Podstępny US

Data: 2015-05-26 03:26:09
Autor: Kris
Podstępny US
5 lat temu zmarł mój Tata.
Sprawy spadkowe załatwili¶my u notariusza. Dzisiaj prawie dokładnie 5 lat po ¶mierci US przysłał do mnie, mamy i siostry wezwanie w sprawie wyja¶nienia odno¶nie zapłaty podatku od spadku. W 2010roku stosowne deklaracje złożyli¶my i US wydał za¶wiadczenie z US odno¶nie zwolnienia z tego podatku. Całe szczę¶cie że mam potwierdzone przez US kopie deklaracji i za¶wiadczenie. Gdybym te dokumenty zagubił pewnie dupa blada by była.
Podstępny urz±d czekał prawie do końca okresu po którym następuje przedawnienie i dopiero sobie o nas przypomniał.
Celowe działanie jak nic.

Data: 2015-05-26 08:25:02
Autor: witek
Podstępny US
Kris wrote:
[...]

Celowe
Maksymalizacja zysku.

Przy czym to nie jest tak, ze jakbys zgubil te dokumenty, to w US by sie nie odnalazły.
Tylko nikomu sie szukac nie chciało.

Data: 2015-05-26 16:48:24
Autor: J.F.
Podstępny US
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci
Celowe
Maksymalizacja zysku.
Przy czym to nie jest tak, ze jakbys zgubil te dokumenty, to w US by sie nie odnalazły.
Tylko nikomu sie szukac nie chciało.

No wiesz, US spodziewam sie, ze w papierach tonie.
Jesli stosowana deklaracja nie jest we wlasciwej teczce, czy co tam maja, to jak maja to znalezc ?
Ktos ma przeszukac wszystkie papiery w urzedzie ? Mission Impossible :-)

Z tym, ze w 2010 to juz powinni miec w komputerze wprowadzone ...

Oczywiscie nie mowie, ze im nalezy wybaczyc, zgubili, to niech teraz rozpatrza sprawe jeszcze raz z rozsadkiem (ze zwolnienie sie nalezalo to widac i teraz), albo niech odpowiadaja za blednie naliczony podatek :-)

J.

Data: 2015-05-26 11:13:54
Autor: witek
Podstępny US
J.F. wrote:
[...]

Niekoniecznie zgubili, tylko czesc papierkow jest u jednej pani, a czesc papierkow jest u drugiej i panie nie widz± gdzie ie znależć.

Jak dojdzie co do czego to sie odnajda jak trzeba bedzie.

Po prostu jedna pani widzac braki u sibie odwaliła pisemnko.
Niech sie podatnik martwi jak odnalezc pani± u ktorej składał papierki.
Taki ficzer i co im zrobisz.

Data: 2015-05-27 00:52:18
Autor: nkab
Podstępny US
W dniu wtorek, 26 maja 2015 15:25:04 UTC+2 użytkownik witek napisał:
Kris wrote:
> [...]

Maksymalizacja zysku.

Przy czym to nie jest tak, ze jakbys zgubil te dokumenty, to w US by sie nie odnalazły.

Też stawiam na celowo¶ć takiego postepowania.

Wystarczy sprawdzić czy to reguła w tym US.

Gdyby byli uczciwi to już po uzyskaniu informacji o spadku
zawiadomiliby delikwentów o należnym podatku, i to wyliczon± wysoko¶ci±.

To powinno być standardem dla wszystkich US w RP.
Je¶li pomimo zawiadomienia delikwent nie zapłaci wówczas
wiadomo czyja wina.

Działanie tego US Sędzia powinien uznać za celowe, na szkodę
obywatela i kazać naczelnikowi US ugryĽć się doopę, wyrok:
zapłata podatku bez odsetek.

Andrzej.

Data: 2015-05-26 12:30:52
Autor: Liwiusz
Podstępny US
W dniu 2015-05-26 o 12:26, Kris pisze:
5 lat temu zmarł mój Tata.
Sprawy spadkowe załatwiliśmy u notariusza. Dzisiaj prawie dokładnie 5 lat po śmierci US przysłał do mnie, mamy i siostry wezwanie w sprawie wyjaśnienia odnośnie zapłaty podatku od spadku. W 2010roku stosowne deklaracje złożyliśmy i US wydał zaświadczenie z US odnośnie zwolnienia z tego podatku. Całe szczęście że mam potwierdzone przez US kopie deklaracji i zaświadczenie. Gdybym te dokumenty zagubił pewnie dupa blada by była.
Podstępny urząd czekał prawie do końca okresu po którym następuje przedawnienie i dopiero sobie o nas przypomniał.
Celowe działanie jak nic.

Raczej burdel w jednostkowym przypadku, bo sensu w takim spisku nie ma
(spadkobiercy albo będą mieli dokumenty, albo nie będą mieli, ale będą
wiedzieli, że składali, więc zrobią smród w mediach, jeśli by to miała
być jakaś szersza akcja).

--
Liwiusz

Data: 2015-05-27 14:51:54
Autor: Marek
Podstępny US
On Tue, 26 May 2015 12:30:52 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie wiem jak jest teraz, ale 10 lat temu byĹ‚a to standardowa praktyka np. przy pcc od zakupu nieruchomoĹ›ci. Znajoma pracujÄ…ca  wtedy w us  opowiadaĹ‚a, ĹĽe takie byĹ‚y wytyczne z gĂłry, ĹĽe majÄ… czekać do granicy przedawnienia, wtedy wyĹĽsze Ĺ›ciÄ…gali odsetki.

--
Marek

Data: 2015-05-27 21:36:11
Autor: Robert Tomasik
Podstępny US
W dniu 27-05-15 o 14:51, Marek pisze:
[...]

Nie wiem jak jest teraz, ale 10 lat temu była to standardowa praktyka
np. przy pcc od zakupu nieruchomoĹ›ci. Znajoma pracujÄ…ca  wtedy w us
opowiadała, że takie były wytyczne z góry, że mają czekać do granicy
przedawnienia, wtedy wyższe ściągali odsetki.

Coś jest na rzeczy, bo gdy kilka lat temu US się "czepił" ceny kupionej przeze mnie od sąsiada działki, to też czekali prawie do przedawnienia. Tyle, że a przeciągałem i się przedawniło.

Data: 2015-05-26 13:01:58
Autor: J.F.
Podstępny US
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Celowe jak celowe - moze sobie przypomnieli o sprawdzeniu podatku od spadkow, sprawy z 2009 sie przedawnily, to sie zabrali za sprawy z 2010, bo one zaraz sie przedawnia, trzeba je w pierwszej kolejnosci sprawdzac.

Teraz tylko pytanie - burdel tam maja i nie trafily do odpowiedniej teczki, w komputerach sie cos zmienilo, czy jak mowisz - celowo ktos stare sprawy grzebie, bo moze podatnik zagubil ...

J.

Data: 2015-05-26 04:08:30
Autor: Kris
Podstępny US
W dniu wtorek, 26 maja 2015 13:02:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Teraz tylko pytanie - burdel tam maja i nie trafily do odpowiedniej teczki, w komputerach sie cos zmienilo, czy jak mowisz - celowo ktos stare sprawy grzebie, bo moze podatnik zagubil ...
Jakby liczyli na to że zagubił to już by ogromne skurwysyństwo było, ale niewiele mniejszym jest czekanie 5 lat. Bo zakładaj±c że bym w 2010 roku przegapił złożenie tej deklaracji to powinni od razu wezwać do uzupełnienia a nie czekać 5 lat i zapewne za ten okres odsetki by sobie naliczyli.
Jutro tam podjadę ale od razu im kopii papierów nie pokażę tylko powiem że w 2010 roku składałem i ze stosowne za¶wiadczenie mi wydali.. Zobaczę czy zechce im się tyłki ruszyć i poszukać u siebie;)

Data: 2015-05-26 05:33:38
Autor: Kris
Podstępny US
W dniu wtorek, 26 maja 2015 13:08:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Jutro tam podjadę ale od razu im kopii papierów nie pokażę tylko powiem że w >2010 roku składałem i ze stosowne za¶wiadczenie mi wydali. Zobaczę czy zechce im >się tyłki ruszyć i poszukać u siebie;)
Byłem dzisiaj, przed chwila wróciłem.
Powiedziałem że stosowne zeznania zostały złożone w 2010 roku, Pani stwierdziła że nie ma takiej wiedzy i mam przynie¶ć kopie. Napisałem więc od ręeki pismo o tre¶ci: "Informuje że zeznania dotycz±ce spadku po.... złożone zostały w lipcu 2010roku i również w tym miesi±cu naczelnik US wystawił pismo o zwolnieniu z podatku"
Teraz ruch należy do US niech szukaj±.

Data: 2015-05-26 08:27:19
Autor: witek
Podstępny US
Kris wrote:
[...]

Raczej nikt nie czekał aż zgubisz,.
Po prostu z góry dostali prikaz, przejrzec wszystkie sprawy bo sie zaraz przedawni±.
Kto¶ o własny stołek dba.

Po za tym doskonale wiesz, ze dokumwnty trzeba trzymac 5 lat więc było zadbać o to, żeby się nie chc±cy nie zgubiły.

Data: 2015-05-26 18:57:43
Autor: Stokrotka
Podstępny US

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:mk1s9g$lek$2dont-email.me...
Kris wrote:
[...]

Liczyli na to , że zgubi, a dodatkowo, wydaje im się, że wła¶nie zmienił się system i należy gnębić odpowiedni± czę¶ć obywateli.
Naiwny jeste¶ je¶li zakł±dasz, że to pszypadek, że on trafił tam "z klucza - sprawdĽ tuż pszed upływem 5 lat."

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Data: 2015-05-26 12:57:38
Autor: witek
Podstępny US

Kris wrote:
[...]

On trafił tam dokładnie na zasadzie jak poniżej

"proszę sprawdzić sprawy ktore się przedawniaj± w tym roku bo muszę zrobić raport do ministerstwa i jak sie za duzo przedawni to o premii na ¶wieta możecie zapomniec"

I zwisa im to czy to był on czy nie i czy ma dokumenty czy nie.
Potrzebuj± tylko jakiejkolwiek podkładki, żeby postawić ptaszek obok danej osoby.
A ze im sie własnie co¶ tam zawieruszyło to teraz szukaja czegokolwiek, zeby miec podstawe do "nastepny prosze".
A jak sie cos przy okazji niechcacy złapie do ukarania no to co biedne panie maj± robić. Zamie¶ć pod dywan się nie odważa bo nikt za drugiego siedziec nie ma ochoty.

Data: 2015-05-26 20:02:46
Autor: J.F.
Podstępny US
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mk2c4b$fg$1@dont-email.me...
[...]

Gdzieniegdzie chyba jeszcze jest premia od "przypisu skladki", to moze i odkurzaja stare sprawy, bo to i odsetki wieksze, i mandat wiekszy ....

J.

Data: 2015-05-26 13:12:46
Autor: Liwiusz
Podstępny US
W dniu 2015-05-26 o 13:08, Kris pisze:
[...]
Jakby liczyli na to że zagubił to już by ogromne skurwysyństwo było, ale niewiele mniejszym jest czekanie 5 lat. Bo zakładając że bym w 2010 roku przegapił złożenie tej deklaracji to powinni od razu wezwać do uzupełnienia a nie czekać 5 lat i zapewne za ten okres odsetki by sobie naliczyli.
Jutro tam podjadę ale od razu im kopii papierów nie pokażę tylko powiem że w 2010 roku składałem i ze stosowne zaświadczenie mi wydali. Zobaczę czy zechce im się tyłki ruszyć i poszukać u siebie;)

Teraz to Ty jesteś podstępny ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-05-26 13:39:18
Autor: J.F.
Podstępny US
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Jak ich postraszy prokuratorem za zagubienie dokumentow, to wszystkim bedzie sie zylo lepiej :-)

J.

Podstępny US