Podpisy

Data: 2018-09-22 02:56:16
Autor: Animka
Podpisy

Podpisy NIEBOSZCZYKÓW na listach poparcia dla komitetu Kornela Morawieckiego

https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/podpisy-nieboszczykow-na-listach-poparcia-dla-komitetu-kornela-morawieckiego-aa-ghzg-p9sc-rNEK.html

Data: 2018-09-22 14:44:31
Autor: Robert Tomasik
Podpisy
W dniu 22-09-18 o 02:56, Animka pisze:

[...]

Wszystkie partie i komitety to przerabiają. Popisy zbierają różni
ludzie. Czasem idą na łatwiznę.

Data: 2018-09-22 17:56:29
Autor: Animka
Podpisy
[...]

Pewnie nie wszystkie podpisy jako wiarygodne czy niewiarygodne sa sprawdzane i dużo nieboszczyków zostaje.

--
animka

Data: 2018-09-22 20:25:07
Autor: PiotRek
Podpisy
[...]

Ze stwierdzeniem "wszystkie" to bym był ostrożny. "Wiele" bardziej by pasowało.

--
P.

Data: 2018-09-22 20:28:31
Autor: A. Filip
Podpisy
PiotRek <bell1876usunto@gazeta.pl> pisze:
[...]

Czy stwierdzenie "nie wszystkie zostały na tym przyłapane" zadowoli
twoje pożądanie precyzji? ;-)

--
A. Filip

Data: 2018-09-22 20:46:48
Autor: PiotRek
Podpisy
W dniu 2018-09-22 o 20:28, A. Filip pisze:
[...]

W pewnym stopniu - może tak. Ogólnie - nie. :-)

--

P.

Data: 2018-09-22 23:31:33
Autor: Robert Tomasik
Podpisy
W dniu 22-09-18 o 20:28, A. Filip pisze:

[...]

J bym tu nie używał słowa "przyłapani", bo to błąd systemowy powodujący
to, że w zasadzie nikt z komitetów czy partii nie jest w stanie nad tym
zapanować.

Data: 2018-09-22 23:47:19
Autor: Michal Jankowski
Podpisy
[...]

Wystarczy zebrać nie 10-20 głosów ponad minimum, a np. 100.

   MJ

Data: 2018-09-23 00:00:42
Autor: Robert Tomasik
Podpisy
W dniu 22-09-18 o 23:47, Michal Jankowski pisze:

[...]

Pewnie, ale to nadal nie rozwiazuje problemu potencjalnego ich
sfałszowania.

Data: 2018-09-24 21:22:17
Autor: Shrek
Podpisy

J bym tu nie używał słowa "przyłapani", bo to błąd systemowy powodujący
to, że w zasadzie nikt z komitetów czy partii nie jest w stanie nad tym
zapanować.

Ale 198 lewych na 200?

Shrek

Data: 2018-09-24 21:30:01
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pobdh9$htm$2@node2.news.atman.pl...
J bym tu nie używał słowa "przyłapani", bo to błąd systemowy powodujący
to, że w zasadzie nikt z komitetów czy partii nie jest w stanie nad tym
zapanować.

Ale 198 lewych na 200?

To "fakt" z SE.

Do Sejmu trzeba 5 tys podpisow, wiec czemu 200 ?
SE wie, ale nie powie..

J.

Data: 2018-09-24 21:46:30
Autor: Shrek
Podpisy
W dniu 24.09.2018 o 21:30, J.F. pisze:

To "fakt" z SE.

Do Sejmu trzeba 5 tys podpisow, wiec czemu 200 ?
SE wie, ale nie powie..

Też racja.

Ale nawet jak 198 na 5000 to nie jest zbyt dobry wynik;)

Shrek

Data: 2018-09-25 13:23:45
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pobeul$htm$4@node2.news.atman.pl...
[...]

198 na 5tys to nie tak znow zle, szczegolnie, jak sie zlozylo liste 6 tys podpisow.

Ale to chyba superekspresow ciag dalszy - jak rozumiem chodzi liste z tegorocznych wyborow lokalnych, gdzie faktycznie podpisow trzeba 200, a ktos podejrzewa, ze liste przepisano z list zlozonych do wyborow parlamentarnych.
I nagle mamy 198 niepewnych podpisow na 200.

Ale ciekawe ... Kornel wtedy zbieral w domu starcow podpisy, czy juz wtedy tamta lista byla sfałszowana, ale nikt na to nie zwrocil uwagi.

I czy to to dotyczy wiekszosci z tych 5 tys, czy faktycznie jakas czarna owca w komitecie, wtedy i teraz sfalszowala.

Bo jest jeszcze mozliwosc, ze sprawdzaja ludzi z tej obecnej i oni pamietaja ze teraz nie podpisali ... ale to by chyba bylo za malo czasu, zeby 198 sprawdzic.

J.

Data: 2018-09-26 19:44:54
Autor: Shrek
Podpisy
W dniu 25.09.2018 o 13:23, J.F. pisze:

[...]

A może po prostu tamta lista to dotyczyła czego innego a ta z przepisanymi czego innego. Przecież nie jest tak, że jak dajmy na to król korwin wpadnie na jakiś mądry pomysł i podpiszę petycję za to potem może sobie mój podpis przepisać na weksel in blanco albo listę z podpisami do jego kolejnego komitetu.

Chyba że coś źle zrozumiałem.

Shrek

Data: 2018-09-27 14:14:43
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poggij$1gp$7@node1.news.atman.pl...
[...]

Tzn tak wlasnie ten superekspres zrozumialem, choc bardziej na podstawie innych gazet.

Ze ktos wzial stara liste, np z wyborow 2015r, i zlozyl teraz jako liste do wyborow na 2017.
Czy bezprawnie przepisal, czy mu nadmiarowe kartki zostaly, wiec tylko naglowek zmienil - to juz nie wnikam.

Ale zaciekawilo mnie to odkrycie - ktos stwierdzil, ze podpisala sie osoba niezyjaca.
Przy takim przepisaniu starej listy - jak najbardziej mozliwe.
Ale to jedna osoba powinna byc, kilka ewentualnie, ale nie 200.

Trzeba by w jakims domu starcow podpisy/dane zbierac, zeby po 2 latach juz sporo nie zylo.
Albo ktos wychwycil jedno nazwisko, wiec od razu zalozyl, ze cale 200 jest oszukanych, co mu daje podstawe do weryfikacji, i taka informacja poszla w eter ..

https://fakty.tvn24.pl/fakty-po-poludniu,96/afera-w-partii-kornela-morawieckiego-falszywe-podpisy-na-listach,871100.html

Hm, swoja droga ... moze to i nieglupie wziac dane z domu starcow.

Moze staruszek zdazy umrzec, i nie zezna ze nie podpisal,
moze ma demencje i skleroze i tez nie zezna, a jak zezna to mozna podwazyc.
I nawet grafolog nie pomoze, bo reka drży :-)

J.

Data: 2018-09-24 21:51:47
Autor: Marcin Debowski
Podpisy
On 2018-09-24, Shrek <1@wp.pl> wrote:

J bym tu nie używał słowa "przyłapani", bo to błąd systemowy powodujący
to, że w zasadzie nikt z komitetów czy partii nie jest w stanie nad tym
zapanować.

Ale 198 lewych na 200?

A ilu ich tam w tym KW było? Jedna, żonata, bezdzietna osoba?

--
Marcin

Data: 2018-09-26 19:46:29
Autor: Shrek
Podpisy

Ale 198 lewych na 200?

A ilu ich tam w tym KW było? Jedna, żonata, bezdzietna osoba?

Smiej się - u mnie kiedyś w okręgu jakiś prawicowy katolik startował - przykładna rodzina - żona dwójka dorosłych dzieciaków, trzech niepełnoletnich. Jeden głos dostał;)

Shrek

Data: 2018-09-27 00:27:19
Autor: Marcin Debowski
Podpisy
On 2018-09-26, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Dobry kandydat nie stosujący przymusu i manipulacji. Powiedziałbym strata dla środowiska. Ewentualnie, sztuka głosowania okazała się za trudna.

Była taka anegdota, zdaje się z Tuwimem, do którego miał kiedyś podejśc jakiś dość mierny pisarzyna i mu oświadczyć: od czasu naszego ostatniego spotkania, liczba moich czytelników podwoiła się. Na co Tuwim wyciągnął reke i z uśmiechem na twarzy odrzekł: serdecznie gratuluję, nie wiedziałem, że się pan ozemił.

--
Marcin

Data: 2018-09-27 11:10:26
Autor: Robert Tomasik
Podpisy
W dniu 26-09-18 o 19:46, Shrek pisze:

[...]

Może honorowo na siebie nie głosowali.

Data: 2018-09-26 19:53:01
Autor: A. Filip
Podpisy
Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

A zacytujesz dokładne powody zakwestionowania tych 198/200 podpisów?
Bo ja w bezczelność potrafię uwierzyć ale w aż taką to już z bardzo
dużym trudem.

--
A. Filip

Data: 2018-09-26 20:13:18
Autor: Shrek
Podpisy
W dniu 26.09.2018 o 19:53, A. Filip pisze:

A zacytujesz dokładne powody zakwestionowania tych 198/200 podpisów?

Nie.

Bo ja w bezczelność potrafię uwierzyć ale w aż taką to już z bardzo
dużym trudem.

Akurat w taką bezczelność uwierzę bez większego problemu. Aboco?

Shrek

Data: 2018-09-24 13:15:12
Autor: Olin
Podpisy
Dnia Sat, 22 Sep 2018 20:28:31 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

 "nie wszystkie zostały na tym przyłapane"

To się uczenie nazywa projekcją.

https://gazetakrakowska.pl/podrobione-podpisy-pod-lista-narodowcow/ar/3806711

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

Data: 2018-09-24 14:12:30
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:zd2p2rjbkrvl.18jcgp718mizg$.dlg@40tude.net...
[...]

A duzo tych podpisow ?

Bo jeszcze ta sprawa, ze co za problem wrzucic pare falszywek innej partii, bedzie trzeba, to sie haka wyciagnie ...

J.

Data: 2018-09-24 15:20:15
Autor: Olin
Podpisy
Dnia Mon, 24 Sep 2018 14:12:30 +0200, J.F. napisał(a):

A duzo tych podpisow ?

Przecie napisali, że podejrzane było 250, a wymagana liczba wynosiła 150.

Bo jeszcze ta sprawa, ze co za problem wrzucic pare falszywek innej partii, bedzie trzeba, to sie haka wyciagnie ...

Nowy Sącz leży w kotlinie, więc jesienią łatwo o mgłę, która wszystko
zamaskuje.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

Data: 2018-09-24 16:33:23
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4ck657twc70.ehixd8djs2j3$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 24 Sep 2018 14:12:30 +0200, J.F. napisał(a):
A duzo tych podpisow ?

Przecie napisali, że podejrzane było 250, a wymagana liczba wynosiła 150.

Fakty niczym w Fakcie.

Na liscie 250 podpisow, podejrzenia wzbudzilo najpierw kilka,
prokurator juz podejrzewa podrobienie 250 ... czyli wszystkich ?

No chyba, ze jak to Robert pisal - trzeba cos podejrzewac, aby miec podstawy do  prowadzenia sledztwa.
A 250 to akurat tyle, ze jeszcze mozna przerobic, wiec trzeba podejrzewac podrobienie wszystkich.

182 glosy zdobyli, wiec ktos ich tam jednak lubi ..

J.

Data: 2018-09-24 14:25:54
Autor: A. Filip
Podpisy
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]

_Dla ciebie_ narodowcy są najważniejsi?  To się nie nazywa uczenie fiksacją?

--
A. Filip

Data: 2018-09-22 23:29:19
Autor: Robert Tomasik
Podpisy
W dniu 22-09-18 o 20:25, PiotRek pisze:
[...]

Jeśli którakolwiek partia nie miała takiego problemu, to jest to jedynie
kwestią czasu, że wcześniej czy później będzie go miała. Wynika to z
ułomności rozwiązania polegającego na zbieraniu podpisów na listę.
Przecież nie mogą tego osobiście robić. Zdrowy rozsądek podsuwa kilka
prostych rozwiązań, ale chyba nikomu na tym nie zależy.

1) Pod lista poparcia podpisuje sie określona osoba i w razie ujawnienia
oszustwa ponosi za to odpowiedzialność karną - w końcu legitymowała
popierającego.

2) Zamiast list poparcia wpłacana jest kaucja, któr zwraca się w wypadku
uzyskania minimum tylu głosów, ilu wymaga się obecnie do poparcia na
wpisanie.

3) Poparcie zbiera PKW.

Data: 2018-09-24 15:02:21
Autor: J.F.
Podpisy
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ba6b43d$0$16816$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Legitymowala ? Tu trzeba grzecznie do klienta, a nie "Dowod prosze"

A te "kolekcjonerskie" dowody to prawda, czy fikcja ?
Bo moze i wylegitymowala rzetelnie ...

2) Zamiast list poparcia wpłacana jest kaucja, któr zwraca się w wypadku
uzyskania minimum tylu głosów, ilu wymaga się obecnie do poparcia na
wpisanie.

Podpis na liscie poparcia nie oznacza, ze musze na kandydata glosowac.
No i poprzec moge wielu kandydatow.

Ale moze to jest pomysl - pieniadze, a nie podpisy.
Albo trzeba zlotowke przelac na konto komitetu wyborczego :-)

3) Poparcie zbiera PKW.

Jest to jakis pomysl, ale jak - przez internet z profilem zaufanym, czy listownie ?
Moze po prostu wystarczy, ze PKW sprawdzi losowo 100 podpisow, policzy % falszywych i stwierdzi, ze czy nadwyzka wystarcza.

A propos - gdzie podpisy zbiera PiS ?
W kosciolach, w biurach poselskich ... bo chyba ludzie masowo do oddzialu partii nie walą ...

Poza tym takie zbieranie podpisow to na moj gust dobry element kampanii.

J.

Data: 2018-09-25 14:22:49
Autor: Olin
Podpisy
Dnia Sat, 22 Sep 2018 02:56:16 +0200, Animka napisał(a):

Podpisy NIEBOSZCZYKÓW na listach poparcia dla komitetu Kornela Morawieckiego

Teraz jeszcze doszła podróbka:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pod-lista-wis-podpis-lidera-miasto-jest-nasze-ktos-go-podrobil,870812.html

"Przedstawiciele partii Kornela Morawieckiego, którzy złożyli listę
wyborczą z podpisami zmarłych, sfałszowali też podpis Jana Mencwela, lidera
stowarzyszenia Miasto Jest Nasze - dowiedział się portal tvn24.pl. Komisja
wyborcza zawiadomiła prokuraturę."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

Podpisy