Podwójne OC dla pojazdu - jak pozby ć się jednego ubezpieczyciela ?

Data: 2009-03-24 15:13:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Podwójne OC dla pojazdu - jak pozby ć się jednego ubezpieczyciela ?
Sytuacja:

1. Nabywam pojazd.
2. Wypowiadam (list polecony) ubezpieczycielowi umowę OC.
3. Zawieram nową umowę z nowym ubezpieczycielem.

.... mija 8 miesięcy ...

4. Kontaktuje się ze mną windykacja pierwszego ubezpieczyciela celem odzyskania należności za rok składkowy
5. Składam reklamację na poczcie by mieć dowód, że jestem czysty.

6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO. ULEGŁ ZAGUBIENIU.

I co teraz ?
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-24 09:16:15
Autor: Rafal M
On 24 Mar, 15:13, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:

6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO.
ULEGŁ ZAGUBIENIU.

Czyli trzeba wysylac ZPO :( A jak zwrotka  w ciagu 2 tyg nie wroci to
trzeba interweniowac.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-03-24 15:15:46
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Mar 2009 15:13:12 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO. ULEGŁ
ZAGUBIENIU.

I co teraz ?

Obawiam się, że płacisz składkę i dochodzisz od poczty swojego.
Brrr... wzdragam się, bo sam jestem na tym etapie... te nowe przepisy o OC mnie rozwaliły.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-03-24 16:47:23
Autor: Johnson
Podwójne OC dla pojazdu - jak pozbyc' sie; jednego ubezpieczyciela ?
Olgierd pisze:

te nowe przepisy o OC mnie rozwaliły.

Jakie "nowe" kiedy one mają już kilka lat ;)

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-24 19:55:07
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqava7$3cc$1inews.gazeta.pl...

Jakie "nowe" kiedy one mają już kilka lat ;)

wszystko zalezy od tego kiedy sie ostatnio przez to przechodzilo ;)

Data: 2009-03-25 08:40:15
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Mar 2009 19:55:07 +0100, szerszen napisał(a):

Jakie "nowe" kiedy one mają już kilka lat

wszystko zalezy od tego kiedy sie ostatnio przez to przechodzilo

I o to chodzi, ostatnio zmieniałem auto jak było jeszcze normalnie (jakieś 5 lat temu).

Data: 2009-03-24 16:50:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Olgierd pisze:

I co teraz ?
Obawiam się, że płacisz składkę i dochodzisz od poczty swojego.

Ustawa niby precyzuje czego mogę dochodzić ;/

"Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:   1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;"

Brrr... wzdragam się, bo sam jestem na tym etapie... te nowe przepisy o OC mnie rozwaliły.

Że tak powiem - zaproponuję PZU układ - współpracujmy, umorzenie części kwoty - kwota z odszkodowania z PP na wasze konto + wypowiedzenie umowy. Mam tylko obawy, że PZU to nadal firma ala TP czy PP czy też PKP, i jednak może odbiję się od betonu i skończy się NZ+sprzeciwem + liczenie na wyrozumiałego sędziego.

Ehhhh ...

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-24 12:00:02
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:

Że tak powiem - zaproponuję PZU układ - współpracujmy, umorzenie części kwoty - kwota z odszkodowania z PP na wasze konto + wypowiedzenie umowy.

Wyśmieją cię.
Bo nibu jaki to dla nich interes.

Data: 2009-03-24 18:08:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
witek pisze:

Wyśmieją cię.
Bo nibu jaki to dla nich interes.

No tak - do tego proponuję kawę i wuzetkę ;)

A jak się rozwalę, to poszkodowanemu żaden pewnie nie będzie się pieklił do wypłaty ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-24 16:56:37
Autor: Johnson
Rafał "SP" Gil pisze:

liczenie na wyrozumiałego sędziego.

A ta wyrozumiałość nas czym niby miałby być oparta?
Oświadczenie nie zostało złożone, ochrona ubezpieczona trwała i trwa, pzu pieniądze się należą.

Ja poszedłbym jednak w pocztę i niekonstytucyjność tego ograniczenia z prawa pocztowego. Takie limitowanie odszkodowania przez ustawodawcę, już padło w TK, choćby co do odszkodowania z kp. Tylko nie wiem czy warto się w takie rzeczy bawić, wyjdzie drożej niż zapłacić.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-24 16:59:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Johnson pisze:

[...]

Niby tak. Ale jest też 3 strona medalu - tak naprawdę straciłem w tej sytuacji również ustawowo możliwość wypowiedzenia umowy OC i muszę płacić całość. Nie da się zgodnie z prawem wypowiedzieć tej umowy na dziś. Jak tu się nie wk ????

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-24 17:03:31
Autor: Johnson
Rafał "SP" Gil pisze:

[...]

Ale co to ma do rzeczy ? Tzn. co do tego co napisałem? Szkodą byłaby pełna wartość składki. I takie odszkodowanie by się należało gdyby TK uchylił w/w przepis prawa pocztowego.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-24 17:08:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Johnson pisze:

Ale co to ma do rzeczy ? Tzn. co do tego co napisałem? Szkodą byłaby pełna wartość składki. I takie odszkodowanie by się należało gdyby TK uchylił w/w przepis prawa pocztowego.

Rozumiem w całej rozciągłości. Brzęczę sobie pod nosem natomiast jaki to jestem poszkodowany ;) i że nic nie mogę zrobić. skarga konstytucyjna już wymaga grubszej inwestycji.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-25 08:42:49
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Mar 2009 17:08:24 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

skarga konstytucyjna już
wymaga grubszej inwestycji.

Jestem właśnie na etapie ;-)
Inwestycją to-to nie jest, ale fakt, że "wymogi formalne" są powalające. I sama w sobie instytucja to też w sumie bubel.

Data: 2009-03-24 19:59:34
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqavrl$765$1inews.gazeta.pl...

A ta wyrozumiałość nas czym niby miałby być oparta?

tym ze ustawa mowiac delikatnie jest do dupy

owi tylko o tym, ze masz miec oc i precyzuje kiedy mozesz wypowiedziec umowe oc, zupelnie nieuwzgledniajac faktu ze mozesz miec dwa oc i chciec jedno wypowiedziec, co jak widac po zmianie przepisow jest dosc czeste

gdybym byl zwolenniekiem spiskowych teorii dziejow ;) napisalbym ze z cala pewnoscia przy jej uchwalaniu zadzialalo lobby ubezpieczlniane ;) ktore w ten sposob doi kase z klientow, zerujac na ich zapominalstwie/nieswiadomosci czy wypadkach losowych

a tak to tylko napisze ze zostala napisana przez nieprzewidujacych debili

Data: 2009-03-25 20:01:40
Autor: Johnson
szerszen pisze:

A ta wyrozumiałość nas czym niby miałby być oparta?

tym ze ustawa mowiac delikatnie jest do dupy

Sąd jest związany ustawami, nawet tymi do d... (art. 178 ust. 1 Konstytucji)
Ale ta ustawa nawet nie jest zła. Ma ukryty sens.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-26 14:33:47
Autor: Johnson
szerszen pisze:

Ale ta ustawa nawet nie jest zła. Ma ukryty sens.

ma :)
nabijac kase ubezpieczycielom kosztem klientow

Nie inny, widać jest bardziej ukryty niż myślałem.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-26 14:57:46
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqg07m$r5r$3inews.gazeta.pl...

Nie inny, widać jest bardziej ukryty niż myślałem.

no to oswiec mnie coz to za powod, dla ktorego majac niechcacy dwa ubezpieczenia oc, nie moge jednego wypiwiedziec, szczegolnie ze poszkodowany nie dostanie dwoch odszkodowan

Data: 2009-03-26 15:03:54
Autor: Johnson
szerszen pisze:

[...]

To o co pytasz to pacta sunt servanta. Ale nie ma obowiązku zwierania dwóch umów OC.
A sens uregulowań ustawy jest taki by każdy miał co najmniej 1 ubezpieczenie OC i potem sie nie tłumaczył że zapomniał.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-26 15:10:02
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqg205$768$1inews.gazeta.pl...

To o co pytasz to pacta sunt servanta. Ale nie ma obowiązku zwierania dwóch umów OC.
A sens uregulowań ustawy jest taki by każdy miał co najmniej 1 ubezpieczenie OC i potem sie nie tłumaczył że zapomniał.

to ze umow nalezy dotrzymywac to ja wiem, ale co to ma wspolnego z niemoznoscia rozwiazania jednej, jesli ma sie dwie?

Data: 2009-03-26 17:54:29
Autor: Johnson
szerszen pisze:

to ze umow nalezy dotrzymywac to ja wiem, ale co to ma wspolnego z niemoznoscia rozwiazania jednej, jesli ma sie dwie?

Umowa została zawarta, więc nie rozumiem czemu nie rozumiesz.
Zgodnie z ustawą obowiązuje rok. Jak ją zawierałeś automagicznie, wiedziałeś o tym warunku. Albo byś wiedział gdybyś czytał ustawę.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-26 21:42:44
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqgc00$ms9$1inews.gazeta.pl...

Umowa została zawarta, więc nie rozumiem czemu nie rozumiesz.
Zgodnie z ustawą obowiązuje rok. Jak ją zawierałeś automagicznie, wiedziałeś o tym warunku. Albo byś wiedział gdybyś czytał ustawę.

kazda umowe mozna rozwiazac, nierozumiem dlaczego akurat tej praktycznie nie mozna, co ma na celu taki durny zlodziejski zapis?
jak napisalem wczesniej, jedyne co to glupota ustawodawcy lub nabijanie kabzy ubezpieczycielom, twierdziles ze ma to sens, ale tego sensu jakos nie jestes w stanie wykazac

Data: 2009-03-26 23:02:01
Autor: Johnson
szerszen pisze:

kazda umowe mozna rozwiazac, nierozumiem dlaczego akurat tej praktycznie nie mozna, co ma na celu taki durny zlodziejski zapis?

To chyba oczywiste - po to by nie można było rozwiązać.
By przypadkiem przez "przeoczenie" ktoś nie rozwiązał wszystkich umów OC ;)

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-27 06:38:41
Autor: szerszen

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqgu0m$r7l$1inews.gazeta.pl...

To chyba oczywiste - po to by nie można było rozwiązać.
By przypadkiem przez "przeoczenie" ktoś nie rozwiązał wszystkich umów OC ;)

dobrz ze dodales emotikona :)

Data: 2009-03-25 08:41:51
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Mar 2009 16:56:37 +0100, Johnson napisał(a):

Takie limitowanie odszkodowania przez ustawodawcę, już padło w TK,
choćby co do odszkodowania z kp

O właśnie, najpierw piszę, później czytam ;-)

Data: 2009-03-25 08:41:14
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Mar 2009 16:50:26 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

[...]

Wiesz co, w odniesieniu do analogicznego art. 58 kp bodajże TK nie tak dawno orzekł, że niekonstytucyjne jest ograniczanie odszkodowania w ten sposób. Tu też można spróbować ;-)

Data: 2009-03-25 11:23:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Olgierd pisze:

Wiesz co, w odniesieniu do analogicznego art. 58 kp bodajże TK nie tak dawno orzekł, że niekonstytucyjne jest ograniczanie odszkodowania w ten sposób. Tu też można spróbować ;-)

Ale gdzie walić ? Pozwać PP i przed sądem powołać się na orzeczenie TK ?

(Masz sygnaturę, czy muszę grzebać w lexie ?)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-25 10:27:24
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 25 Mar 2009 11:23:58 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

[...]

Tak byś musiał zacząć. Skończyło by się pewnie właśnie na skardze, bo sądy powiedzą "jest przepis ograniczający odpowiedzialność poczty".

Ryzyko jest duże: raz, że w I-II instancji zapewne przegrasz w części przewyższającej limit ustawowy, wniesiesz skargę, a wówczas się zacznie polka z postanowieniami o sygnaturze Ts.

(Masz sygnaturę, czy muszę grzebać w lexie ?)

Wyrok TK z dnia 27 listopada 2007 r. SK 18/05 Art. 58 w związku z art. 300 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, ze zm.), rozumiany w ten sposób, że wyłącza dochodzenie innych, niż określone w art. 58 kodeksu pracy, roszczeń odszkodowawczych, związanych z bezprawnym rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia, jest niezgodny z art. 64 ust. 1 w związku z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz nie jest niezgodny z art. 45 ust. 1 i art. 77 ust. 2 Konstytucji.

Data: 2009-03-25 20:03:42
Autor: Johnson
Olgierd pisze:

Wyrok TK z dnia 27 listopada 2007 r. SK 18/05

Ja tam uważam to orzeczenia za karygodne. Albo "ryczałt" jak było, albo pełna szkoda, ale pracownik udowadnia wszystko.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-24 15:18:32
Autor: Liwiusz
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

   Dostajesz odszkodowanie w żądanej wysokości, nie większej niż 110zł, chyba że ubezpieczyłeś list, wypowiadasz umowę z datą dzisiejszą, płacisz zaległe składki.

   Nie wykluczam, że w drodze wyjątku nawet sąd zgodziłby się na niezasądzanie ww. kwot.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-24 18:51:28
Autor: Art
Podwójne OC dla pojazdu - jak p ozbyć się jednego ubezpieczyciela ?

1. Nabywam pojazd.
2. Wypowiadam (list polecony) ubezpieczycielowi umowę OC.

Wypowiadasz umowę ubezpieczenia nowo nabytego pojazdu?

[...]

Miałem podobną sytuację dosłownie kilka dni temu.
Poleasingowe auto kupiłem w połowie grudnia we Wrocławiu.
W momencie zapłaty firma sprzedająca życzy sobie aby napisał im wypowiedzenie umowy ubezpieczenia, dlaczego nie? Podpisuje to wypowiedzenie. Po przerejestrowaniu auta ubezpieczam je w innej firmie.
Po dwóch miesiącach dostaję trzy pisma z PZU abym stawił się w lokalnym oddziale celem naliczenia nowej stawki...
Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia, a nie nie zrobił tego w ustawowym terminie w związku z czym ubezpieczenie TRWA nadal!
Mocno wkurwiony /obawiając się zapłaty ubezp. OC po raz drugi/ wykonuję kilkanaście telefonów, zaczynam pisac pisma itd.
Jednak po krótkim czasie EUREKA! To wina sprzedawcy i TO ON BĘDZIE PŁACIŁ W DALSZYM CIAGU UBEZPIECZENIE!
Udaję się na lokalnego oddziału PZU, tam przeliczają mi na nowo składkę i DOSTAJĘ 215 zł ZWROTU! :-)))
Teraz auto jest ubezpieczone w dwóch różnych firmach  z powodu bałaganu w firmie CAREFLEET Wrocław.

Data: 2009-03-24 19:10:29
Autor: spp
Art pisze:

Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia,

Wypowiedzenie OC to 1 dzień _przed_ upływem terminu.

--
spp

Data: 2009-03-24 19:51:02
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Art pisze:

Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia,

Wypowiedzenie OC to 1 dzień _przed_ upływem terminu.

   Nie, miesiąc od kupna. 1 dzień przed upływem terminu dotyczy sytuacji, kiedy samochód nie zostałby sprzedany, tylko właściciel chciałby zmienić ubezpieczyciela.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-24 21:14:11
Autor: Art
Podwójne OC dla pojazdu - jak p ozbyć się jednego ubezpieczyciela ?
>>> 1. Nabywam pojazd.

> A dlaczego nie?

Nie rozumiesz pytania.

> A dlaczego tak? Obniżyli cenę o zwrot, który "mogli" dostać?

Jaki zwrot i kto mógł dostać?
Kompletnie nie jarzysz o co chodzi!

> A dostarczyłeś/zawiadomiłes TU o tym fakcie?

A czy to było w moim interesie?

> Echhh ci posiadacze ogórów...

Jesteś stukrotnie głupszy od najgłupszego posiadacza pojazdu samochodowego.

> To, ze podpisałes wypowiedzenie nie oznacza, że skutecznie umowe
> wypowiedziałeś

Skąd o tym wiesz?

> Sprzedawca nie ma żadnych obowiązków i terminów na wypowiedzenie umowy
> OC jeżeli mu sie nie chce palcem kiwnąć. Takie uprawnienia należą sie
> posiadaczowi.

Głąbie skończony... dostarczenie mojego wypowiedzenia ubezpieczycielowi zwalniało by sprzedającego od dalszego opłacania składki. Rozumiesz bucu?

> Taaa...A swistak zawija w sreberko -- kilka dni temu, pisma... ROTFL

Jesteś niestety kretynem, nie wiem po ca zabierasz głos w tym temacie.

> To jest właśnie piękny dowód na Twoje trollowanie -- zwrot przysługuje
> temu, kto zawarł umowę, a nie "dziedzicowi"

Jesteś niestety kretynem, nie wiem po co zabierasz głos w tym temacie.

> <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20031241152&type=3&name=D20031152Lj.pdf>
>
> 3) rozwiązania się umowy w związku z jej wypowiedzeniem przez nabywcę
> pojazdu w przypadku określonym w art. 31 ust. 1 -- zwrot składki
> przysługuje zbywcy pojazdu

Jeżeli w ciagu 30 dni dostarczy MOJE WYPOWIEDZENIE umowy bucu...

Data: 2009-03-24 22:25:39
Autor: TomN
Art w <news:gqbeug$bg7$4news.wp.pl>:

 > A dlaczego nie?
Nie rozumiesz pytania.

Czyli nie potrafisz odpowiedzieć. tak jak nie potrafisz odpowiadać i
cytować.

Jaki zwrot i kto mógł dostać?
Kompletnie nie jarzysz o co chodzi!

Niżej było, kto jest uprawniony wg ustawy.

 > A dostarczyłeś/zawiadomiłes TU o tym fakcie?
A czy to było w moim interesie?

Jak najbardziej, i stąd te narzekania teraz.

 > Echhh ci posiadacze ogórów...
Jesteś stukrotnie głupszy od najgłupszego posiadacza pojazdu samochodowego.

Trafiony, zatopiony

 > To, ze podpisałes wypowiedzenie nie oznacza, że skutecznie umowe
 > wypowiedziałeś
Skąd o tym wiesz?

Potrafie czytać to co interlokutor, któremu odpisuję napisał. Tobie
tej umiejętności brakuje.

Głąbie skończony... dostarczenie mojego wypowiedzenia ubezpieczycielowi zwalniało by sprzedającego od dalszego opłacania składki. Rozumiesz bucu?

Rozumiem, że piszesz na grupie pl.soc.prawo, nie znasz swoich praw i
obowiązków, ale za to języka, którego używasz powstydziłby się żulik
spod budki z piwem, gdyby miał go użyć w rozmowie bezpośrednio.

nie wiem po co zabierasz głos w tym temacie.

To twój problem.

> [...]
 > przysługuje zbywcy pojazdu
Jeżeli w ciagu 30 dni dostarczy MOJE WYPOWIEDZENIE umowy bucu...

A jeżeli nie dostarczy, to kierownik składu "ogórów" będzie płacił dwa
ubezpieczniea OC, trolował na usenecie i obrażał dyskutantów

CROSS:  pl.soc.prawo,pl.pregierz
  FUT:  pl.pregierz
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-24 22:55:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Art" <setra315hd@wp.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Niezłe.
I do tego jeszcze nie miałeś racji.
PLONK

Data: 2009-03-24 21:03:36
Autor: Art
[...]

Chodzi o wypowiedzenie umowy w przypadku sprzedaży auta, a nie zmiany firmy ubezpieczającej

Data: 2009-03-24 19:50:56
Autor: TomN
Art w <news:gqb6j3$69r$1news.wp.pl>:

[...]

Echhh ci posiadacze ogĂłrĂłw...

temu, kto zawarł umowę, a nie "dziedzicowi" <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20031241152&type=3&name=D20031152Lj.pdf>

Data: 2009-03-24 19:59:52
Autor: .Artur.
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

Jak cię ktoś zasunie od tyłu, będziesz podwójnie zabezpieczony :-)

Data: 2009-03-24 20:06:51
Autor: .Artur.
..Artur. pisze:
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

correct, jak ty kogoś zasuniesz od tyłu, będziesz podwójnie zabezpieczony :-)

Data: 2009-03-24 20:24:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
..Artur. pisze:

correct, jak ty kogoś zasuniesz od tyłu, będziesz podwójnie zabezpieczony :-)

I oba ubezpieczyciele będą odsyłać poszkodowanego do "tego drugiego" ubezpieczyciela ;)