Podsiodłówka Topeak Aero Wedge QuickCli p lub alternatywy

Data: 2013-01-24 18:17:18
Autor: chester
Podsiodłówka Topeak Aero Wedge QuickCli p lub alternatywy
Witam!

Przymierzam się do zakupu podsiodłówki. Chciałbym mieć coś pojemnego, trwałego i z odblaskiem z tyłu.
Wpadła mi w oko torebka Topeak Aero Wedge QuickClip w wersji Large. No i teraz mam rozkminę bo nie mogę znaleźć dwóch informacji:
a) jaką to ustrojstwo ma szerokość przy sztycy
b) czy może obcierać o uda, jeśli mam siodełko cofnięte na max (pewnie może) ? Na to pytanie może odpowiedzieć tylko posiadacz tej torebki i to do tego mający dość obszerne nogi :)

A może istnieją sensowne alternatywy? Szukam czegoś wodoodpornego, co będzie się dobrze trzymać, miałem wcześniej torebkę Kellysa dopinaną do siodełka i dość długo trzymała się dobrze, ale potem mocowanie się wyrobiło (miało prawo po dobrych kilku latach).
Najlepiej coś *jak najbardziej z tyłu siodła*, nie musi mieć pojemności 1.5l, może być na upartego nawet <1l.
Jest li coś ciekawego na rynku torebek podsiodłowych?

Z góry dziękuję za informacje o tym Topeaku i/lub innych ciekawych podsiodłówkach,
chester

P.S. Przejrzałem Google, ale podsiodłówek jest zatrzęsienie, w tym masa chłamu :/

Data: 2013-01-24 09:33:01
Autor: rmikke
Podsiod³ówka Topeak Aero Wedge QuickClip lub alternatywy
W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:17:18 UTC+1 u¿ytkownik chester napisa³:
Witam!

Przymierzam siê do zakupu podsiod³ówki. Chcia³bym mieæ co¶ pojemnego, trwa³ego i z odblaskiem z ty³u.

Wpad³a mi w oko torebka Topeak Aero Wedge QuickClip w wersji Large. No i teraz mam rozkminê bo nie mogê znale¼æ dwóch informacji:
a) jak± to ustrojstwo ma szeroko¶æ przy sztycy
b) czy mo¿e obcieraæ o uda, je¶li mam siode³ko cofniête na max (pewnie mo¿e) ? Na to pytanie mo¿e odpowiedzieæ tylko posiadacz tej torebki i to do tego maj±cy do¶æ obszerne nogi :)

Obcieraæ to Ci nie bêdzie, ale jak ma mocowanie z zatrzaskiem
i ten zatrzask jest mocowany do siode³ka tymi ichnimi dwoma
patyczkami, to... mi siê, mimo trzech jy¿ prób nie uda³o trwale
tego zamocowaæ. Te patyczki od Topeaka wychodz± mi w tym miejscu,
gdzie siê prety siode³ka zaginaj± do góry - i nie chc± porz±dnie
tych prêtów z³apaæ.

Mo¿e jak masz siod³o na maksa cofniête, to nie bêdziesz mieæ tego problemu, ale przymierz przed zakupem. To ju¿ druga podsiod³ówka Topeaka, której nie umiem zamocowaæ, tylko za pierwszym razem
zorientowa³em siê ju¿ w sklepie i zamieni³em na inn±. Mia³em wtedy
trochê pogiête siode³ko i temu przypisa³em problemy, wiêc parê lat
pó¼niej kolejn± kupi³em w ciemno, i teraz ¿a³ujê.

Jak mnie parê razy szturchniecie, to siê wezmê i w ogóle jaki¶
"Diss na Topeak" puszczê...

Data: 2013-01-24 11:49:38
Autor: rmikke
Podsiod³ówka Topeak Aero Wedge QuickClip lub alternatywy
W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:33:01 UTC+1 u¿ytkownik rmikke napisa³:
W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:17:18 UTC+1 u¿ytkownik chester napisa³:

[...]
[...]

W³a¶ciwie, to chêtnie bym siê zamieni³ na zwyk³± tani± du¿± torbê
podsiod³ow±...

Data: 2013-01-24 20:14:25
Autor: PeJot
Podsiod³ówka Topeak Aero Wedge QuickClip lub alternatywy
W dniu 2013-01-24 18:17, chester pisze:

A mo¿e istniej± sensowne alternatywy? Szukam czego¶ wodoodpornego, co
bêdzie siê dobrze trzymaæ, mia³em wcze¶niej torebkê Kellysa dopinan± do
siode³ka i do¶æ d³ugo trzyma³a siê dobrze, ale potem mocowanie siê
wyrobi³o (mia³o prawo po dobrych kilku latach).

U mnie najtañsza z Lidla daje radê kilka sezonów, a¿ do przetarcia. Po tym czasie i za tê cenê nie ¿al wyrzuciæ i kupiæ now±, razem z kompletem ³atek.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2013-01-24 20:41:20
Autor: Zachu
[...]

Najlepiej co¶ *jak najbardziej z ty³u siod³a*, nie musi mieæ pojemno¶ci
1.5l, mo¿e byæ na upartego nawet <1l.

Topeak Aero Wedge Pack, tak± mam i polecam.
W±ska przy rurze pod siod³owej. Ca³kiem pojemna /wersja M/. Paski mocuj±ce. Opaska na rurce ma gumê i siê nie ¶lizga.

--
Zachu

Data: 2013-01-24 21:13:24
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-01-24 20:41, Zachu wrote:

Topeak Aero Wedge Pack, tak± mam i polecam.
W±ska przy rurze pod siod³owej. Ca³kiem pojemna /wersja M/. Paski
mocuj±ce. Opaska na rurce ma gumê i siê nie ¶lizga.

Te¿ polecam. Super sprawa, bardzo wygodne. Przy czym nie wiem, czy mam M czy L :-) Trzyma siê ¶wietnie, nie przeszkadza, zdarza mi siê wypinaæ z siode³ka co pewien czas i nie jest to ¿aden problem.

Jedyny (!) problem jaki z ni± mia³em, to - uwaga - wy¶lizgiwanie siê ketajki wpinanej na klipsie do szufelki z ty³u. Pot³uk³em parê cateyek w ten sposób. Rozwi±zanie: oklei³em ta¶m± klips na chama poni¿ej szufelki, jest przymocowany na sta³e (ketajkê wypinam z klipsa) i od tego czasu styka.

W ¶rodku mie¶ci siê w wuj rzeczy, mimo ¿e nie rozpinam jej (tam jest zamek b³yskawiczny dooko³a, robi±cy "harmonijkê" - wyd³u¿aj±cy torbê w miarê potrzeby). U¿ywam od ponad 5 lat, nawet nie pamiêtam dok³adnie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-01-25 07:21:00
Autor: chester
W dniu 24.01.2013 21:13, Marcin Hy³a pisze:
On 2013-01-24 20:41, Zachu wrote:

[...]

Jak rozumiem - masz wersjê bez QuickClipa, tê mocowan± na pasek?

chester

Data: 2013-01-25 22:37:19
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-01-24 20:41, Zachu wrote:
Jak rozumiem - masz wersjê bez QuickClipa, tê mocowan± na pasek?

A widzisz, s³uszna uwaga. Mam na pasek, a dok³adnie - dwa paski do wieszania na rurkach siode³ka, klikane zatrzaskami (i trzeci na rzepie na sztycê). Jak dzia³a konkretnie ten klikacz QuickClip - nie mam pojêcia.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-01-26 16:06:14
Autor: chester
On 2013-01-24 20:41, Zachu wrote:
[...]

To ja ju¿ zg³upia³em. Móg³by¶ fotkê wrzuciæ gdzie¶ w sieæ i rzuciæ tu linkiem ?

chester

Data: 2013-01-26 17:06:35
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-01-26 16:06, chester wrote:

[...]

Zrobi³em zdjêcie, na którym prawie nic nie widaæ :-) i dopiero potem kopsn±³em siê na www topeak. I to jest dok³adnie to (albo L, nie wiem jaki mam).

To po prostu inna wersja tej samej torby, my¶la³em ¿e jak kupi³em >5 lat temu to ju¿ tej na paski nie robi±, ale nie - robi±, jako inn± liniê produktow± (Velcro - ale "velcro" czyli na rzep jest tylko owijka wokó³ sztycy, trzeci punkt mocowania):

http://topeak.com/products/Bags/AeroWedgePack_medium_Velcro

http://www.bikeman.pl/torba-podsiodlowa-topeak-aero-wedge-pack-p-894.html

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-01-25 07:49:34
Autor: Wojtek Paszkowski

"chester" <chesteroni@gazeta.pl> wrote in message

[...]

przy rozmiarze L uda najprawdopodobniej będą się stykały z torebką, torebka
będzie się lekko bujała, ale jest to nieodczuwalne (choć bardzo widoczne dla
osoby jadącej z tyłu)

Zapięcia plastikowe lubią się rozwalać przy okazji pierwszej lepszej
wywrotki, nie lepiej zapięcie na paski?

Torby podsiodłowe Topeaka nie są wzorem wytrzymałości, przy intensywnym
użyciu lubią się odpruwać paski, przecierać itp. Ale jak komuś nie
przeszkadza parę minut zabawy z igłą i nitką, to łatwo da się poprawić po
producencie najbardziej wrażliwe punkty.

Uważać trzeba też, jak już wspomniano, na wypadające lampki (mocowanie jest
dość luźne) - bezproblemowo można sobie z tym poradzić kawałkiem gumki
wyciętej z dętki, zabezpieczającej lampkę od spodu.

Szukam czegoś wodoodpornego, co będzie się dobrze trzymać,

Zwykła Aero Wedge dość łatwo przepuszcza wodę, wodoodporna jest tylko wersja
DryBag (mają też zapięcie rolowane zamiast zamka, za to nieco mniejszą
pojemność).

pozdr

Data: 2013-01-25 00:10:16
Autor: Piecia aka dracorp
Podsiod³ówka Topeak Aero Wedge QuickClip lub alternatywy
W dniu pi±tek, 25 stycznia 2013 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Wojtek Paszkowski napisa³:

przy rozmiarze L uda najprawdopodobniej bêd± siê styka³y z torebk±, torebka

bêdzie siê lekko buja³a, ale jest to nieodczuwalne (choæ bardzo widoczne dla

osoby jad±cej z ty³u)
Ja mam jakiego¶ Topeaka, niestety nie pamiêtam modelu i rozmiaru. Mocowana na sztycy pod siod³em i fakt udami siê j± dotyka. A torba któr± mia³ Micha³ na wyprawie w Alpy? Michale je¶li jeste¶ co to by³o?

--
Piecia aka dracorp

Podsiodłówka Topeak Aero Wedge QuickCli p lub alternatywy