Podniesienie płyty grobowej

Data: 2012-07-11 18:38:14
Autor: Dominik Kubiczek
Podniesienie płyty grobowej
Witam serdecznie. Na początku roku prowadziłem kapitalny remont grobowca mojej rodziny. Pewnego dnia przyszła do mnie miła Pani i zapytała, dlaczego nie zgłosiłem w biurze cmentarza o prowadzonym remoncie? Nie wiedziałem o niczym takim, że trzeba o tym informować. Udaliśmy się, więc do biura podpisałem dokument remontu i dodatkowo musiałem zapłacić 50 zł za sam fakt remontu pomimo tego, iż grobowiec jest opłacony z góry na kilkanaście lat. Uiszczenie tej opłaty wówczas uprawnia mnie do wykonywania wszelakich prac. To tak tytułem wstępu.

Kilka dni temu pochowałem najbliższą mi osobę. Udałem się, więc do biura cmentarza komunalnego załatwić wszelakie formalności, opłaty itp.. Jedna z opłat to podniesienie płyty przed pogrzebem i po całej ceremonii. Kwota, zaledwie 600 zł. Wpierw pomyślałem sobie, że to przejęzyczenie jednak tak nie było. Oznajmiłem wtedy, że płytę podniosę we własnym zakresie - pomyślałem najmę dwóch pijaczków, którzy za dwie flaszki to wykonają. Zostałem w pierwszej chwili wyśmiany a później wręcz nakrzyczano na mnie, że nie mam takiego prawa, to jest nielegalne, za to grozi sąd. Nie chciałem się już wdawać w przepychanki, więc zapłaciłem. Później dowiedziałem się od osób trzecich, że to właśnie tyle kosztuje oraz, że w tej kwocie jest zawarte ubezpieczenie na wypadek pęknięcia płyty przy podnoszeniu, co czasami ma miejsce.

Pytanie do Was czy rzeczywiście złamałbym prawo, jeśli we własnym zakresie podniósłbym płytę? I jak się to ma do sytuacji, którą opisałem na początku w kwestii remontu. Wtedy mogłem podnieść płytę bez żadnych konsekwencji. Przewieźć ją do szlifowania itp..

Data: 2012-07-12 11:59:21
Autor: Samhow
Podniesienie płyty grobowej
Na wstepie wyrazy wspolczucia za utrate bliskiej osoby.
Teraz do meritum. Nie wiem czemu w Polsce ludzie wszystko chca robic sami. Rozumiem, ze nie ma kasy ale czy naprawde 600 pln przy "Twoim temacie" to taka fura pieniedzy? Ile razy w roku musisz takie kwoty wydatkowac na takie sprawy? Moim zdaniem nie warto robic taka oszczednosc. Zaplac jak mowia i miej wszystko z glowy. Pochyl glowe nad bliskimi, przypomnij sobie chwile z nimi etc.

ps. Znajomy dentysta co 3 dni sam przywozi sobie do domu 15 butli z woda oligocenska, kumpel prawnik sam robi sobie trawnik (potem go bedzie kosil, podlewal, odchwaszczal, walczyl z mrowkami etc.). Jeden juz nie czuje kregoslupa (wiadomo praca dentysty to 8-10h w pochylonej pozycji), drugi nie ma na nic czasu ani ochoty bo jest taki zrypany praca i ogrodem.
Ja w ub. roku wzialem do pomocy goscia (takiego osobistego asystenta) i gosc za kilka stow miesiecznie zalatwia rozne sprawy (ogrod, naprawy przy domu, odprowadzenie auta do warsztatu etc.).

Data: 2012-07-12 12:10:57
Autor: Krzysztof Jod³owski
Podniesienie p³yty grobowej
Teraz do meritum. Nie wiem czemu w Polsce ludzie wszystko chca robic
sami. Rozumiem, ze nie ma kasy ale czy naprawde 600 pln przy "Twoim
temacie" to taka fura pieniedzy?

Chodzi³o raczej o: "dlaczego muszê zap³aciæ cmentarzowi 600 z³, je¶li inny kamieniarz zrobi to za 300 z³".
Po za tym dla jednych 600 z³ to fura pieniêdzy dla innych nie.

Jeszcze inna rzecz, to chyba nikt nie chce komu¶ p³aciæ za pracê zdecydowanie wiêcej ni¿ jest warta (czytaj - daæ siê oszukaæ).
Prosta praca fizyczna 2-3 ludzi (kamieniarz i pomocnicy) przez 2 godziny w ¿adnym wypadku nie jest warta stawki 100 z³/h na g³owê.

Krzysztof

Data: 2012-07-12 12:28:18
Autor: Kris
Podniesienie p³yty grobowej
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:59:21 UTC+2 u¿ytkownik Samhow napisa³:

[...]

Obiady gotuje tobie kucharka, sprz±ta sprz±taczka a dzieci wychowuje niania?

Data: 2012-07-12 23:58:58
Autor: BydlÄ™
On 2012-07-12 19:28:18 +0000, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:59:21 UTC+2 użytkownik Samhow napisał
:

,
[...]

Obiady gotuje tobie kucharka, sprzÄ…ta sprzÄ…taczka a dzieci wychowuje ni
ania?

Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.

--
BydlÄ™

Data: 2012-07-13 08:57:18
Autor: Krzysztof Jod³owski
Podniesienie p³yty grobowej
Obiady gotuje tobie kucharka, sprz±ta sprz±taczka a dzieci wychowuje niania?

Ja to nawet mam jednego specjalistê od czytania za mnie, drugiego od pisania rêcznego i trzeciego od pisania na klawiaturze :-) :)

Ka¿dy zarabia, od ka¿dego p³acê ZUS, podatki, prowadzê ca³± papierologiê. Z tym, ¿e do papierologii i p³acenia mam kolejnego cz³owieka. Hmm... teraz u¶wiadomi³em sobie, ¿e w³a¶ciwie to ja nic wiêcej w ¿yciu nie robiê, tylko pracujê (u pracodawcy lub jako DG), potem wracam do domu i patrzê w ¶cianê. ¯adnego hobby, nic...
Z reszt± i tam mam ma³o czasu, bo muszê du¿o pracowaæ, ¿eby na nich wszystkich zarobiæ. :)

--
Krzysztof

Data: 2012-07-16 09:21:07
Autor: Maciek
W dniu 2012-07-13 08:57, Krzysztof Jod³owski pisze:
Z reszt± i tam mam ma³o czasu, bo muszê du¿o pracowaæ, ¿eby na nich wszystkich zarobiæ. :)
Mia³em nadziejê, ¿e to wszystko chocia¿ z zasi³ku, albo innej renty :->

Maciek

Data: 2012-07-21 19:18:32
Autor: rmrmg
Dnia Wed, 11 Jul 2012 18:38:14 +0200, Dominik Kubiczek napisał(a):

podniesienie płyty przed pogrzebem
[..]
nakrzyczano na mnie, że nie mam takiego prawa, to jest nielegalne, za to
grozi sÄ…d.
[...]
Pytanie do Was czy rzeczywiście złamałbym prawo, jeśli we własnym
zakresie podniósłbym płytę?

Cmentarz komunalny to chyba jakaś jednostka urzędu miasta więc może podlega pod informacje publiczną? Wtedy możnaby wysłac pismo z pytanie na jakiej podstawie tak twierdzą.

Z tego co pamiętam gdy miałem podobne sprawy to podniesieniem płyty zajmował się zakład pogrzebowy. Pamiętam, że bywały różne dziwne opłaty na rzecz cmentarza ale nie tyle.

Podniesienie płyty grobowej