Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO

Data: 2020-04-11 16:31:42
Autor: z
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO
Czy to znak czasów czy tylko chwilowy przejaw debilizmu?

Data: 2020-04-11 22:05:22
Autor: Arek
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO
z napisał(a) w wiadomości: <5e91d4ce$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>...
Czy to znak czasów

Źródło?

  Obłędnym pomysłem była próba opodatkowania każdej transakcji krypto
podatkiem PCC 2%. Średnio po 35 transakcjach podatek zjada ok. 50%.
  Dokładanie tego do PIT to też trochę dziwne ale ujdzie.
Ostatecznie niechby od zysków kapitałowych z możliwością rozliczenia
straty.

...czy tylko chwilowy przejaw debilizmu?

Raczej byłby to wyjątkowy dla tej władzy przejaw rozsądku.

Arek

Data: 2020-04-18 03:53:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO

"z" 5e91d4ce$0$17363$65785112@news.neostrada.pl

Czy to znak czasów czy tylko chwilowy przejaw debilizmu?

IMO należałoby wprowadzić VAT na kryptowaluty.
(czyli uznać, że to towar, nie (jakaś) waluta)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-18 12:26:55
Autor: Krzysztof Halasa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

IMO należałoby wprowadzić VAT na kryptowaluty.
(czyli uznać, że to towar, nie (jakaś) waluta)

Jaki towar, jaki VAT? Przecież kryptowaluty są tym samym, czym w swoim
czasie były bilety Narodowego Banku Polskiego :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-05-01 01:34:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO

"Krzysztof Halasa" m3mu79rswg.fsf@pm.waw.pl

Jaki towar, jaki VAT? Przecież kryptowaluty są tym samym,
czym w swoim czasie były bilety Narodowego Banku Polskiego :-)

W PRLi? -- ,,walutą'' pozbawioną krycia czymkolwiek? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-01 02:14:37
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 1 maja 2020 01:48:36 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> Jaki towar, jaki VAT? Przecież kryptowaluty są tym samym,
> czym w swoim czasie były bilety Narodowego Banku Polskiego :-)

W PRLi? -- ,,walutą'' pozbawioną krycia czymkolwiek? ;)

A jaka waluta od czasu Nixona (to była chyba jego zemsta na USAńczykach za to, że przegrał z Kennedym) ma pokrycie?
Swoją drogą jak to było w ZSRR? Rubel był podobno najtwardszą walutą swiata, jak kubańska kosztowała 2,66 to było tak przez lata ;>
Pewnie Torgsiny miały w tym udział.

Data: 2020-05-01 02:21:15
Autor: Dawid Rutkowski
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO
Swoją drogą jak to było w ZSRR? Rubel był podobno najtwardszą walutą swiata, jak kubańska kosztowała 2,66 to było tak przez lata ;>

Podobno teraz jeszcze twardszą jest lir włoski - mafia używa ich do rozliczeń, żadnych "zapisów komputerowych" - wyłącznie gotówka.
Nikt nic nie "dodrukuje" - wręcz przeciwnie, waluta się umacnia, bo banknoty się niszczą, a nie ma ich czym zastąpić.

Data: 2020-05-01 15:52:01
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

google "Bilety Narodowego Banku Polskiego są niczym w Polsce".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-05-14 16:17:21
Autor: ąćęłńóśźż
Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO
I dlatego tak bardzo je kochasz ;-)))

-- -- -
Bilety Narodowego Banku Polskiego są niczym w Polsce

Data: 2020-05-14 15:35:58
Autor: nowyjestem@poczta.pl
W dniu sobota, 18 kwietnia 2020 03:54:05 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
"z" 5e91d4ce$0$17363$65785112@news.neostrada.pl

> Czy to znak czasów czy tylko chwilowy przejaw debilizmu?

IMO należałoby wprowadzić VAT na kryptowaluty.
(czyli uznać, że to towar, nie (jakaś) waluta)

oprócz VAT trzeba by obłożyć je akcyzą, wg maksymalnej stawki
dopuszczalnej w ustawie, tzn. 1900% (tysiąc dziewięćset procent)
czyli od kryptowaluty wartej 1.000zł należałoby pobierać 19.000zł podatku akcyzowego. I wtedy możnaby "legalnie" posługiwac się kryptowalutami :)

Podobno rząd zwalnia z podatków od KRYPTO