Podswietlana klawiatura.

Data: 2011-03-24 18:45:04
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
Do pracy w półmroku przydałaby się pod¶wietlana klawiatura.
Możecie co¶ polecić, jaki¶ konkretny model?
Domy¶lam się, że raczej będzie USB niż PS2.
Lubię "konkretny" skok klawiszy, doskonałe jak dla mnie s± klawiatury Olivetti, niegdy¶ bdb był Dell, podejrzewam że IBM też (ale to
była za wysoka półka cenowa).
Gabaryty chyba jak najmniejsze.

Data: 2011-03-24 18:47:54
Autor: Tomi
Podswietlana klawiatura.
On 2011-03-24 18:45, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Logitech Illuminated. Rozmiar klawiszy standardowy, klawiatura dosyć cięzka. 3 stapnie pod¶wietlania + wyłaczone (kolor biały). Niestety napisy na klawiszach funkcyjnych nie s± pod¶wietlone (jedynie ikonki na nich).
Tomi

Data: 2011-03-24 19:00:24
Autor: Przemysław Ryk
Podswietlana klawiatura.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:47:54 +0100, Tomi napisał(a):

On 2011-03-24 18:45, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Tomi - jeżeli klawiatura tej grubo¶ci ma "konkretny" skok, to ja mam chyba
inn± definicję takowego.

[ House: There's a lot of porn piling up on the Internet. Doesn't download ]
[ itself.                               ("House M.D. 3x20 House Training") ]

Data: 2011-03-24 20:53:33
Autor: Tomi
Podswietlana klawiatura.

On 2011-03-24 18:45, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Fakt - jako¶ mi umknęło to. Skok w starej zwykłaj to jakie¶ 4,5 mm a w Logitecu to 3,5mm.

Data: 2011-03-24 21:00:39
Autor: BartekK
Podswietlana klawiatura.
W dniu 2011-03-24 18:45, ąćęłńóśźż pisze:
Do pracy w półmroku przydałaby się podświetlana klawiatura.
Możecie coś polecić, jakiś konkretny model?
Domyślam się, że raczej będzie USB niż PS2.
Lubię "konkretny" skok klawiszy, doskonałe jak dla mnie są klawiatury Olivetti, niegdyś bdb był Dell, podejrzewam że IBM też (ale to
była za wysoka półka cenowa).
Jesteś pewny że potrzebujesz świecących klawiszy? Sensowne używanie klawiatury powinno być bezwzrokowe ;) a w razie poszukiwań zaginionego ^ czy } - dużo lepiej przyda się mała lampka (choćby i 1 led) skierowana na klawiaturę, przy okazji pomoże znaleźć długopis albo pendrive, a nie będzie raziło ani oświetlało za bardzo.

Sama literka na klawiszu delikatnie świecąca nie jest zbyt czytelna, a znaki specjalne to już zupełnie (zwłaszcza jak podświetlanie jest niebieskie). Sprawdzone na paru klawiaturach.

Data: 2011-03-24 21:20:24
Autor: Przemysław Ryk
Podswietlana klawiatura.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:00:39 +0100, BartekK napisał(a):

Jeste¶ pewny że potrzebujesz ¶wiec±cych klawiszy? Sensowne używanie klawiatury powinno być bezwzrokowe ;) a w razie poszukiwań zaginionego ^ czy } - dużo lepiej przyda się mała lampka (choćby i 1 led) skierowana na klawiaturę, przy okazji pomoże znaleĽć długopis albo pendrive, a nie będzie raziło ani o¶wietlało za bardzo.

Sama literka na klawiszu delikatnie ¶wiec±ca nie jest zbyt czytelna, a znaki specjalne to już zupełnie (zwłaszcza jak pod¶wietlanie jest niebieskie). Sprawdzone na paru klawiaturach.

Pozwolę sobie mieć jednak inne zdanie. :)

Osobi¶cie mam Logitecha G11. Stoi sobie dokładnie przed 24" monitorem.
Pod¶wietlenia używam najczę¶ciej wtedy, gdy gram / ogl±dam film, który na
moment przerywam, gdy odpowiadam na co¶ pilnego komu¶ znajomemu. W takich
sytuacjach poziom o¶wietlenia otoczenia jest najczę¶ciej bardzo mocno
obniżony i jaka¶ lampka / ¶wieca umiejscowiona jest najczę¶ciej za
monitorem, by kontrast między matryc±, a tłem był stopniowo "wygaszany".
Wtedy - niebieskie wła¶nie - pod¶wietlenie stosowane w G11 sprawdza się
znakomicie wła¶nie do poprawnego ułożenia r±k na klawiaturze, czy
odnalezienia potrzebnego klawisza. :D

[ Je¶li jaka¶ kobieta póĽniej staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2011-03-24 21:23:37
Autor: Andrzej Libiszewski
Podswietlana klawiatura.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:20:24 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Osobiście mam Logitecha G11. Stoi sobie dokładnie przed 24" monitorem.
Podświetlenia używam najczęściej wtedy, gdy gram / oglądam film, który na
sytuacjach poziom oświetlenia otoczenia jest najczęściej bardzo mocno
obniżony i jakaś lampka / świeca umiejscowiona jest najczęściej za
monitorem, by kontrast między matrycą, a tłem był stopniowo "wygaszany".
Wtedy - niebieskie właśnie - podświetlenie stosowane w G11 sprawdza się
znakomicie właśnie do poprawnego ułożenia rąk na klawiaturze, czy
odnalezienia potrzebnego klawisza. :D

Dodam, że pomarańczowe podświetlenie z G15 też się spisuje doskonale.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2011-03-25 14:00:09
Autor: Przesmiewca
Podswietlana klawiatura.
±ćęłń󶼿 <antyspam@interia.pl> napisał(a):

[...]

Za 300 stowy najnowsza k-800 logitecha. Mialem okazje ja pomacac i przyznam, ze jest swietna.
Niestety w PL sprzedawana jest w angielskim ukldzie klawiszy, tzn. duzy enter, backlash przeniesiony
na lewa strone i skrocony lewy shift. Pare miesiecy temu przerabialem ten temat, wszystkie sklepy w
PL mialy tylko taka, chociaz zdjecia i opisy na stronach dotyczycly ukladu us. Ale jak komus nie
przeszkadza taki uklad - polecam. Zawsze tez mozna sciagnac z europejskiego sklepu logitecha
tudziez znajomy moze wyslac np. z usa :)

Data: 2011-03-25 18:48:23
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
A co¶ za 1/3 tej ceny?
THX

-- -- -

Data: 2011-03-25 22:54:08
Autor: KRZYZAK
Podswietlana klawiatura.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:45:04 +0100, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Możecie co¶ polecić, jaki¶ konkretny model?

Nie ma klawiatury spelniajacej Twoje wymagania. Uzysj swojej ulubionej i
diody na USB

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-27 18:54:03
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
Dioda IMHO do niczego.
Na notku Lenovo dioda o¶wietlaj±ca klawiaturę przydaje się bardzo niewiele.
Używam wielu urz±dzeń z pod¶wietlanymi klawiszami (co tu daleko szukać:  każdy wła¶ciwie telefon) i nie rozumiem, jak do ¶wiata
komputerów nie potrafi± one zawitać.
Księgowi rulez???
PS. Chcę PRZEWODOWˇ (usb lub ps/2).

-- -- -

Data: 2011-03-27 19:10:14
Autor: Radosław Sokół
Podswietlana klawiatura.
W dniu 27.03.2011 18:54, ±ćęłń󶼿 pisze:
Używam wielu urz±dzeń z pod¶wietlanymi klawiszami (co tu daleko szukać:  każdy wła¶ciwie telefon) i nie rozumiem, jak do ¶wiata
komputerów nie potrafi± one zawitać.

Po prostu nie da się na komputerze normalnie pracować bez
dobrze dobranego o¶wietlenia zewnętrznego. *Nie* *da* *się*.
Koniec :)

A gracze (którzy, ryzykuj±c pogorszenie wzroku, mog± sobie
ewentualnie pozwolić na korzystanie z komputera w półmroku)
maj± wybór klawiatur po kilkaset złotych, nawet z małymi
OLEDowymi ekranikami w każdym klawiszu.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-03-28 16:59:34
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
Jasne, powiedz to wojskowym i policjantom w nocy, marynarzom na mostku, górnikom itp. w sterowniach, eeehh Sokole...

-- -- -

Data: 2011-03-28 16:08:56
Autor: Kamil
Podswietlana klawiatura.
On 28/03/2011 15:59, ±ćęłń󶼿 wrote:
Jasne, powiedz to wojskowym i policjantom w nocy, marynarzom na mostku, górnikom itp. w sterowniach, eeehh Sokole...

Radosławowi nie mie¶ci się w głowie taka praca, znaczy że się nie da i koniec. Kropka. Bez dyskusji.

Poczekaj, aż kto¶ laptopa zaproponuje, popcorn i colę lepiej mieć w pogotowiu. ;)

Kamil

Data: 2011-03-28 16:13:55
Autor: Kamil
Podswietlana klawiatura.
On 27/03/2011 17:54, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Xarmor U9B1, Razer Black Widow.. Albo będziemechaniczna pod¶wietlana, albo będzie tania. ;)

Kamil

Data: 2011-03-28 16:19:26
Autor: Kamil
Podswietlana klawiatura.
On 28/03/2011 16:13, Kamil wrote:
On 27/03/2011 17:54, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

http://www.deckkeyboards.com/

Kamil

Data: 2011-03-30 15:43:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
Wkurza mnie, że w tych klawiaturach ¶wieci POMIĘDZY klawiszami.
A i druga sprawa:
Niedasie bo niedasie jasne klawisze z ciemnymi napisami?
Po zapaleniu mogłyby zamienić się w delikatny bursztyn ;-))

-- -- -

Data: 2011-03-28 08:19:06
Autor: Klapocjusz
Podswietlana klawiatura.
Polecam tracer lucid TRK-212 nie droga i ładnie pod¶wietla klawisze, do tego dodaj jake¶ Ľródło ¶wiatła za monitorem.

Data: 2011-03-28 21:41:48
Autor: animka
Podswietlana klawiatura.
W dniu 2011-03-28 08:19, Klapocjusz pisze:
Polecam tracer lucid TRK-212 nie droga i ładnie pod¶wietla klawisze, do tego
dodaj jake¶ Ľródło ¶wiatła za monitorem.

To nie jest pod¶wietlana klawiatura.

--
animka

Data: 2011-03-28 22:43:52
Autor: Przemysław Ryk
Podswietlana klawiatura.
Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:41:48 +0200, animka napisał(a):

W dniu 2011-03-28 08:19, Klapocjusz pisze:
Polecam tracer lucid TRK-212 nie droga i ładnie pod¶wietla klawisze, do tego
dodaj jake¶ Ľródło ¶wiatła za monitorem.

To nie jest pod¶wietlana klawiatura.

A Ty zaj±c znów bez czapki... Pierwsze z brzegu linki:
-
http://www.komputronik.pl/index.php/product/75480/Sprzet_komputerowy/Peryferia_i_eksploatacja/Tracer_Lucid.html
  "pod¶wietlane klawisze."
-
http://merlin.pl/Klawiatura-Tracer-Lucid-TRK-212-USB_Tracer/browse/product/208,628317.html
  "Dane techniczne:
   Pod¶wietlane klawisze :Tak"
- http://www.neo24.pl/klawiatura-tracer-lucid-trk-212-%28trakla16231%29.html
  "Pod¶wietlenie: Tak"

[ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zd±ży przeprosić.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-03-28 23:01:10
Autor: Klapocjusz
Podswietlana klawiatura.
Qurcze nie wiedziałem a uzywam jej przeszło rok. Co¶ mi musiało umkn±ć :)

Data: 2011-03-30 15:40:37
Autor: ±ćęłń󶼿
Podswietlana klawiatura.
Jak będziesz grzeczny, to Ci mamusia wtyczkę do komputera włoży ;-)

-- -- -