Podsumowanie 5 sezonow FB1

Data: 2011-11-04 12:04:07
Autor: wiLQ
Podsumowanie 5 sezonow FB1

Hej,

Po tym jak sie skapowalem, ze Yahoo trzyma wyniki od 2001 naszlo mnie na
jakies historyczne podsumowanie... ale szybko mi przeszlo gdy wyszlo na
jaw, ze zmienialy sie systemy grania, wiec skupilem sie tylko na
ostatniej wersji - fantasy points. 5 lat tez okragla rocznica, wiec
najpierw sklecilem podsumowanie po sredniej zdobytych miejsc...
(identyfikatory GMow wziete z Yahoo poza * co jest nazwa druzyny)

GM                     Sezony  max     min     sr miejsc
Rasheedpl              2       1       2       1,50
Slawek Mroz            5       1       6       2,40
Wojtek J.              1       3       3       3,00
wiLQ                   4       1       6       3,50
Mason                  5       2       6       4,00
Kris                   3       2       10      4,67
HubertJ                2       3       7       5,00
Artur                  5       4       7       5,40
striker                3       3       8       6,00
Azriel                 4       4       10      6,50
Olo W.B.W.A            3       5       9       6,67
Leszczur               3       5       10      7,00
Zagi                   1       8       8       8,00
Rafal                  5       8       11      9,00
Rawicz Donkiszot's*    1       9       9       9,00
Tomasz Waszczynski     1       9       9       9,00
Szczepan Radzki        2       7       12      9,50
Hubertus               1       10      10      10,00
maryjan                1       10      10      10,00

... a pozniej po srednich zdobytych punktach w sezonie....

GM                     Sezony  sr pkt
Rasheedpl              2       42,87
Slawek Mroz            5       42,39
wiLQ                   4       42,08
Mason                  5       41,61
Wojtek J.              1       40,51
HubertJ                2       40,38
Artur                  5       40,37
Kris                   3       40,14
Olo W.B.W.A            3       39,81
striker                3       39,52
Azriel                 4       39,38
Leszczur               3       39,36
Rafal                  5       37,53
Zagi                   1       37,23
Rawicz Donkiszot's*     1       36,87
Tomasz Waszczynski     1       36,65
Szczepan Radzki        2       35,81
Hubertus               1       35,54
maryjan                1       35,02

Wnioski nasuwaja sie same... wybor komisza byl bezbledny ;-)
Choc Rasheed szturmem sie wdarl do dyskusji o najlepszego GMa tej
ligi... ale czy utrzyma taka forme tak dlugo jak Slawek?

Z innych uwag to:
- w ostatnich 5 latach przez lige przewinelo sie 20 GMow. Przy 2-osobowej strefie spadkowej to jak dla mnie zaskakujaca rotacja.
- tylko 1 GM, Hubert, zrezygnowal chociaz nie spadl i mogl grac dalej,
- na koncu listy glownie ostatnie sezony poszczegolnych GMow gdzie juz
ewidentnie zabraklo checi/czasu... poza jednym wyjatkiem....
- zadziwiajace dla mnie jest, ze w lidze z systemem spadkow Kurian
spedzil 5 lat nie zajmujac ani razu lepszego miejsca niz 8... cos
niesamowitego i w tym offseason mamy piekny przyklad jak to mozliwe ;-)

A na koniec tak dla rozrywki srednia liczba ruchow w sezonie...

GM                     Sezony  sr ruchow
Wojtek J.              1       50,00
Slawek Mroz            5       44,20
Rasheedpl              2       40,50
wiLQ                   4       35,50
Zagi                   1       33,00
Tomasz Waszczynski     1       31,00
HubertJ                2       29,00
Artur                  5       27,80
Kris                   3       26,33
maryjan                1       23,00
striker                3       22,00
Leszczur               3       21,67
Rawicz Donkiszot's     1       18,00
Hubertus               1       17,00
Mason                  5       14,60
Azriel                 4       10,50
Olo W.B.W.A            3       6,67
Rafal                  5       4,60
Szczepan Radzki        2       4,00

Tu z kolei Wojtek wdarl sie do dyskusji... ale znowu to samo pytanie:
czy utrzyma taka forme tak dlugo jak krol kategorii? A propos, 5 razy
zostal osiagniety limit 50 ruchow... z czego 3 razy przez Slawka ;-)

--
pzdr
wiLQ @ weaksideawareness.wordpress.com

Data: 2011-11-04 07:24:43
Autor: Leszczur
Podsumowanie 5 sezonow FB1
On 4 Lis, 12:04, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

Z założenia nie podobają mi się analizy w ktorych nie jestem na
pierwszym miejscu! Veto!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-04 15:33:52
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1
W dniu 2011-11-04 15:24, Leszczur pisze:
On 4 Lis, 12:04, wiLQ<N...@spam.com>  wrote:

Z założenia nie podobają mi się analizy w ktorych nie jestem na
pierwszym miejscu! Veto!

Coz... Trzeba bylo wiecej tych ruchow na FA robic...

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-04 12:46:48
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1
W dniu 2011-11-04 12:04, wiLQ pisze:

[...]

I takich wiLQow nam trzeba!
... a nie tych szukajacych problemow...

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-04 13:07:25
Autor: wiLQ
Podsumowanie 5 sezonow FB1
s napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> ostatniej wersji - fantasy points. 5 lat tez okragla rocznica, wiec
> najpierw sklecilem podsumowanie po sredniej zdobytych miejsc...

Ta sama cecha jest odpowiedzialna za oba ;-P

... a nie tych szukajacych problemow...

Alez nie szukam zadnych problemow... nie zamierzam wdawac sie w jakas
wojne na argumenty czy przepychanki, zadaje proste pytania, podaje swoj
punkt widzenia i co z nim zrobisz czy zrobicie to juz Wasza sprawa.
Oczywiscie mozecie je jak zwykle wysmiac i/lub olac ;-)

Data: 2011-11-04 13:33:56
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1

[...]

No gdziezbym smial!
Dlatego sklaniam sie ku rezygnacji.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-04 13:38:23
Autor: wiLQ
Podsumowanie 5 sezonow FB1
> [...]

> punkt widzenia i co z nim zrobisz czy zrobicie to juz Wasza sprawa.
> Oczywiscie mozecie je jak zwykle wysmiac i/lub olac ;-)

... co byloby wg mnie najgorszym rozwiazaniem z sytuacji dla ligi.
Takze daj spokoj i zostan ;-)

BTW, bardziej Ci zalezy na rezygnacji z ligi czy z komiszowania?

Data: 2011-11-04 13:46:10
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1
No gdziezbym smial!
Dlatego sklaniam sie ku rezygnacji.

.. co byloby wg mnie najgorszym rozwiazaniem z sytuacji dla ligi.
Takze daj spokoj i zostan ;-)

Ee tam,
Ustalenia zostalyby zachowane. Noo, mniej wiecej.

BTW, bardziej Ci zalezy na rezygnacji z ligi czy z komiszowania?

Na razie na niczym mi nie zalezy.
Poza Waszym spokojem wewnetrznym oczywiscie :-)

W kazdym razie, powtorze - nikogo z zaproszonych nie bede usuwal z fb1.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-04 12:48:17
Autor: lorak
Podsumowanie 5 sezonow FB1
[...]

o, kolejny argument za tym, że Sławek jest najlepszym graczem fantasy w polsce ;)

Data: 2011-11-04 13:04:38
Autor: wiLQ
Podsumowanie 5 sezonow FB1
lorak napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

o, kolejny argument za tym, że Sławek jest najlepszym graczem fantasy w polsce ;)

A jakie jeszcze sa? ;-)

Data: 2011-11-05 12:48:23
Autor: wiLQ
Podsumowanie 5 sezonow FB1 - dopisek i poprawka
wiLQ napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Wnioski nasuwaja sie same... wybor komisza byl bezbledny ;-)
Choc Rasheed szturmem sie wdarl do dyskusji o najlepszego GMa tej
ligi... ale czy utrzyma taka forme tak dlugo jak Slawek?

Okazuje sie, ze nie jest to wcale takie oczywiste i rozowe... ot
wystarczylo przypomniec sobie cos co udalo mi sie wymazac z pamieci: ze o 4 lata za dlugo draftowalismy cholernym wezykiem! Co za roznica?
Spojrzcie tylko na ta tabelke...

pick  max   min     sr zm   sr miejsce
1      1       3       -0,5    1,5
2      1       6       -2,5    4,5
3      2       6       -0,75   3,75
4      2       7       -0,75   4,75
5      5       9       -2,25   7,25
6      4       10      -1,75   7,75
7      2       10      0,5     6,5
8      4       10      1,5     6,5
9      5       9       2       7
10     2       10      4,5     5,5

OK, spostrzezenie, ze z wysokim pickiem mozna spasc, a z niskim sie
poprawic niewiele wnosi, ale pozostale kolumny wg mnie sa juz ciekawe:
wygrywaly tylko druzyny z pickiem w Top2! A tak sie sklada, ze Slawek
wybieral tam az TRZY razy i ani razu nie byl ponizej Top4...
ergo wychodzi na to, ze w tych jego swietnych wynikach bylo duuuuuuzo
wiecej szczescia w losowaniu niz to opisalem w pierwszym poscie.

Z drugiej strony fortuny byl... Kurian, ktory wybieral z #9, #9, #8 i
#5! Takze bylem zbyt surowy wobec niego w pierwszym poscie.

W zwiazku z powyzszym nieco inna wersja rankingow - porownanie zajetego
miejsca z pickiem, z ktorym sie wybieralo [tzn +1 oznaczalo, ze ktos
draftowal np z #5 a ostatecznie zajal 4 miejsce itp itd]:

GM             sezony  srednia zmiany
Rasheedpl      1       8
HubertJ        2       5
wiLQ           3       2,33
Kris           3       2
Artur          4       0,75
Slawek Mroz    4       0,5
Mason          4       0
Rafal          4       -0,75
Azriel         4       -1,25
Hubertus       1       -2
striker        2       -2
Olo W.B.W.A    3       -2
Rawicz*        1       -3
Szczepan       1       -3
Leszczur       2       -3
maryjan        1       -4

Wciaz sie potwierdza, ze Rasheed mial fantastyczny start w FB1 i
ostatnie sezony kilku GMow byly slabe... ale kwestia kogo uznac za
najlepszego GMa ostatnich 5 sezonow jest nieco bardziej zamglona.

Bo wyniki Slawka, ktory wydawal sie byc faworytem, o ile sa wciaz
imponujace o tyle wg mnie mocno traca swoj blask przy wezyku i z
wysokimi pickami, ktore dawaly mu duza przewage na starcie.
W takiej sytuacji jestem zmuszony zglosic swoja kandydature ;-)

P.S. 4 lata gralismy wezykiem?! Cholera, po co rozgrzebywalem ta rane...

Data: 2011-11-06 16:49:03
Autor: s
[...]

.... Co tez jest nie do konca miarodajnym rankiem, bo w mysl tych obliczen lepiej co roku brac z tylu i liczyc na duzy skok.
Ci, ktorzy biora glownie w czubie moga tu raczej tylko stracic.

Ale dzialaj, dzialaj, niech zapalu Ci nie braknie :-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-06 18:36:57
Autor: wiLQ
> [...]

Ci, ktorzy biora glownie w czubie moga tu raczej tylko stracic.

Prawda, ale co w takim razie proponujesz? Bo...

Ale dzialaj, dzialaj, niech zapalu Ci nie braknie :-)

... nie mam nic przeciwko by sklecic kolejny ranking jak pomysl bedzie
dobry/interesujacy ;-)

Data: 2011-11-07 04:26:51
Autor: Leszczur
On 6 Lis, 18:36, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]
> Ci, ktorzy biora glownie w czubie moga tu raczej tylko stracic.

Prawda, ale co w takim razie proponujesz? Bo...

A ja proponuję rozszerzenie rankingu na FB2, a może nawet FB3 jeśli
będzie taka możliwość.
Pewnie mamy dostęp do wyników tak draftu jak i sezonów.
W sumie nie ma znaczenia dla której ligi wyniki będa brane pod uwagę,
bo chodzi przecież o ocene zależności wpływu miejsca draftu na wyniki.
Tym sposobem będzie wiecej danych do porównań.
Ja mam solidne dane z FB1 od 1999 do 2005 roku włącznie, plus FB2 z
sezonu gdy tam grałem (2007-2008)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-07 13:44:39
Autor: wiLQ
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Prawda, ale co w takim razie proponujesz? Bo...

A ja proponuję rozszerzenie rankingu na FB2, a może nawet FB3 jeśli
będzie taka możliwość.

Slusznie i miedzy innymi dlatego naciskalem by ktos w koncu opublikowal
zeszloroczne wyniki z w/w lig...

Z drugiej strony, czy FB2 i inne nie zmienialy przypadkiem systemu w
miedzyczasie? AFAIR tam nie tylko byly jakies eksperymenty z roto, ale
takze nie od razu byla taka sama punktacja jak u nas.

Ja mam solidne dane z FB1 od 1999 do 2005 roku włącznie

A nie bylo w tym okresie zmian w systemie?

Data: 2011-11-07 06:12:46
Autor: Wojtek J.
On 7 Lis, 13:44, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
Slusznie i miedzy innymi dlatego naciskalem by ktos w koncu opublikowal
zeszloroczne wyniki z w/w lig...
Z racji gry w FB2 w sezonach 2008/09 i 2009/10 mam dostęp do historii
tej ligi, ale niestety bez ostatniego sezonu :(

Z drugiej strony, czy FB2 i inne nie zmienialy przypadkiem systemu w
miedzyczasie? AFAIR tam nie tylko byly jakies eksperymenty z roto,
Też mi się tak wydawało. Nawet grałem w roto 2006/07, ale chyba była
to jakaś dodatkowa liga. Sprawdziłem historię Yahoo od sezonu 2005/06..
Cały czas było Points Only.

ale takze nie od razu byla taka sama punktacja jak u nas.
Od sezonu 2007/08 była taka sama.

Pzdr - Wojtek

Data: 2011-11-08 23:55:28
Autor: wiLQ
Wojtek J. napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
Z racji gry w FB2 w sezonach 2008/09 i 2009/10 mam dostęp do historii
tej ligi, ale niestety bez ostatniego sezonu :(
 A masz pod reka numery draftu poszczegolnych druzyn?
Bo jesli tak to moglbys to wrzucic wszystko tutaj?

Data: 2011-11-09 01:20:53
Autor: Wojtek J.
On 8 Lis, 23:55, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
A masz pod reka numery draftu poszczegolnych druzyn?
Bo jesli tak to moglbys to wrzucic wszystko tutaj?

Proszę bardzo :)

FB2 - 2009         nr w drafcie miejsce
The Saints        4 1
Disposable Heroes 2     7 2
Wazki Wroclaw FP        2 3
Gostynin Wizards        3 4
Tloki II Warszawa        9 5
Entropia                        5 6
kenke boyz      10 7
BraciaWBluesie        6 8
Kubki                        8 9
Latajace taborety        1 10

FB2 - 2008       nr w drafcie miejsce
fiasco                   11 1
Gostynin Spurs     1 2
Tloki II Warszawa   13 3
Kubki                     2 4
Kriszot TEAM     6 5
The Saints     3 6
Wazki Wroclaw FP     5 7
Disposable Heroes     4 8
NYBB                   12 9
Entropia                     9          10
Wsciekle kaczki     7 11
kenke boyz     8 12
Rawicz Donkiszot's  10 13

FB2 - 2007          nr w drafcie miejsce
Charlie's SWAT Team2 8 1
Flaming Lips                 2 2
The Saints                 3 3
KriszotTeam                 7 4
Rawicz Donkiszots                 4 5
BluesBrothers                 1 6
snuffx                                 5 7
Jakubki                               11 8
festung breslau                 6 9
nicponie                                 9 10
Wsciekle Kaczki                10 11

FB2 - 2006      nr w drafcie miejsce
Tloki II Warszawa 6 1
WoLF-Pack 2 2
Flaming Lips 5 3
kubki_wyglupki 8 4
Wsciekle Kaczki 4 5
Koshalin                 7 6
The Saints 9 7
Nowa Wies 1 8
kenke boyz 10 9
Pistoonz                 3 10

Pzdr - Wojtek

Data: 2011-11-09 02:22:43
Autor: Leszczur
On 9 Lis, 10:20, "Wojtek J." <w.janow...@interia.pl> wrote:
FB2 - 2007               nr w drafcie   miejsce
Charlie's SWAT Team2    8       1

Nooo - to sie nazywa dobry sezon :-)

Pozdro

L'e

Data: 2011-11-09 14:05:36
Autor: wiLQ
Podsumowanie 4 sezonow FB2
Wojtek J. napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> A masz pod reka numery draftu poszczegolnych druzyn?
> Bo jesli tak to moglbys to wrzucic wszystko tutaj?

Proszę bardzo :)

Dziekuje bardzo i w zwiazku z tym moge sie odwdzieczyc tak...

pick   max     min     sr zm   sr miejsce
1      2       10      -5,5    6,5
2      2       4       -0,75   2,75
3      3       10      -2,75   5,75
4      1       8       -0,75   4,75
5      3       7       -0,75   5,75
6      1       9       0,25    5,75
7      2       11      1,25    5,75
8      1       12      1,5     6,5
9      5       10      1       8
10     7       13      0       10
11     1       8       6,5     4,5
12     9       9       3       9
13     3       3       10      3

Jak dla mnie mozna z tego wyciagnac dwa moraly...
1) wlasnie dlatego w niemal kazdej dyskusji gledzi sie o wielkosci
probki... inna liga, rowniez tylko kilka sezonow na krzyz i...
totalnie inne wyniki ;-) Tutaj zwiazek miedzy pickiem, a miejscem byl
duuzo mniejszy co wg mnie [choc moge sie mylic] prowadzi do wniosku...
2) wylosowany pick ma tym wieksze znaczenie im mniejsza roznica w
umiejetnosciach miedzy GMami. Tzn przy rownej stawce to nabiera
znaczenia kluczowego, a przy niezbyt rownej lepsi GMowie spokojnie moga
przeskoczyc zaczynanie z gorszej pozycji.

A do wniosku drugiego prowadzi mnie taka tabelka...

FB2                    sezony  sr pick    sr miejsce    sr zmiana
fiasco                  1       11              1         10
Charlie's SWAT          1       8                1       7
Tloki Warszawa          3       9,33            3       6,33
KriszotTeam             2       6,5             4,5     2
Flaming Lips            2       3,5             2,5     1
Koshalin                 1       7               6       1
Kubki                   4       7,25            6,25    1
Disposable Heroes       2       5,5             5       0,5
The Saints              4       4,75            4,25    0,5
kenke boyz              3       9,33            9,33    0
WoLF-Pack               1       2               2       0
Entropia                2       7               8       -1
Gostynin                2       2               3       -1
nicponie                1       9               10      -1
BraciaWBluesie          3       6,33           7,67    -1,33
Wazki Wroclaw           2       3,5             5       -1,5
Rawicz Donkisz          2       7               9       -2
Wsciekle Kaczki         3       7               9       -2
festung breslau         1       6               9       -3
snuffx                  2       3               7,5     -4,5
Pistoonz                1       3               10      -7
Latajace taborety       1       1               10      -9

Najwieksze skoki w FB2 zaliczyli Ci, ktorzy awansowali do FB1... i po
tym wyczynie natychmiast zgineli w tlumie "wyzszej" ligi ;-)

W sumie ta analiza spowodowala, ze mam watpliwosci co do tych
cudzyslowow... czyzby to byl dowod, ze FB1 jest wyraznie lepsza od FB2?

Tak czy inaczej, na zakonczenie podsumowanie srednich miejsc...

FB2                    sezony  sr pick sr miejsce
fiasco                   1       11      1
Charlie's SWAT           1       8       1
WoLF-Pack                1       2       2
Flaming Lips             2       3,5     2,5
Tloki Warszawa           3       9,33    3
Gostynin                 2       2       3
The Saints               4       4,75    4,25
KriszotTeam              2       6,5     4,5
Disposable Heroes        2       5,5     5
Wazki Wroclaw            2       3,5     5
Koshalin                 1       7       6
Kubki                    4       7,25    6,25
snuffx                   2       3       7,5
BraciaWBluesie           3       6,33    7,67
Entropia                 2       7       8
Rawicz Donkiszots        2       7       9
Wsciekle Kaczki          3       7       9
festung breslau          1       6       9
kenke boyz               3       9,333   9,33
nicponie                 1       9       10
Pistoonz                 1       3       10
Latajace taborety        1       1       10

Tu juz nie ma zadnych zaskoczen w tym sensie, ze tego problemu nalezalo
sie spodziewac... wybor najlepszego GMa w FB2 ma mocne ograniczenie bo z
definicji wszyscy kandydaci awansuja do FB1 i tyle ich widzieli.
Hej, to fajnie i oznacza, ze system dziala ;-)

Data: 2011-11-09 14:26:19
Autor: wiLQ
Podsumowanie 4 sezonow FB2
[...]

Aha, a gdybym musial kogos wskazac to IMHO albo Tloki albo Saints.
Obie druzyny kilka razy startowaly z niskiej pozycji i skonczyly tuz tuz
za strefa awansu, az w koncu obu sie udalo awansowac.

Data: 2011-11-07 06:50:42
Autor: Leszczur
[...]

Roto jest jakimś problemem gdybyś chciał robić analizę w podgrupach z
podziałem na system. Ale jeśli chodzi tylko o pokazanie zależności -
pozycja w wężu versus miejsce na koniec sezonu, to ja bym nie robił z
tego problemu. W razie czego można wziąć tylko te roczniki które są w
systemie fp - nawet bez względu na konkretne wagi statystyk.

> Ja mam solidne dane z FB1 od 1999 do 2005 roku włącznie

A nie bylo w tym okresie zmian w systemie?

W którymś momencie próbowaliśmy H2H chyba, ale nie pamiętam żeby FB1
grała w roto.
A w H2H filozofia jest zbliżona do fp, więc nie powinno być problemu.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-07 16:21:55
Autor: s
[...]

Serio??
A co w tych filozofiach jest podobnego?
Oo, zapowiada sie ciekawy watek :-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-07 23:44:10
Autor: Leszczur
On 7 Lis, 16:21, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]
> grała w roto.
> A w H2H filozofia jest zbliżona do fp, więc nie powinno być problemu.

System punktacji.

Oo, zapowiada sie ciekawy watek :-)

Chyba nie.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-08 09:24:54
Autor: s
[...]

Jak to?
Przeciez h2h to nic innego jak rywalizacja roto w parach.

Aaaaa, wiem.
Tys juz spaczony paspnem. Ale tamto sie nie liczy.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-08 02:02:43
Autor: Leszczur
On 8 Lis, 09:24, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
Aaaaa, wiem. Tys juz spaczony paspnem. Ale tamto sie nie liczy.

No własnie. Liczy się bo fajne jest - zwłaszcza na offseason,

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-08 11:22:22
Autor: s
W dniu 2011-11-08 11:02, Leszczur pisze:
On 8 Lis, 09:24, s<s...@krzak.wp.pl>  wrote:
Aaaaa, wiem. Tys juz spaczony paspnem. Ale tamto sie nie liczy.

No własnie. Liczy się bo fajne jest - zwłaszcza na offseason,

Ale to nie jest klasyczne H2H.
Takie, pod ktore sie robi strategie big czy small ball itd, itp.

To hybryda charakterystyczna AFAIK dla paspn.
Owszem, ciekawa, bo pozwala ludziom preferujacym H2H (sa tacy, na swiecie zwlaszcza) bawic sie tak, jednoczesnie korzystajac z prostoty fp, ale pod haslo klasycznego H2H bym tego nie podstawial.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-09 03:51:09
Autor: Leszczur
On 8 Lis, 11:22, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> No własnie. Liczy się bo fajne jest - zwłaszcza na offseason,

Ale to nie jest klasyczne H2H.
Takie, pod ktore sie robi strategie big czy small ball itd, itp.

Pod klasyczny też można robić small ball czy big ball. PASPN jest o
tyle prostszy że tam da się robic strategię niemal wyłącznie pod pts
+reb.
H2H odnosi się głównie do okresu rozliczeniowego pojedynków a
punktować mozna tak samo jak w fp, kategoriami jak w roto, lub
zerojedynkowo.
Ale specem nie jestem więc nie będę się mądrzył. Tym bardziej, że z
wiLQ'iem już na privie poświęciliśmy dobrych kilka dni na rozważania
który system jest bardziej emocjonujący H2H czy rotisserie. ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-09 13:32:13
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1 - dopisek i poprawka

Ale to nie jest klasyczne H2H.
Takie, pod ktore sie robi strategie big czy small ball itd, itp.

Pod klasyczny też można robić small ball czy big ball.

No wlasnie - wylacznie pod klasyczny mozna :-)
Inaczej - wylacznie pod klasyczny H2H ma to sens.

PASPN jest o
tyle prostszy że tam da się robic strategię niemal wyłącznie pod pts
+reb.

dokladnie. Podobnie, jak w klasycznym fp. Punkty + zbiorki lub punkty + asysty = przepis na wartosciowego gracza.

H2H odnosi się głównie do okresu rozliczeniowego pojedynków a
punktować mozna tak samo jak w fp, kategoriami jak w roto, lub
zerojedynkowo.

nawet nie tyle okresu, co samego faktu, ze rywalizujesz w jednym czasie tylko z jednym rywalem.
Ale przed nastaniem paspn nie spotkalem sie z przypadkiem zliczania fp pod h2h. H2H w kazdym przypadku defaultowo oznaczal rywalizacje 8/9 cat. I nadal poza paspn tak zdaje sie byc. "Zdaje sie", bo laskawie dopuszczam fakt, ze o jakims innym tworze jeszcze nei wiem :-)

Ale specem nie jestem więc nie będę się mądrzył. Tym bardziej, że z
wiLQ'iem już na privie poświęciliśmy dobrych kilka dni na rozważania
który system jest bardziej emocjonujący H2H czy rotisserie. ;-)

Zdania sa podzielone.
Ja juz nt H2H elaboraty pisalem. Powtorze tylko jeden argument - nie lubie rozgrywac decydujacej o wszystkim fazy w momencie, gdy w realnym NBA nastale PLAŻA!:-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-09 05:53:27
Autor: Leszczur
On 9 Lis, 13:32, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:

> Pod klasyczny też można robić small ball czy big ball.

No wlasnie - wylacznie pod klasyczny mozna :-)
Inaczej - wylacznie pod klasyczny H2H ma to sens.

A skąd! Gdy mam system zliczający fp w ramach pojedynków to też mogę
sobie ustawić strategię small-ball. Ot będzie mniej transparentna, bo
potem wszystkie statsy są wrzucane do jednego wora.

> [...]
> zerojedynkowo.

nawet nie tyle okresu, co samego faktu, ze rywalizujesz w jednym czasie

BTW - hybryda H2H (rozliczenie tygodniowe) i roto (pojedynki nie z
jednym a ze wszytkimi w 8-9cat) i zliczanie sum na koniec byłoby juz
hardcorem hardcorów. Aż dziw, że jeszcze nikt na to nie wpadł!

Ale przed nastaniem paspn nie spotkalem sie z przypadkiem zliczania fp
pod h2h.

A bo po piwnicach siedzisz, w lochach jakichś, do ludzi nie
wychodzisz, to masz potem takie "kfiatki".

H2H w kazdym przypadku defaultowo oznaczal rywalizacje 8/9 cat.
I nadal poza paspn tak zdaje sie byc. "Zdaje sie", bo laskawie
dopuszczam fakt, ze o jakims innym tworze jeszcze nei wiem :-)

A to wielkie dzięki za łaskę, ale spieszę Cię uświadmić iż taka opcja
jak H2H points jest dostępna nawet na jaśku. :-)

Dokładnie.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-09 17:29:11
Autor: s
[...]

Taaa, i ma to sens jak jasna cholera.
Dla sumy Twoich punktow ma szalone znaczenie, czy 40fp dostaniesz od centra typu Bargnani, czy typu Bogut.
Zaczynasz L'e-manowcowac :-)

[...]

Nawet jezeli, to nie mam watpliwosci, ze jest niszowa. I w porownaniu z ligami h2h kategoriowymi jest tego pewnie mniej niz 5%.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-09 22:27:01
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2011-11-09 17:29, s pisze:
[...]

Sławek ma rację. Gra na total spłaszcza pulę graczy. 20p/5a/5r to to
samo co 20/10/0 i 20/0/10. W roti to trzech zupełnie róznych graczy. Nie
sądzę, aby ktoś, kto zasmakował roti, dobrowolnie przeniósł się na
total. Total to przedszkole, pierwszy krok dla początkujących, ale
prawdziwa gra zaczyna się na roti.

Data: 2011-11-10 03:12:10
Autor: Leszczur
On 9 Lis, 22:27, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
W dniu 2011-11-09 17:29, s pisze:

> [...]
> centra typu Bargnani, czy typu Bogut.
> Zaczynasz L'e-manowcowac :-)

Sławek ma rację. Gra na total spłaszcza pulę graczy. 20p/5a/5r to to

Post factum - naturalnie tak. Problem w tym, ze statystyki nie
występują z jednakową częstością i w zależności od stosowanych
przeliczników moze się okazać, że nie ma co się napinać na ziutków
których duża wartość pochodzi ze statsow o dużej zmienności
miedzysezonowej. Jasne, ze w fp da sie wyrazic wartość zawodnika jedną
liczbą, ale jej składowe są róznie obciążone ryzykiem.

W roti to trzech zupełnie róznych graczy. Nie sądzę, aby ktoś, kto zasmakował roti, dobrowolnie przeniósł się na
total.

Jasne, ze to systemy z różnych galaktyk. I nie znam przypadku w którym
ktoś by zrezygnował z roto na rzecz fp.

Total to przedszkole, pierwszy krok dla początkujących, ale prawdziwa gra zaczyna się na roti.

Na szczęście na prsk jest masa hardcorów.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-12 00:32:18
Autor: sooobi
W dniu 2011-11-09 22:27, Tomasz Radko pisze:
W dniu 2011-11-09 17:29, s pisze:
[...]

Roti to mozesz sobie zamowic do jedzenia.
A tak apropo jedzenia...
http://www.bepress.com/jqas/vol7/iss3/13/

In your face!

Data: 2011-11-10 03:05:03
Autor: Leszczur
On 9 Lis, 17:29, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:

> [...]

Taaa, i ma to sens jak jasna cholera.
Dla sumy Twoich punktow ma szalone znaczenie, czy 40fp dostaniesz od

Nie ma znaczenia kardynalnego gdy już masz skład, ale przygotowując
strategię draftu (zwłaszcza od strony obsadzania pozycji i rozkładu
statystyk) może się okazać, że to jednak ma sens.
Zaczynasz L'e-manowcowac :-)

Dopiero teraz to zauważyłeś????

> [...]

Nawet jezeli, to nie mam watpliwosci, ze jest niszowa. I w porownaniu z
ligami h2h kategoriowymi jest tego pewnie mniej niz 5%.

Oceniasz na oko, na logikę, czy masz statsy? ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-10 13:15:38
Autor: s
Podsumowanie 5 sezonow FB1 - dopisek i poprawka
Dopiero teraz to zauważyłeś????

W zasadzie to nie. Zauwazylem, gdy stalo sie jasne, ze podobienstwo h2h do fp dostrzegles na bazie doswiadczen paspnowych.
Ale teraz to juz l'e-manowcujesz, az kluje w oczy :-)

Na oko.
Od oceny na logike sa inni eksperci :-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-11-10 04:34:49
Autor: Leszczur
On 10 Lis, 13:15, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> Dopiero teraz to zauważyłeś????

W zasadzie to nie. Zauwazylem, gdy stalo sie jasne, ze podobienstwo h2h
do fp dostrzegles na bazie doswiadczen paspnowych.
Ale teraz to juz l'e-manowcujesz, az kluje w oczy :-)

A bo co ja tam w H2H się w zyciu bawiłem? Jeden sezon na prsk i to
jeszcze jakiś niedorobiony był.

> Oceniasz na oko, na logikę, czy masz statsy? ;-)

Na oko. Od oceny na logike sa inni eksperci :-)

Aaaaa - na oko to ze mną nie pogadasz. To domena Bartka raczej.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-11-07 09:28:42
Autor: s
[...]

Proponuje wziac sie za inne pozyteczne zajecie, bo z tej NBA to juz chyba nic nie bedzie ;-(

Ale dzialaj, dzialaj, niech zapalu Ci nie braknie :-)

.. nie mam nic przeciwko by sklecic kolejny ranking jak pomysl bedzie
dobry/interesujacy ;-)

Te, ktore sa, wystarcza. Ot, trza tylko na nie patrzec pod odpowiednim katem.

Pozdr
Slawek

Podsumowanie 5 sezonow FB1