PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.

Data: 2012-07-16 17:22:27
Autor: PK
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
On 2012-07-16, jerzy.n <dobieszczyn@poczta.fm> wrote:
"...Projekt sejmowego zespo³u ds. bezpieczeñstwa ruchu drogowego, je¶li zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, ¿e kierowcom bêd± groziæ kary pieniê¿ne wy¿sze a¿ o 100 procent. Za przekroczenie prêdko¶ci o 50 km/h, przejechanie na czerwonym ¶wietle czy zaparkowanie na kopercie, bêdzie trzeba zap³aciæ nawet tysi±c z³otych. Grzywny za wykroczenia to nawet 10 tysiêcy..."
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/podwyzka-mandatow-drogowych-
poslowie-szykuja-radykalne-zmiany.html

Mandaty w Polsce sÄ… po prostu zbyt niskie i ciÄ…gle brakuje politykom
jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej siÄ™ o tym mĂłwi.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:36:18
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:22, PK pisze:
Mandaty w Polsce sÄ… po prostu zbyt niskie i ciÄ…gle brakuje politykom
jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej siÄ™ o tym mĂłwi.

Dla mnie mogą być nawet 10000 za 10km/h, ale niech będą uczciwe pomiary

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki
http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/

Data: 2012-07-16 22:38:35
Autor: J.F.
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 17:22:27 GMT, PK napisał(a):
Mandaty w Polsce s± po prostu zbyt niskie i ci±gle brakuje politykom
jaj, żeby je podnie¶ć. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej się o tym mówi.

Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
... J.

Data: 2012-07-16 20:55:47
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
..

opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem
czy bezrobotnym na hulajnodze.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 21:34:11
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za
nim korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i
dwojka dzieci ..

Jeste¶ kolejn± osob±, która mówi o mandatach jak o jakiej¶ codziennej
opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeĽdzić tak, żeby
mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jeste¶ Kulczykiem
czy bezrobotnym na hulajnodze.

da się, tylko, że:
- kto ma na to czas?
- kto ma tyle cierpliwo¶ci?
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...
- policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

Data: 2012-07-17 00:04:31
Autor: ToMasz
W dniu 16.07.2012 23:34, Budzik pisze:
[...]

czy wyobrażasz sobie życie bez auta? Normalnie tak, z buta wszędzie?
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi
spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...
W 100% Cię rozumiem. Zastanawiałe¶ się kiedy¶ nad tym, że może jako kierowca rajdowy byłby¶ mistrzem, ale jako użytkownik naszych dróg, nie bardzo się spełniasz? Może na rowerze spróbuj
- policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.
w 100% się zgadza. Zróbmy im na zło¶ć i Wszyscy jeĽdzijmy zgodnie z przepisami. słyszałem że s± takie miejsca gdzie się da. Za Odr± podobno. Dawno nie byłem, nie wiem.

ToMasz

Data: 2012-07-16 23:37:02
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik ToMasz twitek4@.gazeta.pl ...

[...]

Wyobrażam sobie, aczkolwiek byłoby dużo mniej wygodne.

[...]

A moze by¶ trochę zmienił ton? Albo przynajmniej dookre¶lił, co miałe¶ na my¶li pisz±c o spełnianiu się?
Odpowiadaj±c na twoje zaczepki: na rowerze jeżdziłem kiedy¶ bardzo dużo, regularnie po mie¶cie dojeżdzaj±c wszedzie, gdzie potrzebowałem, teraz niestety mniej.
Z mistrzostwem rajdowym byłoby pewnie gorzej bo jezdzę raczej +20 więc...

[...]

U nas też coraz więcej takich dróg.
Jak wjeżdzam na autostradę to też uważam, że się da.

Data: 2012-07-17 11:16:22
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 00:04, ToMasz pisze:
[...]

Witam

Za Odra autostrady sa gratis :P i rozdaja wode i kanapki jak sie robia korki np. przy wypadkach, jezdza specjalne sluzby. Sam dostalem a na moje pytanie czy musze za to zapplacic gosc ktory rozdawal wytrzesczyl oczy :) W Polsce za przejazd autostrada wybudowana za nasze pieniadze (podatki, akcyza, podatek drogowy) musimmy placic, autostradami sa zwykle z nazwy a w gratisie dostajesz czesto zawieszenie do remontu jak rozwalisz na dziurach po zimie :P

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 07:59:28
Autor: PK
Podwy?ka mandatĂłw drogowych.
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...

Czyli albo jedziesz niezgodnie z przepisami albo jedziesz zgodnie
i przez to łamiesz przepisy. No to masz rzeczywiście ciężką sytuację...

- policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

No tak. Drogówka powinna dbać o bezpieczeństwo uczestników ruchu
inaczej, niĹĽ karzÄ…c tych Ĺ‚amiÄ…cych przepisy. Jak wpadniesz na jakiĹ›
pomysł, to im podeślij - może zrewolucjonizujesz komunikację :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:03
Autor: Budzik
[...]

i przez to łamiesz przepisy. No to masz rzeczywi¶cie ciężk±
sytuację...
e tam, dlaczego ciężk±?
Po prostu jeżdzę praktycznie zawsze +20 i jest ok.
A niebezpieczenstwo - zdarza sie ale najczesciej dlatego, ze inni uczestnicy maja w tyłku lusterka, kierunkowskazu i jezdza jakby byli sami na drodze.

- policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

No tak. Drogówka powinna dbać o bezpieczeństwo uczestników ruchu
inaczej, niż karz±c tych łami±cych przepisy. Jak wpadniesz na jaki¶
pomysł, to im pode¶lij - może zrewolucjonizujesz komunikację :).

Ale ja już im podsyłałem nie raz:
- miejscowo¶c pod Poznaniem - zakręt na któym przez 2 lata zim± było chyba z 6 wypadków (w tym czołowy mojego ojca). Prosiłem o oznaczenie ostrego zakrętu, pytałęm też o to policję, która była na miejscu zdarzenia - do dzi¶ żadnej poprawy
- miescowo¶c pod Poznaniem, prosta droga, 2 domy po lewej, policja suszy, bo to bardzo niebezpieczne miejsce. Dzwoniłem dwa razy, aby postawili ograniczenie w odpowiednim miejscu, bo stoi po lewej stronie drogi. Dwa lata nic sie nie zmieniło.
- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez możliwo¶ci zjazdu - przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±. Kilkukrotnie dzwoniłem do drogówki aby rzyjechał patrol i zrobił porz±dek.
Domy¶lasz się, co mi powiedzieli?
Jeżeli dodasz sobie do tego miejsca, gdzie stoj±... rysuje ci się bardzo konkretny obraz działania policji.
Nie wspomnę nawet ile razy zatrzymali mnie i "nie ukarali mandatem".

Jakie wnioski mam z tego wyci±gać?

Data: 2012-07-17 11:11:05
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
e tam, dlaczego ciężką?
Po prostu jeĹĽdzÄ™ praktycznie zawsze +20 i jest ok.
A niebezpieczenstwo - zdarza sie ale najczesciej dlatego, ze inni uczestnicy maja w tyłku lusterka, kierunkowskazu i jezdza jakby byli sami na drodze.

JeĹşdzisz za szybko i jest ok, a jak jest "nie ok", to wina tego
tego drugiego. No cóż. Trudno mi z tym dyskutować :).

Ale ja już im podsyłałem nie raz:
- miejscowośc pod Poznaniem - zakręt na któym przez 2 lata zimą było chyba z 6 wypadków (w tym czołowy mojego ojca). Prosiłem o oznaczenie ostrego zakrętu, pytałęm też o to policję, która była na miejscu zdarzenia - do dziś żadnej poprawy

Hahah. Bo to nie drogówka stawia znaki. Powinieneś wysłać podanie
do instytucji opiekujÄ…cej siÄ™ drogÄ… (np. ZarzÄ…du DrĂłg Miejskich,
ZarzÄ…d DrĂłg WojewĂłdzkich, GDDKiA).

Jakie wnioski mam z tego wyciągać?

Jakie chcesz. Ja wyciągam dwa: ignorujesz przepisy i mało wiesz
o administracji publicznej, choć ciągle czepiasz się polityków :).
Ale uwaga! To może być bezkrytyczna manipulacja! :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 12:57:03
Autor: Budzik
[...]

JeĽdzisz za szybko i jest ok, a jak jest "nie ok", to wina tego
tego drugiego. No cóż. Trudno mi z tym dyskutować :).

znowu MANIPULEJSZ.
Moja predko¶ć nie ma żandego znaczenia w kontek¶cie takich wybryków jak zmiana pasa bez kierunkowskazu, zatrzymanie się na ¶rodku drogi i dopiero wtedy wł±czenie kierunkowskazu do skrętu, wciskanie się przed maskę przy wyprzedzaniu kolumny i dawanie po hamulcach itp przypadki.

[...]

Hahah. Bo to nie drogówka stawia znaki. Powiniene¶ wysłać podanie
do instytucji opiekuj±cej się drog± (np. Zarz±du Dróg Miejskich,
Zarz±d Dróg Wojewódzkich, GDDKiA).

no i własnie o tym mówię - o ogólnym "nie chce mi się", "nie czuję się odpowiedzialny" i dodatkowo "to nie ja, to oni". Generalnie bylejako¶c do kwadratu.
I ty to potwierdzasz, sugeruj±c, że policja nie ma nic do postawienia znaków.
A teraz widok z Włoch (ktorzy nie s± dla mnie jakim¶ przykładem porz±dku)
Roboty drogowe, stawiane oznaczenia itp.
Przyjezdza policja i kontroluje czy wszystko jest ok. Przejeżdza radiowóz, zatrzymuje się i interesuje się, czy wszystko jest ok.
Dlaczego? Bo czuj± się odpowiedzialni!
A u nas? U nas też policja czuje się odpowiedzialna. Ale tylko, jak w telwizji trzeba co¶ powiedzieć. A w zyciu? Tak jak piszesz: to nie my, to oni.

Jakie wnioski mam z tego wyci±gać?

Jakie chcesz. Ja wyci±gam dwa: ignorujesz przepisy i mało wiesz
o administracji publicznej, choć ci±gle czepiasz się polityków :).
Ale uwaga! To może być bezkrytyczna manipulacja! :D

No i jest.
No ja nie jestem od tego aby wydzwaniać po urzedach.
Zgłaszam policji i policja ma dwa wyj¶cia:
- standardowe: to nie my, to oni.
- poprawiaj±ce bezpieczenstwo: dziekujemy za zgłoszenie, sprawdzimy, skierujemy sprawę do odpowiednich służb.

No ale pewnie kto¶ musiałby wyj¶c z krzaków, żeby to zrobić.

Kiedys wracam z nad morza - bodaj przez Wałczem korek na dobre pół godziny.
Jak już dojechali¶my, okazało się, że jakie¶ rondo się korkuje, czy jakies dziwne swiatła, nie pamietam. W każdym razie co¶, co mozna załatwić w 5 minut stawiajac patrol drogówki. Dzwownię. Oczywi¶cie dowiaduje się, że teraz nie ma wolnego patrolu bo jest na interwencji itp. Ok trudno.
5 km dalej już wiem, co to za interwencja. Krzakowe polowania.
Pewnie też zle zadzwoniłem. Zamiast do PO, trzeba byłlo do faktu dzwonić?
Czy moze od razu do jednostki nadzoruj±cej pracę policji?

Data: 2012-07-17 14:14:51
Autor: J.F
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Ale moze nie ma potrzeby ? Bo co - przyjada, postawia ograniczenie do 60, a tymczasem zakret sie spokojnie przejezdza 100 latem.
A zakret np wcale nie jest ostry, tylko niektorzy przejezdzaja 130 :-)

Aczkolwiek "czarny punkt" mogliby postawic, tylko nim chyba rzadzi inna klika :-)

[...]

I teren zabudowany ? I to niebezpieczne jest przy 50km/h :-)

- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez możliwo¶ci zjazdu -
przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±.

Ronda ze swiatlami jak sie domyslam ?

Ale tak prawde mowiac ... to moze nie do kierowcow pretensje, tylko do zarzadu swiatel.
Jest zielone, to kierowca ma jechac, a nie zastanawiac sie czy powinien, czy nie - bo wtedy przepustowosc spada.

J.

Data: 2012-07-17 14:33:19
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

To nie taka droga, zeby od razu stawiać czarny punkt.
Wystarczyłoby ograniczenie do 60 lub informacja o ostrym zakrecie lub informacja ze jest zmiana przyczepnosci / oblodzenia.
OI zmianie profilu drogi nie marzę nawet...

Miejsce jest typowy - wyjazd z lasu, czeste oblodzenia, dodatkowo zakret który wygl±da na łagodny ale na serio - nawet latem 90 to moze byc za duzo, jak zle wjedziesz.

Zreszta, 3 wypadki widziałem jednej zimy na własne oczy - czego więcej potrzeba?

[...]

a nwet nie wiem, chyba terez zabudowany zaczyna sie za jakis kilometr. ale głowy nie dam.

- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez możliwo¶ci zjazdu -
przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±.

Ronda ze swiatlami jak sie domyslam ?

oczywiscie.
Najgorsze jest to, ze jak to widzisz i próbujesz nie wjechac, zeby ruch poprzeczny mógł zjechac i oczy¶cic rondo, zaraz jestes conajmniej obtr±biony, objechany itp.

Ale tak prawde mowiac ... to moze nie do kierowcow pretensje, tylko do zarzadu swiatel.
Jest zielone, to kierowca ma jechac, a nie zastanawiac sie czy powinien, czy nie - bo wtedy przepustowosc spada.

Ale jak nie ma gdzie jechac bo wszystko stoi a ci z lewej chc± zjechac to ładowanie się na skrzyzowanie to jest przykład skrajnej głupoty.

Data: 2012-07-17 20:54:48
Autor: John Kołalsky
Podwy?ka mandatĂłw drogowych.

Trol "PK" <kosu@nospam.pl>

[...]

Powiedzmy prawdÄ™, chodzi o te przepisy

moĹĽe zrewolucjonizujesz komunikacjÄ™ :).

telekomunikacjÄ™

Data: 2012-07-17 23:13:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 16-07-2012 o 23:34:11 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisał(a):

[...]

Jakby¶ dostał z 200 EUR za 81 km/h  na 70 to szybko by¶ stwierdził, że  wła¶ciwie nigdzie mi się nie spieszy :-)
Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogę wyj¶ć z podziwu:  autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do 80km/h - 90%  kierowców noga na hamulec i jad± 80.  Jest 50 km/h - jada tyle ile mozna.  Nie jest to tylko kwestia większej ilo¶ci autostrad, bo gdy jadę 100km  przez pustynię, gdzie s± też ograniczenia w  wioskach - większo¶ć się do  nich stosuje. U nas takie co¶ jest niemozliwe.

TG

Data: 2012-07-17 21:57:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

po Hiszpani nie jezdziłem wiec trudno mi się odniesc.
Jakie s± tego powody? Wysoko¶ć mandatów?
Może nie dzi¶, ale jeszcze z 2 lata temu 200EUR dla hiszpana to chyba była bardzo porównywalna kwota do naszych 200zł, prawda?

Data: 2012-07-17 23:52:28
Autor: Przemysław Czaja
[...]

Ponieważ u nas boj± się dostać PLONKA od Kałazlin± za kapelusznictwo ;-)

Data: 2012-07-18 07:57:04
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 23:13:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
Jakby¶ dostał z 200 EUR za 81 km/h  na 70 to szybko by¶ stwierdził, że  wła¶ciwie nigdzie mi się nie spieszy :-)

A co tam, siesta jest :-)
Ale jestes pewien ze tam takie mandaty ?
Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogę wyj¶ć z podziwu:  autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do 80km/h - 90%  kierowców noga na hamulec i jad± 80.

Jestem w niemczech - brak ograniczenia, a ~70% jedzie 120. Jest
ograniczenie do 120 ... jakies 80% go przestrzega. Jest ogranizeczenie do
80 - a to wszyscy jada w sznureczku 80 ..

J.

Data: 2012-07-18 21:51:26
Autor: Cavallino
Podwy?ka mandatów drogowych.

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.whlzw9gkg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

A gdzie ma im się spieszyć?
Maniana.....

Data: 2012-07-19 00:00:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2012 o 21:51:26 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

[...]

Racja, ale ja też powoli dochodzę do wniosku, że w dupie mam, w zasadzie  to nigdzie mi się nie spieszy ... Na pocz±tku to jako¶ tak głupio było  jechać te 120 - to sobie przynajmniej ustawiłem na tempomacie te 127km/h  :-) - teraz jadę te 118 i mogę sobie spokojnie widoczki podziwiać :-)

TG

Data: 2012-07-16 23:07:29
Autor: J.F.
Dnia 16 Jul 2012 20:55:47 GMT, PK napisał(a):
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

J.

Data: 2012-07-16 21:11:08
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

Skoro nie rozumiesz, to będziesz płacił mandaty. One właśnie są po to,
żeby ułatwić Ci zrozumienie :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:13:38
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-07-16 23:11, PK wrote:
On 2012-07-16, J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:
[...]

To ja proponuje 10km/h - będzie _napewno_ bezpieczniej. A za przekroczenie o 1km/h konfiskata pojazdu. Tylko mi nie kwicz później, że zbyt restrykcyjnie.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-17 00:30:40
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 22:55, PK pisze:
opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu.

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są
zawodowi ani ci niezawodowi a duĹĽo jeĹĽdĹĽÄ…cy kierowcy. Tylko Ci
niedzielni od święta wyruszający na drogę i uważający się za mistrzów
kierownicy, a te mandaty biją najwięcej w zawodowych, pracujących za
2000-3000 zł na rękę na drodze. Szczególnie, że Policja dokonuje bardzo
często pomiarów niepoprawnie, zazwyczaj urządzeniem, które nie powinno
być dopuszczone do użytku. Osłuchaj w końcu reportaż, do którego link
podałem Ci kilkukrotnie. Ja widuje patrol drogówki z radarem co dzień, a
nawet kilka razy dziennie. Ty jeżdżąc wokół komina może raz na miesiąc.

Można jeździć tak, żeby mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno
czy jesteĹ› Kulczykiem czy bezrobotnym na hulajnodze.

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskrą pokazał mi 76. Sprawę w sądzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.
Urządzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz
po 2 latach mam drugą sprawę w Gnieźnie. Też miałem 60, a pokazał mi
chyba 86 o ile pamiętam i też wygram (póki co nie pisze jakie asy są w
rękawie, bo ktoś z Gniezna z KMP może to przeczytać, ale uwierz szczęka
im opadnie). Teraz odkąd mam VR już drugi raz policjant odstąpił (dziś)
od ukarania mnie mandatem, bo jednak nie był pewny pomiaru, a
przynajmniej przestał być, jak mu palcem nagrywający VR pokazałem.

Data: 2012-07-16 23:37:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Można jeĽdzić tak, żeby mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno
czy jeste¶ Kulczykiem czy bezrobotnym na hulajnodze.

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskr± pokazał mi 76. Sprawę w s±dzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.
Urz±dzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz
po 2 latach mam drug± sprawę w GnieĽnie. Też miałem 60, a pokazał mi
chyba 86 o ile pamiętam i też wygram (póki co nie pisze jakie asy s± w
rękawie, bo kto¶ z Gniezna z KMP może to przeczytać, ale uwierz szczęka
im opadnie). Teraz odk±d mam VR już drugi raz policjant odst±pił (dzi¶)
od ukarania mnie mandatem, bo jednak nie był pewny pomiaru, a
przynajmniej przestał być, jak mu palcem nagrywaj±cy VR pokazałem.

to jest jeszcz nic - ot dali im sprzęt, pokazali jak nacisn±ć i nie powiedzieli, że to nie zawsze działa.
Wymienimy... ocywi¶cie za nasze....

Ja kiedys, jak jeszcze byłem parę lat głupszy, zapłaciłem mandat w miejscu gdzie nie było ograniczenia. Mówię ze nie widziałem, oni ze jest. No to uwierzyłem. Potem jadac ponownie t± tras±, zorientowałem się, że ograczenie stoi po lewej stronie drogi! No ale zdarza się. Dzwonię więc do komendy, mówie co i jak a oni ze ich to nei obchodzi i ze mandatu nie moga anulować.
Potem zadzwoniłem jeszcze raz, żeby chociaż przestali tam suszyć albo zmienili oznakowanie na poprawne.
Teraz juz tam nie jezdze, ale wtedy ze dwa lata oznaczenie wygl±dało tak samo, a i patrol jeszcze kila razy widziałem.
Teren poza miastem, po prawej łaka, po lewej dwa domy...

I co biedny obywatel ma my¶leć?

Data: 2012-07-17 04:23:56
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 01:37, Budzik pisze:
[...]

Oni wiedzę, że nie zawsze działa. Gdyby nie wiedzieli, nie trefiliby na
widok VR. Poza tym, wielu w prywatnych rozmowach o tym mówi. Problem
polega na tym, że gdyby mieli mierzyć poprawnie, to by prawie nikogo nie
złapali (w większo¶ci ulubionych miejsc nie da się dokonać poprawnie
pomiaru, tak aby nie być widocznym do samego końca, lub w ogóle).

Data: 2012-07-17 06:46:30
Autor: PK
On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większość w terenie zabudowanym.

[...]

Z jakiegoĹ› niewiadomego powodu dla wielu kierowcĂłw mandat oznacza tylko
przekroczenie prędkości. A popularne są też łamania zakazu wyprzedzania,
olewanie czerwonego światła, pierwszeństwa i znaku stop. I co powiesz
o nich? Tu teĹĽ zawodowi kierowcy sÄ… poszkodowani, bo Ĺ‚amiÄ… niechcÄ…cy?

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskrą pokazał mi 76. Sprawę w sądzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.

No to w czym problem? Pomiar był błędny, kary nie zapłaciłeś. Zatem
co za różnica ile ona wynosi?

Nieśmiało założyłem, że wysokość mandatu dotyka tylko tych, którzy
go płacą...

Urządzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz

Żenada po prostu :/. Jak chcesz ze mną dysutować na usenecie, to trochę
popracuj nad kulturą, bo "kurwy z policji" to możesz używać pod lokalnym
komisariatem...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:06
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie s±

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większo¶ć w terenie zabudowanym.

nie obraż się, ale takie przebiegi to nie jest jeżdzenie...
Nic dziwnego, że ciebie mandaty, nawet przypadkowe dotykaj± w stopniu minimalnym.

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskr± pokazał mi 76. Sprawę w s±dzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.

No to w czym problem? Pomiar był błędny, kary nie zapłaciłe¶. Zatem
co za różnica ile ona wynosi?

to tak jak z tymi wypłatami z TU - wykłóci się 1 na 100.
Ale skoro ty nie widzisz problemu w tym, że policja naci±ga?
To może  odwrócmy pytanie:
funkcjonowanie policji kosztuje krocie. Jaki jest cel tego, że stoj± i susz± łapi±c kierowców którzy przepisów jednak nie łami±?

Nie¶miało założyłem, że wysoko¶ć mandatu dotyka tylko tych, którzy
go płac±...

Nie¶miało założę, że większo¶c kierowców zapł±ci, czy mandat był słuszny, czy nie (wiem po sobie, sam tak raz zapłaciłem)

Data: 2012-07-17 11:15:27
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
to tak jak z tymi wypłatami z TU - wykłóci się 1 na 100.

Akurat nie 1 na 100, ale dobrze, że mało. Inaczej nikogo nie byłoby
stać na ubezpieczenie.

To moĹĽe  odwrĂłcmy pytanie:
funkcjonowanie policji kosztuje krocie. Jaki jest cel tego, ĹĽe stojÄ… i suszÄ… Ĺ‚apiÄ…c kierowcĂłw ktĂłrzy przepisĂłw jednak nie Ĺ‚amiÄ…?

Ale to nie jest ĹĽadne "odwrĂłcenie pytania", bo Policja Ĺ‚apie zarĂłwno
takich łamiących jak i nie łamiących (błędy się zdarzają).

Gdyby policjanci nie stali i nie suszyli, to dopiero by było :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 19:22:03
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 13:15, PK pisze:
Ale to nie jest ĹĽadne "odwrĂłcenie pytania", bo Policja Ĺ‚apie zarĂłwno
takich łamiących jak i nie łamiących (błędy się zdarzają).

W sytuacji, gdy mówimy niejednokrotnie o życiu człowieka nie mogą.
ZabierajÄ…c PJ za punkty zawodowemu kierowcy jedynemu ĹĽywicielowi rodziny
w przypadku gdy jednak zabrano mu to PJ za błędy pomiaru a nie faktyczne
wykroczenia to jest to skandal i niewyobraĹĽalna krzywda dla niego i jego
rodziny.

Data: 2012-07-17 11:46:20
Autor: kogutek
> [...]
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

> Ok 10kkm. Większo¶ć w terenie zabudowanym.
> nie obraż się, ale takie przebiegi to nie jest jeżdzenie...
Przeciętny przebieg w Polsce to według mnie będzie jakie¶ 10-12 tysięcy. Drogi
s± dla wszystkich. Jak większo¶ć robi 10 tysięcy rocznie to akwizytorzy
robi±cy 50 tysięcy musz± się dostosować do tych co robi± 5 razy mniej. Również
przepisy musz± być dostosowane do oczekiwań większo¶ci. A większo¶ć używa
samochodów osobowych zamiast komunikacji miejskiej. Do pracy nimi jeżdż±, na
zakupy i do ko¶cioła. Często pojawia się motyw że dwa domy i od razu teren
zabudowany. I w nocy nikt nie chodzi to można ile fabryka dała. Nie chodzi bo
¶pi. I chce mieć spokój a nie za oknem wycie samochodów kierowanych przez
debili. W Łodzi wyremontowali Al. Włókniarzy. Dobra droga, dobra nawierzchnia
i ograniczenie prędko¶ci na sporym odcinku. Idiota powie że ich pojebało. W
gazecie wytłumaczyli. Dok±d nie zamontuj± ekranów ograniczaj±cych hałas to
prędko¶ć nie będzie podniesiona. Takie jest unijne prawo.  To dobre prawo bo
szanuje ludzi. Nie może jeden głupi budzić w nocy 1000 osób bo sobie chce
jechać 120 zamiast 50. Amen

Data: 2012-07-17 14:33:17
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik kogutek sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl ...

> Ok 10kkm. Większo¶ć w terenie zabudowanym.
> nie obraż się, ale takie przebiegi to nie jest jeżdzenie...

Przeciętny przebieg w Polsce to według mnie będzie jakie¶ 10-12 tysięcy.

ależ ja nie twierdzę że nie.

Podam ci inny przykład:
sporadycznie chodzę do opery, powiedzmy dwa razy w roku. I teraz jak rozmawiam z kim¶ o operze i wiem, że on chodzi od 20 lat 10 razy w roku, to   słucham go bardoz uważnie bo mam wrażenie, że zna się na tym dużo bardziej niż ja, kompletny laik.

Data: 2012-07-17 20:42:11
Autor: kogutek
> [...]

sporadycznie chodzę do opery, powiedzmy dwa razy w roku. I teraz jak rozmawiam z kim¶ o operze i wiem, że on chodzi od 20 lat 10 razy w roku, to   słucham go bardoz uważnie bo mam wrażenie, że zna się na tym dużo bardziej niż ja, kompletny laik.
Wpływy z biletów na przedstawienie do opery czy innej filharmonii stanowi± ok
5% kosztów utrzymania takich instytucji. Dlatego potrzebna jest podwyżka
mandatów. Kto¶ musi zapłacić za Ciebie i twojego znajomego brakuj±c± różnice
pomiędzy cen± biletu a faktycznym kosztem przypadaj±cym na bilet. --

Data: 2012-07-17 21:57:03
Autor: Budzik
[...]

:)
na pewno ma to więcej sensu, niż gsdać że podnosi się wysoko¶c mandatów w celu podniesienia bezpieczenstwa.

Data: 2012-07-17 10:04:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
Hello PK,

Tuesday, July 17, 2012, 8:46:30 AM, you wrote:

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie s±
LOL. "Synku"?
Ok 10kkm.

Zdejmij zero - ja zgaszę lampę.

Większo¶ć w terenie zabudowanym.

To widać, słychać i czuć.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 08:59:04
Autor: PK
On 2012-07-17, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ok 10kkm.
Zdejmij zero - ja zgaszÄ™ lampÄ™.

Ale o co chodzi?

Większość w terenie zabudowanym.
To widać, słychać i czuć.

A tu już naprawdę nie wiem co miałeś na myśli, ale podjrzewam, że Ty też
nie wiesz :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:08:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, July 17, 2012, 10:59:04 AM, you wrote:

Ok 10kkm.
Zdejmij zero - ja zgaszę lampę.
Ale o co chodzi?

O twoje fantazje.

Większo¶ć w terenie zabudowanym.
To widać, słychać i czuć.
A tu już naprawdę nie wiem co miałe¶ na my¶li, ale podjrzewam, że Ty też
nie wiesz :).

To, że nie masz pojęcia o jeĽdzie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 11:49:19
Autor: J.F
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
UĹĽytkownik "PK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

ze wcale nie sa popularne.
A moze i sa ... masz jakies liczby ? Z Polski ?

Tu teĹĽ zawodowi kierowcy sÄ… poszkodowani, bo Ĺ‚amiÄ… niechcÄ…cy?

Czasem niechcacy.

[...]

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

J.

Data: 2012-07-17 10:43:02
Autor: PK
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pewnie da się wygrzebać statystyki tych ukaranych, ale łatwo nie będzie.
Poza tym niestety tylko własne obserwacje (dosyć liczne, bo lubię
obserwować zachowanie kierujących i mam niezłą pamięć).
Nie musisz mi wierzyć, ale możesz kiedyś poświęcić chwilę i zebrać
własne dla porównania :).

Przy znaku STOP staje może 3/4. Ronda poprawnie pokonuje ~połowa
(poza miastem jest gorzej). Okazjonalnie widujÄ™ meandrujÄ…cych
między szlabanami na zamkniętych przejazdach kolejowych, ale im pewnie
niewiele zostało życia, więc można olać :).

Poza tym dosyć często jestem świadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ciÄ…gnie siÄ™ za rowerzystÄ… i albo
na niego trÄ…bi albo klnie. Czasem to ja jestem tym rowerzystÄ…, a
czasem sam wyprzedzam ten samochĂłd i zwracam uwagÄ™ kierowcy :).
Jedni reagują i się poprawiają, a inni... no można się domyślić.

Może nawet tym kierowcą był kiedyś ktoś z p.m.s. Jeżdże na niebieskim
rowerze górskim - głównie po Warszawie, a rzadziej po drogach
w promieniu 100km (zazwyczaj na południe od miasta).
Jakby co to pozdrawiam :).

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

Pewnie majÄ… lepsze radary :).
Poza tym Norwegowie są zawsze w czołówce narodów najbardziej
zadowolonych ze swojego kraju, więc chyba bardzo nie cierpią z tego
powodu :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 12:57:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Z jakiego¶ niewiadomego powodu dla wielu kierowców mandat oznacza tylko
przekroczenie prędko¶ci. A popularne s± też łamania zakazu wyprzedzania,
olewanie czerwonego ¶wiatła, pierwszeństwa i znaku stop. I co powiesz
[...]

obserwować zachowanie kieruj±cych i mam niezł± pamięć).
Nie musisz mi wierzyć, ale możesz kiedy¶ po¶więcić chwilę i zebrać
własne dla porównania :).

no tak, ale ty juz przyznałe¶, że próbkę do obserwacji masz bardzo niewielk±.

Przy znaku STOP staje może 3/4.

ale pozostali w większo¶ci hamuj± do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupełno¶ci wystarcza.

Ronda poprawnie pokonuje ~połowa
(poza miastem jest gorzej).

a tutaj to pełna zgoda.
Ludzie nie umiej± płynnie wjechac na rondo, hamuj±c tym samym cały ruch, dodatkowo, o czym już pisałem, kierunkowskazy maj± w dupie, więc nie s± w stanie upłynniaćruchu, będ±c już na rondzie i odpowiednio z niego zjezdzaj±c.
O rondach wielopasmowych to nawet nie wspomnę.

Tylko dlaczego w takich miejscah nie widzę nigdy policji?

Poza tym dosyć często jestem ¶wiadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ci±gnie się za rowerzyst± i albo
na niego tr±bi albo klnie. Czasem to ja jestem tym rowerzyst±, a
czasem sam wyprzedzam ten samochód i zwracam uwagę kierowcy :).
Jedni reaguj± i się poprawiaj±, a inni... no można się domy¶lić.

poprawiaj± się, czyli co?

Data: 2012-07-17 13:42:31
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
ale pozostali w większości hamują do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupełności wystarcza.

Nie mĂłwiÄ™ o "wystarczaniu" tylko o Ĺ‚amaniu przepisu. Poza tym
pewnie nie wystarcza, skoro stoi STOP. Inaczej stałoby ustąpienie
pierwszeństwa. Znak kosztuje tyle samo.

Jeśli uważasz, że wiesz lepiej od służb, to możesz im zaproponować
zmianę. Albo (jeśli jesteś z Warszawy lub możesz się przeprowadzić),
możesz startować na stanowisko miejskiego inżyniera ruchu, bo ten nasz
jest strasznie nielubiany przez kierowcĂłw, a jakoĹ› brakuje
wykwalifikowanych chętnych na jego miejsce :).

[...]
poprawiajÄ… siÄ™, czyli co?

Czyli wyprzedzają. Czy naprawdę nie można się tego domyślić?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 14:33:16
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

ale pozostali w większo¶ci hamuj± do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupełno¶ci wystarcza.

Nie mówię o "wystarczaniu" tylko o łamaniu przepisu. Poza tym
pewnie nie wystarcza, skoro stoi STOP. Inaczej stałoby ust±pienie
pierwszeństwa. Znak kosztuje tyle samo.

ale mnie to nie interesuje, że ty mówisz o łamaniu prawa. Zwolnienie do predkosci 5-10 to jest zatrzymanie się. Oczywiscie w mojej nomenklaturze.
Nie mówię, że czasami widocznosc nie jest az tak kiepska, ze trzeba do 0.

I imo dobrze ze takie miejsca sa oznaczone stopem, bo wtedy jednak czujnosc jest odrobine wieksza niz przy zwykłym trójk±cie.
Ale to nie zmienia faktu, ze zatrzymanie sie, czy wyhamowanie do 10 daje taki sam efekt.

Je¶li uważasz, że wiesz lepiej od służb, to możesz im zaproponować
zmianę. Albo (je¶li jeste¶ z Warszawy lub możesz się przeprowadzić),
możesz startować na stanowisko miejskiego inżyniera ruchu, bo ten nasz
jest strasznie nielubiany przez kierowców, a jako¶ brakuje
wykwalifikowanych chętnych na jego miejsce :).

wiem, wiem, uwielbiam te argumenty.
Ale ja mam inny pomysł - będę edukował w usenecie.
Mogę?

[...]

Czyli wyprzedzaj±. Czy naprawdę nie można się tego domy¶lić?

napisałe¶ tak, że nie było to jasne.
No i bardzo dobrze. Zakazy wyprzedzania, podwójne ci±głe nie s± na takie sytuacje, nawet jeżeli prawo czytane literalnie mówi co innego.

Data: 2012-07-17 13:46:01
Autor: J.F
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A jak sie pokonuje poprawnie ? Poprzyj cytatem z Dziennika Ustaw.

(poza miastem jest gorzej). Okazjonalnie widujÄ™ meandrujÄ…cych
między szlabanami na zamkniętych przejazdach kolejowych, ale im pewnie
niewiele zostało życia, więc można olać :).

A jak sie jedzie gierkowka to nie ma swiatel na ktorych by kilku nie przemknelo na czerwowym.

Ale wiesz o czym to swiadczy ? Ze za takie wykroczenia policja nie rozdaje mandatow.
No, rozdaje, ale bardzo rzadko. Oni tylko z suszarka potrafia dzialania prewencyjne prowadzic.

Poza tym dosyć często jestem świadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ciÄ…gnie siÄ™ za rowerzystÄ… i albo
na niego trÄ…bi albo klnie.

Ale nie rozumiem - ma wyprzedzic, ma nie trabic, ma nie klac ?

J.

Data: 2012-07-17 12:23:37
Autor: PK
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale nie rozumiem - ma wyprzedzic, ma nie trabic, ma nie klac ?

Oczywiście wyprzedzić. Najczęściej w momencie gdy ja wyprzedzam
ten samochód jego kierowca doznaje olśnienia, ale czasem trzeba
machnąć ręką albo wprost krzyknąć przez szybę...

TrÄ…bienie jest w takim wypadku nielegalne. WulgaryzmĂłw PoRD nie
zakazuje, ale mandat dostać można :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 19:03:15
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 12:43, PK pisze:
[...]

....na jezdni z zakazem wyprzedzania... wyprzedzam ten samochĂłd
PobawiÄ™ siÄ™ w Romana, a co mi tam :)

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

Pewnie majÄ… lepsze radary :).

Cała Europa ma lepsze.

Data: 2012-07-17 19:31:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
Hello PK,

Tuesday, July 17, 2012, 12:43:02 PM, you wrote:

[...]

Poza tym dosyć często jestem ¶wiadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ci±gnie się za rowerzyst±

Co za brednie? Zakaz wyprzedzania nie dotyczy wyprzedzania rowerów!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-18 12:35:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 17.07.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał/a:
[...]

Ale nie każdy o tym wie/pamięta...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-17 19:00:59
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:49, J.F pisze:
[...]

Jakby Norwedzy używali Iskry to ja już bym miał dożywocie :)

Data: 2012-07-17 18:59:38
Autor: anacron
On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większość w terenie zabudowanym.

Auto mam od połowy maja, ma na liczniku 17 tys. km już. (mamy połowę
lipca). JakieĹ› pytania?

[...]

Koszty prawnika, dojazdĂłw do sÄ…du, stracony czas i nerwy. Mandat
wyszedłby taniej, ale tu chodziło o zasadę a nie o kasę.

[...]

Czyli jesteś policjantem. Kurwą z drogówki? Zgadłem?

Data: 2012-07-17 19:14:52
Autor: 'Tom N'

On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie s±
LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większo¶ć w terenie zabudowanym.

Auto mam od połowy maja, ma na liczniku 17 tys. km już. (mamy połowę
lipca). Jakie¶ pytania?

i30 ma na 27 czerwca 2012
roku wynik 10217. Zważywszy, że auto mam od 12 maja 2012 dziennie
¶rednio wychodzi po odjęciu 4 dni które auto spędziło w serwisie 47 dni,

Czyli przez 47 dni 10 kkm i następnie przez 20 dni 7kkm i 120 postów na
PMS...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 19:23:23
Autor: anacron

On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

roku wynik 10217. ZwaĹĽywszy, ĹĽe auto mam od 12 maja 2012 dziennie
średnio wychodzi po odjęciu 4 dni które auto spędziło w serwisie 47 dni,

Czyli przez 47 dni 10 kkm i następnie przez 20 dni 7kkm i 120 postów na
PMS...

I?

Data: 2012-07-17 11:25:34
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 00:30, anacron pisze:
[...]

Najwieszym zagrozeniem sa idioci i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy ktorym sie wydaje, ze wszystko wiedza i maja szkielet z tytanu wiec jak sie w cos wpierdola to beda zyc a wyobraznie przy okazji zostawili w domu.
Przyklady ? prosze:
- okolice Bukowiny Tatrzanskiej - czarna RAV4 z naklejka tur de polojn, pod gore, na podwojnej ciaglej, na zakrecie, wyprzedza kolumne aut, zjazd na swoj pas moze z 3 metry przed autem jadacym z naprzeciwka
- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury
- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)
- gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)
- jazda bez swiatel (jw)
- jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)
- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)
- wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa droga osmielasz sie jechac 50 ...

I to tylko za ostatni weekend :) Nie jezdze duzo, moze z 2 tys km miesiecznie ale widze, ze predkosc to najmniejszy problem. Najwiekszy moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 10:51:46
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik Xiant xiant@gazeta.pl ...

- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury

akurat na taich to jest ł±twy patent...
Udac przestraszonego, wł±czyć prawy kierunkowskaz, pu¶cić noge z gazu, przetrzymać i wjechać na prawy pas.
A jak wyprzedza, to przeprosić za swoj± nieudolno¶ć :)))

Data: 2012-07-17 13:42:55
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 12:51, Budzik pisze:
[...]

Hmmm ciekawe :) Nie lubie takich sytuacji ale z ciekawosci sprawdze jak bedzie okazja. A tak na serio to przy takich predkosciach nawet lekkie "pukniecie" moze sie kiepsko skonczyc.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 19:17:33
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:25, Xiant pisze:
Najwieszym zagrozeniem sa idioci i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy

Ja statystycznie mam kolizję/wypadek co 150 000 km, moja siostra miała
dwie w życiu, ale w sumie pokonała może 100 tys. km od czasu otrzymania
prawa jazdy (rok po mnie). Statystycznie to ja miałem 6 kolizji i 2
wypadki, a ona 2 kolizje. Kogo wolisz spotkać na drodze mnie, czy ją?

Data: 2012-07-17 21:05:03
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 19:17, anacron pisze:
[...]

Pytanie jest wg bez sensu, statystycznie idac z psem na spacer to ja i pies mamy po trzy nogi :P A kolejny wypadek czy stluczka z Twoim udzialem jest nieprzewidywalny w skutkach wiec wybieram (jesli by takowy wybor istnial) nie miec kolizji czy wypadkow :) Ale to zyczeniowe myslenie i nijak sie ma do podnoszenia mandatow przez "rzond" szukajacy kasy w kieszeniach podatnikow.
Mam na mysli idiotow, przyklady zachowan podalem, ktorym sie wydaje, ze jak jezdza duzo to sa bogami na drodze i czesto sie wszystko udaje ... do czasu jak szczescia braknie, ot co.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 22:05:37
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 21:05, Xiant pisze:
[...]

Ale aby wyeliminować idiotów z dróg nie potrzeba podnosić mandatów.

Data: 2012-07-17 20:45:23
Autor: kogutek
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a):
> [...]
> do czasu jak szczescia braknie, ot co.

Ale aby wyeliminować idiotów z dróg nie potrzeba podnosić mandatów.

Jasne że nie trzeba. Jak bym był królem to bym takich co maj± 24 punkty
wysyłał do kopalni. A jak by nakopali dużo węgla to bym usypiać kazał żeby
miejsce dla nowych zrobić.

Data: 2012-07-18 08:14:31
Autor: Lukasz
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
W dniu 2012-07-17 11:25, Xiant pisze:
Najwieszym zagrozeniem sa idioci

tu siÄ™ zgodzÄ™

  i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy

tu chyba reguły nie ma, ale znam i takich co po kilku stłuczkach wywołanych ich głupotą niczego się nie nauczyli

[...]

ten przykład akurat dobrze pokazuje, że nie ważne jak przepisowo będziesz jechał (mowa o tym z naprzeciwka)- jak będziesz miał pecha to i tak nie przeżyjesz...

- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie
osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury

no, tacy to mnie denerwujÄ… (jadÄ…cy lewym pasem)

- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)

może po prostu zajeżdżają ci drogę? :) w większoci jednak ludzie używają kierunkowskazów

- gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)

ja tam nawet nie liczÄ™

- jazda bez swiatel (jw)

od momentu wprowadzenia nakazu jazdy na światłach to faktycznie jest dość niebezpieczne

- jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)

sporadyczne

- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)

nie czytałem

- wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa
droga osmielasz sie jechac 50 ...

znaczy co - wioska, dwa pasy, ty wleczesz się lewym i masz pretensje że ktoś się wkurwia że nie może cię wyprzedzić?

 Najwiekszy
moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

*-nie wiem jak teraz, ale z rok temu np. obwodnica Kluczborka (opolskie) - droga z wyglądu niby ładna, teren niezabudowany, jakiś tam zakręt, a co rusz jakieś auto w rowie (zwykle maluch). Tyle że jak przejedziesz to i lepszym autem pobujało przy 90km/h, nie dziwne że maluch przy tej prędkości już sobie nie radzi...

Lukasz

Data: 2012-07-18 09:57:00
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
Użytkownik Lukasz wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl ...

- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)

może po prostu zajeżdżaj± ci drogę? :) w większoci jednak ludzie używaj± kierunkowskazów

używanie a poprawne uzywanie to dwie różne sprawy.
Jeżeli kto¶ wł±cza kierunkowskaz wtedy, kiedy zaczyna manewr a nie wtedy kiedy go planuje to własciwie tak jakby nie wł±czył - przecież jak już zaczyna skrecac/zmieniac pas to wiem, ze to robi, nie musi dodatkowo mówić mi o tym wł±czaj±c kierunkowskaz.

w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

w ostatnich latach w mojej rodzinie był 3 takie trochę ostrejsze przypadki:
- wypadłem z drogi na zakrecie podczas gdy droga była sliska (na szcze¶cie bez konsekwencji, pomimo tego, że jechałem jakies 70km/h - czyżby gry komputerowe co¶ dały?
- czołowe zderzenie - gosc jadacy z naprzeciwka na sliskiej drodze wpadł w po¶lizg
- dosc mocno trzasniety bok auta na rondzie - pani nie wiedziała...

Kazdy z tych przypadkó w mojej ocenie byłspowodowany tylko i wył±cznie brakiem umiejętno¶ci + stanem drogi (przypadek drugi - oznakowanie pól na pól z umiejetnosciami)

Takze zdecydowanie do tych trzech dodałbym jeszcze brak umiejętno¶ci.

Data: 2012-07-18 13:26:34
Autor: Xiant
[...]

Ale sa miejca, ze czasami prawym pasem sie prawie nie da jechac tak roz...remontowany :P Jak taki cwany to niech wyprzedzi prawa strona co tez niebezpieczne ale moze mniej niz jechanie zdezak w zdezak na wlos. Nie mowie o jechaniu ciagle lewym jak "tempy ciul" ale o przypadkach, prawy w dziurach, lewym sie da jechac. Przykladem niech bedzie droga na Krakow przez Dabrowe Gornicza, Olkusz, Slawkow. Tam czesto prawy pas to jak lotnisko po bombardowaniu :P

- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)

nie czytałem

Watek "Ciekawostka"

- wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa
droga osmielasz sie jechac 50 ...

znaczy co - wioska, dwa pasy, ty wleczesz siÄ™ lewym i masz pretensje ĹĽe
ktoś się wkurwia że nie może cię wyprzedzić?

Wioska, droga bez pasow i pobocza, dziurawa jak jasny gwint, zwykle daje sie wyprzedzac bez zlosliwosci ale czasami po prostu nie ma jak zjechac w bok bo albo drogi nie ma albo tak dziurawa, ze rozwalisz zawieszenie.

 Najwiekszy
moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w
tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

Mozliwe, mnie TIR'man kiedys zrzucil z drogi (A4 Katowice-Gliwice), dosc dawno temu jak jeszcze w remoncie byla. Pojechal dalej, nie wiem czy zaspal czy "duzy mogl wiecej".

*-nie wiem jak teraz, ale z rok temu np. obwodnica Kluczborka (opolskie)
- droga z wyglądu niby ładna, teren niezabudowany, jakiś tam zakręt, a
co rusz jakieĹ› auto w rowie (zwykle maluch). Tyle ĹĽe jak przejedziesz to
i lepszym autem pobujało przy 90km/h, nie dziwne że maluch przy tej
prędkości już sobie nie radzi...

Jezdzilem troche po Niemczech w ub roku. Znak oznaczajacy zakret i ograniczenie do 40, mysle zwolnie a co mi tam :) Jak bym tam wjechal zwyczajowe, polskie 60 wylecial bym z drogi. U nas ograniczenie do 70, wjezdzasz 110 i nawet nie czujesz zakretu - przyklad DTS na Katowice, jest taki wjazd na wiadukt. Opisywane przez Ciebie miejsce ma pewnie swoje wlasciwosci ale ogrom znakow jest stawianych chyba "na pale".

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-18 15:31:33
Autor: Przemysław Czaja
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.

UĹĽytkownik "Xiant"

swoje wlasciwosci ale ogrom znakow jest stawianych chyba "na pale".

Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod kątem szybkości która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje się Żukiem ;-)

Data: 2012-07-18 15:51:17
Autor: anacron
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod kątem szybkości
ktĂłra pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarĂłw dokonuje
się Żukiem ;-)

Ty poważnie z tym Żukiem? Chociaż coś w tym jest, bo gdyby mieli
dokonywać pomiarów np. i30 nową to każdy limit x2 minimum.

Data: 2012-07-18 21:23:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
Dnia 18.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:
Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod k±tem szybko¶ci
która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje
się Żukiem ;-)

Ty poważnie z tym Żukiem?

Jaja sobie robi. A teraz poważnie: po wielu tutejszych dyskusjach o
ograniczeniach zacz±łem się uważnie przygl±dać ograniczeniom w stylu
"60km/h" w miejscu w którym bez problemów można przelecieć 120km/h i
więcej. Po przyjrzeniu się bardzo często się okazuje, że przelecieć
można... o ile droga będzie pusta i czysta. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 21:41:34
Autor: anacron
[...]

Jaja sobie robi. A teraz powaĹĽnie: po wielu tutejszych dyskusjach o
ograniczeniach zacząłem się uważnie przyglądać ograniczeniom w stylu
"60km/h" w miejscu w którym bez problemów można przelecieć 120km/h i
więcej. Po przyjrzeniu się bardzo często się okazuje, że przelecieć
można... o ile droga będzie pusta i czysta.

Zgadzam się, ja się nie czepiam wszystkich ograniczeń, tylko tych
absurdalnych, gdzie naprawdę pomimo, że jechałem tamtędy ze 100 razy nie
znalazłem rozsądnego wyjaśnienia tego ograniczenia.

Data: 2012-07-18 22:42:46
Autor: J.F.
Dnia Wed, 18 Jul 2012 21:23:52 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
[...]

W jakim sensie pusta i czysta ? J.

Data: 2012-07-19 01:03:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 18.07.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

W sensie, że za zakrętem nie będzie pieszego, traktora wł±czaj±cego się
do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, głębokiej
kałuży, etc. Ja obecnie na to patrzę podobnie jak na problem ¶wiateł:
było ilu¶ idiotów, którzy nie zauważali zmierzchu czy deszczu to
doczekali¶my się całodobowego obowi±zku. Mamy ilu¶ idiotów nie
zwalniaj±cych jak nie widać co za zakrętem - to stawiaj± ograniczenia,
od razu takie, żeby się sprawdziły w listopadow± noc, przy łysych
oponach i z nieo¶wietlon± przeszkod±.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-19 07:08:06
Autor: J.F.
Dnia Thu, 19 Jul 2012 01:03:26 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
[...]

Pieszy nie powinien stac na srodku pasa ..

do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, głębokiej
kałuży, etc.

Ale to cie moze zaskoczyc i przy "60".

Ja obecnie na to patrzę podobnie jak na problem ¶wiateł:
było ilu¶ idiotów, którzy nie zauważali zmierzchu czy deszczu to
doczekali¶my się całodobowego obowi±zku.

Nie, paru slepakom sie wydawalo ze tak bedzie lepiej w samo poludnie, a nie
dlatego ze ktos o zmierzchu zapomnial.
No chyba ze to Szwedzi tacy zapominalscy i u nich statystyki wypadkow
spadly znaczaco, a potem idioci rozniesli po polowie swiata :)

J.

Data: 2012-07-19 17:59:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 19.07.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Wystarczy, że będzie przechodził.

do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, głębokiej
kałuży, etc.

Ale to cie moze zaskoczyc i przy "60".

Skutki będ± dużo, dużo mniejsze.

[...]

Ja jednak my¶lę, że Ľródłem byli niezapalaj±cy w kiepskich warunkach.
Wła¶nie przy zmierzchu, w mżawce i tym podobnych.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-22 22:12:32
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-07-18 15:31, Przemysław Czaja wrote:

UĹĽytkownik "Xiant"

[...]

SporÄ… część, ĹĽuk pokonaĹ‚by szybciej tak coĹ› mi siÄ™ zdaje  :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-17 01:06:33
Autor: z
[...]

Napisz ile jeĹşdzisz. W jakich warunkach.
Ja standardowo 15-20 tys. rocznie 50/50 miasto/trasa. Dojazdy do pracy, przedszkola, raz w tygodniu wypad do rodziny.
Mogę się starać a i tak na łapankę z nie uporządkowanymi znakami po remoncie ulicy nic nie poradzę. Nie da się nie płacić!!!

PS. Od 20 lat mam PJ i nie miałem (odpukać, odpukać, odpukać) nawet stłuczki a mandaty płacę. Raz do roku ale płacę. Tak jest ustawione prawo i kropka. Wniosek - trzeba jeździć z głową żeby nie zrobić sobie i innym krzywdy, nie być zawalidrogą, a nie z paragrafem.

Data: 2012-07-17 11:12:37
Autor: Xiant
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Bo to jest losowe, losowo stawia sie czesto bzdurne ograniczenia lub nie sprzata znakow po remontach czy przebudowach drog a potem "poluje" znam takie miejsce w Myslowicach, Gliwicach, Sosnowcu, na drodze na Tychy i pewnie pare innych tez by sie znalazlo, nie pamietam po prostu.
A o tym, ze czasami znaku z ograniczenie po prostu nie widac (bo stoi krzywo lub za roslinnoscia) tez warto wpomniec.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 20:49:30
Autor: John Kołalsky
[...]