Podw贸jne ubezpieczenie OC samochodu

Data: 2012-02-11 20:22:58
Autor: xxx
Podw贸jne ubezpieczenie OC samochodu
W sobot臋 11.lutego 2012 wchodz膮 zmiany przepis贸w o ubezpieczeniach OC samochod贸w.

http://ubezpieczenia.wp.pl/kat,113544,title,Zmieniaja-sie-przepisy-o-ubezpieczeniu-OC-wlascicieli-samochodow,wid,14239413,wiadomosc.html

Mam z tym problem, bo w maju 2011 r. podpisa艂em online umow臋 z nowym ubezpieczycielem a nie powiadomi艂em poprzedniego ubezpieczyciela o ch臋ci rozwi膮zania z nim umowy. Fina艂 jest taki 偶e dosta艂em pismo z wymagan膮 sk艂adk膮. Odpisa艂em im mailem i偶 nie zamierzam p艂aci膰, bo w razie szkody , odszkodowania dochodzi膰 b臋d臋 u mojego obecnego ubezpieczyciela. Niestety wymagaj膮 ode mnie zap艂aty sk艂adki. Napisa艂em do Rzecznika Ubezpieczonych, jednak bez odzewu.
Rzecznik jednak sugeruje kontakt z ubezpieczycielem i wniosek o polubowne rozwi膮zanie umowy.
http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/Problem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy_pojazdow_mechanicznych__55

Nie zap艂ac臋 nawet po moim trupie:) Za taki badziew prawny nie b臋d臋 p艂aci艂! Poprzedni ubezpieczyciel nie raczy艂 mnie listownie poinformowa膰 o automatycznym odnowieniu polisy. Posiadam wa偶ne ubezpieczenie OC i nie obchodz膮 mnie wypociny przekupionych prawnik贸w chc膮cych pami臋ta膰 o mojej niepami臋ci i forsuj膮cych przepisy o automatycznym przed艂u偶eniu umowy OC...
Zgodnie ze stanowiskiem doktryny prawa cywilnego 鈥瀝ozwi膮zanie jednej z um贸w obowi膮zkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazd贸w lub wielokrotnego ubezpieczenia jest  uzale偶nione od woli stron鈥. Przyjmuje si臋, 偶e osoba kt贸ra ma polis臋 OC komunikacyjnego, spe艂ni艂a ju偶 ci膮偶膮cy na niej obowi膮zek, a kolejna umowa ubezpieczenia OC nie jest ju偶 umow膮 ubezpieczenia obowi膮zkowego  i nie znajduj膮 wobec niej zastosowania ograniczenia dotycz膮ce jej rozwi膮zywania. Je偶eli wi臋c nabywca samochodu nie wypowiedzia艂 w odpowiednim czasie umowy ubezpieczenia obowi膮zkowego OC a zawar艂 kolejn膮, musi zg艂osi膰 si臋 do ubezpieczyciela i liczy膰 na jego pro-konsumenckie podej艣cie i rozwi膮zanie umowy za porozumieniem stron.
Napisa艂em wi臋c do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponuj膮c ugod臋 w postaci anulowania zobowi膮zania za automatycznie przed艂u偶on膮 polis臋 OC w zamian za klauzul臋 podpisania umowy w kolejnym roku. Czekam na odpowied偶. A swoj膮 drog膮, czy powinienem mimo wszystko pisemnie wys艂a膰 im wym贸wienie tej z automatu przed艂u偶onej umowy? Do ko艅ca jej obowi膮zywania pozosta艂y 3 miesi膮ce. Czy sk艂adka w takim razie b臋dzie wymagalna w wysoko艣ci 9/12 rocznej sk艂adki?

Data: 2012-02-11 20:48:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-11 20:22, xxx pisze:

sk艂adk膮. Odpisa艂em im mailem i偶 nie zamierzam p艂aci膰, bo w razie szkody
, odszkodowania dochodzi膰 b臋d臋 u mojego obecnego ubezpieczyciela.

To nie ma 偶adnego znaczenia. To nie ty dochodzisz odszkodowania, tylko poszkodowany.

Ma艂o tego, jeden ubezpieczyciel, je艣li wyp艂aci ca艂o艣膰 szkody, mo偶e 偶膮da膰 proporcjonalnego udzia艂u w wyp艂acie odszkodowania od drugiego ubezpieczyciela:

"Mi臋dzy ubezpieczycielami ka偶dy z nich odpowiada w takim stosunku, w jakim przyj臋ta przez niego suma ubezpieczenia pozostaje do 艂膮cznych sum wynikaj膮cych z podw贸jnego lub wielokrotnego ubezpieczenia"
(824(1)kc).

Nie zap艂ac臋 nawet po moim trupie:) Za taki badziew prawny nie b臋d臋

Nie histeryzuj, 艣ci膮gn膮 przez komornika, od tego si臋 nie umiera :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-11 22:55:36
Autor: xxx
W dniu 2012-02-11 20:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-02-11 20:22, xxx pisze:

Nie histeryzuj, 艣ci膮gn膮 przez komornika, od tego si臋 nie umiera :)

Napisa艂em wi臋c do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponuj膮c ugod臋 w postaci anulowania zobowi膮zania za automatycznie przed艂u偶on膮 polis臋 OC w zamian za klauzul臋 podpisania umowy OC w kolejnym roku.Jak s膮 firma z jajami to mi pozwol膮 , jak nie to kas臋 dostan膮 przez komornika. A wcze艣niej zagro偶臋 samospaleniem w siedzibie firmy.

Data: 2012-02-11 22:59:54
Autor: Krzysztof Halasa
xxx <konsultant121@gazeta.pl> writes:

[...]

No c贸偶, akurat to ostatnie mo偶e by膰 zupe艂nie skuteczne. Takie czasy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-11 23:11:36
Autor: xxx
[...]

Dlaczego nie? Pogro偶臋 mediami, zrobi臋 inscenizacj臋 z plakatami jak traktuje ta firma klient贸w i mo偶e zmieni膮 zdanie:)

Data: 2012-02-11 23:32:15
Autor: RadoslawF
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu
Dnia 2012-02-11 23:11, U縴tkownik xxx napisa:

Napisa砮m wi阠 do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponuj眂 ugod w
postaci anulowania zobowi眤ania za automatycznie przed硊縪n polis OC
w zamian za klauzul podpisania umowy OC w kolejnym roku.Jak s firma
z jajami to mi pozwol , jak nie to kas dostan przez komornika. A
wcze秐iej zagro筷 samospaleniem w siedzibie firmy.

No c罂, akurat to ostatnie mo縠 by zupe硁ie skuteczne. Takie czasy.

Dlaczego nie? Pogro筷 mediami, zrobi inscenizacj z plakatami jak traktuje ta firma klient體 i mo縠 zmieni zdanie:)

Jeste taki g硊pi czy taki naiwny ?
Nie po to finansowali stworzenia takiego bubla prawnego aby teraz
z niego zrezygnowa. Tym bardziej 縠 te przepisy maj zmieni
wi阠 dla nich ostatnia okazja nachapa si na niedouczonych.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-11 23:39:00
Autor: xxx
W dniu 2012-02-11 23:32, RadoslawF pisze:
[...]

Przepisy zmieniaj si od dnia dzisiejszego. Umowy zawarte od dzisiaj skutkuj konieczno禼i powiadamiania ubezpieczonych o automatycznym ich przed硊縠niu .
W sumie to dziwi si 縠 nikt w Polsce nie dochodzi szerzej swoim praw. Rzecznik Ubezpieczonych tylko radzi na polubowne dogadanie si i rozwi眤anie jednej z 2 um體 OC ale bez 縜dnych konkret體. Mo縠 trzeba by硂by powiadomi jakie organy mi阣zynarodowe? Co proponujecie? Warto walczy. Nie b眃糾y niewolnikami g硊piego systemu prawnego.

Data: 2012-02-12 09:48:28
Autor: RadoslawF
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu
Dnia 2012-02-11 23:39, U縴tkownik xxx napisa:

[...]

Jeste w b酬dzie, firmy ubezpieczeniowe ca硑 czas dochodzi硑 swoich
praw, a 縠 prawo by硂 inne ni oczekiwania klient體 to ju inna
sprawa.
Bior眂 pod uwag 縠 nie dotrzyma砮 termin體 wypowiedzenia nie warto
walczy bo i tak przegrasz, co najwy縠j podniesiesz sobie niepotrzebnie
ci秐ienie i wygenerujesz dodatkowe koszty.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-12 10:28:10
Autor: Akarm
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu
U縴tkownik "RadoslawF" napisa:
[...]
A o kt髍ym banku tak dyskutujecie?

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-02-12 15:58:15
Autor: RadoslawF
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu
Dnia 2012-02-12 10:28, U縴tkownik Akarm napisa:
U縴tkownik "RadoslawF" napisa:
[...]
A o kt髍ym banku tak dyskutujecie?

O tym kt髍y ubezpiecza od OC, nie doczyta砮 ?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2012-02-12 18:25:30
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Dlatego napisa艂em zupe艂nie powa偶nie, 偶e to mo偶e by膰 skuteczne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-12 20:48:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu

"Krzysztof Halasa" m3d39k2cc5.fsf@intrepid.localdomain

Dlaczego nie? Pogro筷 mediami, zrobi inscenizacj
z plakatami jak traktuje ta firma klient體 i mo縠
zmieni zdanie:)

Dlatego napisa砮m zupe硁ie powa縩ie, 縠 to mo縠 by skuteczne.

IMO tylko to mo縠 by skuteczne. :)
Trzeba bra przyk砤d z Grecji, kolebki m眃ro禼i.
Rozmawiaj przy ogniu. :)

-=-

Dobrze wychowany cz硂wiek nie we糾ie zap砤ty za co, czego nie
wykona -- w szczeg髄no禼i firma ubezpieczeniowa nie we糾ie
sk砤dki za niepotrzebne, bo zdublowane ubezpieczenie w sytuacji,
gdy jednego starcza a nadto. A jednak jaki czas temu wprowadzono
zwyczaj -- wzi背em, nie oddam!!!!!

Z jednej strony dobrze, 縠 brak wypowiedzenia skutkuje przed硊縠niem -- kt罂
nie sp蠹ni si z okresowym stemplowaniem dowodu rejestracyjnego?...
Znaczy -- z badaniem technicznym...

-=-

Ale mo縩a to by硂 rozwi眤a inaczej:

 -- nie przed硊縴砮, to Tw骿 problem
 -- w razie kolizji umowa jest wa縩a, czy raczej nabiera
    wa縩o禼i, za Ty p砤cisz sk砤dki z odsetkami
 -- w razie wpadki p砤cisz kar za brak OC
    i odnawiasz umow

No... Ale prawo nie dzia砤 wstecz itd...

W istocie mo縩a by硂 ten problem rozwi眤a tak, 縠 OC
nie przed硊縜硂by si automagicznie a jednak ka縟y by
by ubezpieczony i 縜den poszkodowany nie odszed砨y
bez odszkodowania.

Data: 2012-02-12 00:27:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu

"Krzysztof Halasa" m3hayx8205.fsf@intrepid.localdomain

No c罂, akurat to ostatnie mo縠 by zupe硁ie skuteczne. Takie czasy.

Ja zap砤ci砮m kiedy dwa razy za OC w jednej firmie. Zadzwoni砮m
i odpowiedziano mi sympatycznie, 縠 oczywi禼ie nie b阣 ode mnie
kasowali dwa razy za to samo -- albo pieni眃ze wr骳 automagicznie,
albo bezzw硂cznie zostan zwr骳one mi jako inaczej.
I oczywi禼ie wr骳i硑.

Tak sobie my秎 i my秎... Pasy jezdni zmieniam bez uruchamiania
kierunkowskaz體... Skr阠am zazwyczaj podobnie... Tak縠 w obecno禼i
policji, kt髍ej jest du縪 dooko砤... Szybko禼i dozwolone przekraczam,
czasami co najmniej znacz眂o -- oby silnik by rozgrzany, bo na tych
mrozach r罂nie bywa a nie chc szar縪wa zimnym... Czerwone 秝iat砤
sygnalizacji ulicznych dzia砤j na mnie jak p砤chta na byka... Na
ulicach pusto jak 鎤ier wieku temu, co sk砤nia do szale駍tw...

Hm... Od paru dni mam nowe OC... Mo縠 by tak zacz辨 je
wozi ze sob na wypadek kontroli policyjnej? ;)

-=-

苭ier temu jecha砮m bez 秝iate po zmroku/zmierzchu.
Oczywi禼ie bez nadu縴wania kierunkowskaz體. No i dopad砤
mnie policja w chwili, gdy parkowa砮m pod sklepem. :) Mia
by mandat, ale 縠 nie mia砮m w體czas przy sobie 縜dnych :)
dokument體, wi阠 roz秏ieszy砮m str罂y porz眃ku -- i pu禼ili
mnie bez ukarania. :)

Czasami w takich sytuacjach pytano mnie o to, gdzie s dokumenty,
je秎i je w og髄e mam. Gdy odpowiada砮m, 縠 mam w domu, proponowano
mi przeja縟縦 tam... Czasami nawet jechali, a czasami puszczali
po tym, jak zgadza砮m si bez oporu.

Znam kogo, kto je糳zi bez OC wiele miesi阠y -- nie mia w og髄e.
Zatrzymany przez policj wyja秐i, 縠 zapomnia wzi辨 z domu.
Gdy policjanci zaproponowali podr罂 do domu, oznajmi, 縠
brak mu czasu... Policjanci rozpatrywali spraw do舵 d硊go,
po czym pu禼ili cz硂wieka wolno...

Wy縠j opisany samoch骴 by furgonetk. Bez OC je糳zi co najmniej p蟪
roku -- bo w砤禼icielowi brakowa硂 szmalu na OC. Co wi阠ej -- stosowni
urz阣nicy nieoficjalnie :) powiedzieli, 縠 w razie wykrycia jest spora
kara, ale brak wykrycia (zazwyczaj brak wypadku lub kontroli policyjnej)
nie skutkuje niczym strasznym a po ilu秚am latach taki brak ulega
przedawnieniu i zapomnieniu...

Data: 2012-02-12 08:08:01
Autor: Liwiusz
Podw贸jne ubezpieczenie OC samochodu
W dniu 2012-02-11 22:55, xxx pisze:
Jak s膮 firma z jajami

Nie ma takich w艣r贸d firm ubezpieczeniowych.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-12 00:07:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podw骿ne ubezpieczenie OC samochodu

"Liwiusz" jh6gle$om$1@inews.gazeta.pl

Nie histeryzuj, 禼i眊n przez komornika, od tego si nie umiera :)

To znaczy, 縠 w Polsce zasz硑 jakie przewrotne zmiany.
Gdy ja gania砮m mego d硊縩ika, komornicy byli zupe硁ie bezradni.
No -- niezupe硁ie... Zaliczki ode mnie brali zaradnie. :)

Podw贸jne ubezpieczenie OC samochodu