Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Poducha skrzyni w JTD ?

Poducha skrzyni w JTD ?

Data: 2011-04-29 11:02:41
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.

Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

Dowody winy:

1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto subiektywne.
6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas zapalania.

Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca sprzęgła czy skrzyni nie słychać.

Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Data: 2011-04-29 11:40:30
Autor: news-gazeta
Poducha skrzyni w JTD ?
<ciach.>
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-04-29 12:47:19
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 12:40, news-gazeta pisze:
<ciach.>
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.

Data: 2011-04-29 14:49:19
Autor: news-gazeta
Poducha skrzyni w JTD ?
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.

Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy poślizgów juz...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-04-29 15:41:37
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
On 29.04.2011 14:49, news-gazeta wrote:
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.

Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
poślizgów juz...

Szarpanie podczas ruszania, to i owszem ale reszta na nie nie wskazuje.
To jednak za mało aby rozgrzebać dwumasę ;)
Dla przykładu już raz się wziąłem za sprzęgło w V40, gdzie występowało
duuużo silniejsze szarpanie podczas ruszania. Wymieniłem całkiem dobre
sprzęgło, a powodem był zabrudzony wysprzęglik. Czyli wydałem zbędnie
około 600 zł., a koszt faktycznej naprawy mieścił się w 15 zł ;)
Tu jest zbyt mało symptomów padającego sprzęgła. W sumie najpierw
zmienię poduchę, bo to coś około 100 zł. ;) I tak się jej należy
odpoczynek :D

Data: 2011-04-29 12:05:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Poducha skrzyni w JTD ?
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):


1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy  ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy  przebiegu 220 kkm).
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam  dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są  większe wibracje od silnika.
Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.

Pzdr
TG

Data: 2011-04-29 13:00:49
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):


1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
przebiegu 220 kkm).
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
są większe wibracje od silnika.
Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.

Pzdr
TG

W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1  Poza tym występowały by wibracje nie tylko podczas ruszania.

> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod wpływem temperatury.

Data: 2011-04-29 14:59:54
Autor: Ramok
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Ja też, choć bez określania kolejności ;)

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
są większe wibracje od silnika.
IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.

Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki [...]
Niekoniecznie, u mnie nie było.

Poza tym występowały by
wibracje nie tylko podczas ruszania.
Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
"wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
musiało być górki ;P

U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
"nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
(taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2011-04-29 15:46:20
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
On 29.04.2011 14:59, Ramok wrote:

Poza tym występowały by
wibracje nie tylko podczas ruszania.
Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
"wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
musiało być górki ;P

U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
"nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
(taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

W jakim bolidzie to miałeś ?

Lecę po poduchę do sklepu... ;)

Data: 2011-04-29 17:48:47
Autor: Ramok
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
W jakim bolidzie to miałeś ?
Fiat Stilo 1.9JTD

/Ramok

Data: 2011-04-29 18:04:55
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 18:48, Ramok pisze:
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
W jakim bolidzie to miałeś ?
Fiat Stilo 1.9JTD

Czyli coś podobnego. Tyle, że chyba samo zawieszenie silnika lekko inne.
Tak przy okazji jeszcze jeden symptom wyszedł. Zdarza się, że przy gwałtownym hamowaniu coś lekko stuka. I stuka jakby z pod podłogi.
Poduchę kupiłem. Zobaczymy ;)

Data: 2011-04-29 20:41:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Poducha skrzyni w JTD ?
Dnia 29-04-2011 o 12:00:49 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):


Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny  metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki  http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1  Poza tym występowały by  wibracje nie tylko podczas ruszania.

To jest już stan agonalny, ja mówię o początkowych objawach (kilkanaście,  kilkadziesiąt tys. km wcześniej).


 > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
 > są większe wibracje od silnika.
 > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod  wpływem temperatury.

U mnie zawsze padająca poducha dawała się mocno we znaki przy  nierozgrzanym silniku. Gdy silnik się rozgrzał, telepanie ustawało..

Pzdr
TG

Data: 2011-04-30 15:24:35
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 11:02, MMS pisze:

Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

Panowie, ani moja diagnoza ani Wasza nie była poprawna.
I można by powiedzieć, że bardzo dobrze ;) Chociaż jeśli brać pod uwagę fragment nazwy uszkodzonej rzeczy to byliście bliżej :D
Na szczęście mam dobrego mechanika. Posłuchał i powiedział:
"Co ty znowu wymyśliłeś ?! To nie jest niemiecki produkt żeby dwumasa się po 150kkm rozpadła. To jest ewidentny objaw _koła_pasowego_dwumasowego. Rozpadł się tłumik drgań."
O 9:00 diagnoza, a o 12:00 samochód sprawny ;) Koszt 300 zł.

Poducha skrzyni w JTD ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona