Pod這ga z desek sosnowych - szpary

Data: 2010-04-26 23:18:01
Autor: Maciej
Pod這ga z desek sosnowych - szpary
Witam

Zim u這篡貫m na ca造m poddaszu pod這g z desek sosnowych (2,5x10x300). Przez ten czas deski by造 u篡tkowane bez cyklinowania i lakierowania. Poniewa poddasze by這 ogrzewane mi璠zy deskami pojawi造 si szpary, nawet kilkumilimetrowe.

Czy kto z Was mia tak sytuacj i mo瞠 minie przestrzec przed fugowaniem lub wr璚z przeciwnie.

Jeden fachowiec m闚i, 瞠 s takie 鈔odki, kt鏎e po pierwszym cyklinowaniu miesza si z wi鏎ami i uzyskuje si elastyczn szpachl, kt鏎a nie ma prawa wylecie ze szpary, inny natomiast m闚i, 瞠 nie ma takich sposob闚 - napewno wyleci. Jeszcze inny m闚i, 瞠 po co szpachlowa, lepiej zeszlifowa i pomalowa tylko lakierem zostawiaj帷 szpary, to te ma sw鎩 urok.

Ja zastanawiam si nad tym ostatnim - czy mo瞠cie podzieli犘i swoim do鈍iadczeniem w tej kwestii ?

pozdrawiam - Maciej

Data: 2010-04-27 00:10:46
Autor: Ikselka
Pod這ga z desek sosnowych - szpary
Dnia Mon, 26 Apr 2010 23:18:01 +0200, Maciej napisa(a):

[...]

Spomi璠zy desek wszystko wyleci (a nawet je郵i nie, to sie poodspaja),
poniewa deski gn si i "pracuj" jedna wzgl璠em drugiej na ca貫j
d逝go軼i. Gdyby to by造 klepki, a wi璚 kr鏒kie elementy, przed
cyklinowaniem mia這by sens szpachlowanie, po cyklinowaniu lakierowanie.

Deski pod這gowe po kilku latach u篡tkowania, a wi璚 kiedy ju ca趾owicie
wyschn i si "u這膨" oraz potworz si odst瘼y, dobija si, co polega na
oderwaniu i ponownym ich przybiciu bez odst瘼闚, kt鏎e ju nie powinny si
pojawi wtedy. Jedno i drugie (tj szpachlowanie i cyklinowanie parkietu oraz dobijanie
desek) "przerobi豉m".

Data: 2010-04-27 07:08:33
Autor: Olo
W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
[...]

Ja mam szpary (pod這ga z desek sosnowych we wszystkich pokojach), s r騜ne od 0.5 mmm do 0,5 cm a w niekt鏎ych miejscach i wi璚ej). Pocz徠kowo mnie to nawet dra積i這, bo jak to dziury w pod這dze) po jakim czasie mi przesz這. Teraz nawet nie wyobra瘸m sobie aby nie by這 tych "szpar", bo pod這ga wygl康a jak pod這ga a nie jak panele. Poniewa deski mia造 wpusty i pi鏎o, nawet po rozsuni璚iu si ich nie wida pod這gi pod spodem tylko deski. Wszystko jest kwesti gustu a o tym trudno dyskutowa

Olo
M鎩 adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-04-27 07:43:19
Autor: Panslavista
"Olo" <wz500@jc.cy> wrote in message news:hr5rgg$89b$1news.onet.pl...
[...]

Jeszcze mo積a 陰czy deski na felc...

Data: 2010-04-27 22:09:30
Autor: Maciej
[...]

Di瘯i za wszystkie opinie, ale najbardziej odpowieda mi opinia Olo. Przez prawie rok patrz na te szczeliny, i ju przywyk貫m. Moj szwagier ma parkiet d瑿owy u這穎ny tak r闚no i idealnie, bez najmniejszej szczelinki, 瞠 wygl康a jak linoleum, troch sztuczny. Obstaj wi璚 za szparami.

pozdrawiam i dzi瘯i za Wasze opinie - Maciej

P.S. ...i prosz o jeszcze wi璚ej opinii...

Data: 2010-04-27 08:53:44
Autor: Lagod
Pod這ga z desek sosnowych - szpar y
W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
Czy kto z Was mia tak sytuacj i mo瞠 minie przestrzec przed fugowaniem
lub wr璚z przeciwnie.

Ja tak mam. Poniewa ca造 strop jest drewniany, wszystko do嗆 mocno pracuje. Wype軟i貫m szpary elastyczn szpachl, tak co si wyciska z tuby pistoletem. Funkcjonalne, bo 3 lata min窸y nie nic nie wypada, ale niezbyt 豉dne.

[...]

Znam dwa domy w kt鏎ych trafiono na fachowca jak ten pierwszy, i teraz wierzy bym temu drugiemu.

Jeszcze inny m闚i, 瞠 po co szpachlowa, lepiej zeszlifowa i
pomalowa tylko lakierem zostawiaj帷 szpary, to te ma sw鎩 urok.

Urok to ma wyci庵anie 鄉ieci z tych szpar. Ja wole przejecha pod這g mopem, a do takich szpar to tylko z odkurzaczem. Takie rustykalne w wygl康zie, ale niepraktyczne.

Ja zastanawiam si nad tym ostatnim - czy mo瞠cie podzieli犘i swoim
do鈍iadczeniem w tej kwestii ?

W Castoramie widzia貫m par dni temu tak mas korkow. Drobne kawa貫czki korka wymieszane z jakim bezbarwnym spoiwem. Do wyciskania z czego przypominaj帷ego wielk kie豚as. Mo瞠 si nada do du篡ch szpar?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-27 00:56:28
Autor: Fieta
[...]

Nadaje si, bo tego si u篡wa w豉郾ie do wype軟iania po陰cze. Ale
korka w kolorze sosny nie widzia貫m ;-)

Co do dobijania desek po jakim czasie u篡tkowania (od roku do 3 lat),
to jest to spos鏏 godny polecenia, i chyba jedyny skuteczny, w ka盥ym
razie stolarze, kt鏎ych znam tak w豉郾ie robi. Niestety
przedsi瞝zi璚ie jest powa積e - trzeba wystawi meble 瞠by by dost瘼
do pod這gi i 軼ian...

pzdr, mf

Data: 2010-04-27 12:46:55
Autor: Lagod
W dniu 2010-04-27 09:56, Fieta pisze:

[...]

No ale jak paromilimetrowa szpara (ziej帷a czerni) nie przeszkadza, to mo瞠 drobna r騜nica w kolorze te akceptowalna?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-27 14:48:13
Autor: Ikselka
Pod這ga z desek sosnowych - szpar y
Dnia Tue, 27 Apr 2010 12:46:55 +0200, Lagod napisa(a):

[...]

Drobne kawaleczki korka daj optyczn ziarnisto嗆 w masie. Nie polecam do
litego drewna, b璠zie paskudnie wygl康a poprzez uwidocznienie ziarnisto軼i
spoin mi璠zy g豉dkimi deskami.

Data: 2010-04-27 17:17:37
Autor: Panslavista
"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message news:4bd6c0b8$1news.home.net.pl...
[...]

    W zasadzie wystarczy wklei w御kie listewki sosnowe w wi瘯sze szczeliny, a mniejsze wype軟i py貫m drzewnym sosnowym (jest w sprzeda篡) stosowanym do szpachlowania powierzchni z ubytkami.

Data: 2010-04-27 21:19:23
Autor: Marex
Pod這ga z desek sosnowych - szpary
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisa(a):

> [...]

szczeliny,
a mniejsze wype軟i py貫m drzewnym sosnowym (jest w sprzeda篡) stosowanym

    No i wreszcie kto zaczyna m闚i cieplej - do rzeczy; Skoro masz jeszcze nie cyklinowana podlog, to niech fachowiec wklei w szpary wysuszone (tym razem) d逝gie listwy sosnowe -mocno i ciasno!! i dopiero po tym cyklinuje podlog. Tak zrobi貫m u siebie i szpary zatar造 granice miedzy deskami.Aby deski mozna by這 po jakims czasie dobi, nie powinny byc wczesniej dobijane gwo盥zie w felcach. Niestety  F a c h o w c y  tak u mnie zrobili i p霩niejsze dobijanie pozrywa這by owe felce desek.Wiec zosta造 listwy.
                                               pozdrawia~M

--

Pod這ga z desek sosnowych - szpary