Pod³oga z desek sosnowych - szpary

Data: 2010-04-26 23:18:01
Autor: Maciej
Pod³oga z desek sosnowych - szpary
Witam

Zim± u³o¿y³em na ca³ym poddaszu pod³ogê z desek sosnowych (2,5x10x300). Przez ten czas deski by³y u¿ytkowane bez cyklinowania i lakierowania. Poniewa¿ poddasze by³o ogrzewane miêdzy deskami pojawi³y siê szpary, nawet kilkumilimetrowe.

Czy kto¶ z Was mia³ tak± sytuacjê i mo¿e minie przestrzec przed fugowaniem lub wrêcz przeciwnie.

Jeden fachowiec mówi, ¿e s± takie ¶rodki, które po pierwszym cyklinowaniu miesza siê z wiórami i uzyskuje siê elastyczn± szpachlê, która nie ma prawa wylecieæ ze szpary, inny natomiast mówi, ¿e nie ma takich sposobów - napewno wyleci. Jeszcze inny mówi, ¿e po co szpachlowaæ, lepiej zeszlifowaæ i pomalowaæ tylko lakierem zostawiaj±c szpary, to te¿ ma swój urok.

Ja zastanawiam siê nad tym ostatnim - czy mo¿ecie podzieliæsiê swoim do¶wiadczeniem w tej kwestii ?

pozdrawiam - Maciej

Data: 2010-04-27 00:10:46
Autor: Ikselka
Pod³oga z desek sosnowych - szpary
Dnia Mon, 26 Apr 2010 23:18:01 +0200, Maciej napisa³(a):

[...]

Spomiêdzy desek wszystko wyleci (a nawet je¶li nie, to sie poodspaja),
poniewa¿ deski gn± siê i "pracuj±" jedna wzglêdem drugiej na ca³ej
d³ugo¶ci. Gdyby to by³y klepki, a wiêc krótkie elementy, przed
cyklinowaniem mia³oby sens szpachlowanie, po cyklinowaniu lakierowanie.

Deski pod³ogowe po kilku latach u¿ytkowania, a wiêc kiedy ju¿ ca³kowicie
wyschn± i siê "u³o¿±" oraz potworz± siê odstêpy, dobija siê, co polega na
oderwaniu i ponownym ich przybiciu bez odstêpów, które ju¿ nie powinny siê
pojawiæ wtedy. Jedno i drugie (tj szpachlowanie i cyklinowanie parkietu oraz dobijanie
desek) "przerobi³am".

Data: 2010-04-27 07:08:33
Autor: Olo
W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
[...]

Ja mam szpary (pod³oga z desek sosnowych we wszystkich pokojach), s± ró¿ne od 0.5 mmm do 0,5 cm a w niektórych miejscach i wiêcej). Pocz±tkowo mnie to nawet dra¿ni³o, bo jak to dziury w pod³odze) po jakim¶ czasie mi przesz³o. Teraz nawet nie wyobra¿am sobie aby nie by³o tych "szpar", bo pod³oga wygl±da jak pod³oga a nie jak panele. Poniewa¿ deski mia³y wpusty i pióro, nawet po rozsuniêciu siê ich nie widaæ pod³ogi pod spodem tylko deski. Wszystko jest kwesti± gustu a o tym trudno dyskutowaæ

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-04-27 07:43:19
Autor: Panslavista
"Olo" <wz500@jc.cy> wrote in message news:hr5rgg$89b$1news.onet.pl...
[...]

Jeszcze mo¿na ³±czyæ deski na felc...

Data: 2010-04-27 22:09:30
Autor: Maciej
[...]

Diêki za wszystkie opinie, ale najbardziej odpowieda mi opinia Olo. Przez prawie rok patrzê na te szczeliny, i ju¿ przywyk³em. Moj szwagier ma parkiet dêbowy u³o¿ony tak równo i idealnie, bez najmniejszej szczelinki, ¿e wygl±da jak linoleum, trochê sztuczny. Obstajê wiêc za szparami.

pozdrawiam i dziêki za Wasze opinie - Maciej

P.S. ...i proszê o jeszcze wiêcej opinii...

Data: 2010-04-27 08:53:44
Autor: Lagod
Pod³oga z desek sosnowych - szpar y
W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
Czy kto¶ z Was mia³ tak± sytuacjê i mo¿e minie przestrzec przed fugowaniem
lub wrêcz przeciwnie.

Ja tak mam. Poniewa¿ ca³y strop jest drewniany, wszystko do¶æ mocno pracuje. Wype³ni³em szpary elastyczn± szpachl±, tak± co siê wyciska z tuby pistoletem. Funkcjonalne, bo 3 lata minê³y nie nic nie wypada, ale niezbyt ³adne.

[...]

Znam dwa domy w których trafiono na fachowca jak ten pierwszy, i teraz wierzy³ bym temu drugiemu.

Jeszcze inny mówi, ¿e po co szpachlowaæ, lepiej zeszlifowaæ i
pomalowaæ tylko lakierem zostawiaj±c szpary, to te¿ ma swój urok.

Urok to ma wyci±ganie ¶mieci z tych szpar. Ja wole przejechaæ pod³ogê mopem, a do takich szpar to tylko z odkurzaczem. Takie rustykalne w wygl±dzie, ale niepraktyczne.

Ja zastanawiam siê nad tym ostatnim - czy mo¿ecie podzieliæsiê swoim
do¶wiadczeniem w tej kwestii ?

W Castoramie widzia³em parê dni temu tak± masê korkow±. Drobne kawa³eczki korka wymieszane z jakim¶ bezbarwnym spoiwem. Do wyciskania z czego¶ przypominaj±cego wielk± kie³basê. Mo¿e siê nada do du¿ych szpar?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-27 00:56:28
Autor: Fieta
[...]

Nadaje siê, bo tego siê u¿ywa w³a¶nie do wype³niania po³±czeñ. Ale
korka w kolorze sosny nie widzia³em ;-)

Co do dobijania desek po jakim¶ czasie u¿ytkowania (od roku do 3 lat),
to jest to sposób godny polecenia, i chyba jedyny skuteczny, w ka¿dym
razie stolarze, których znam tak w³a¶nie robi±. Niestety
przedsiêwziêcie jest powa¿ne - trzeba wystawiæ meble ¿eby by³ dostêp
do pod³ogi i ¶cian...

pzdr, mf

Data: 2010-04-27 12:46:55
Autor: Lagod
W dniu 2010-04-27 09:56, Fieta pisze:

[...]

No ale jak paromilimetrowa szpara (ziej±ca czerni±) nie przeszkadza, to mo¿e drobna ró¿nica w kolorze te¿ akceptowalna?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-27 14:48:13
Autor: Ikselka
Pod³oga z desek sosnowych - szpar y
Dnia Tue, 27 Apr 2010 12:46:55 +0200, Lagod napisa³(a):

[...]

Drobne kawaleczki korka daj± optyczn± ziarnisto¶æ w masie. Nie polecam do
litego drewna, bêdzie paskudnie wygl±daæ poprzez uwidocznienie ziarnisto¶ci
spoin miêdzy g³adkimi deskami.

Data: 2010-04-27 17:17:37
Autor: Panslavista
"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message news:4bd6c0b8$1news.home.net.pl...
[...]

    W zasadzie wystarczy wkleiæ w±skie listewki sosnowe w wiêksze szczeliny, a mniejsze wype³niæ py³em drzewnym sosnowym (jest w sprzeda¿y) stosowanym do szpachlowania powierzchni z ubytkami.

Data: 2010-04-27 21:19:23
Autor: Marex
Pod³oga z desek sosnowych - szpary
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisa³(a):

> [...]

szczeliny,
a mniejsze wype³niæ py³em drzewnym sosnowym (jest w sprzeda¿y) stosowanym

    No i wreszcie kto¶ zaczyna mówiæ cieplej - do rzeczy; Skoro masz jeszcze nie cyklinowana podlogê, to niech fachowiec wklei w szpary wysuszone (tym razem) d³ugie listwy sosnowe -mocno i ciasno!! i dopiero po tym cyklinuje podlogê. Tak zrobi³em u siebie i szpary zatar³y granice miedzy deskami.Aby deski mozna by³o po jakims czasie dobiæ, nie powinny byc wczesniej dobijane gwo¿dzie w felcach. Niestety  F a c h o w c y  tak u mnie zrobili i pózniejsze dobijanie pozrywa³oby owe felce desek.Wiec zosta³y listwy.
                                               pozdrawia~M

--

Pod³oga z desek sosnowych - szpary