Poducha skrzyni w JTD ?

Data: 2011-04-29 12:05:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Poducha skrzyni w JTD ?
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):

1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy  ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy  przebiegu 220 kkm).
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam  dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są  większe wibracje od silnika.
Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.

Pzdr
TG

Data: 2011-04-29 13:00:49
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...]

> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam

Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1  Poza tym występowały by wibracje nie tylko podczas ruszania.

> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod wpływem temperatury.

Data: 2011-04-29 14:59:54
Autor: Ramok
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Ja też, choć bez określania kolejności ;)

Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
są większe wibracje od silnika.
IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.

Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki [...]
Niekoniecznie, u mnie nie było.

Poza tym występowały by
wibracje nie tylko podczas ruszania.
Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
"wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
musiało być górki ;P

U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
"nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
(taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2011-04-29 15:46:20
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
On 29.04.2011 14:59, Ramok wrote:

[...]

W jakim bolidzie to miałeś ?

Lecę po poduchę do sklepu... ;)

Data: 2011-04-29 17:48:47
Autor: Ramok
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
W jakim bolidzie to miałeś ?
Fiat Stilo 1.9JTD

/Ramok

Data: 2011-04-29 18:04:55
Autor: MMS
Poducha skrzyni w JTD ?
W dniu 2011-04-29 18:48, Ramok pisze:
W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
W jakim bolidzie to miałeś ?
Fiat Stilo 1.9JTD

Czyli coś podobnego. Tyle, że chyba samo zawieszenie silnika lekko inne.
Tak przy okazji jeszcze jeden symptom wyszedł. Zdarza się, że przy gwałtownym hamowaniu coś lekko stuka. I stuka jakby z pod podłogi.
Poduchę kupiłem. Zobaczymy ;)

Data: 2011-04-29 20:41:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Poducha skrzyni w JTD ?
Dnia 29-04-2011 o 12:00:49 MMS <nntp11@spam.interia.pl> napisał(a):

[...]

To jest już stan agonalny, ja mówię o początkowych objawach (kilkanaście,  kilkadziesiąt tys. km wcześniej).

> [...]
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod  wpływem temperatury.

U mnie zawsze padająca poducha dawała się mocno we znaki przy  nierozgrzanym silniku. Gdy silnik się rozgrzał, telepanie ustawało..

Pzdr
TG

Poducha skrzyni w JTD ?