Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.

Data: 2009-09-25 19:06:06
Autor: lena
Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.
Historia opisana wcześniej tu:
http://tinyurl.com/ydbfd83

Obecnie jesteśmy na etapie ustalania warunków zwrotu mieszkania. Tzn. chcemy
uzyskać gwarancję, że właściciel nie będzie się domagał żadnych dodatkowych
opłat, my również to zadeklarujemy z klauzulą "o ile nie okaże się że
współpracował ze skazanym" - to tyle w temacie co się dzieje.

W związku z sytuacją pilnie potrzebujemy sporej ilości gotówki na spłatę
kredytu i usilnie jej poszukujemy, więc plan jest taki, aby zażądać zwrotu
prowizji agencji - to kilka tys. zl, oraz opłat poniesionych u notariusza.
Pytanie - czy są w ogóle szanse na odzyskanie tych pieniędzy? Jeśli tak, to na
co się powoływać i czy poprzez jakieś "wezwanie" czy od razu sąd?
Proszę o opinię czy w ogóle warto (a może straszyć antyreklamą w mediach?).

Data: 2009-09-28 10:42:31
Autor: lena
[...]

Czy nikt nie ma zdania na ten temat czy po prostu nie mamy szans w tej sprawie?

Data: 2009-09-28 13:38:08
Autor: MZ
lena pisze:
[...]

IMHO bez szans/minimalne szanse. Sprawdź dokładnie umowę z agencją, ale
będą twierdzić że nie odpowiadają za to co się stało, bo mieszkanie jako
takie wady prawnej nie ma, natomiast to że sprzedał je kto inny niż
właściciel - nie ich sprawa, właściwy dowód i dokumentu miał.
Przeczytałem całą historię i śmierdzi to na kilometr zmową, bo jak
inaczej potrafiliby zdobyć wszystkie potrzebne dokumenty. Ogólnie to
agencje wymigują się od odpowiedzialności jak tylko mogą, tak naprawdę
biorą kupę kasy za to tylko że wiedzą kto chce sprzedać i kto chce kupić.
oraz opłat poniesionych u notariusza.
Jeszcze mniejsze szanse. Powie że postępował zgodnie z procedurą i z
jego punktu widzenia dopełnił formalności. Postawą problemu jest fakt,
że osoba podstawiona posługiwała się nie swoim dokumentem tożsamości - a
wszystkie dokumenty były OK.

[...]

IMHO niezbędny będzie sąd (i wcale nie jest powiedziane że wygrasz), ale
tu naprawdę potrzebujesz porządnej porady prawnej, więc najpierw prawnik.

--
MZ

Data: 2009-09-28 12:19:39
Autor: lena
> [...]

agencje wymigują się od odpowiedzialności jak tylko mogą, tak naprawdę
biorą kupę kasy za to tylko że wiedzą kto chce sprzedać i kto chce kupić.

Dzięki za odpowiedź. Może nie będzie tak źle - właśnie jesteśmy po rozmowie z
agencją i właścicielka wykazała się zrozumieniem. Twierdzi, że jest gotowa
zwrócić prowizję, o ile jej księgowa znajdzie metodę właściwego zaksięgowania
tego zwrotu. Oczywiście mogłaby się wykręcać ale po prostu, po ludzku rozumie
w jakiej sytuacji jesteśmy i chce pomóc. Sugeruje też zwrócenie się do
notariusza - też bezpośrednio, jako do człowieka a nie urzędu.

Oczywiście zmowa była, widać to gołym okiem, ale nasz wymiar sprawiedliwości
nie poradził sobie z udowodnieniem współpracy.

Data: 2009-09-28 14:50:07
Autor: MZ
lena pisze:

[...]
Pamiętaj tylko, że taksy notarialnej to w tym co zapłaciłaś notariuszowi
było co kot napłakał, (jakieś 1400-1800 zł pewnie). Znakomita większość
kwoty którą pobrał notariusz to PCC od kwoty zakupu (2% tej kwoty) które
to jako podatek poszło do US. Notariusz więc na 1001% nie odda Ci tego
bo w zasadzie niby dlaczego i skąd - próbuj więc już teraz posiłkując
się dokumentacją odzyskać te pieniądze z US.

MZ

Data: 2009-09-28 13:31:05
Autor: lena
Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.

bo w zasadzie niby dlaczego i skąd - próbuj więc już teraz posiłkując
się dokumentacją odzyskać te pieniądze z US.

Taki mamy zamiar :), chociaż to pewnie i tak się wyzeruje z niesłusznie
odliczanym przez nas Funduszem Remontowym (ale i tak trzeba to uporządkować).

Data: 2009-09-28 20:47:39
Autor: andreas
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9q771$pmu$1news.onet.pl...

właściwy dowód i dokumentu miał.

Czyj dowód miał?

--
andreas

Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.