Podwy?szenie wieku emerytalnego

Data: 2012-02-20 20:09:51
Autor: blackue
Podwy?szenie wieku emerytalnego
On pon, 2012-02-20 at 11:59 +0100, Emeryt wrote:

oprocentowane w systemie skadanym czyli procent od procentu. Przykad: miesiczna skadka 500 z, czyli roczna 6000 z, daje po 40 latach (przy rednim procencie 4%) 28800 z (za ten rok). Gdyby emeryt w ostatnich dwch latach odprowadza nawet dwukrotnie wysz skadk czyli 12000 z jej wpyw w stosunku do kapitau z pierwszych 10 lat pracy jest znikomy.

nie zapomnij o magicznym współczynniku jakim jest inflacja, to również
procent składany dajmy na to 4% r/r czyli 6000 zł * (0,96)^40 = 6k *
0,195 = 1172 zł czyli 19,5% wartości obecnej bedzie warte te 6kzl

w tym przypadku zysku nie ma i straty teĹź.

Nie ma rwnie uzasadnienia nakazowe wyduanie wieku emerytalnego, wrcz odwrotnie naley ZNIE CAKOWICIE WIEK EMERYTALNY. Niech kady idzie na emerytur kiedy chce (zgodnie z zasad wolny czowiek w wolnym kraju).

Przejście na emeryture wg mnie również powinen być dobrowolny z jedym
zastrzeżeniem, że kwota wypłacanej emerytury osiągnie jakąś wartość
minimalną, by później nie było że ktoś się skarży że ma 200zl emerytury.
(tj. kwota owa powinna = kwocie przeĹźycia, a nie utrzymania statusu jaki
prowadził wcześniej)

Kapitał zbieramy, ale tylko na papierze, przecież fizycznie te pieniądze
już są wydane...

Data: 2012-02-20 20:48:45
Autor: root
Dnia Mon, 20 Feb 2012 20:09:51 +0100, blackue napisał(a):

[...]

w tym przypadku zysku nie ma i straty też.

[...]

(tj. kwota owa powinna = kwocie przeżycia, a nie utrzymania statusu jaki
prowadził wcześniej)

Kapitał zbieramy, ale tylko na papierze, przecież fizycznie te pieniądze
już są wydane...

Pamiętam, że kiedy miałem 30 lat moi koledzy ostrzegali mnie, że żadnej
emerytury nie będzie. Uśmiechałem się wtedy z pobłażaniem bo byliśmy
młodzi. Teraz przyznaje im rację. Coraz bardziej skłaniam się do przyjęcia
tezy kol. totusa: cała ta emerytura to jeden gówniany kant a składka - to
zwykły podatek. Niestety żaden młodzik dzisiaj nie "wyskacze" prawa do emerytury za 30 lat,
tak jak wyskakał sobie cofnięcie ACTA. Myślenie o takiej skali czasu
przyprawia o ból głowy a mózgojady z TVN zrobiły już swoje.

Data: 2012-02-20 22:30:42
Autor: Przemek

Użytkownik "blackue" <blackue_na_wp@q.pl> napisał w wiadomości news:1329764991.6585.7.camelblackue-eb...
[...]

Ale chwilka do tej pory jak jeden kazdy polityk pieprzyl ze mam placic Srusy na podstawie umowy spolecznej - wiec skoro tak to ja sie nie zgadzam na zmiane umowy i niech spieprzaja na drzewo...
Jesli nie jest tak to miejsce wszystkich tych sukinsynow i sukincórek jest w pierdlu bo mnie zmuszaja do niekorzystnego rozporzadzania wlasnym mieniem

Data: 2012-02-20 23:00:05
Autor: Zenek
W dniu 2012-02-20 22:30, Przemek pisze:
[...]

Niestety ale prawo piesci to w polsce rzeczywistosc.

Data: 2012-02-20 23:37:47
Autor: blackue
On pon, 2012-02-20 at 22:30 +0100, "Przemek" wrote:

> [...]

Ale chwilka do tej pory jak jeden kazdy polityk pieprzyl ze mam placic Srusy na podstawie umowy spolecznej - wiec skoro tak to ja sie nie zgadzam na zmiane umowy i niech spieprzaja na drzewo...
Jesli nie jest tak to miejsce wszystkich tych sukinsynow i sukincrek jest w pierdlu bo mnie zmuszaja do niekorzystnego rozporzadzania wlasnym mieniem

tak z ciekawosci zajrzalem do zus http://www.zus.pl/files/WaĹźniejsze%
202010.pdf

I tak sobie poczytałem:
od 2004 r liczba ubezpieczonych rośnie (str7) czyzby mniej na czarno?;]

DOCHÓD:
wplyw ze skladek: 87E9
dotacja z budzetu: 38E9
refundacja z tyt przekazania skladek do ofe (wtf?): 22E9
-- -
147 mld PLN

WYDATKI (str10):
swiadczenia pieniezne (pewnie wypl. emert/rent/..) 156E9
odpis na dzialalnosc ZUS: 3E9 (tj. 2,3% ogolnych wydatkow: heh, niezla
prowizja, choc mniejsza niz ofe ;], czyli rocznie o 2,3% juz mniej)
-- -
160 mld PLN

Wynika dziura ok 13 mld PLN

Na str 11:
Wydatki a wplywy: wskaznik pokrycia wydatkow dochodami ze skladek w %
od 2005-2010 z 72->55%
Wyrazna tendencja i pokazuje ze wiecej jest wyplacane niz wplacane,
czyli o gromadzeniu jakiegokolwiek kapitalu nie ma mowy.

Oczywiscie to sa moje spostrzezenia na podst tego pdfu. Nie znam sie na
tym za duzo wiec moge sie mylic.

I jak to mi niedawno ktos powiedzial, nie powinnismy patrzec na emerytur
jako celu. Wogole sie nie przejmowac emerytura bo to bez sensu. Trzeba
poprostu jak najdluzej zarabiac ;]

Ciekawe sa tam strukury przejscia mezczyzn i kobiet na emerytury (wiek i
takie tam

Pozdrawiam

Podwy?szenie wieku emerytalnego