie ma", jak jest dzicz, co nie każdemu odpowiada :)

Więc jeśli nic nie ma to ... co zwiedzac?

Data: 2009-05-26 23:26:30
Autor: Marcin Hyła
pbjs wrote:

Jako, że wakacje już blisko i czas odpocząć,
w planie mam spokojną trasę Białowieża - Suwałki
czerwonym szlakiem bocianim

Olej go, weź mapę i notatki:

http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=trasa
http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=01_suwalszczyzna
http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=02_bialowieza

http://www.exoticpoland.info/map06/01_suwalszczyzna.png

Z noclegami nie ma problemu, agroturystyki jest ile wlezie.

Ja tylko na wysokości Lipska miałem problem przy granicy - musiałem jechać do samego Lipska, gdzie agroturystyke o 22:00 znalazłem bez problemu. Jechałem blisko granicy, po szutrówkach.

Trzymanie się szlaków rowerowych może oznaczać dramatyczne zmiany planów - np. jak przez 6 godzin pchasz rower z sakwami przez kopny piach oznakowany jako "szlak rowerowy" to duża szansa że już tego dnia nie zrobisz założonego dziennego planu trasy (np. w Puszczy Augustowskiej - na mapie w linku powyżej odcinek między Gibami a Rygolem
http://www.rowery.org.pl/exoticpl2007/daytwo2007/daytwo2007/piach_R65_01.htm   :-)

Lepiej planować po asfalcie - ruch zazwyczaj znikomy.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-26 14:37:06
Autor: shot
Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców
Trochę miejsc tutaj:

http://www.e-cycle.info/miejsca

Data: 2009-05-27 09:01:25
Autor: pawlin
Marcin Hyła pisze:
pbjs wrote:

[...]

moja fotorelacja z wyprawy trasa egzotycznej polski

http://picasaweb.google.pl/pawel.bunko/WyprawaDookoAPolskiCzIIPolskaEgzotyczna

bardzo milo wspominam i jeszcze nie raz wroce w tamte strony :)

pozdrowery,
pawlin

Podlaski Szlak Bociani, pytanie do znawców