Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy

Data: 2010-02-03 22:10:15
Autor: egon
Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy
Witam,

Dzisiaj zaniosłem PIT-37 wraz z PIT-em/O, w którym rozliczyłem internet. Urzędniczka powiedziała mi, że będ± do mnie dzwonić w sprawie dostarczenia wyci±gów wpłaty za net i faktury. Na fakturach nie ma podpisu providera. Kobieta powiedziała, że jest wymagany taki podpis na fakturze. Provider za¶ mówi, że już od dawna jest ustawa/rozporz±dzenie, która zniosła ten obowi±zek. Jak jest wła¶ciwie z tym podpisem, czy jest wymagany i czy zawsze urz±d wzywa podatnika, je¶li ma np zwrot podatku za internet lub inne zwroty np za dzieci.

Z góry dziękuję za odpowiedĽ.

Data: 2010-02-04 02:13:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Feb 2010, egon wrote:

Kobieta powiedziała, że jest wymagany taki podpis na fakturze. Provider za¶
mówi, że już od dawna jest ustawa/rozporz±dzenie, która zniosła ten
obowi±zek.

  Dyrektywa.
  Dyrektywa UE zniosła ten obowi±zek - wraz z wej¶ciem do UE, Polska
musiała zaakceptować przepis który *zakazuje* *wymagania* podpisów
przez urz±d (strony umowy mog± sobie podpisywać, ale *urz±d* wymagać
nie może).
  Ponieważ przepis o odliczeniu nie zawiera "podpisanych faktur"
(a mógłby, ww dyrektywa dotyczy *tylko* VAT, a odliczenie jest
z dochodowego, więc nie dotyczy), lecz "faktur", to znaczy
że podpisane być nie musz±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 17:47:57
Autor: egon
Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy
A można o jakiego¶ linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę j± zagi±ć.

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1002040210541.2612quad...

Data: 2010-02-04 18:18:10
Autor: Maddy
Podpis na fakturze a UrzÄ…d Skarbowy
W dniu 04-02-2010 17:47, egon pisze:
A można o jakiegoś linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była
dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę ją zagiąć.

Udowadniając, że nie jesteś wielbłądem?

Jeżeli "musi być" to znaczy, że w jakimś akcie prawnym powszechnie obowiązującym jest to zapisane. Wystarczy spytać o namiary. Przecież to ona musi znać przepisy na wyrywki, Ty jesteś szaraczek-nieboraczek :-)

Weź pod uwagę, że na dyrektywę powołujesz się bezpośrednio, gdy przepisy krajowe są z nią niezgodne. Ale nie są. Niezgodna z dyrektywą jest tylko pani z US.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 19:05:04
Autor: Tomek
Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy
Dnia 04-02-2010 o 17:47:57 egon <xxx@onet.pl> napisał(a):

A moÂżna o jakiego¶ linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzĂŞdzie  byÂła
dosyæ snatowcza w przekonaniu, Âże ten podpis musi byæ, wiĂŞc chcĂŞ j±  zagi±æ.

Nie trzeba dyrektywy - rozporzÄ…dzenie jest z niÄ… zgodne:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1337.htm

Pokaż Miłej Pani § 5. i spytaj gdzie tam coś o podpisie minister napisał.

--
Tomek

Data: 2010-02-04 19:21:55
Autor: elephanto
W dniu 2010-02-04 17:47, egon pisze:
A można o jakiegoś linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była
dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę ją zagiąć.

http://www.gofin.pl/5,274,77467,84.html
art. 229

--
Adam

Data: 2010-02-07 11:41:00
Autor: jureq
Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy
Dnia Thu, 04 Feb 2010 02:13:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Dyrektywa UE zniosĹ‚a ten obowiÄ…zek - wraz z wejĹ›ciem do UE, Polska
musiała zaakceptować przepis który *zakazuje* *wymagania* podpisów przez
urząd (strony umowy mogą sobie podpisywać, ale *urząd* wymagać nie
moĹĽe).

A ja dodam jeszcze, że nawet przed wejściem do EU wystawca faktur "telekomunikacyjnych" nie miał obowiązku ich podpisywania na podstawie naszych własnych polskich przepisów.

Podpis na fakturze a Urz±d Skarbowy