Podsłuch przez komórkę bez karty sim

Data: 2013-08-22 07:18:51
Autor: Przemek
Podsłuch przez komórkę bez karty sim
Witam!
Tak z ciekawości pytam, czy jeżeli wyjmie sie kartę sim zostawiając baterię to zakłądając że jest dana osoba podsłuchiwana i organa ścigania znają numer IMEI itp to czy nadal da się podsłuchiwać ? Zakłądając że ma baterię ale jest wstępnie wyłączony. Pytam bo nie podoba mi się praktyka 'przyklejania baterii' do telefonów a nigdy nie wiadomo .. P.

Data: 2013-08-22 17:08:08
Autor: Maciej Bebenek
Przemek <dumpingowiec@gmail.com> wrote:
[...]
'przyklejania baterii' do telefonĂłw a nigdy nie wiadomo ..

W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz
zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

Data: 2013-08-22 17:33:47
Autor: Piotr Rezmer
Maciej Bebenek pisze:

W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz
zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

Na pewno w telefonie nie? Skoro można bez SIMA zadzwonić na numer alarmowy i da się wysyłać do telefonu kody sterujące to spodziewam się że jest taka opcja dostępna. Nie wiem jednak czy ABW z niej korzysta.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-08-22 17:54:53
Autor: Maciej Bebenek
Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl> wrote:
Maciej Bebenek pisze:

[...]

Połączenie alarmowe to zupełnie inna usługa, niż połączenie głosowe. O
jakich kodach sterujących piszesz, to nie wiem.
Generalnie telefon bez karty SIM z sieci nie skorzysta. Jedynym wyjątkiem,
wprowadzonym celowo jest połączenie alarmowe.

Data: 2013-08-22 20:47:49
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-22 17:54, Maciej Bebenek pisze:

Generalnie telefon bez karty SIM z sieci nie skorzysta. Jedynym wyjątkiem,
wprowadzonym celowo jest połączenie alarmowe.

1. Kto odbiera połączenia alarmowe i komu ono podlega?
2. Kto może być zainteresowany podsłuchem i komu ono podlega?

Bezpieczniej jest przyjąć, że taki podsłuch jest możliwy. Ile możemy zyskać i w jaki sposób, zakładając, że nie jest możliwy?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-23 06:24:22
Autor: Przemek
Podsłuch przez komórkę bez karty sim

W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz

zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

Mam na myśli wyłączony smartfon bez karty sim z przyklejoną baterią. Bo wiem że operator może zdalnie uruchomić mikrofon i nasłuchiwać nawet przy wyłączonym (w każdym telefonie komórkowym), pytanie czy możliwość istnieje bez karty sim. Czy telefon w jakikolwiek sposób komunikuje się z siecią nawet gdy jest wyłączony i nie ma karty umożliwiając operatorowi odnalezienie go po imei.

P.

Data: 2013-08-23 17:29:41
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Nie, nie i jeszcze raz nie.
Bez modyfikacji co najmniej oprogramowania wyłączony telefon jest
wyłączonym telefonem. Natomiast jeśli ktoś coś wsadzi, to telefon może
udawać martwy, a robić coś zupełnie innego.

Data: 2013-08-23 17:41:02
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-23 17:29, Maciej Bebenek pisze:

Nie, nie i jeszcze raz nie.
Bez modyfikacji co najmniej oprogramowania wyłączony telefon jest
wyłączonym telefonem. Natomiast jeśli ktoś coś wsadzi, to telefon może
udawać martwy, a robić coś zupełnie innego.

A jak to wsadzi producent/operator?
Nawet nie byłbym pewien, że fony kupione wprost w Chinach nie są podrasowane.

Jak już pisałem - przyjmijmy, że to jest możliwe. To dobrze robi na rozsądek i niewiele kosztuje.
Natomiast twierdzenie z całym przekonaniem, że "to niemożliwe" a) jest bezpodstawne, b) może być kosztowne, c) nic nie daje (nie przynosi pożytku).

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 14:42:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-23 17:41, Użytkownik sqlwiel napisał:

[...]

Ktoś poza Apple montuje "niewymienne" baterie ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-24 15:41:19
Autor: Maciej Bebenek
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Ktoś poza Apple montuje "niewymienne" baterie ?

Większosć producentów smartfonów

Data: 2013-08-24 18:26:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-24 15:41, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

Ktoś poza Apple montuje "niewymienne" baterie ?

Większosć producentów smartfonów

Poważnie ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-25 03:13:24
Autor: Kamil
> [...]

> Czy telefon w jakikolwiek sposób komunikuje się z
> siecią nawet gdy jest wyłączony i nie ma karty umożliwiając operatorowi

Nie, nie i jeszcze raz nie.

Telefon z baterią jest w stanie stanby, a więc część jego elektroniki jest
aktywna. Co z tym potrafią zrobić specsłuzby? Sądzę, że bardzo dużo.

Pzdr

Data: 2013-08-25 20:04:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Kamil napisał:
[...]

Byloby niedopatrzeniem, gdyby nie mozna bylo go aktywowac, gdy tylko ma zasilanie...

Data: 2013-08-22 21:07:01
Autor: kakmar
Dnia 22.08.2013 Przemek <dumpingowiec@gmail.com> napisał/a:
[...]
Taka możliwość musiałby by być zaimplementowana po stronie sieci i programu sterującego terminalem. Czy jest możliwa? Tak, bo dlaczego by nie? Niezależnie rodzaju od telefonu. Albo obsługuje albo nie. Dopóki korzystamy z sieci GSM(i pochodnych) kluczowa jest bateria, ale bez niej też się da. Tylko że wtedy terminal jest tylko jedną z opcji, nie zawsze najbardziej optymalną. W wypadku korzystania z infrastruktury sieci i zgodnego terminala, jest konieczna współpraca operatora i producenta. Implikuje to potencjalnie rozpowszechnienie się wiedzy o takiej możliwości, ze względu na ilość ludzi mających dostęp do speca.
Itd...

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-08-23 00:31:49
Autor: J.F.
Dnia Thu, 22 Aug 2013 21:07:01 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
[...]

No, zasadniczo bez polaczenia z siecia nie ma transmisji.
Ale zadzwonic pod 911 mozna, wiec widac sim nie jest do tego niezbedny
:-)

Mozna tez korzystac z wifi.

Niezależnie rodzaju od telefonu.

Ale musi to byc nim zaprogramowane.

[...]

Ale to juz bedzie ujawnienie tajemnicy panstwowej. Karalne. Poza tym ... operator w zasadzie wiedziec nie musi. Wystarczy ze
dostawca sprzetu wie, zdalnie sie przekieruje, po co operatorowi o
takich szczegolach mowic ...

J.

Data: 2013-08-23 11:12:13
Autor: Tomasz
W dniu 22.08.2013 16:18, Przemek pisze:
[...]
nawet jeśli jest takie coś możliwe, to tylko teoretycznie. Telefon który
nadaje, trwa rozmowa, coś emituje w systemie ciągłym, zjada  baterie w
tempie błyskawicznym.
ToMasz

Data: 2018-05-05 01:25:01
Autor: filipczar23
Podsłuch przez komórkę bez karty sim
Bez karty sim telefon nie jest w żadnej sieci i nie da się podsłuchiwać. Wyjątkiem połączeń jest połączenie alarmowe na 112 lub 911, ale takiej osoby ,która rozmawia bez karty sim nie da się namierzyć.

Data: 2018-05-05 10:50:24
Autor: Grzexs
[...]

A może jakieś namiary na źródła tej wiedzy? Drobna zmiana w oprogramowaniu i nawet niby ,,wyłączony" telefon będzie działać jak pluskwa. Obawiam się, że tylko odcięcie od zasilania zapobiegnie w 100% niechcianej inwigilacji.
--
Grzexs

Data: 2018-05-05 12:40:14
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 10:50, Grzexs pisze:

[...]

Cytuje kogoś kto się nie zna. Skoro można nawiązać połączenie to można
i namierzyć aparat z którego to połączenie zainicjowano.
Niektórym się wydaje że jeśli nie prowadzą rozmowy to ich aparat
nie łączy się ze stacjami jakiegoś operatora. Zwracam uwagę
na liczbę mnogą, co oznacza że taki aparat można zlokalizować tak
samo jak każdy inny z kartą SIM.

Od kiedy nie można łatwo i bez problemu odłączyć baterii jedyna metoda
na wyłączenie możliwości śledzenia to włożenie aparatu do klatki
Faradaya.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 14:22:05
Autor: ToMasz
W dniu 05.05.2018 o 12:40, RadoslawF pisze:
[...]

oczywiście ze się da.

A może jakieś namiary na źródła tej wiedzy? Drobna zmiana w oprogramowaniu i nawet niby ,,wyłączony" telefon będzie działać jak pluskwa.
wyłączony - nie będzie
Obawiam się, że tylko odcięcie od zasilania zapobiegnie w 100% niechcianej inwigilacji.
wystarczy wyłączyć telefon.
[...]

nie. klatka faradaya, metalowy garnek z pokrywką, mikrofalówka, lodówka - to nie powoduje zaniku sygnału gsm. spadek "kresek zasiegu" ale nie zanik. do jakiejkolwiek komunikacji gsm, jest potrzebna znaczna moc. przeciętnie 3 waty, ale sądzę że przy pół wata będzie działać. ale żadne, ale to żadne urządzenie gsm, nie będzie zużywać /emitować pół wata jeśli jest wyłączone. mało tego, jeśli było wyłączone i je załączysz, czyli jest pierwsze logowanie do sieci, "wali" z pełną mocą. spróbuj uruchomić telefon przy głośnikach - usłyszysz. nie panikujcie. niema potrzeby wyrywania baterii z wyłączonego telefonu. Martwcie sie o karty kredytowe i banki, nie o telefony i operatorów gsm

ToMasz

Data: 2018-05-05 14:31:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-05-18 o 14:22, ToMasz pisze:

[...]

Telefon wystarczy owinąć w trzy warstwy folii aluminiowej i już się nie
przebije. Dla absolutnej pewności możesz uziemić ją :-)

Data: 2018-05-05 17:44:55
Autor: ToMasz
[...]

Temat: jak fizycznie pozbawić na chwilę telefon zasięgu 14/12/2017
poczytaj o tym co robiłem/robiliśmy

Data: 2018-05-05 23:44:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podsłuch przez komórkę bez karty sim

"Grzexs" pcjr8h$ekt$2@node1.news.atman.pl

oprogramowaniu i nawet niby "wyłączony" telefon będzie działać jak pluskwa. Obawiam się, że tylko odcięcie od zasilania zapobiegnie w 100% niechcianej
inwigilacji.

Skąd pewność, że w telefonie nie ma dodatkowej baterii?
W samochodach bywają dwa akumulatory, w radiach czy
magnetofonach widziałem dwie baterie...

Może po wyjęciu widocznego akumulatora, jest jeszcze jakiś? ;)

5 metrów pod powierzchnią wody też jest zasięg? ;)

Tylko pytam.

-=-

Nie boję się inwigilacji. :)
Mam tez na inwigilację dobre lekarstwo -- znane ludziom od tysięcy lat. :)

-=-

Inwigilacja telefoniczna to bajer, nawet po rejestracji SIMek,
ale inwigilacja tablic rejestracyjnych... Policja (i inne służby)
mogą sprawdzić, gdzie jeździłeś, kiedy, z jaką szybkością, gdzie
parkowałeś itd... Z kim więc spotykałeś się -- z Gatesem, czy
z Pol Potem. ;)

CPU inwigilują, systemy operacyjne i aplikacje użytkowe,
telefony, rejestracje samochodowe, sąsiedzi... ;)

Nawet włamać się nie można -- bo wszystko jest monitorowane!!!

-=-

Ale co mnie to obchodzi?!?!?!?

-=-

Boję się braku pieniędzy!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-05-06 10:37:46
Autor: mrvtktjv
On 05.05.2018 23:44, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Moja Nokia E51 m(iał)a drugą baterię o wielkości zegarkowej służącą do podtrzymania pracy zegara.
Jej mocowanie widać np. na zdjęciu https://www.solidrop.net/photo-5/for-nokia-e51-unlocked-origianl-mobile-phone-cell-phone-motherboard-circuits-main-logic-board-free-tools.jpg nad gniazdem miniUSB (prawy dolny róg).

Data: 2018-05-07 19:53:07
Autor: Grzexs
[...]

A gdzie ja napisałem, że wyjęcie akumulatora jest wystarczające? Napisałem ,,odcięcie zasilania", a więc także hipotetycznego akumulatora n-tego, n plus pierwszego, n plus drugiego itd.

--
Grzexs

Data: 2018-05-11 00:04:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podsłuch przez komórkę bez karty sim

"Grzexs" pcq3q5$3ka$1@node2.news.atman.pl

Napisałem "odcięcie zasilania", a więc także hipotetycznego akumulatora

Więc brak słowa 'wszelkiego'. ;)

Równie dobrze (czy raczej -- równie źle)
można by było odczytać Twe intencje:

 - wystarczy odcięcie od zasilacza sieciowego ;)

Po prostu zauważyłem, że niektóre urządzenia mają
wiele energetycznych źródeł zasilania, więc ludzie
,,ostrożni'' (mądrzy inaczej?) muszą być czujni!!! ;)

Telefony mają kilka mikrofonów i kamer...
Trzeba być czujnym!! ;)

-=-

Temat dość nudny -- sięgający w psychiatrię.
Kogo interesuje kształt mojej xupy?
Tembr ;) mego głosu?
Moje rozprawy o xupie Maryni?... ;)

Trzeba mieć o sobie tak zwane wygórowane mniemanie, by bać się inwigilacji!
Lub rzeczywiście być kimś ważnym -- premierem rządu czy innym miliarderem...

Data: 2018-05-05 19:50:00
Autor: J.F.
Podsłuch przez komórkę bez karty sim
Dnia Sat, 5 May 2018 01:25:01 -0700 (PDT), filipczar23@gmail.com
napisał(a):
[...]

Jak sie nie da ? Przeciez ciagle jest numer IMEI telefonu, i jesli nie zostal
zmieniony, to mozna probowac odszukac osobe ...

J.

Data: 2018-05-06 18:35:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-05 o 10:25, filipczar23@gmail.com pisze:
która rozmawia bez karty sim nie da się namierzyć.

Brzmi niewiarygodnie, bo dlaczego nie? Namierzenie po BTS nie wymaga karty SIM.

--
Liwiusz

Podsłuch przez komórkę bez karty sim