Podskakujący prędkościomierz [długi e]

Data: 2009-08-15 19:56:15
Autor: Karol Y
Podskakujący prędkościomierz [długi e]
Witam, jakiś czas temu pisałem o tym i w odpowiedzi dostałem, że najprawdopodobniej sprzęgło się kończy. A mianowicie pytałem co może być przyczyną podskakiwania kreski o 5-10km/h przy przyspieszaniu na wyższych obrotach (albo właśnie z powodu obrotów, jest to po prostu wtedy widoczne).

Minęły 2 mc i jak auto jeździło tak jeździ dalej. Ale ostatnio zdarzyło się coś co spowodowało, że muszę się spytać ponownie. Wróciłem po 2h w południe po mieście. Wyłączyłem zapłon na kilka minut i uruchomiłem silnik ponownie. Po około 500m spostrzegłem, że prędkościomierz leży na "zerze". Jechałem jeszcze chwile i wskoczył na 60 (zaczął działać).

Stąd wysnułem wniosek, że może jednak nie jest sprzęgło, bo nic innego się nie działo.

Auto nie ma linki - lanos 2000r 1.5 v16

Nie wiem czy ma to związek z tym wskaźnikiem, ale auto poza tym od dłuższego czas ma dziwny objaw. Szarpie przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła (zmiana biegu) - mogło by to oznaczać sprzęgło, ale - przy dodawaniu gazu i puszczaniu nogi z pedału także. Są to pojedyncze szarpnięcia. Coś podobnego jakbym miał wrzucony za wysoki bieg.

Co ciekawe nie ma tych szarpnięć zaraz na zimnym silniku, muszę przejechać kilka set metrów, a i to nie zawsze. Rzadko ale czasami cały dzień czuć je minimalnie albo w ogóle, a jak już to zawsze pomaga, jeżdżenie po prostu na obrotach 3-4tys., zamiast 2-3tys.

Generalnie mniej lub bardziej "powoli" muszę zdejmować nogę ze sprzęgła (po zmianie) i tuż przed końcem dodać lekko gazu, żeby jazda była płynna.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-08-15 21:07:46
Autor: marvin
Podskakujący prędkościomierz [długie]
Czesc,

Uzytkownik "Karol Y" napisal...

[...]

Ciezko mi powiedziec jaki jest zwiazek podskakujacej wskazowki
predkosciomierza z innymi objawami ale napisze jak bylo u mnie. Po
zalaczeniu zaplonu wskazowka tez radosnie latala po calej skali (w czasie
jazdy rzadziej, ale np. czasem predkosciomierz calkiem przestawal dzialac).
Nie kombinowalem zbyt wiele tylko wymienilem predkosciomierz (tzn. kompletny
lacznie z licznikami przebiegow). No i to bylo to - teraz wszystko dziala
calkiem poprawnie.

Pozdrawiam
marvin
4oo : Lanos 1.5 16V
2oo : XJ600S

Data: 2009-08-15 12:56:21
Autor: slaweks
Podskakujący prędkościomierz [długie]
On 15 Sie, 21:07, "marvin" <marcin....@wp.pl> wrote:
Czesc,

Uzytkownik "Karol Y" napisal...

> [...]

Ciezko mi powiedziec jaki jest zwiazek podskakujacej wskazowki
predkosciomierza z innymi objawami ale napisze jak bylo u mnie. Po

 W Oplu (Astra) może być to problem z czujnikiem abs, ktorego
impulastor
jest żródłem dla prędkościomierza.

Data: 2009-08-16 09:03:26
Autor: Hants
Podskakujący prędkościomierz [długie]

W czterech roznych  'koreach', które ujezdzalem czujnik predkosci zaczynal sie w skrzyni biegów. W jednej, podobnie podskakiwala mi czasem wskazowka predkosciomierza, wystarczyło poprawic połaczenie przewodu.

Data: 2009-08-16 11:16:15
Autor: Karol Y
[...]

Dzięki. Będę wiedział gdzie jeszcze szukać.

--
Mateusz Bogusz

Podskakujący prędkościomierz [długi e]