Data: 2011-04-29 11:02:41 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.
Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;) Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu. Dowody winy: 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje. 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy ruszaniu pod górkę. 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania. 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne. 5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto subiektywne. 6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas zapalania. Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca sprzęgła czy skrzyni nie słychać. Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak: http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/ Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała największy wpływ na takie zachowanie. |
|
Data: 2011-04-29 11:40:30 | |
Autor: news-gazeta | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
<ciach.>
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak: Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-04-29 12:47:19 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 2011-04-29 12:40, news-gazeta pisze:
<ciach.> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje. |
|
Data: 2011-04-29 14:49:19 | |
Autor: news-gazeta | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak: Ale przecież podałeś wszystkie objawy :) Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy poślizgów juz... Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-04-29 15:41:37 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
On 29.04.2011 14:49, news-gazeta wrote:
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak: Szarpanie podczas ruszania, to i owszem ale reszta na nie nie wskazuje. To jednak za mało aby rozgrzebać dwumasę ;) Dla przykładu już raz się wziąłem za sprzęgło w V40, gdzie występowało duuużo silniejsze szarpanie podczas ruszania. Wymieniłem całkiem dobre sprzęgło, a powodem był zabrudzony wysprzęglik. Czyli wydałem zbędnie około 600 zł., a koszt faktycznej naprawy mieścił się w 15 zł ;) Tu jest zbyt mało symptomów padającego sprzęgła. W sumie najpierw zmienię poduchę, bo to coś około 100 zł. ;) I tak się jej należy odpoczynek :D |
|
Data: 2011-04-29 12:05:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):
1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy przebiegu 220 kkm). Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam dwumasę, jako drugie - sprzęgło. Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są większe wibracje od silnika. Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze. Pzdr TG |
|
Data: 2011-04-29 13:00:49 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a): W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze: > Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a): > > >> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje. >> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy >> ruszaniu pod górkę. >> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania. >> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne. > U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy > przebiegu 220 kkm). > Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam > dwumasę, jako drugie - sprzęgło. Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia. Dwu masowe dawało by takie dźwięki http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by wibracje nie tylko podczas ruszania. > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy > są większe wibracje od silnika. > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze. Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod wpływem temperatury. |
|
Data: 2011-04-29 14:59:54 | |
Autor: Ramok | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
Ja też, choć bez określania kolejności ;)Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystycznyNiekoniecznie, u mnie nie było. Poza tym występowały byNiekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na "wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie musiało być górki ;P U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie "nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie (taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ). Pozdrawiam! /Ramok |
|
Data: 2011-04-29 15:46:20 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
On 29.04.2011 14:59, Ramok wrote:
Poza tym występowały byNiekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na W jakim bolidzie to miałeś ? Lecę po poduchę do sklepu... ;) |
|
Data: 2011-04-29 17:48:47 | |
Autor: Ramok | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
W jakim bolidzie to miałeś ?Fiat Stilo 1.9JTD /Ramok |
|
Data: 2011-04-29 18:04:55 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 2011-04-29 18:48, Ramok pisze:
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written: Czyli coś podobnego. Tyle, że chyba samo zawieszenie silnika lekko inne. Tak przy okazji jeszcze jeden symptom wyszedł. Zdarza się, że przy gwałtownym hamowaniu coś lekko stuka. I stuka jakby z pod podłogi. Poduchę kupiłem. Zobaczymy ;) |
|
Data: 2011-04-29 20:41:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
Dnia 29-04-2011 o 12:00:49 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):
Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia. To jest już stan agonalny, ja mówię o początkowych objawach (kilkanaście, kilkadziesiąt tys. km wcześniej). > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy U mnie zawsze padająca poducha dawała się mocno we znaki przy nierozgrzanym silniku. Gdy silnik się rozgrzał, telepanie ustawało.. Pzdr TG |
|
Data: 2011-04-30 15:24:35 | |
Autor: MMS | |
Poducha skrzyni w JTD ? | |
W dniu 2011-04-29 11:02, MMS pisze:
Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;) Panowie, ani moja diagnoza ani Wasza nie była poprawna. I można by powiedzieć, że bardzo dobrze ;) Chociaż jeśli brać pod uwagę fragment nazwy uszkodzonej rzeczy to byliście bliżej :D Na szczęście mam dobrego mechanika. Posłuchał i powiedział: "Co ty znowu wymyśliłeś ?! To nie jest niemiecki produkt żeby dwumasa się po 150kkm rozpadła. To jest ewidentny objaw _koła_pasowego_dwumasowego. Rozpadł się tłumik drgań." O 9:00 diagnoza, a o 12:00 samochód sprawny ;) Koszt 300 zł. |