Data: 2014-09-17 14:19:52 | |
Autor: Salata | |
Podniesienie kierwonicy | |
Witam,
odkurzylem ostatnio swojego 10-letniego staruszka MTB (Author Solution) i niestety sobie przypomnialem, czemu przestalem na nim jezdzic. Teraz mam jednak wiecej czasu i z ochota bym sobie jezdzil w dalsze wyprawy, jednak nadgarstki mnie troche bola, juz po paru kilometrach. Winna temu jest pewnie pozycja za pretem i musze sobie jakos z tym poradzic. Z tego co widzialem nie mam mozliwosci podniesienia kierownicy. co by pewnie rozwiazalo problem. Moj wzrost 185, rama 21". Kierownica i wspornik Ritchey. Jakie mam opcje, aby pozbyc sie tego dyskomfortu? Wymiana kierownicy na bardzie gięta, czy zakup i montaz mostka regulowanego jest bardziej optymalny. Jaki sprzet polecacie do tego celu, aby byl trwaly i niezawodny. Czy moze oba warianty naraz? Nowy rower kupie pewnie w przyszlym sezonie a poki co chce zajezdzic to co mam. Dzieki z gory za rady. -- regards Salata |
|
Data: 2014-09-17 05:38:22 | |
Autor: rmikke | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu ¶roda, 17 wrze¶nia 2014 14:19:52 UTC+2 użytkownik Salata napisał:
Można bardziej gięt± kierownicę, można wspornik o wyższym wzniosie... |
|
Data: 2014-09-17 06:53:01 | |
Autor: Krzysztof C | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu ¶roda, 17 wrze¶nia 2014 14:19:52 UTC+2 użytkownik Salata napisał:
Dzieki z gory za rady.http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=adapter&search_scope=category-16442&bmatch=seng-v6-p-1-spt-0904 cos z tego? Przedłużenia do mostka? |
|
Data: 2014-09-17 15:28:43 | |
Autor: Maciek | |
Podniesienie kierwonicy | |
Jakie mam opcje, aby pozbyc sie tego dyskomfortu? ....a tak poważnie na początek zanim zainwestujesz pieniążki, zobacz czy linia siodełka nie ma tendencji opadającej w stronę kierownicy. Jak tak jest to spróbuj siodełko wypoziomować, większym ciężarem siądziesz na tyłku a mniej się odłoży na rękach. Możesz spróbować też przesunąć siodełko do przodu o ile masz jeszcze regulację. Co do innych wariantów, sam je wymieniłeś. Ogólnie podwyższając i skracając dystans do kierownicy odciążasz ręce. Kiedyś widziałem kolarkę ze sztycą obróconą w osi o 180 stopni, zajefajnie to wyglądało ;-D |
|
Data: 2014-09-18 15:21:15 | |
Autor: Salata | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-17 o 15:28, Maciek pisze:
Jakie mam opcje, aby pozbyc sie tego dyskomfortu? Moje siodelko jest w miare poziomo. Poziomica nie mierzylem, ale na oko jest OK. ;) Niestety nie moge go do przodu przesunac z racji braku wspomnianej mozliwosci. Czyli jednak zostal mostek regulowany i / lub kierownica do wymiany. Czy w mostek zainwestowac lepszy liczac, ze sie w przyszlosci moze przydac na nowym rowerze? Jakies polecane modele, czego nalezy unikac, by nie wpakowac sie na mine i kupowac dwa razy? -- regards Salata |
|
Data: 2014-09-18 12:40:28 | |
Autor: Ignac | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu czwartek, 18 wrze¶nia 2014 15:21:15 UTC+2 użytkownik Salata napisał:
>> Jakie mam opcje, aby pozbyc sie tego dyskomfortu? Usi±dĽ na siodełku i łokciami próbuj oprzeć się o grippy. Pozycja taka jak stoj±c przy stole opierałby¶ się na nim łokciami,z naciskiem na wygodę podparcia. I teraz to co Ci brakuje do osi±gnięcia w/w pozycji zrealizuj albo przy pomocy mostka(najlepiej regulowanego) lub wygiętej kierownicy.Powyższy eksperyment uwzględnia posiadan± dla każdego stosown± długo¶ć r±k i tułowia w kontek¶cie kierownica-siodło. Możesz dołożyć jeszcze rogi w celu zróżnicowania chwytu dla r±k. I gotowe. |
|
Data: 2014-09-18 16:25:12 | |
Autor: Maciek | |
Podniesienie kierwonicy | |
Czyli jednak zostal mostek regulowany i / lub kierownica do wymiany. Czy w mostek zainwestowac lepszy liczac, ze sie w przyszlosci moze przydac na nowym rowerze? Jakies polecane modele, czego nalezy unikac, by nie wpakowac sie na mine i kupowac dwa razy? Osobiście wziąłbym najpierw mostek. Co do modelu nie polecę konkretnie nic. Dla mnie to wszystko pod kątem wytrzymałości podobnie wygląda (czytaj na amatorskie ujeżdżanie wytrzymałość aż nadto) tylko gramami się różni. Od zawsze jeżdżę na nieregulowanych mostkach Zoom-a, są ok. W kwestii miny - zmierz długość mostka C-C czyli pomiędzy środkiem rury sterowej a środkiem rury kierownicy i kup krótszy... a o ile krótszy?:) No cóż jest ryzyko jest zabawa ;-) Zakładając, że wisisz teraz na kierownicy a siodło masz teraz max do przodu przesunięte celowałbym pewnie w coś koło 10cm. W razie konieczności zmian masz możliwość przesunięcia siodła do tyłu. Jak to nie pomoże to ostatnia deska ratunku - kierownica ;-) Ogólnie musisz pokombinować i sam musisz znaleźć swoją pozycję, nie ma tutaj jednoznacznych odpowiedzi. Kupując nowy rower pewnie będziesz wiedział już jakie masz preferencje i lepiej go dobierzesz pod siebie lub dobierzesz wręcz idealnie. Może nie być w ogóle konieczności montowania "lepszego" mostka. |
|
Data: 2014-09-17 15:46:05 | |
Autor: Jacek | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-17 o 14:19, Salata pisze:
Witam,Bardziej gięta kierownica daje większe możliwości regulacji przód-tył. Ja mam rower za mały i założyłem mocno wygiętą kierownicę plus miękkie gripy i ustawiłem kierownicę trochę bardziej do tyłu, przez co siedzę bardziej wyprostowany. Nadgarstki przestały dokuczać. Jacek |
|
Data: 2014-09-18 15:34:44 | |
Autor: Salata | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-17 o 15:46, Jacek pisze:
Bardziej gięta kierownica daje większe możliwości regulacji przód-tył. Dzieki za odpowiedz. Jakies konkretne modele sa polecane? Nie zalezy mi na jak najmniejszej wadze, raczej komfortowym i wszechstronnym uzytkowaniu. Mysle o jakiejs typowo trekkingowej. Zakladam, ze wtedy sie osobno kupuje kierownice i osobno gripy do niej, prawda? Moj nastepny rower bedzie trekkingowy. -- regards Salata |
|
Data: 2014-09-19 09:13:19 | |
Autor: Jacek | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-18 o 15:34, Salata pisze:
Dzieki za odpowiedz. Jakies konkretne modele sa polecane? Nie zalezy miTylko się nie śmiać proszę. Do mojego marketowego roweru dałem kierownicę podobną, jak od starego składaka (nieco niższa), którą nabyłem na złomowisku za 2 zł. Do tego gripy Accent i jest ok. Na wyglądzie mi nie zależy, byle się jechało wygodnie. W prawie identycznym rowerze żony ćwiczyłem podniesienie kierownicy mostkiem i jest tylko nieznacznie lepiej. Jacek |
|
Data: 2014-09-18 20:45:34 | |
Autor: __Maciek | |
Podniesienie kierwonicy | |
Wed, 17 Sep 2014 14:19:52 +0200 Salata <salata@interia.nospam.pl>
napisał: i niestety sobie przypomnialem, czemu przestalem na nim jezdzic. Teraz mam jednak wiecej czasu i z ochota bym sobie jezdzil w dalsze wyprawy, jednak nadgarstki mnie troche bola, juz po paru kilometrach. Kup rogi i trzymaj za nie. U mnie pomogło. Moja konfiguracja kierownicy (tak, lampka jest przyklejona ta¶m±, bo urwało się mocowanie :-) ): http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r4.jpg |
|
Data: 2014-09-18 22:37:17 | |
Autor: m | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 18.09.2014 20:45, __Maciek pisze:
Wed, 17 Sep 2014 14:19:52 +0200 Salata <salata@interia.nospam.pl> Jak sobie radzisz z nagł± potrzeb± hamowania kiedy jedziesz trzymaj±c za rogi? p. m. |
|
Data: 2014-09-19 09:17:05 | |
Autor: Salata | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-18 o 22:37, m pisze:
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r4.jpg Tez mialem to napisac. ;). Rogow nie bralem pod uwage. Pewnie skończy sie na regulowanym mostku + rogi, jak tylko znajd sposob, aby gripy bez wiekszych szkod sciagnac / przesunac. Profesjonalne mocowanie lampy. Takie zwykle wytrzymuja lata. :) Dzieki za fote. -- regards Salata |
|
Data: 2014-09-19 11:25:34 | |
Autor: Maciek | |
Podniesienie kierwonicy | |
...jak tylko znajd sposob, aby gripy bez wiekszych szkod sciagnac / przesunac. 1) Poluzuj ¶ruby od manetek i dĽwigni hamulców, przesuń je w stronę mostka. 2) Połóż rower na ziemi aby oparł się kierownic±. 3) Cienkim a długim ¶rubokrętem podważ grip, jak najgłębiej się da, tylko uważaj aby go nie uszkodzić. 4) W powstał± szczelinę Psiknij WD-kiem. 5) Wróć do punktu 3 i teraz zrób to samo tylko w innym miejscu (2-3 razy wystarczy) 6) Pokręć gripem, zejdzie jak po ma¶le 7) To samo zrób z drugim gripem 8) Umyj gripy pod kranem np. płynem do naczyń |
|
Data: 2014-09-19 12:10:33 | |
Autor: Salata | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu 2014-09-19 o 11:25, Maciek pisze:
...jak tylko znajd sposob, aby gripy bez wiekszych szkod sciagnac / Dzieki za tutorial. Tak wlasnie zrobie. Jako ze, gripy tam siedza prawie 10 lat, mialem swiadomosc, ze bez smarowidla sie nie obejdzie. Co do mo samego faktu podnoszenia kierownicy to raczej kupie krotszy mostek, nieregulowany, ale z wiekszym katem i do tego jakas gieta kierownice. Naczytalem sie, ze regulowane mostki potrafia nieprzyjemnie trzeszczec czy nawet sie obluzowac podczas intensywnego uzytkowania. Doloze niewiele i zamiaste regulowanego kupie zwykly mostek i do tego kierownice. Najpierw musze wszystko pomierzyc. -- regards Salata |
|
Data: 2014-09-19 07:56:15 | |
Autor: Ignac | |
Podniesienie kierwonicy | |
W dniu pi±tek, 19 wrze¶nia 2014 12:10:33 UTC+2 użytkownik Salata napisał:
Co do samego faktu podnoszenia kierownicy to raczej kupie krotszy mostek, nieregulowany, ale z wiekszym katem i do tego jakas gieta kierownice.Rób jak uważasz,ale tylko regulowanym mostkiem jeste¶ w stanie wyregulować precyzyjnie odleglo¶ci kierownica-siodło.Bo czasem trzeba cofn±ć,lub przybliżyć kierownicę o 1,czy 2 cm.Przynajmniej spowoduj aby mieć możliwo¶ć wymiany takiego mostka na dłuższy,czy krótszy,czyli kupuj w sklepie stacjonarnym. Naczytalem sie, ze regulowane mostki potrafia nieprzyjemnie trzeszczec czy nawet sie obluzowac podczas intensywnego uzytkowania.Polemizowałbym,tak pisz± humani¶ci,którzy nie maj± pojęcia o tym. Najpierw musze wszystko pomierzyc.Tak własnie zrób,ale to i tak jest trudne.Nie mniej regulowany mostek upraszcza zadanie. |
|
Data: 2014-09-19 15:41:55 | |
Autor: __Maciek | |
Podniesienie kierwonicy | |
Thu, 18 Sep 2014 22:37:17 +0200 m <mvoicem@gmail.com> napisał:
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r4.jpgJak sobie radzisz z nagł± potrzeb± hamowania kiedy jedziesz trzymaj±c za rogi? Normalnie, sięgam palcami (dwoma "dolnymi" ;-) ) do klamek hamulców. Jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcie. Hamuje mi się bardzo wygodnie, nie mam z tym problemu. W razie potrzeby zreszt± mogę dłoń przenie¶ć w dół tak że trochę łapie za róg, a trochę za poziom± czę¶ć kierownicy. |