"Podwójne" faktury

Data: 2018-01-08 17:27:31
Autor: J.F.
"Podwójne" faktury
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2u11o$1c3$1@node1.news.atman.pl...
Od lat robię faktury w Excelu. Klienci się przyzwyczaili do mojego wzoru i ja też i nie chcę tego zmieniać.
Niestety od lipca trzeba będzie robić JPK faktury i w związku z tym mam pytanie:
czy jak będę robił nadal faktury w Excelu, a potem wprowadzę je do jakiegoś programu robiącego JPK (Mała Księgowość, czy coś) to nie narobię sobie kłopotów?
Jakaś kontrola mogłaby uznać, że każdą fakturę mam podwójnie?

W zasadzie nie, bo przeciez obie takie same ... maly zgrzyt bedzie, jak sobie zazycza kopie z programu wydrukowac ... trzeba mowic, ze to nowa wersja programu, a stare kopie w segregatorze :-)

Ale ... bedzie ci sie chcialo dwa razy wklepywac to samo ?
No i pomylic sie mozna.

A klientom pewnie wszystko jedno jaki wzor.

J.

Data: 2018-01-09 23:42:41
Autor: Adam
"Podwójne" faktury
W dniu 2018-01-08 o 17:27, J.F. pisze:
[...]

Przykładowo w Optimie można w zasadzie dowolny wzór sobie wrzucić, jaki tylko ktoś sobie wymyśli, albo zaprząc Excela jako front-end wydruku.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-01-12 18:41:26
Autor: Kviat
"Podwójne" faktury
[...]

Nie wolno też zapomnieć o kopiach zapasowych.
Jedna faktura w bazie(/programie/exelu) roboczej.
Druga faktura w kopii zapasowej tygodniowej.
Trzecia w kopii 2-tygodniowej
Czwarta w 3-tygodniowej
Piąta w 4-tygodniowej
Te są trzymane w biurze.
Szósta, miesięczna kopia awaryjna, poza biurem (w razie pożaru biura).
Siódma, ósma i dziewiąta, za 3 poprzednie miesiące również.
Dziesiąta, półroczna (+ trzy wcześniejsze półrocza), w skrytce bankowej.
I już kontrola może uznać, że każdą fakturę masz 13 razy. I do tego każda na osobnym nośniku.
A co, gdy dział od bezpieczeństwa ma jeszcze większą paranoję?

:)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-02-09 13:57:44
Autor: WAM
"Podwójne" faktury
On Fri, 12 Jan 2018 18:41:26 +0100, Kviat wrote:

I już kontrola może uznać, że każdą fakturę masz 13 razy. I do tego każda na osobnym nośniku.
Trzeba FV zakupowe backupowac czesciej :)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl