Podstawa chorobowego jak policzyć w przypadku gdy...

Data: 2010-08-17 22:05:13
Autor: pawelj
Podstawa chorobowego jak policzyć w przypadku gdy...
Witam.
Mam taki oto problem:

Jest pracownik zatrudniony 10 marca z wynagrodzeniem miesięcznym - zasadnicza 1112 oraz wysługa 205 zł. Do tego kwartalnie premia 100 zł która pierwszy raz wypłacona jest w marcu.

Pracownik 1 czerwca się rozchorował. Jak obliczyć podstawę jego wynagrodzenia? Wysługa wypłacana jest bez względu na chorobę a więc do podstawy nie wchodzi. Zasadnicza pomniejszona o składki to 1112-13,71% = 959,57
Pierwsza moja wątpliwość to jaka ma być dniówka? Do obliczeń przyjmuję sumę zasadniczej za kwiecień i maj podzielona przez dwa czyli dalej 959,57. No i tu nie wiem jak się odnieść do minimalnej 1317 -13,71% = 1136,44.
Czy te 1136,44 to ma być z tą kwotą 205 czy bez niej ? Tzn czy 959,57 dziele przez 30 i mam dniówkę czy dzielę 1136,44 i mam dniówkę. No ale mam jeszcze te 205 zł które jest płacone zawsze. Tyle że w czasie choroby jest 205 bez składek.

Druga wątpliwość dotyczy marca. Ale tutaj raczej marca nie biorę wogóle ponieważ nie był przepracowany pełny miesiąc - chociaż spotkałem się z opinią że powinno się dopełnić tak jakby pracował cały miesiąc.

--
PawełJ

Podstawa chorobowego jak policzyć w przypadku gdy...