Podniesienie mocy = spadek spalania???

Data: 2013-07-08 06:59:21
Autor: Cavallino
Podniesienie mocy = spadek spalania???

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqi119$nhm$1@news.task.gda.pl...
Do Hyundaia 1,4 CRDI (2012) założony został box zrobiony dla mnie przez
znajomego. "Proporcjonalnie" została podniesiona moc do 107KM z 90KM
przy momencie wynoszÄ…cym obecnie 262Nm z oryginalnych 220 (dane z
hamowni). Nie odczułem żadnej różnicy, poza jedną. Po 130km z czego
~80km poza obszarem zabudowanym z prędkościami "rejsowymi" 100km/h poza
miastem i 60km/h w zabudowanym komputer pokazuje średnie spalanie 4,2l.
Wcześniej na tej samej trasie pokonanej w ten sam sposób pokazywał
5,1-5,3. Jeśli spadek spalania nie jest błędem komputera (wynikającym z
podpięcia box'a)

Raczej jest, skoro zapodał na wtryski dawkę x, a auto dostało dawkę np. x+30%, w wyniku czego pojechało lepiej niż komp zamierzał, ale też komp zarejestrował zużycie dawki x i tyle dodał do zużycia średniego, a faktycznie spalono o 30% więcej.

Ale generalnie przy silnikach za słabych w stosunku do masy pojazdu dodanie mocy faktycznie powinno powodować spadek zużycia.

Podniesienie mocy = spadek spalania???