Podpisz petycję - zmiany w PORD

Data: 2009-09-24 17:11:09
Autor: Sebastian Pawłowski
Podpisz petycję - zmiany w PORD
Petycja: http://www.petycje.pl/4441

Pamiętajcie o potwierdzeniu, na podany adres @ przyjdzie list.

--

Data: 2009-09-24 10:36:00
Autor: Rowerex
Podpisz petycję - zmiany w PORD
On 24 Wrz, 18:11, "Sebastian  Pawłowski" <pita...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Petycja:http://www.petycje.pl/4441

Pamiętajcie o potwierdzeniu, na podany adres @ przyjdzie list.

A gdyby tak wrzucić tego posta na pl.misc.samochody?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-09-24 20:53:55
Autor: arturbac
wrote:
Petycja:http://www.petycje.pl/4441

Pamiętajcie o potwierdzeniu, na podany adres @ przyjdzie list.

A gdyby tak wrzucić tego posta na pl.misc.samochody?

Chcesz się zapytać kata czy zgadza się aby go karano za mordowanie skazańców ?

Data: 2009-09-24 12:10:50
Autor: Rowerex
Podpisz petycję - zmiany w PORD
On 24 Wrz, 19:53, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Rowerex pisze:

> A gdyby tak wrzucić tego posta na pl.misc.samochody?

Chcesz się zapytać kata czy zgadza się aby go karano za mordowanie
skazańców ?

Odbierz kierowcom prawa wyborcze, tak samo jak sugerujesz odebranie im
prawa do wiedzy na temat proponowanych zmian w PoRD, prawa do brania
udziału w akcji wysyłania owej petycji, itp.

Pewnie i tak zakują nas w kamizelki, bo jakoś nie wierzę by któryś
poseł nie wyskoczył z poprawką, a ta nie została poddana pod
głosowanie w którym będą uczestniczyć prawie wyłącznie osoby widujące
rowery tylko zza kierownic samochodów... Nie ma _żadnej_ pewności, że
taka poprawka nie przejdzie...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-09-24 21:34:52
Autor: arturbac

wrote:
[...]

Nie odbieram.
O zmianach wiadomo w prasie, radiu, tv , internecie.
Jak ktoś chce może protestować, ja sam jeżdżę samochodem ale mój punkt widzenia zmienił się zasadniczo dopiero parę lat temu po odwiedzeniu paru krajów EU w których przeżyłem szok polegający na przeciwnym niż u nas traktowaniu słabszych uczestników ruchu. Byłem ćwokiem i niestety wiekszość naszego narodu jest nadal zaściankiem europy.
Zmiany nie polegają na odebraniu praw kierowcom samochodów ale na ochronie słabszych.

[...]

Mam nadzieję że nie bo wole sam decydować o tym kiedy taką zakładać.
Zaczynałem od zakładania 24/h a obecnie już tylko w nocy bo zaóważyłem że problem nie jest we mnie i mojej widoczności tylko w metalności kierowców którzy bez kamizelki i tak w dzień mnie widzą a im bardziej jestem objuczony kaskami i kamizelkami tym bardziej agresywni są.

Data: 2009-09-25 00:21:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 24 Sep 2009, arturbac wrote:

problem nie jest we mnie i mojej widoczności tylko w metalności kierowców którzy bez kamizelki i tak w dzień mnie widzą a im bardziej jestem objuczony kaskami i kamizelkami tym bardziej agresywni są.

  Dobrze gadasz.
  Co mnie zawsze wprawia w zdumienie: jak wiozę na bagażniku koło rowerowe
(zdarzyło mi się kilka razy), to jazda po jezdni okazuje się być jakaś
taka... mniej stresująca :>
  Najwyraźniej fakt, że koło (leżące poziomo) jest *węższe* od kierownicy
z lusterkami nie jest przeszkodą do wyciągania dowolnych wniosków (przez
kierowców).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-25 00:25:05
Autor: arturbac
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Jak jade rano z synem w siodelku i widac jego lepek w kasku zza siodelka to mijaja mnie conajmiej 2m albo w ogole odpuszczaja ryzukowne wyprzedzanie na osiedlu.

Data: 2009-09-25 09:13:16
Autor: BoDro
"arturbac" napisał:

Jak jade rano z synem w siodelku i widac jego lepek w kasku zza siodelka
to mijaja mnie conajmiej 2m albo w ogole odpuszczaja ryzukowne
wyprzedzanie na osiedlu.

w takim razie zamiast prawdziwego berbecia w foteliku można zastosować
dmuchaną atrapę fotelika z dzieckiem. Przed wjazdem na hajłej pompujemy (
może szybka wersja na naboje CO ) , a po zjeździe do lasu spuszczamy
powietrze. Małe, lekkie. Napompowane to dodatkowa strefa zgniotu z tyłu  :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-25 10:33:20
Autor: Fabian
BoDro wrote:
"arturbac" napisał:

[...]

Dobre! Jak ktoś na allegro wystawi to od razu kupuje.

Fabian.

Data: 2009-09-26 01:44:53
Autor: amrac
arturbac pisze:

Jak jade rano z synem w siodelku i widac jego lepek w kasku zza siodelka to mijaja mnie conajmiej 2m albo w ogole odpuszczaja ryzukowne wyprzedzanie na osiedlu.

Mijają?

Data: 2009-09-26 14:02:47
Autor: arturbac
amrac pisze:
arturbac pisze:

Jak jade rano z synem w siodelku i widac jego lepek w kasku zza siodelka to mijaja mnie conajmiej 2m albo w ogole odpuszczaja ryzukowne wyprzedzanie na osiedlu.

Mijają?

Wyprzedzają oczywiście.

Data: 2009-09-27 22:58:38
Autor: amrac
arturbac pisze:
amrac pisze:
arturbac pisze:

[...]

Czepiam się, wiem. Słyszeliście np, że nie ma w sjp takiego słowa jak wypłaszczenie? Człowiek uczy się całe życie... Ale to czasem jest tak, że jak powiesz poprawnie to nikt nie zrozumie. Spróbojcie np w rozmowie powiedzieć tak jak należy czyli dilit (delete) zamiast dilejt to nikt nie zrozumie:) Albo lamborgini zamiast lambordżini:D

Data: 2009-09-28 11:37:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.09.2009 22:58 użytkownik amrac napisał :
arturbac pisze:
amrac pisze:
arturbac pisze:

[...]

To że nie ma, nie znaczy, że nie istnieje i jest niepoprawny. Z tym wyrazem to akurat zwykłe niedopatrzenie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-28 13:54:00
Autor: amrac
arturbac pisze:
amrac pisze:
arturbac pisze:

[...]

Ta, zgodnie z zasadą, że kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawdą. Niedługo zapewne wejdzie jako poprawne formy szłem, wyłanczać czy dwutysięczny pierwszy, bo przecież "tak się mówi".

> i jest niepoprawny.

No ja akurat tak właśnie to rozumiem.

Data: 2009-09-28 14:00:53
Autor: Mariusz Kruk
Podpisz petycję - zmiany w PORD
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "amrac"
> [...]
Ta, zgodnie z zasadą, że kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawdą. Niedługo zapewne wejdzie jako poprawne formy szłem, wyłanczać czy dwutysięczny pierwszy, bo przecież "tak się mówi".

Źle to rozumiesz. Język jest żywym tworem i norma ewoluuje w zgodzie z
uzusem, a nie w drugą stronę. Można się zżymać, można narzekać jak to
drzewiej lepiej bywało, ale tak to działa.
Choć przyznać trzeba, że terminologii fachowej dobrze byłoby pilnować.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-09-28 19:39:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
arturbac pisze:
amrac pisze:
arturbac pisze:

> [...]

Ta, zgodnie z zasadą, że kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawdą. Niedługo zapewne wejdzie jako poprawne formy szłem, wyłanczać czy dwutysięczny pierwszy, bo przecież "tak się mówi".

Jak rozumiesz? Że wyraz wypłaszczenie jest niepoprawny? A dlaczego niby?   BTW ten wyraz występuje w moim słowniku systemowym.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-26 16:03:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Podpisz petycję - zmiany w PORD [ort][OT]
arturbac bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
24/h

Wiesz od czego skrótem jest "h"?

zaóważyłem

Ówaga do dzienniczka.

Data: 2009-09-26 18:21:17
Autor: arturbac
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
arturbac bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
zaóważyłem

Ówaga do dzienniczka.

Pisałem latami bez diakrytyków, ale się przemogłem i męczę ze słonikami, bo mam dysleksje.

Ale pierdziele to wracam do pisania bez znakow diakrytycznych tak jest 2x szybciej i wygodniej a rozmowa o bledach ortograficznych, wytykanie mi ich nie ma sensu bez tych znakow.

A.

Data: 2009-09-26 10:16:02
Autor: Saurus
Podpisz petycję - zmiany w PORD [ort][OT]
On 26 Wrz, 18:21, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Ale pierdziele to wracam do pisania bez znakow diakrytycznych tak jest
2x szybciej i wygodniej a rozmowa o bledach ortograficznych, wytykanie
mi ich nie ma sensu bez tych znakow.

No chyba że wszędzie będziesz teraz używał "u" zamiast "ó" i "rz"
zamiast "ż".

Data: 2009-09-26 19:15:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.09.2009 18:21 użytkownik arturbac napisał :
[...]

Ale to nie załatwia problemu błędów, w Twoim przypadku byłoby "zaowazylem". Swoją drogą jakiego słownika używasz? Bo nie wierzę, że przepuścił taki wyraz. No chyba, że to był papierowy słownik. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-27 23:03:31
Autor: amrac
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Ej czy przypadkiem dysleksja (taka prawdziwa) nie polega np na tym, że ktoś widzi np e a pisze je odwrotnie? Na pewno nie polega na myleniu ó z u. Wierutna bzdura. Tak jak gdy dziecko jest niegrzeczne i zle wychowane to się diagnozuje ADHD i od tej pory mu wszyskto wolno. Oglądnijcie sobie Supernianię, był odcinek z dzieckiem co rzeczywiście miało ADHD i Superniania wiedziała jak się zachować. A tak na marginesie nie zgadzam się, że pisanie bez ogonków jest wolniejsze. Rozumiem, wymaga skoordynowania i naciśnięcia dwóch przycisków naraz ale to tak jakbyś pisał bez wielkich liter-też trzeba shift nacisnąć. A najlepiej to w ogóle spacji nie używać... Przecież bez polskich krzaków się strasznie ciężko to później czyta... trochę szacÓnku! Sorry, szaconku:D

Data: 2009-09-28 08:58:33
Autor: fabian
amrac wrote:
Ej czy przypadkiem dysleksja (taka prawdziwa) nie polega np na tym, że ktoś widzi np e a pisze je odwrotnie? Na pewno nie polega na myleniu ó z u. Wierutna bzdura.

No niestety dysleksja to upośledzenie, które w ten sposób może się objawiać. Jest coś takiego jak dysortografia, czyli rodzaj dysleksji.

Superniania wiedziała jak się zachować. A tak na marginesie nie zgadzam się, że pisanie bez ogonków jest wolniejsze. Rozumiem, wymaga skoordynowania i naciśnięcia dwóch przycisków naraz ale to tak jakbyś

Jest wolniejsze gdyż musisz nacisnąć 2 klawisze zamiast jednego. To musi być wolniejsze.

pisał bez wielkich liter-też trzeba shift nacisnąć. A najlepiej to w ogóle spacji nie używać... Przecież bez polskich krzaków się strasznie

Oczywiście, że używanie shiftu spowalnia, ale bez spacji to by się czytać nie dało, a przynajmniej było by to trudne. Ale spację się łatwo naciska - jest duża ;)

ciężko to później czyta... trochę szacÓnku! Sorry, szaconku:D

Bez polskich literek bardzo łatwo się czyta. Nie ma z tym najmniejszego problemu jak się przyzwyczaisz. Na tyle łatwo, że jak musiałem własne teksty poprawiać na pliterki to tylko przez słownik gdyż czytając nie wyłapuję ich braku.

Fabian.

Data: 2009-09-28 09:12:11
Autor: MichałG
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

Powstała jeszcze za czasów, gdy obniżano ocenę za orty... ;)

Niedawno, po kolejnym majaczeniu ministerki o obowiązkowej maturze z matematyki zaczął sie run na dyskalkulię.
A wystarczyłoby, by 'ulgowe świadectwa maturalne' z tych powodów oznaczać inaczej (może na żółto ;)  ) i 99 % chorych natychmiast by wyzdrowiało.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-28 11:01:01
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.09.2009 09:12 użytkownik MichałG napisał :
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

Spoko, wreszcie wprowadzono reformę, która raz na zawsze wyeliminuje symulantów. Od teraz ktoś, kto ma dysleksję będzie musiał chodzić na dodatkowe zajęcia.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-28 13:57:07
Autor: amrac
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

Dysgrafia, dysleksja, dyskalkulia... dawniej debil:D A tak na serio, pamiętacie jak wprowadzona jakiś tam fundusz alimentacyjno-zasiłkowy dla samotnie wychowujących matek? Natychmiast się wszyscy zaczęli namiętnie rozwodzić i ilość samotnych matek wzrosła ileś set procent:D Widać rozwód leczy rany bo dziwnym trafem większość rozwodników dalej żyła pod jednym dachem.

Data: 2009-09-29 08:32:24
Autor: MichałG
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

taaaa...... w ramach ograniczania bezrobocia wśród nauczycieli? Na koszt zdrowych oczywiście....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-29 11:59:25
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

Dlaczego na koszt zdrowych? Podatki płacą wszyscy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 12:37:22
Autor: MichałG
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

ale korzystają tylko 'chorzy'..... ;)

Pozdraw
Michał

Data: 2009-09-29 15:58:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.09.2009 12:37 użytkownik MichałG napisał :
ale korzystają tylko 'chorzy'..... ;)

Tak to jest z wieloma rzeczami, nie tylko z chorobami i leczeniem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-30 07:59:57
Autor: MichałG
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Dnia 29.09.2009 12:37 użytkownik MichałG napisał :
ale korzystają tylko 'chorzy'..... ;)

Tak to jest z wieloma rzeczami, nie tylko z chorobami i leczeniem.

co nie znaczy, że nalezy z tym sie godzić.
Choroby leczyć, ale patologie zwalczać .... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-30 00:30:45
Autor: arturbac
fabian pisze:
amrac wrote:
[...]

Podatki płacą zwykli ludzie, duże korporacje i najbogatsi nie płacą ich lub robią to marginalnie aby coś wykazać hint -> raje podatkowe, gbr, lux, cypr, malta, bahamy .....
Mechanizm jest prosty ale trzeba miec minimalny obrot w granicy 10000 aby koszta zalozenia firmy np w lux sie oplacaly.

Data: 2009-09-24 20:36:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.09.2009 19:11 użytkownik Sebastian Pawłowski napisał :
Petycja: http://www.petycje.pl/4441

Pamiętajcie o potwierdzeniu, na podany adres @ przyjdzie list.

Chętnie podpiszę, ale przydałoby się, żeby takie oficjalne pisma były absolutnie bezbłędne, a kilka drobnych błędów się wkradło.