Podstawa reklamacji mebla na zasadzie porownania z innym egzemplarzem?

Data: 2010-10-26 13:32:13
Autor: WRonX
Podstawa reklamacji mebla na zasadzie porownania z innym egzemplarzem?
Witam.

Znajoma kupila ostatnio sofe. Obejrzalem, spodobala sie, tez kupilem. Okazalo sie, ze mebel odstaje jakoscia wykonania od tego, co widzialem u znajomej (ten sam sklep). Np. poduszki sa "slabiej" wypelnione i przerwa pomiedzy zlozonym oparciem a siedzeniem (do spania) jest niemilosiernie duza, o wiele wieksza, niz widzialem u znajomej.

Przeszedlem sie do sklepu, obejrzalem tam ten sam model na ekspozycji, ale nie dalo mi to wiele, bo chyba byl zlozony na szybko i tam w ogole wygladal po rozlozeniu zupelnie inaczej (nie rozkladal sie do konca). Poduszki przynajmniej byly jak trzeba.

Teraz pytanie - skoro sklep (nie nalezacy do producenta) ma egzemplarz w takim kiepskim stanie, to czy podstawa reklamacji moze byc proste, chlopskie "bo u znajomej jest dobrze, a u mnie nie"?
W sklepie powiedziano mi, zebym zrobil zdjecia, jednak na zdjeciach takich rzeczy nie widac. Czuc je po rozlozeniu.

Drugie pytanie - jak (czy w ogole probowac) zrealizowac reklamacje w sprawie poduszek? Ewidentnie sa mniej "upchane", na rogach w ogole niedopchane (niedopchniete?), ale to tez mozna stwierdzic metoda na macanta, bo jak inaczej... sile nacisku zmierze...? :/

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2010-10-26 13:55:09
Autor: icek2
W dniu 2010-10-26 13:32, WRonX pisze:
[...]

p贸艂 roku temu reklamowa艂em sofe :)
na podstawie 2 zdj臋c uznano (wgniata艂a sie)
i po 3 tygodniach mia艂em now膮 sof臋 :)

--
pozdros
icek

Data: 2010-10-26 16:59:58
Autor: Massai
icek2 wrote:

p贸艂 roku temu reklamowa艂em sofe :)
na podstawie 2 zdj臋c uznano (wgniata艂a sie)
i po 3 tygodniach mia艂em now膮 sof臋 :)

No, z niekt贸rymi reklamacjami mebli bywa 艣miesznie. Ja "reklamowa艂em" p贸艂k臋.

Tzn. p贸艂ka by艂a dobra, tylko chcia艂em jeszcze jedn膮, bo
potrzebowa艂em na ksi膮偶ki a nie segregatory...

Przez tydzie艅 si臋 buja艂em z pr贸b膮 dokupienia tej p贸艂ki, sklep,
hurtownia, wreszcie producent.

Wreszcie od producenta dosta艂em oficjalnego maila, 偶ebym z艂o偶y艂
reklamacj臋 szafki, podaj膮c 偶e 偶eby by艂a lepiej u偶yteczna, powinna
mie膰 dodatkow膮 p贸艂k臋.
I przys艂ali mi t臋 p贸艂k臋 za friko ;-)

Co ciekawe, p贸藕niej wprowadzili to jako opcj臋...

--
Pozdro
Massai

Podstawa reklamacji mebla na zasadzie porownania z innym egzemplarzem?