Podrobione potwierdzenie przelewu

Data: 2010-06-01 18:27:25
Autor: kamil d
Podrobione potwierdzenie przelewu
Witam,

klient przesłał mi podrobione potwierdzenie przelewu w pdf. Czy takimi rzeczami zajmuje się policja / prokurator czy raczej powiedzą żebym spadał z tym na drzewo? Przelew miał być za usługę, która została wykonana.

--
kamil d

Data: 2010-06-01 11:38:44
Autor: witek
kamil d wrote:
[...]

Policja.

Data: 2010-06-01 18:43:16
Autor: Andrzej Lawa
kamil d pisze:
[...]

Jest to fałszerstwo jak każde inne. Zawiadomienia można składać na
najbliższym posterunku policji.

Data: 2010-06-01 18:47:10
Autor: Adam
Podrobione potwierdzenie przelewu
najbliższym posterunku policji.

szkąda czasu.
Masz dowód w rence pisz od razu doniesienie do prktry

jk

Data: 2010-06-01 18:50:49
Autor: Johnson
Adam pisze:

Masz dowód w rence pisz od razu doniesienie do prktry

A prokuratura i tak wyśle na policje ...

--
@2009 Johnson

Data: 2010-06-01 20:07:47
Autor: SDD

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hu3dp9$3hn$1inews.gazeta.pl...

A prokuratura i tak wyśle na policje ...

W tym wypadku kolina ma racje.
Niekoniecznie od razu na Policje.
Ja tak robilem i najpierw wezwal mnie prokurator - i dopiero pozniej sprawe popchnal dalej - do komendy Policji wlasciwej dla miejsca zamieszkanai oszusta

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-01 18:47:58
Autor: robertcb
[...]

raczej to drzewo...

A to z uwagi, że jest to jedynie plik komputerowy.

Magiczne właściwości na władzę ma tylko fizyczny papier.

Data: 2010-06-02 08:12:05
Autor: zly
Dnia Tue, 01 Jun 2010 18:47:58 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Magiczne właściwości na władzę ma tylko fizyczny papier.

Więc trzeba im powiedzieć, że jak się nie zajmą próbą oszustwa, to się
napisze na nich fizyczny papier
--
marcin

Data: 2010-06-02 09:05:16
Autor: FlashT

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:60b5.0000053b.4c0539benewsgate.onet.pl...
[...]

Nie prawda. Jest to podrabianie dokumentu!
Podstawa prawna: art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U. nr 72 z 2002 roku, poz. 665 z późniejszymi zmianami).

Data: 2010-06-03 23:44:39
Autor: niusy.pl
Podrobione potwierdzenie przelewu

Użytkownik "FlashT" <whatever@com.com>

[...]

Tak, ale pomyśl jak udowodnisz, że dokonał go klient a nie Ty by klienta pogrążyć

Data: 2010-06-04 11:29:59
Autor: FlashT

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hu97r9$uht$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

No jakos go przyslal, wystarczy udowodnic ze pochodzi z jego maila. A to nie jest trudne.

Data: 2010-06-04 11:38:44
Autor: staszaiwa
> [...]

No jakos go przyslal, wystarczy udowodnic ze pochodzi z jego maila. A to nie

jesli siedzi w skrzynce u dostawcy poczty to jeszcze mozna, a jesli sciagniety na dysk programem pocztowym z jednoczesnym skasowaniem z serwera, to własciciel komputera moze go dowolnie zmodyfikować.

Data: 2010-06-04 14:52:29
Autor: FlashT

Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał w wiadomości news:60b5.000006cc.4c08c9a4newsgate.onet.pl...

> [...]

na dysk programem pocztowym z jednoczesnym skasowaniem z serwera, to
własciciel komputera moze go dowolnie zmodyfikować.

Raczej rzadko ludzie pisza z wlasnych serwerow, ale rzeczywiscie byloby to problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory bodajze musi logi trzymac przez 2 lata.

Data: 2010-06-04 21:53:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-06-04 14:52, FlashT pisze:

Raczej rzadko ludzie pisza z wlasnych serwerow, ale rzeczywiscie byloby to problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory bodajze musi logi trzymac przez 2 lata.

LOGI! Nie treść listu. Wiadomo, że gość przysłał coś. Co, nie wiadomo.
Może informację, że ma cię w dupie i nic nie zapłaci.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-04 22:08:16
Autor: FlashT

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hublj8$eja$1news.onet.pl...
[...]

Logi serwera zazwyczaj zawieraja hash listu, a to wystarczy do sprawdzenia jego autentycznosci.

Data: 2010-06-04 23:02:00
Autor: niusy.pl
[...]

No właśnie niespecjalnie zawierają

Data: 2010-06-05 00:40:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-06-04 22:08, FlashT pisze:

[...]

Jakiego serwera? Bo znane mi serwery tego nie robią. I nie sądzę, żeby
któryś domyślnie tak robił, bo to byłoby ogromne obciążenie
obliczeniowe. Zauważ, że nawet SSL do dzisiaj występuje słabawo. Dopiero
pod naciskiem GMaila onety i inne dały SSLa do popa/smtp, a do WWW do
dzisiaj nie dają, tylko przy logowaniu ewentualnie. . I jak mniemam
powód jest jeden -- moc obliczeniowa. Robienie sumy kontrolnej na
wejściu każdego listu, zwłaszcza przy listach słanych przez lameriadę
(mp3, ogromne zdjęcia z aparatu) byłoby dość kosztowne.

Do tego -- musiałby być jakiś standard tego. Bo program przy wrzucaniu
do skrzynek pocztowych czasami zmienia coś. Jak liczyć taką sumę? Jakie
elementy listu brać pod uwagę?

No i po co? Żeby raz na gazylion przypadków mieć wątpliwy prawnie dowód?
Albo korzystaj z podpisów elektronicznych albo traktuj list
elektroniczny jak coś niepewnego.

mBank np. podpisuje swoje potwierdzenia przelewu. Nie wiem jak robi ING
ani na ile silny jest podpis mBanku, bo nie chciało mi się w to
zagłębiać, ale jak widać -- da się.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-05 08:37:21
Autor: FlashT

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hubvds$6j2$1news.onet.pl...
[...]

Masz racje.

U mnie co prawda postfix to robi, ale rzeczywiscie przy wiekszych serwerach moze to byc zbyt uciazliwe.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2010-06-04 23:00:50
Autor: niusy.pl
[...]

Logi ... połączeń a nie zawartości (która bez podpisu cyfrowego może zostać zmodyfikowana)

Data: 2010-06-05 08:39:10
Autor: FlashT

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hubpl5$k7h$1news.net.icm.edu.pl...

Logi ... połączeń a nie zawartości (która bez podpisu cyfrowego może zostać
zmodyfikowana)

No nie do konca. Bo wiele providerow uzywa serwera cache. A tam sa zapisane dokladne dane.

Data: 2010-06-04 01:30:08
Autor: robertcb
Podrobione potwierdzenie przelewu

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie prawda. Jest to podrabianie dokumentu!

Zwykły plik internetowy nie jest dokumentem, ponieważ jest edytowalny i każdy człowiek mógł go dowolnie zmodyfikować bez zostawiania śladu w dowolnym momencie.

Jedyne co to plik podpisany podpisem elektronicznym prawowitego właściciela mógłby być w świetle dzisiejszego prawa dowodem w sprawie, gdyż późniejsza edycja przez inną osobę zniszczyła by strukturę podpisu.

Data: 2010-06-04 10:43:49
Autor: niusy.pl
Podrobione potwierdzenie przelewu

Użytkownik <robertcb@mailinator.com>

> [...]

człowiek mógł go dowolnie zmodyfikować bez zostawiania śladu w dowolnym

Według wysyłającego pewna zawartość emaila jest dokumentem

Jedyne co to plik podpisany podpisem elektronicznym prawowitego właściciela
mógłby być w świetle dzisiejszego prawa dowodem w sprawie, gdyż późniejsza
edycja przez inną osobę zniszczyła by strukturę podpisu.

Nie tylko dokumenty mogą być dowodami

Data: 2010-06-02 13:57:51
Autor: P.H.
Podrobione potwierdzenie przelewu
raczej to drzewo...

A to z uwagi, że jest to jedynie plik komputerowy.

Magiczne właściwości na władzę ma tylko fizyczny papier.

a opłaty za energię elektryczną robisz zawsze na poczcie?

Data: 2010-06-05 11:38:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 2 Jun 2010, P.H. wrote:

raczej to drzewo...

A to z uwagi, że jest to jedynie plik komputerowy.

Magiczne właściwości na władzę ma tylko fizyczny papier.

a opłaty za energię elektryczną robisz zawsze na poczcie?

  A zakład energetyczny to 'władza'? ;)

pzdr, Gotfryd
(nie zaprzeczajacy, że wydruk z transakcji mBankowych "działa"
dla US)

Podrobione potwierdzenie przelewu