Podróba miłości bliźniego

Data: 2011-01-10 17:51:36
Autor: abc
Podróba miłości bliźniego
Ale oto zjawia się dobroczynność nowa jakaś - gra, śpiewa, maluje, nie dość
tego, Tańczy, ba, chodzi po linie i koziołki wywija w powietrzu, a wszystko
przez dobroć serca i poświęcenie dla cierpiącej ludzkości.

Ludzie starego autoramentu kręcą na to głową i ruszają ramionami
powtarzając: Najosobliwsza osobliwość! Jużci kiedy dobroczynność, to musi
być dobra, ale czemuż ona tańczy i chodzi po linie, czemu stroi się w
sztuczne kwiaty, czemu mizdrzy się i śmieje?  Jakoś to dziwnie wygląda,
chcąc cierpiącego pocieszyć, będzie przed nim czy przy nim tańczyć mazura,
zasypie go kwiatami, przeleci koło niego w zamaskowanym korowodzie
trefnisiów, poliszynelów i przeróżnych błaznów.

Nie trzeba jednak dziwić się: inne drzewo, inne też owoce rodzi. Myśmy
wyrośli pod cieniem drzewa chrześcijańskiej miłości bliźniego, drzewa,
którego korzeniem jest przykazanie: będziesz miłował bliźniego twego jako
siebie samego - dla Boga i w Bogu. Do owoców z tych gałęzi i konarów
przyzwyczajeni jesteśmy - a kto ich nie widział? [...]

Pobożne kobiety czuwające przy łożu chorego, litościwy człowiek wychowujący
sierotę, uboga kobiecina, ucząca bezpłatnie pacierza i czytania biedne
dzieci wiejskie, każdy, kto w imię Boga poda kawałek chleba głodnemu,
szklankę wody spragnionemu, kto podniesie upadłego, oświeci wątpiącego,
rozweseli smutnego - wszyscy oni spełniają dobroczynność chrześcijańską, a
uczynki ich są owocami dojrzałymi na starym, znanym drzewie chrześcijańskiej
miłości bliźniego.

Obok tego drzewa zaczęły wyrastać inne, nie chcące zapuszczać korzeni w
chrześcijańskim gruncie, mające jednak pretensje do przynoszenia dobrych, a
nawet lepszych, niż chrześcijańskie, owoców.

Zjawiła się więc filantropia - znaczy to po grecku, "miłość człowieka", więc
niby to samo, a jednak nie to samo. Znajdujemy tu człowieka, ale nie widzimy
bliźniego, ten drugi bowiem wyraz i pojęcie są całkiem chrześcijańskie, więc
filozofia przeszłego wieku, jak wiadomo bezbożna i niechrześcijańska,
wyrzuciła je, by uniknąć przypomnienia nawet chrześcijaństwa wzmianki o
porządku nadprzyrodzonym.

Więcej http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/7523/

Data: 2011-01-10 20:02:04
Autor: Janek Wlodak
Podróba miłości bliźniego

"abc" <abc@wp.pl>

Jakich bredni byś ksiądz nie cytował, fakt zostanie faktem - te pieniądze nie wyląduja na waszych tacach.

Data: 2011-01-10 20:10:36
Autor: abc
Podróba miłości bliźniego
Jakich bredni byś ksiądz nie cytował, fakt zostanie faktem - te pieniądze
nie wyląduja na waszych tacach.

Nie jestem księdzem i nie cytuję bredni.

Data: 2011-01-10 20:17:44
Autor: Janek Wlodak
Podróba miłości bliźniego

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4d2b59b1$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
Jakich bredni byś ksiądz nie cytował, fakt zostanie faktem - te pieniądze
nie wyląduja na waszych tacach.

Nie jestem księdzem i nie cytuję bredni.

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Jesteś klechą, nie kłam. Gdybyś nie był, to znaczyło by, że jesteś psychicznie chory.  A cytujesz tylko i wyłącznie brednie. Nie zdażyło ci się w historii tej grupy zacytowanie czegoś z sensem.

Data: 2011-01-10 20:22:08
Autor: abc
Podróba miłości bliźniego
Skoro wolisz dyskutować z wytworem własnej wyobraźni, to sobie dyskutuj.

Pas.

Data: 2011-01-10 22:05:26
Autor: K.S.
co za chamuś!
Użytkownik "Janek Wlodak" <wlodakjanek@netia.pl> napisał w wiadomości news:igfm0q$qrn$1news01.versatel.de...

[...]

Co za chamuś i dureń!
Co za popis!
I "zdażyło" to nie jest literówka.

Data: 2011-01-11 00:36:35
Autor: Janek Wlodak
co za chamuś!

"K.S." <kochamspam@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:igfsau$pl7$1news.onet.pl...
[...]

A ty co, kolega z seminarium? Czy może ta sama siostra wam piguły podaje?

Podróba miłości bliźniego