Podróbek: "Od teraz lewica, nie postkomuniści"

Data: 2010-06-22 09:42:34
Autor: Grzegorz Z.
Podróbek: "Od teraz lewica, nie postkomuniści"
Czy dobrze zrozumiałem że powstała właśnie Akademia Sztuki w Stettinie to
zasługa picu, prezia i picowskiej radnej Jacyny-Witt? No i dobrze ktoś podsumował w komentarzach - "szkoda że nie powiedział że
zawsze chciał tu mieszkać" hehehe

A od artystów a w szczególności od malarzy to niech on się lepiej
odstosunkuje, dobrze mu radzę.

=========================

Tej ziemi potrzebni są i fabryki i malarze - mówił w poniedziałek na Wałach
Chrobrego Jarosław Kaczyński, kandydat PiS na prezydenta Polski. Dzień wcześniej Kaczyński zdobył w Zachodniopomorskiem 25 proc. głosów
wyborców - najmniej spośród wszystkich 16 województw.

Niezrażeni tym zwolennicy PiS - w liczbie kilkuset osób - dwie godziny
czekali na spóźnionego prezesa partii na Wałach Chrobrego. W tym czasie
europoseł Tadeusz Cymański śpiewał "O mój rozmarynie", przedstawiciel
rybaków narzekał na unijne limity, a senator niezależny Krzysztof Zaremba
(niegdyś PO), wnuk pierwszego polskiego prezydenta Szczecina przemawiał: -
Byłem wtedy w opozycji, ale to rząd Jarosława Kaczyńskiego zrobił najwięcej
dla Szczecina: stocznia funkcjonowała, zapadła decyzja o budowie gazoportu
i tunelu do Świnoujścia. Zrobię wszystko, żeby wygrał Jarosław Kaczyński!

O gospodarce morskiej mówił też poseł PiS Joachim Brudziński: - Czy
chcecie, żeby wasze dzieci jadły wietnamską pangę z brudnego Mekongu?! -
zawołał.

- Nieee! - odpowiedział tłum.

- Chcemy, żeby nasze dzieci jadły zdrowego dorsza z Bałtyku! To rząd
Jarosława Kaczyńskiego utworzył resort gospodarki morskiej, aby dbać o
bałtyckie interesy - ciągnął Brudziński, przypominając o upadku rybackiego
"Gryfa" (firma upadła na początku lat 90.).

Po przybyciu Kaczyński przeprosił za spóźnienie, mówiąc "Siła wyższa: sąd"
[chodziło o rozpatrywany w trybie wyborczym spór z Bronisławem Komorowskim
o prywatyzację służby zdrowia - przyp. red.], co wywołało pomruk wśród
zebranych.

- Chciałem wam przypomnieć, że mieliśmy tutaj wielką stocznię i co najmniej
siedem dużych zakładów, które upadły - przemawiał, stojąc na tle pisowskiej
młodzieży ubranej w wyborcze koszulki. - A co ze szczecińskim portem, do
którego, po położeniu niemieckiej rury, nie będą mogły zawijać statki o
zanurzeniu większym niż 15 metrów? Nowoczesny patriotyzm polega na tym, że
my się na to nie zgadzamy. I nie mówimy, że nie da się tego zrobić.

Prezes PiS na Wałach Chrobrego zrobił też ukłon w stronę lewicowego
elektoratu: - Nasi przeciwnicy mówią nam, że jesteśmy lewicowi. A niech tam
mówią. Może i jesteśmy. Teraz nie będę już używać określenia postkomuniści,
choć kiedyś tak mówiłem. Teraz będę mówił: lewica.

Nawiązując do powołania w Szczecinie Akademii Sztuki, Kaczyński wspomniał,
że "ta ziemia potrzebuje i fabryk, i artystów". Żegnając się z przybyłymi
stwierdził: "Życzę wam, aby w latach 20. Niemcy przyjeżdżali tu do pracy".
Zebrani wielokrotnie przerywali mu brawami.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Podróbek: "Od teraz lewica, nie postkomuniści"