Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Podpowiedzcie co robić?

Podpowiedzcie co robić?

Data: 2012-05-14 11:47:31
Autor: sasza7
Podpowiedzcie co robić?
Dzięki za odpowiedź. Też sądziłem, że to może strach mnie paraliżuje. To może głupie, ale dziś starałem się kalkulować na chłodno i zauważyłem:
-jazdę do przodu
-długie zakręty po trasie
-manewry parkingowe <20km/h
OGARANIAM!
Problemem jest skręcanie, na ostrych ale relatywnie szybkich zakrętach. Nie boję się pochylenia i szorowanie podnóżkami o asfalt mnie nie przeraża, tyle że motocykl jest strasznie nie stabilny. Nie mam doświadczenia ale to chyba wina zawieszenia albo/i opon sądzę że stąd te obawy.
Ostatnio mam więcej kasy, więc i tak miałem zamiar zmienić. Szczególnie że to czym jeżdżę to padaka w którą nie opłaca się inwestować (a już powoli by wypadało). Rozumiem że sugerujesz kupić to samo (choćby pojemnościowo) tylko sprawne? W sumie xj to fajny motor ;)

Data: 2012-05-15 06:53:07
Autor: Piotr Kompa
Podpowiedzcie co robić?
sasza7 wrote:
Dzięki za odpowiedź. Też sądziłem, że to może strach mnie paraliżuje. To może głupie, ale dziś starałem się kalkulować na chłodno i zauważyłem:
-jazdę do przodu
-długie zakręty po trasie
-manewry parkingowe <20km/h
OGARANIAM!

A ogarniasz dohamowanie na prostej a zakręty pokonywane na otwartym gazie? Rozpaczliwe zamykanie manetki albo ciśnięcie hebli w zakręcie powoduje, że sprzęt robi się chybotliwy.

Problemem jest skręcanie, na ostrych ale relatywnie szybkich zakrętach. Nie boję się pochylenia i szorowanie podnóżkami o asfalt mnie nie przeraża, tyle że motocykl jest strasznie nie stabilny. Nie mam doświadczenia ale to chyba wina zawieszenia albo/i opon sądzę że stąd te obawy.

Jak opony są stare albo zjechane na kwadratowo, to przy pochylaniu się czuć nieprzyjemne "gibnięcie" i ogólny brak pewności.
A poza doprowadzeniem moto do przyzwoitego stanu, trzeba ćwiczyć, najlepiej na jakimś kursie doszkalającym z kumatym instruktorem.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2012-05-14 23:43:08
Autor: sasza7
Podpowiedzcie co robić?
W dniu wtorek, 15 maja 2012 06:53:07 UTC+2 użytkownik Piotr Kompa napisał:
sasza7 wrote:
> Dzięki za odpowiedź. Też sądziłem, że to może strach mnie paraliżuje. To może głupie, ale dziś starałem się kalkulować na chłodno i zauważyłem:
> -jazdę do przodu
> -długie zakręty po trasie
> -manewry parkingowe <20km/h
> OGARANIAM!
Mistrzem nie jestem, ale mam pojęcie jak to powinno wyglądać. Staram się stosować idealnie nie jest, brak mi doświadczenia.
A ogarniasz dohamowanie na prostej a zakręty pokonywane na otwartym gazie? Rozpaczliwe zamykanie manetki albo ciśnięcie hebli w zakręcie powoduje, że sprzęt robi się chybotliwy.

> Problemem jest skręcanie, na ostrych ale relatywnie szybkich zakrętach. Nie boję się pochylenia i szorowanie podnóżkami o asfalt mnie nie przeraża, tyle że motocykl jest strasznie nie stabilny. Nie mam doświadczenia ale to chyba wina zawieszenia albo/i opon sądzę że stąd te obawy.

Jak opony są stare albo zjechane na kwadratowo, to przy pochylaniu się czuć nieprzyjemne "gibnięcie" i ogólny brak pewności.
A poza doprowadzeniem moto do przyzwoitego stanu, trzeba ćwiczyć, najlepiej na jakimś kursie doszkalającym z kumatym instruktorem.

Całość jest stara, z przyczyn ekonomicznych bardziej opłaca się kupić nowszy niż inwestować w staroć.
Kurs chętnie tylko gdzie? najlepiej w Łodzi.

Data: 2012-05-15 00:21:58
Autor: sasza7
Podpowiedzcie co robić?
W dniu wtorek, 15 maja 2012 06:53:07 UTC+2 użytkownik Piotr Kompa napisał:
sasza7 wrote:
> Dzięki za odpowiedź. Też sądziłem, że to może strach mnie paraliżuje. To może głupie, ale dziś starałem się kalkulować na chłodno i zauważyłem:
> -jazdę do przodu
> -długie zakręty po trasie
> -manewry parkingowe <20km/h
> OGARANIAM!
Mistrzem nie jestem, ale wiem o co chodzi i nawet mi wychodzi. Brak mi doświadczenia.
A ogarniasz dohamowanie na prostej a zakręty pokonywane na otwartym gazie? Rozpaczliwe zamykanie manetki albo ciśnięcie hebli w zakręcie powoduje, że sprzęt robi się chybotliwy.

> Problemem jest skręcanie, na ostrych ale relatywnie szybkich zakrętach. Nie boję się pochylenia i szorowanie podnóżkami o asfalt mnie nie przeraża, tyle że motocykl jest strasznie nie stabilny. Nie mam doświadczenia ale to chyba wina zawieszenia albo/i opon sądzę że stąd te obawy.

Jak opony są stare albo zjechane na kwadratowo, to przy pochylaniu się czuć nieprzyjemne "gibnięcie" i ogólny brak pewności.
A poza doprowadzeniem moto do przyzwoitego stanu, trzeba ćwiczyć, najlepiej na jakimś kursie doszkalającym z kumatym instruktorem.

Całość jest już stara. Dlatego wszystko jest możliwe.
Kurs bardzo chętnie. Pytanie tylko gdzie? (najlepiej blisko Łodzi)

Data: 2012-05-15 18:15:19
Autor: Piotr Kompa
Podpowiedzcie co robić?
sasza7 wrote:

A poza doprowadzeniem moto do przyzwoitego stanu, trzeba ćwiczyć, najlepiej na jakimś kursie doszkalającym z kumatym instruktorem.

Całość jest już stara. Dlatego wszystko jest możliwe.
Kurs bardzo chętnie. Pytanie tylko gdzie? (najlepiej blisko Łodzi)

Łódź to nie wiem, popytaj np. na forum.motocyklistow.pl, tam często ludzie szukają/polecają dobrą szkołę jazdy w swoich rejonach.
Z okolic Wlkp. to byłem parę razy na torze w Gostyniu ze szkoleniemotocyklowe.pl i bardzo mi pomogło.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2012-05-17 16:32:39
Autor: Piotr Rezmer
Podpowiedzcie co robić?
sasza7 pisze:


Kurs bardzo chętnie. Pytanie tylko gdzie? (najlepiej blisko Łodzi)

Spróbuj u Rafała Górskiego (www.motoszkola.pl) lub Michała Demczuka (www.demczuk.pl). Tyle że to bliżej Warszawy.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-05-17 16:49:43
Autor: Arni
Podpowiedzcie co robić?
W dniu 17.05.2012 16:32, Piotr Rezmer pisze:
sasza7 pisze:


Kurs bardzo chętnie. Pytanie tylko gdzie? (najlepiej blisko Łodzi)

Spróbuj u Rafała Górskiego (www.motoszkola.pl) lub Michała Demczuka
(www.demczuk.pl). Tyle że to bliżej Warszawy.


przeciez w Łodzi jest Delta:
http://www.delta.lodz.pl/

z tym panem trzeba rozmawiac :)
http://www.delta.lodz.pl/img/instruktorzy/lenart.jpg

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Przedszkolaków

Data: 2012-05-17 17:12:48
Autor: Piotr Rezmer
Podpowiedzcie co robić?
Arni pisze:

przeciez w Łodzi jest Delta:
http://www.delta.lodz.pl/

Tyle że to wygląda na kurs na prawko, nie zaś kurs uzupełniający.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-05-15 09:27:42
Autor: duddits
Podpowiedzcie co robić?
On 14.05.2012 20:47, sasza7 wrote:
tyle że motocykl jest strasznie nie stabilny. Nie mam doświadczenia ale to chyba wina zawieszenia albo/i opon sądzę że stąd te obawy.

Wątpię. Sądząc z wcześniejszych opisów kłania się praca z gazem. Motocykl wydaje się niestabilny, bo zapewne na którymś etapie skręcania odcinasz go lub dajesz za mało. Na zawieszenie i opony patrzyłbym raczej w drugiej kolejności.
Dobra rada (tak, wiem - nikt się do nich nie stosuje ...) już padła w tym wątku. Idź na szkolenie do dobrej szkoły. Od tego powinieneś w ogóle był zacząć. Nie miałbyś tych problemów i traumy też pewnie byś nie nabawił.
Nie wiem jak w Łodzi, ale w razie czego w Warszawie jest kilka szkół wartych polecenia. Było już o tym wielokrotnie, poszukaj a na pewno znajdziesz :)
Powodzenia.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-15 20:21:36
Autor: jeDrASS
Podpowiedzcie co robić?
W dniu 2012-05-15 09:27, duddits pisze:

Wątpię. Sądząc z wcześniejszych opisów kłania się praca z gazem.
Motocykl wydaje się niestabilny, bo zapewne na którymś etapie skręcania
odcinasz go lub dajesz za mało. Na zawieszenie i opony patrzyłbym raczej
w drugiej kolejności.
Dobra rada (tak, wiem - nikt się do nich nie stosuje ...) już padła w
tym wątku. Idź na szkolenie do dobrej szkoły. Od tego powinieneś w ogóle
był zacząć. Nie miałbyś tych problemów i traumy też pewnie byś nie nabawił.
Nie wiem jak w Łodzi, ale w razie czego w Warszawie jest kilka szkół
wartych polecenia. Było już o tym wielokrotnie, poszukaj a na pewno
znajdziesz :)
Powodzenia.

Kolega ma rację.. niech ktoś z głową na karku i doświadczeniem rzuci okiem na moto.
Idź na jakieś dodatkowe szkolenie.. sporo takich.
potem jak odrobinę poczujesz się pewniej wybierz się na jakiś tor, nie za wiele tego ale bezcenne doświadczenie..
a gleby, każdy ma jakieś historie, byle dupa cała ;-)

--
jeDrASS

Podpowiedzcie co robić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona