Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....

Data: 2011-09-16 21:36:10
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Grecja zbankrutuje w weekend?
<http://finanse.wp.pl/kat,102634,title,Grecja-zbankrutuje-w-weekend,wid,13787322,wiadomosc.html?ticaid=1d095>

To by się nawet zgadzało biorąc pod uwagę aktualną sytuację techniczną....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b60f46a3d800d64d.html

Jakby to powiedzieć Charlie Rulez ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-16 22:43:33
Autor: kroovka
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Grecja zbankrutuje w weekend?

oby nie-bo futra bylyby 1900 a nie 2300....
kroovka

Data: 2011-09-17 11:49:04
Autor: SlawcioD
W dniu 16.09.2011 22:43, kroovka@poczta.onet.pl pisze:
Grecja zbankrutuje w weekend?

oby nie-bo futra bylyby 1900 a nie 2300....
kroovka

oby tak - przynajmniej skoncza sie domysly, ploty, i inne farmazony ;) gold up, usd up ;) sky is the limit ;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2011-09-17 12:12:22
Autor: sys29
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
[...]

Oglądam często TVNCNBC i zauważyłem, że zdecydowana większość zapraszanych tam ekspertów uważa, że po ogłoszeniu przez Grecję
formalnego bankructwa rynki akcji pójdą do góry, bo zniknie
"czynnik niepewności". Jeśli taki podląd jest naprawdę rozpowszechniony, to by znaczyło, że "większość" już kupiła
akcje "pod Grecję" i po fakcie będą chcieli "zrealizować zyski".
IMHO gdy wtedy rynek po wysokim otwarciu zacznie spadać, to zjazd będzie bardzo głęboki. To może być fałszywka na tej linii,
którą narysowałeś ( przebicie i szybki powrót w dół ).

podzr.
sys29

Data: 2011-09-17 21:08:51
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Ale co to znaczy w realnym świecie "zbankrutuje Grecja"?

Data: 2011-09-17 21:00:09
Autor: sys29
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Ale co to znaczy w realnym świecie "zbankrutuje Grecja"?

Widzę, że nie oglądasz TVNCNBC. Komentatorzy mówią tam o "formalnym
ogłoszeniu bankructwa" tzn. o sytuacji, gdy premier Papandreu
oświadczy, że Grecja przestaje spłacać swoje zobowiązania i o wpływie
takiego info na rynki akcji. Ot i wszystko bez żadnych głębszych
rozważań czym w istocie jest, a czym nie jest bankructwo kraju. A mnie osobiście kompletnie nie obchodzi, czy Grecy coś ogłoszą,
czy nie. Jeśli to w jakiś sposób poruszy rynki, to na pewno się do tego
dostosuję.
Swoją drogą podoba mi się ten kraj. Byłem nawet na szczycie Olimpu ( 2917 m ).

pozdr.
sys29

Data: 2011-09-18 10:47:37
Autor: totus
 sys29 wrote:

> [...]

dostosuję.
Swoją drogą podoba mi się ten kraj. Byłem nawet na szczycie Olimpu

Chodziło mi raczej o uświadomienie sobie co tak naprawdę się stanie z przepływami pieniężnymi. Czy wszyscy Grecy umrą z głodu następnego dnia po ogłoszeniu upadłości a Niemcy i Francuzi w ciągu następnego tygodnia? Co to technicznie znaczy "Grecja zbankrutuje"? Nie chodziło mi o kursy papierów na giełdach ani o kursy krosów walutowych. W telewizji mówią "Grecja zbankrutuje" i mają przy tym spierzchnięte usta, głos im drży, oczy zaczerwienione i trzymają papier toaletowy w ręku. Ja też się boję. Jak o tym mówią to łapie mamę za rękę, a potem moczę się w nocy. Gdy pytam sąsiadów co to znaczy to tak się jąkają ze strachu, ze nic nie rozumiem. Dlatego pytam. Może tu ktoś wie.

Data: 2011-09-18 15:19:30
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j54b7a$lhm$1inews.gazeta.pl...
sys29 wrote:

[...]

technicznie oznacza to że jeśli masz greckie obligacje to nie zostaną one wykupione w terminie.
Kasa za którą dokonałes zakupu nie wróci na twoje konto (oczywiście z odsetkami). Będziesz musiał sie udać do sądu w Grecji i negocjować z dłużnikiem (greckim rządem) zwrot choć części owej kwoty.
To nie jest specjalnie skomplikowane.

george

Data: 2011-09-18 17:59:40
Autor: totus
george wrote:

[...]

Rozumiem. Czyli zupełnie tragicznie nie jest bo ja nie mam obligacji greckich. Może przestane się moczyć bo znacznie mnie uspokoiłeś. A co znaczy "Grecja zbankrutuje" dla piekarza w Atenach lub sprzedawcy w prywatnym sklepie mięsnym w Salonikach?

Data: 2011-09-18 18:23:34
Autor: marfi
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j554hc$rqs$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

  Mogą mu salonik mięsny w Salonikach zdemolować ?

--
marfi

Data: 2011-09-18 18:26:20
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j554hc$rqs$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

piekarz w Atenach prawdopodobnie posiada "jakieś" obligacje greckie pośrednio lub bezpośrednio. Dla niego oznacza to utratę oszczędności i prawdopodobnie również emerytury. Run na banki w grecji może również nieco namieszać w lokalnych modelach biznesowych. Dla greków to może okazać sie całkiem spory problem.

Na naszym podwórku przeprowadzono ostatnio akcję zmiany prawa bankowego (zmiana bodajże z 15 lipca) pozwalająca polbankowi przekształcić sie w lokalny bank pod kuratelą polskiego nadzoru i BFG

http://lokaty-bankowe.net/polbank-pod-skrzydlami-bfg.html

Wniosek polbank efg złożył następnego dnia, a zgodę wydano z dniem 29.08.2011.
Można wysnuc wniosek że nasz MF uczestniczył w czymś w rodzaju "analizy ryzyka" defaultu grecji co skutkowało szybką akcją copy-paste w prawie bankowym. Sądząc po tych wydarzeniach default jest wysoce prawdopodobny a timing to mniej wiecej koniec września (jesień)

george

P.S. Większym problemem może okazać sie jednak nie to czy grecja zdefaultuje ale kto następny wykorzysta tę ścieżkę. Czy rynku zniknie niepewność ? wątpliwe...

Data: 2011-09-18 18:28:18
Autor: george

george wrote:

[...]

Ekspozycja europejskiego systemu finansowego na PIIGS.

http://www.zerohedge.com/news/interactive-infographic-doomed-european-financial-system

Data: 2011-09-18 18:51:22
Autor: root

george wrote:

[...]

Wiedziałem george że czytasz zeroheadge. Wiedziałęm to ;)

Data: 2011-09-18 18:56:32
Autor: george

george wrote:

[...]

A kto nie czyta :) ?

george

Data: 2011-09-18 21:46:10
Autor: totus
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
george wrote:

A kto nie czyta :)

Ja nie wiem co to. Ale nie o to chodzi. Czy coś jest wiadome na pewno? Czy sramy tylko przez "może", "chyba". Czy wiadomo co się stanie? Ja myślę tak. Bankrut to taka jednostka, osoba lub organizacja, która nie jest w stanie obsługiwać własnych długów. Grecja ... Zaraz, nie Grecja, tylko rząd grecki, ogłosi, że nie może spłacać swoich zobowiązań ... Nie tak nie powie bo swoich zobowiązań nie może spłacać już od wielu lat i o tym wiedzą wszyscy. Rząd grecki ogłosi, że nie może rolować swoich zobowiązań bo stracił źródła finansowania. O tak jest dokładnie. No i co wtedy? Następnego dnia ma zbilansowany budżet czyli będzie mógł wydawać tyle ile ściągnie z podatków i innych danin. Ktoś wie ile % rocznego budżetu Grecji to dług? 10% czy może 8% czy 15%? Ktoś wie ile? No nie starczy na płace dla 7-go ogrodnika w ministerstwie bez ogrodu lub jakby lecieć wszystkich równo to trzeba wszystkie płace z budżetu obciąć o ten procent. Jakoś wojny światowej tu nie widzę. Oczywiście możliwe są rozruchy i niepokoje uliczne. Ale tu ktoś mówił, że powódź i trzęsienie ziemi w Japonii zwiększy ich PKB, to pewnie zniszczenia podczas rozruchów też powiększy PKB Grecji. W Polsce popularny jest pogląd, ze spalenie własnego domu, sklepu i samochodu dostawczego podnosi poziom zamożności. No to tyle w Grecji. A co się dzieje u posiadaczy obligacji rządu greckiego? Kto i ile ma? Jaka to część bilansów tych jednostek? Ktoś to wie? Ale posrać się można tak na wszelki wypadek, to dobrze robi na układ trawienny. A co najważniejsze zwiększa oglądalność i sprzedaż reklam. I jacy politycy robią się wtedy ważni. Są wręcz niezbędni by nas zbawić i my bardzo ich o to prosimy by zechcieli nas uratować od tej zagłady. Bez takiego Rostowskiego będzie III WŚ jak nic. I oni w swojej dobroduszności by nas ratować i nasze kiszki naprodukują pieniędzy tyle, że każdy będzie bogaty i miał tego pełną komórkę.

Data: 2011-09-18 22:11:11
Autor: root
Dnia Sun, 18 Sep 2011 21:46:10 +0200, totus napisał(a):

george wrote:

[...]

Kurna jak się Ciebie czyta to mi szczęka opada. Pięknie piszesz.
Zastanawiam się dlaczego nie masz własnego zerohedge (albo może masz).
Zarobiłbyś tyle samo co na futach i bez ryzyka. Podoba mi się zwłaszcza fragment o spaleniu własnego domu żeby zwiększyć
PKB.... no i o moim ulubieńcu Rostowskim. Ale właściwie wszystko mi się
podoba. Tak trzymaj ;)

Data: 2011-09-19 09:46:55
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j55hq3$91f$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

Rozumiem że denerwuje Cie ten alarmistyczny ton i ogolne wypanikowanie. Mnie wcale.
To tylko narzędzie przeznaczone do sterowania ludźmi. Pewnego rodzaju przygotowanie na kolejne rżnięcie w ciemnej ulicy.Nic więcej.
Co do konkretów, co kto i ile tego ma to spokojnie można to znaleźć w sieci wiec jesli naprawdę chcesz wiedzieć to można odnaleźć. Mnie zainteresowała pewna tendencja która jest dość wyraźna od momentu pierwszego greckiego bailoutu. Przepływ pienieżny służył tylko do zmniejszenie ekspozycji instytucji finansowych w europie na greckie długi. łatwiej przeprowadzić akcję gdy grecy winni są grekom. Dla mnie wniosek jest taki że grecja juz teraz jest defacto w defaulcie ( 2 letnie obligacje maja oprocentowanie > 70% a stosunek debt / GDP =160%).
Przeprowadzenie kontrolowanego "wyburzenia" jest dużo lepsze od przypadkowej eksplozji i całkiem sporo faktów na linii czasu o tym świadczy. Kolejny lehman brothers na miarę grecji nie jest nikomu na rękę.

george

Data: 2011-09-19 10:22:19
Autor: totus
george wrote:

Przeprowadzenie kontrolowanego "wyburzenia" jest dużo lepsze od
przypadkowej eksplozji i całkiem sporo faktów na linii czasu o tym
świadczy.

O to właśnie mi chodzi. O tę terminologię wojenno - katastroficzną. W/g mnie do żadnego wyburzania nie dojdzie. Rolowanie obligacji rządu greckiego nie zmienia proporcji obligacji w bankach greckich do obligacji w bankach europejskich. Gdy EBC skupuje obligacje rządu greckiego, a te pieniądze idą na wykup obligacji gdzie termin zapadalności minął to uwalniają się wszyscy posiadacze. Myślę, że w większym stopniu banki greckie niż europejskie. Gadanie, ze EBC pompuje pieniądze w rząd grecki by uratować banki Francji i Niemiec jest tak samo prawdziwe jak stosunek tych obligacji w portfelach odpowiednich banków. 20 do 80? Prawda w 20% to po prostu kłamstwo. Nie chce mi się szukać tego stosunku. Jak ktoś ma ochotę i jest ciekawy to pewnie znajdzie. Z tych obligacji, które są poza Grecją francuskie banki mają 56%, a niemieckie około 30%. A co jest lepsze? Lepsze jest nie mieszanie się polityków i urzędników do gospodarki bo gdy się mieszają to efekty obserwujemy teraz. Nie wiem też o jakich faktach na linii czasu mówisz.

Data: 2011-09-21 19:26:41
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j56u3s$mjm$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

Aby nie było niedomówień. Totusie, czy grecja zdefaultuje (bez podawania terminu) ?

[...]

No niestety przeczą temu fakty.
http://www.businessinsider.com/greece-exposure-2010-2011-default-2011-09

20 do 80? Prawda w 20% to po prostu kłamstwo.

Trochę demagogi :)... nie wypada.

[...]

Rozumiem ze dla Ciebie to że banki francuskie i niemiecki zmniejszyły espozycje (patrz wyżej) za pośrednictwem ECB nic nie zmienia. Prawda ?

george

Data: 2011-09-21 20:35:39
Autor: totus

george wrote:

[...]

Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej i te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to wyobrażam.

[...]

To nie demagogia. Chciałem powiedzieć, że gdy przychodzi termin rolowania obligacji to rząd roluje wszystkie obligacje z danym terminem. Te co są w portfelach za granicą Grecji i te, które są w greckich portfelach. To chyba nie jest temat do dyskusji. Przypuszczam, że większość obligacji rządu greckiego jest w Grecji. Liczb nie znam i nie potrzebuje znać. Prezentuję swój sposób rozumowania. Z niego wynika, że gadanie, że ECB kupuje greckie obligacje by ratować za podatki banki francuskie i niemieckie - nie wspominając, że głównie greckie - to jest demagogia. Liczby 20 i 80 były przypadkowe.

[...]

Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona do momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba banki greckie też są celem tej akcji.

Chodzi mi raczej o to by nie łykać jak indor i nie powtarzać jak papuga tekstów gazetowych tylko starać się przepuścić je przez własny umysł i sprawdzić czy trzymają się podstawowej logiki i elementarnej wiedzy. Ja nie mam obowiązku być idiotą. Ponieważ jest duża nadwrażliwość i chęć do nadinterpretacji od razu zastrzegam. W żadnym wypadku nie sugeruje Twoich zdolności i możliwości umysłowych. Jak zawsze pisze tylko o sobie i innych nie oceniam. Z Tobą rozmawiam pozostając z najwyższym szacunkiem.

Data: 2011-09-21 21:21:17
Autor: root

george wrote:

[...]

A nie jest przypadkiem tak, że wykupywanie obligacji ma na celu po pierwsze
ratowanie banków poza-greckich a po drugie - skupienie zobowiązań
finansowych Grecji w rękach ECB, tak by to własnie ECB i ludzie stojący za
nim (rządy), mieli władzę nad Grecją. Dokapitalizowanie banków francuskich
i niemieckich nie dałoby władzy EU nad Grecją, bo ta dalej mogłaby bawić
się w ciuciubabkę z bankami lub nawet olać swój dług, bo nikomu już on by
nie zagrożał. Heh?
To nie tyle ratowanie Grecji - co jej gospodarcze (a więc i polityczne)
przejęcie.

Data: 2011-09-21 21:30:23
Autor: totus
root wrote:

[...]

Ja miałaby wyglądać realizacja władzy w oparciu o posiadane obligacje rządu greckiego. Podkręć jasność.

Data: 2011-09-21 21:42:14
Autor: root
Dnia Wed, 21 Sep 2011 21:30:23 +0200, totus napisał(a):

root wrote:

[...]

Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach?

Data: 2011-09-21 21:46:14
Autor: george

root wrote:

[...]

Nie, to nie zadziała.
Grecje jest narazie krajem niezależnym.
Po prywatyzacji może nastąpić nacjonalizacja. Nikt na to nie pójdzie.

george

Data: 2011-09-21 22:29:07
Autor: totus

root wrote:

[...]

Świetnie. Ale konkretny scenariusz. Jakie posunięcia musiałby wykonać posiadacz obligacji by Grecja zaczęła sprzedawać majątek po okazyjnych cenach. Jak krążyłyby pieniądze? Zakładając, że Grecy to nie idioci. Co udowodnili. Weszli do strefy i zadłużyli się na 150% PKB czyli netto byli na 1,5 rocznym urlopie. To już mają i to przeżyli. Teraz ruch wierzycieli. Muszą tak działać by nie zabić pacjenta i dług odzyskać. Na razie Grecy są górą. Nadal dostają pieniądze. Jaki jest więc Twój scenariusz tej przymusowej prywatyzacji? Bardzo jestem ciekaw jak byś to przeprowadził. Na razie "Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach" brzmi na czasie, jak hasło wyborcze. Dziś Grecja doi strefę, a nie odwrotnie. Ciekawe co wymyślisz.

Data: 2011-09-21 21:45:39
Autor: root

root wrote:

[...]

Zresztą posiadanie władzy, to nie tylko rządzenie przez obcych, to
przychylnośc rządu greckiego dla biznesu, armii itp. profity. Cała Europa
śmieje się z wyczynów Silvia, a dlaczego mimo wszystko utrzymuje się on u
władzy? Bo jest przychylny paru bogatym Szwajcarom, Niemcom i Arabom.
Światem kręcą jednostki a nie masy. To taka moja teoria spiskowa ;)

Data: 2011-09-21 22:33:24
Autor: totus

root wrote:

[...]

Fajna. Moja jest taka, że ma większość w parlamencie włoskim, a paru bogatych Szwajcarów, Niemców i Arabów nie mają nawet prawa głosu w wyborach.

Data: 2011-09-22 09:22:13
Autor: root
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....

Fajna. Moja jest taka, że ma większość w parlamencie włoskim, a paru bogatych Szwajcarów, Niemców i Arabów nie mają nawet prawa głosu w wyborach.
"Oj naiwny..." ale niech będzie-masz rację. Silvia kochają i dlatego jest u
wladzy.

Data: 2011-09-21 21:44:59
Autor: george

george wrote:

[...]

To rzeczywiście może nie być dobrowolne a raczej wymuszone ogłoszenie niewypłacalnosci.
W sumie na to samo wyjdzie.

[...]

Zgadza sie, aktualnie zdecydowaną większosc obligacji mają banki greckie.
Przeciwnie do europejskich zwiększyły swoją ekspozycję. Dla mnie jest jasne że akcja ECB ma zminimalizować efekt efaultu w europie a w szczegolnosci ryzyko upadłosci jakiegos wiekszego banku poza grecją. Fakty o tym świadczę (zmiana ekspozycji w przeciągu roku w czasie bailoutu). Może wydawać sie że ECB robi co innego ale dla mnie to jest jasne.

[...]

Dokładnie tak jest. Akcja ECB bedzie prowadzona do momentu kiedy instytucje europejskie zgłoszą że udzwigną resztę strat i ani minuty dłużej. Banki greckie i ich sutacja to sprawa absolutnie drugorzędna.
Czy banki greckie korzystają na akcji ? Smiem wątpić. Na zdrowy rozum powinny pozbywać sie tych papierów a nie zwiększać zaangażowanie (pracuje nad zródłem).
Tak BTW miło by było abyś podał jakieś zródła podpierające Twe opinie, chętnie bym poszerzył horyzonty bo nie lubię przyklejać sie do jednej teorii :).

[...]

Hmm, wydaje mi sie że niczego nie powtarzam :). Właśnie staram sie to przemyśleć.
Dla mnie cała ta akcja przypomina wyizolowanie, ograniczenie strat i destrukcję ciałą obcego za pomocą dostępnych środków. Nie obedzie sie bez przerzucenia czesci ryzyka na podatnika europejsckiego (vie ECB) ale to jest coś w rodzaju collateral damage.

Z szacunkiem
george

P.S. Załóżmy że masz za zadanie przeprowadzić taką akcje: masz umoczone banki z europy i musisz wyrzucić grecje z EMU...jak byś to przeprowadził ?

Data: 2011-09-21 22:39:16
Autor: totus
george wrote:

P.S. Załóżmy że masz za zadanie przeprowadzić taką akcje: masz umoczone
banki z europy i musisz wyrzucić grecje z EMU...jak byś to przeprowadził

Nie pytaj mnie o takie rzeczy. Nic bym nie zrobił. Zostawiłbym sprawy własnemu biegowi. Głupi muszą upaść. Na pewno nie drukowałbym pieniędzy bo to psuje gospodarkę. Nie dopłacałbym ani euro do Grecji. Deficytowy interes się zamyka bo dopłacanie do niego to marnowanie surowców i wysiłku ludzkiego.

Data: 2011-09-21 22:54:06
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5di1l$q6j$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

Oczywiście, zgadzam się :), ale sprawa na poziomie Tricheta nie jest juz tak prosta.

Dla niego pole gry jest takie jakie jest a europa ma problem.
Tu nie chodzi o receptę a'la kowalski ( z całym szacunkiem).
Za późno na "nic nie robienie". W naszych dysputach możemy pozwolic "rynkowi" rozwiązać problem w symulacji, ale obawiam sie że konsekwencje takiego free flow w realu mogłyby być dramatyczne.
Ok. Chyba dotkneliśmy sedna.

Pozdrawiam.
george

Data: 2011-09-22 00:03:04
Autor: totus

george wrote:

[...]

Na ciecie strat nigdy nie jest za późno. Dalsze wyrzucanie pieniędzy prowadzi do osłabienia, a nie do wzmocnienia. Zaprzestanie dopłacania do strukturalnego deficytu można zrobić w każdym czasie. Grecy po prostu się wiozą. Robią to bo nie muszą robić nic innego. Żyją ze strachów i fobii płatników. To jest zwykły szantaż i bardzo łatwe pieniądze. Oni na pewno nie przestaną. Myślę tak bo ja bym nie przestał.  Lepiej nie robić niż robić i lepiej brać niż dawać. Zawsze ruch jest po stronie tych, którzy mają pieniądze. W tym wypadku po stronie strefy. Co by się wielkiego stało gdyby Grecy przestali dostawać pieniądze? W dupie by się im zagotowało. Musieli by zapracować na obiad. Wielkie rzeczy ja to robię codziennie i żyje. Ale jak dają to chętnie biorę i bujam się na hamaku. Ty jesteś inny? Różnimy się tutaj? Co do posiadaczy obligacji poza Grecją. Nauczyli by się, że finansowanie długów obcych państw to nie taki pewny interes jak w gazetach piszą. Może by dotarło do nich, że obligacja rządowa to najgorszy papier na rynku bo niczym nie zabezpieczony tylko obietnicą polityka. Państwa nie da się zlicytować jak fabrykę czy pojedynczego gostka. Na biednych nie trafiło. Ale mi ich nie szkoda. Czym dłużej to będą ciągnąć tym więcej zapłacą. Dług Grecji ciągle rośnie. Rośnie. Powtórzę. Nie maleje tylko rośnie. Czyli Grecy muszą zbilansować budżet potem wypracować nadwyżkę i zechcieć tę nadwyżkę przeznaczyć na spłaty. Ja takiej wyobraźni nie mam. Nawet gdyby do tego doszło to już mam 150 lat i sprawa mnie nie dotyczy. Ale socjalizm już tak ma. Trzeźwieje się zawsze w gównie po nos.

Data: 2011-09-21 22:46:24
Autor: totus
george wrote:

Czy banki greckie korzystają na akcji ? Smiem wątpić. Na zdrowy rozum
powinny pozbywać sie tych papierów a nie zwiększać zaangażowanie

Oczywiście, że korzystają. Gdy wykupowane są obligacje z daną datą to od wszystkich posiadaczy czyli od posiadaczy greckich też. Co to znaczy pozbywać się obligacji greckich? Kto to teraz kupuje? I po jakiej cenie? Gdyby się pozbywać obligacji greckich na rynku to realizuje się kolosalną stratę i wszyscy maja w gaciach. Tak Grecy trzymają strefę za jaja. W tym jest problem. Nie ma rynku na to. Dlatego jedynym klientem jest ECB po ustalonej cenie. Może Ty kupisz po nominale? Czy zakładasz, że inni są głupsi od Ciebie?

Data: 2011-09-21 23:03:24
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5dif1$r58$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

Nie ! Skąd to przekonanie ?
Do potwierdzenia tej tezy brakuje poprostu danych.
Z moich danych (mam problem ze zródłem) wynika że greckie banki nie sprzedały ECB za wiele robiac w tym czasie miejsce dla europy.

Co to znaczy pozbywać się obligacji greckich? Kto to teraz kupuje? I po jakiej cenie?

ECB. Po cenie wyższej niż 66% na 2latkach (zdecydowanie wyższej niz rynek).

Gdyby się pozbywać obligacji greckich na rynku to realizuje się kolosalną
stratę i wszyscy maja w gaciach.

Strata ? oczywiście, ale to relatywne.
Jaka byłaby jeśli bedzie default ?

Tak Grecy trzymają strefę za jaja.

Wydaje Ci sie że grecy uczestniczą w procesie sprzedaży tak samo jak niemcy i francuzi.
Mam inne zdanie. Grecy trzymają do maturity. Niemcy i Francuzi transferują ryzyko (obligi) do ECB.
W koncu kto powiedział że ECB nie może określić jaki CUSIP kupi dziś ?

W tym jest problem. Nie ma rynku na to. Dlatego jedynym klientem jest ECB po
ustalonej cenie.

Oczywista oczywistość.

Może Ty kupisz po nominale? Czy zakładasz, że inni są
głupsi od Ciebie?

pominę milczeniem :).

george

Data: 2011-09-22 00:19:57
Autor: totus
george wrote:

Nie ! Skąd to przekonanie ?
Do potwierdzenia tej tezy brakuje poprostu danych.
Z moich danych (mam problem ze zródłem) wynika że greckie banki nie
sprzedały ECB za wiele robiac w tym czasie miejsce dla europy.

Trzymam się tego, że jak jest termin wykupu obligacji to wszyscy posiadacze przedstawiają swoje do wykupu i posiadacze greccy też. To dla mnie proste. Jeżeli w danej dacie rząd ma wykupić obligacje to żeby mieć na to pieniądze sprzedaje właśnie wydrukowane do EBC i za te pieniądze wykupuje te, które mają zapadalność. Ty zakładasz, że posiadacze greccy nie przedstawiają swoich do wykupu? Dodatkowo zrozumiałem, że pozostałe z tego pieniądze rząd grecki przeznacza na obligacje, które są w rekach cudzoziemców ale w innym terminie zapadalności. Czy może zakładasz, że na rynek wewnętrzny były inne serie i na zewnętrzny inne i wykupywane są tylko te drugie. Tak? To posiadacze greccy to już bankruci i byś o tym wiedział od agencji ratingowych i kursach oraz po panice do banków greckich. Obligacje z rąk greckich są z całą pewnością wykupywane. Nie wyobrażam sobie takiego spokoju na ulicach w Polsce gdyby rząd polski wykupywał obligacje tylko od zagranicy, a wszystkich Polaków, którzy mają najpewniejsze papiery pod słońcem zostawił z goła dupą. Grecy nie są inni w tym miejscu. Już by się lali. W/g mnie wszyscy posiadacze obligacji z daną datą wykupu obsługiwani są tak samo.

Data: 2011-09-22 08:57:45
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5dnue$acu$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

Oczywiście masz racje mówiąc że operacja ta na rynku pierwotnym nie jest technicznie możliwa,
myśle więc że operacja ze zmniejszeniem ekpozycji odbywa sie na rynku wtórnym.
ECB skupuje okreslone obligacje z rynku. Niemcy i Francuzi transferuja otrzymaną gotówke poza grecje.
To czy greckie banki uczestniczą w tym i w jakim stopniu posiadają określone obligacje i co robia z gotówką na to nie moge w tej chwili znaleźć źródeł. Trzeba poszperać.

george

Data: 2011-09-22 00:33:03
Autor: totus
george wrote:

Mam inne zdanie. Grecy trzymają do maturity. Niemcy i Francuzi transferują
ryzyko (obligi) do ECB.
W koncu kto powiedział że ECB nie może określić jaki CUSIP kupi dziś ?

To jest oczywiście możliwe. Ale te operacje zupełnie Grecji nie dotyczą. Grecja ma kłopot z obligacjami w terminie wykupu. Co ich obchodzi jak się handluje obligacjami, które są przed terminem wykupu. To nie jest interesujące z punktu widzenia Grecji. Te operacje to socjalizacja strat w strefie. Normalna operacja socjalistyczna. Zyski moje straty wasze.

Data: 2011-09-22 09:00:31
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5don0$bmp$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

A jednak wydaje mi się że to może ich obchodzić.
Inaczej sie handluje własnym długiem gdy wiadomo że paru innym duzym chłopcom również zależy na składnym handlu. Jeśli ci chłopcy jednak pozbędą sie towaru na lewo ( rynek wtórny via ECB) to juz nie bedzie tak różowo.

george

Data: 2011-09-22 15:21:33
Autor: totus
george wrote:

[...]

A co się może stać? Oczywiście zakładając, że do takich operacji dochodzi. Ja w to nie wierzę.

Data: 2011-09-22 18:46:08
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5fcot$r8g$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

To nie jest kwestia wiary :)
Operacje POMO realizowane przez FED dokładnie tak działają.
Nawet można przejrzeć jakie CUSIPy kupił bank na danej aukcji.

http://ftp.ny.frb.org/markets/pomo/display/index.cfm?showmore=1

W sumie jak wyobrażasz sobie "interwencje ECB na rynku długu" ?

george

Data: 2011-09-22 19:23:28
Autor: totus

george wrote:

[...]

FED to robi i ogłosił, że to będzie robił i robi. Podaje kwoty i daty. ECB ma kupować nowe obligacje od rządu  greckiego by ten miał na wykup obligacji w ich dacie zapadalności. Interwencja ECB polega na tym, że ECB kupuje obligacje po cenie arbitralnej. Handel bezpośredni między bankami niemieckimi i francuskimi a ECB to Twoje podejrzenie czyli wierzysz, że tak się dzieje ja w to nie wierzę. Czyli to jednak kwestia wiary.

Data: 2011-09-22 22:35:35
Autor: george

george wrote:

[...]

http://mg.co.za/article/2011-08-12-ecb-defends-bond-market-intervention

 "We are in the secondary market," he acknowledged.

george

Data: 2011-09-22 23:17:28
Autor: totus
george wrote:

http://mg.co.za/article/2011-08-12-ecb-defends-bond-market-intervention

"We are in the secondary market," he acknowledged.

I jakie z tego mam wyciągnąć wnioski co do obligacji greckich? Na podstawie, których zdań. Tam gdzie nie jest wspominana Grecja to ją dopisać? Zapomnieli o niej wspomnieć? Ty wierzysz, że to przemilczenie, a ja nie. Znów obracamy się w świecie wiary.

Data: 2011-09-24 17:10:32
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5g8l9$99p$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

No niestety, szukałem, ale nie znalazłem :). My bad.
ECB nie uczestniczy we "wtórnym" w Grecji (brak oficjalnych potwierdzeń).
Udziela jedynie pozyczek pod "grecki collateral".
Wiec jedyne wytłumaczenie dla zmiany ekspozycji banków greckich vs niemcy i francja to fakt braku reinwestowania środków uzyskanych przez te ostatnie podczas gdy greckie banki jdziałające jako primary dealers maja to pewnie wpisane w umowę z greckim rządem. Innego wyjaśnianie nie widzę.
ECB ma plany co do greckiego "wtórnego" ale dopiero po uruchomienu EFSF....

george

PS. Z tego wynika że ECB drukuje ale narazie niewiele i to tylko pod hiszpanów i włochów. Maszyna drukarska w Europie ruszy pewnie pełna parą ( tak jak ta w FED) po uruchomieniu EFSF....

Data: 2011-09-25 14:05:59
Autor: george

george wrote:

[...]

może jednak dojdzie.

http://www.independent.co.uk/news/business/news/meltdown-fears-for-euro-as-g20-makes-plans-for-athens-to-default-on-debt-2360641.html

george

Data: 2011-09-21 09:41:28
Autor: alibaba8
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Pieprzony onet znów nie działa?????

Data: 2011-09-21 10:47:05
Autor: alibaba8
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Hi, na czytniku działa, na stronie www. nie,
ale do rzeczy. Sytuacja Grecji jest dość specyficzna. Z jednej strony, za traktowanie turystów i za podejście do żyły złota jaką mają czyli turystyki należy im dobrze przytrzeć nosa, jednak z drugiej strony wierzyciele cackają się ponieważ po pierwsze, to długi związane z organizacją Igrzysk Olimpijskich odpowiadają za obecną sytuację, czyli chyba nie do końca Grecy są za to odpowiedzialni. Druga sprawa, to walka z komuną, aby oddalić rewolucję rozdmuchano socjal czyli znowu Grecy nie do końca są winni temu, że ktoś ich przekupywał, w związku z powyższym nie ma takiej opcji jak bankructwo Grecji, natomiast nie wątpliwie polityka zmierza do sprowadzenia greków do parteru. Zwłaszcza, że ZSRR nie istnieje.

Data: 2011-09-20 20:55:10
Autor: Delfino Delphis
george wrote:

[...]

To są jakieś jaja. To może niech Polska ogłosi bankructwo, po co to spłacać? Skoro nie mogą w gotówce, to niech oddają wyspy. Proste.

Data: 2011-09-20 21:25:31
Autor: totus
Delfino Delphis wrote:

george wrote:

[...]

To jakieś jaja. A jak nie chcą oddać to im zabierz.

Data: 2011-09-20 23:25:46
Autor: Delfino Delphis
totus wrote:

To jakieś jaja. A jak nie chcą oddać to im zabierz.

Generalnie złodziejowi się zabiera siłą. To chyba nie wyszło jeszcze z kanonu naszej cywilizacji.

Data: 2011-09-21 08:51:02
Autor: totus
Delfino Delphis wrote:

totus wrote:

To jakieś jaja. A jak nie chcą oddać to im zabierz.

Generalnie złodziejowi się zabiera siłą. To chyba nie wyszło jeszcze z
kanonu naszej cywilizacji.

Myślałem, ze to co piszesz to były żarty. Ale widzę, że nie. Sadzę, że trzeba by zacząć od umowy pożyczki. Zobaczyć co strony ustaliły w przypadku gdy pożyczkobiorca nie będzie spłacał pożyczki i odsetek. Jeżeli było zabezpieczenie na wyspach to wyspy dostanie. Ale myślę, że była figa z makiem. Wbrew powszechnym poglądom, państwo do najgorszej jakości kredytobiorca. Jedyną gwarancję zwrotu jaką daje to siła nad swoimi podatnikami. Żadnych żyrantów, żadnego zastawu tylko obietnica, że będzie miało na tyle siły, że ściągnie z podatników. Żądanie wysp to przeniesienie realiów kredytu na lodówkę na obligacje rządu greckiego. Z punktu widzenia kredytodawcy to kredyt na lodówkę jest świetnie zabezpieczony, a obligacje to śmieć. Więc myślę, że najpierw umowy, a potem wojsko i bombardowania. Jeżeli kredytodawca pożyczał bez zabezpieczenia i dodatkowo ponad miarę kredytobiorcy, to jest idiota i należy mu się plajta bo idiotycznie dysponuje własnym i powierzonym majątkiem. Szkodzi gospodarce i powinien z niej zniknąć. A wyspy zostają greckie

Data: 2011-09-22 16:46:15
Autor: Delfino Delphis
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
totus wrote:

A wyspy zostają
greckie

Wyspy to pewna metafora. Przecież państwo musi mieć jakiś majątek - jak nie wyspy, to na pewno ma elektrownie, porty, stocznie, kopalnie, cokolwiek co ma wartość...

Data: 2011-09-22 17:00:21
Autor: skippy
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:j5fhnn$j36$1news.onet.pl...
totus wrote:

[...]

przecież on się nie odnosił do wysp ani do tego co ma państwo, tylko do kompletnie innego aspektu sprawy

jeśli mój kredyt nie jest zabezpieczony, to co komu z tego co ja mam czy samochód, dom czy wyspe?
nic nikomu do tego

Data: 2011-09-22 18:12:17
Autor: totus
Delfino Delphis wrote:

totus wrote:

[...]

Państwo ma niewątpliwie duży majątek. Obligacje rządowe nie są zabezpieczone tym majątkiem. W Grecji bardzo dużo jest państwowe i może nawet by starczyło na pokrycie długów. Wykup obligacji rządu greckiego nie jest gwarantowany majątkiem państwowym. Jest gwarantowany przemówieniem premiera w telewizji gdzie deklarował, że odda jak się utrzyma przy władzy. W Polsce jest tak samo. Nie ma siły prawnej by zmusić Greków do spłaty długów. Nie ma komornika ONZ. A nawet gdyby był to ta umowa pożyczki nie ma zabezpieczenia. Obligacje rządowe to najbardziej ryzykowny papier na rynku. Za akcjami stoi jakaś egzekucja majątku, za obligacjami korporacyjnymi również. Za rządowymi, komunalnymi czy miejskimi nie ma nic. Sytuacja jest znana i trenowana od setek lat. Pierwszy duży bank europejski - Bank Medyceuszy - padł bo pożyczył dużo pieniędzy królowi, który przegrał wojnę o władzę. To się działo w XIV w. Włącz telewizor. Czy Grecy chcą oddawać te pieniądze? Nie ma takiej siły by ich zmusić włączając w to Twoją inwazję i okupację.

Data: 2011-09-24 16:39:09
Autor: Zbyszek
Dnia 22-09-2011 o 18:12:17 totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

gwoli ścisłości, tam była seria porażek, ale ta była wyjątkowo dotkliwa.
Medyceusze stracili tez m.in obraz Memlinga, Sąd ostateczny.

Inny przykład problemu z długiem królewskim:

Król francuski Filip IV Piękny był zadłużony u templariuszy. Chcąc się  uwolnić od zobowiązań, w piątek 13 października 1307 roku, uwięził  członków zakonu we Francji, zarzucając im herezję, świętokradztwo,  innowierstwo, czary, rozpustę, kult bożka Bafometa, odstępstwo od wiary i  spiskowanie z Saracenami. Po długotrwałym procesie, trwającym do czerwca  1311 roku, będący pod wpływem królów Francji sobór w Vienne zdecydował o  kasacie zakonu templariuszy. Jego majątki we Francji zostały  skonfiskowane, wielu templariuszy poniosło śmierć przez spalenie na  stosie, w tym wielki mistrz Jakub de Molay i 54 innych dostojników  zakonnych.

(z wikipedii)

Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-09-24 16:56:29
Autor: totus
Zbyszek wrote:

[...]

Pisałem o tym. Kredytowanie rządów to działalność nadzwyczaj niebezpieczna. To nie wynalazek ostatnich lat. Tak było zawsze. Kredytowanie rządu Hiszpanii przez Żydów tez zakończyło się ich zagładą. Doprowadzanie swoich wierzycieli do katastrofy to popularny sposób na spłatę długów przez rządy. Doskonalony przez wieki.

Data: 2011-09-25 11:46:26
Autor: Archangell
[...]

Tylko jak to się ma do naszych czasów?

Grecy "spalą na stosie" Niemców i Francuzów a Amerykanie Chińczyków żeby skasować
swoje długi?

Arch

Data: 2011-09-25 12:10:30
Autor: totus
Archangell wrote:

[...]

Ano ma się tak. Przyczepiłeś się do metody. Wtedy było nie do pomyślenia nie oddać długu żyjącemu wierzycielowi. Teraz, ponieważ ludzkie życie chronimy od poczęcia, już do pomyślenia jest. Cel jest ten sam. Nie oddawać długów. Teraz się robi inflacje, a jak nie można to się redukuje wartość obligacji o 50% o czym mówi rząd Grecji i tyle. Tak czy inaczej wierzyciela się rąbie i tyle.

Data: 2011-09-25 12:13:57
Autor: george

"totus" <totus@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5mumn$chc$1inews.gazeta.pl...
Archangell wrote:

[...]

na szczęscie rąbie sie ale nie "ostatecznie". Templariusze mieli mniej szczęscia.
Openheimer jednak cos tu pozmieniał.

george

Data: 2011-09-22 23:42:22
Autor: Kudlaty
On 18 Wrz, 15:19, "george" <george...@vp.pl> wrote:
"totus" <to...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]

odsetkami). Będziesz musiał sie udać do sądu w Grecji i negocjować z
dłużnikiem (greckim rządem) zwrot choć części owej kwoty.

george- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

A od czego sa CDS.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Credit_default_swap

tylko ci ktorzy te CDS maja beda miec problem czyli cala europa razem
z nami

Data: 2011-09-19 21:51:41
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
To może być fałszywka na tej linii,

Chyba miałes rację  .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-20 08:41:56
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Chyba miałes rację  .....

A jednak chyba nie ... :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-20 21:26:49
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
A jednak chyba nie ... :).

A jednak chyba tak :)

P.S. Ciekawe ile tak jeszcze razy ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-21 21:52:01
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
P.S. Ciekawe ile tak jeszcze razy ......

Chmmm... Tak jakbym już widział kiedyś podobny wykres ....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/60d1c76dc19f7b05.html

Czy nie było to czasami w grudniu 2008 roku na FW20WS ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-19 10:01:04
Autor: Endriu
[...]

W rmf-ie mówią, że to dopiero jutro tudzież dopiero za parę dni ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-19 18:43:38
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
W rmf-ie mówią, że to dopiero jutro tudzież dopiero za parę dni ....

Dieter mówi, że to jeszcze nie w tym tygodniu.....

Co dalej z rynkiem akcji
http://www.inwestorgieldowy.com/aktualnosci/co-dalej-z-rynkiem-akcji_1,149.html

"[...] Po 24.9.2011 pojawi się jakieś bardzo negatywne info i na fali serii złych wiadomości do ok. 16.12.2011 indeksy giełdowe mocno zanurkują na południe znoszac przy tym prawie cały wzrost indeksu, który odbył się w latach 2009-2011. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-19 18:56:52
Autor: Endriu
[...]

Che,che. Pan Jerzy Olszewski "widział by to" jednak całkiem inaczej .....

21.03.2011
http://www.juraura.neostrada.pl/

"Tak bym to widział".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-19 18:58:16
Autor: marfi
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j57rfs$772$1usenet.news.interia.pl...
[...]

  Jak się te ponure przepowiednie mają do usmiechów prezentowanych na stronie "dla dzieci"
  http://www.inwestorgieldowy.com/sklep-inwestora/max-i-tomek-na-drodze-do-bogactwa_12,114.html

--
marfi

Data: 2011-09-19 19:22:02
Autor: Endriu
[...]

Trzeba by się było zapytać Dietera na czym najlepiej w/w Akademia Inwestora najlepiej zrarabia. Na tradingu, prognozowaniu czy może układaniu i sprzedawaniu bajek ? :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-19 20:33:38
Autor: Endriu
Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
Trzeba by się było zapytać Dietera na czym najlepiej w/w Akademia Inwestora najlepiej zrarabia. Na tradingu, prognozowaniu czy może układaniu i sprzedawaniu bajek ? :).

Sie cenią skurczybyki .... :).

<http://www.inwestorgieldowy.com/szkolenia/efektywny-inwestor-%C2%A9_20.html?t=1fc4b81s>

"[...] Twoja inwestycja wynosi 7000 zł + 23% vat. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-21 10:07:11
Autor: Endriu
[...]

Żeby z tą falą złych wiadomości nie było czasami tak jak wczoraj:

Obniżka ratingu Włoch nie przestraszyła inwestorów - zwyżki na GPW
<http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/549233,obnizka_ratingu_wloch_nie_przestraszyla_inwestorow_zwyzki_na_gpw.html>

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-21 10:17:25
Autor: Endriu
[...]

"[...] Według mnie bedzie wygladało to tak: za kilka sesji ponownie zejdziemy na indeksach blisko ostatniego dna z 10.08.2011, ale zostanie ono obronione, po czym do ok. 24.9.2011 pojedziemy mocno w górę znosząc prawie cały ostatni, sierpniowy spadek WIG. [...]".

Póki co pierwsza cześć prognozy się nie sprawdziła ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-10-03 09:45:51
Autor: Endriu
[...]

No zaczną wylatywać te trupy z szafy czy nie zaczną ....?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-21 19:51:02
Autor: skippy

Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j508fv$fsb$1usenet.news.interia.pl...
[...]

pewnie rulez spłukany do dna

a z bankructwem grecji jest jak z tą fotą
http://plfoto.com/zdjecia_new2/2347581.jpg

myślisz że misiu sie zaraz wyjebie bo nie ma nogi

Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....