Podwyżki cen wódki i piwa (ceny minimalne) - Rząd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebrać!

Data: 2015-04-21 08:16:04
Autor: A. Filip
Podwyżki cen wódki i piwa (ceny minimalne) - Rząd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebrać!
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/488410,projekt-parpa-o-cenach-minimalnych-alkoholu-ile-za-wodke-ile-za-piwo.html
> [...]
| propozycje cen minimalnych na alkohol, które się znalazły w projekcie
| Narodowego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Miałby
| on obowiązywać od 2016 roku. [...]
| Pomysł ceny minimalnej został wpisany również do projektu Narodowego Programu
| Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zgodnie z nim 10 gramów
| czystego alkoholu kosztowałoby ok. 2 zł. W efekcie cena półlitrowej butelki
| najtańszego piwa wynosiłaby ok. 4 zł, a najtańszej 40-procentowej wódki – 32
| zł. Dziś taka sama butelka najtańszego piwa kosztuje poniżej dwóch złotych, a

Poza wszystkim innym podwyżki o 100% w jednym kroku mogli wymyślić "fiskalni idioci" IMHO.

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowała Kuklińkisch 21 wieku.
Nie bij za pomocą dwóch kijów; nie wnoś sprawy przed dwóch sędziów.

Data: 2015-04-21 04:35:07
Autor: szklanynocnik
Podwyki cen wdki i piwa (ceny minimalne) - Rzd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebra!
 uytkownik A. Filip napisa:

Gospodarka centralnie sterowana:)

https://odyssynlaertesa.files.wordpress.com/2013/05/eurokoc582choz-z-deszczu-pod-rynnc499-c5bcukow.jpg

Data: 2015-04-21 06:24:08
Autor: kogutek444
Podwyki cen wdki i piwa (ceny minimalne) - Rzd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebra!
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 08:16:08 UTC+2 uytkownik A. Filip napisa:
> [...]
| najtaszego piwa wynosiaby ok. 4 z, a najtaszej 40-procentowej wdki - 32
| z. Dzi taka sama butelka najtaszego piwa kosztuje poniej dwch zotych, a

Poza wszystkim innym podwyki o 100% w jednym kroku mogli wymyli "fiskalni idioci" IMHO.

-- A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowaa Kuklikisch 21 wieku.
Nie bij za pomoc dwch kijw; nie wno sprawy przed dwch sdziw.
(Przysowie abisyskie)

Nie idioci a geniusze. Najpierw naley uzaleni od alkoholu jak najwicej ludzi. Zrobiono to, statystyczny Polak wypija ponad 10 litrw spirytusu rocznie. Daje to na czowieka w wieku ponad 18 lat, z reguy mczyzn, kilka piw dziennie. Uzalenienie od piwa byo celowe. Piwni alkoholicy niespecjalnie toleruj mocne alkohole. O ile mocne alkohole mona przemyci albo samemu wyprodukowa to z piwem jest inaczej, nie warto. Po podniesieniu ceny piwa o 100% dalej bdzie najczciej kupowanym legalnym alkoholem. Gdzie czytaem e w Polsce statystycznie 1/4 budetw domowych wydawana jest na alkohol i papierosy. Po podwyce cen alkoholu zrobi si z tego 1/3. Alkohol nigdy nie nalea do artykuw pierwszej potrzeby, oczywicie nie liczc kilku milionw alkoholikw jacy s w Polsce. I mona dowolnie podnosi jego ceny bez naraania si na zarzut fiskalizmu. Teoretycznie mona nie wypija trzech piw dziennie.

Data: 2015-04-21 13:05:11
Autor: guruzkrzaków
W dniu 2015-04-21 o 08:16, A. Filip pisze:
> [...]
| wódki poniżej 20 zł. [...]

Poza wszystkim innym podwyżki o 100% w jednym kroku mogli wymyślić "fiskalni idioci" IMHO.

Super:) Wzrośnie udział nielegalnego alkoholu na rynku. Ci co nie muszą pić, nie kupią. Ci co muszą zaczną chlać bimber i skończą w piachu znacznie szybciej. Spełni się wizja Korwina, społeczeństwo się oczyści:)

Data: 2015-04-21 13:50:02
Autor: A. Filip
guruzkrzaków <potwor@heuheu.pl> pisze:
> [...]

muszą pić, nie kupią. Ci co muszą zaczną chlać bimber i skończą w
piachu znacznie szybciej. Spełni się wizja Korwina, społeczeństwo się

Dla mnie jedyny wariant w którym to nie jest pokazowym debilizmem to taki w
którym to fundament po to by przewspaniała i zawsze dobra premier Kopacz (PO)
ocaliła nas przed 100% wzrostem cen dowalając "zaledwie" wzrost cen o powiedzmy 25%.
Co i tak zlikwiduje okazyjne "piwo (niezłych marek) po cenach promocyjnych"
<ironia> POlska jest najważniejsza! </ironia>

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowała Kuklińkisch 21 wieku.
Głupiego i bieda nie nauczy rozumu.  (Przysłowie polskie)

Data: 2015-04-21 17:14:54
Autor: Stefek Burczymucha
Podwyki cen wdki i piwa (ceny minimalne) - Rzd!qp7y֣(n'<ݪכ:
Przychodzi guruzkrzaków i tupta:

> [...]

Super:) Wzrośnie udział nielegalnego alkoholu na rynku. Ci co nie muszą pić, nie kupią. Ci co muszą zaczną chlać bimber i skończą w piachu znacznie szybciej. Spełni się wizja Korwina, społeczeństwo się oczyści:)

Istotnie, proponuję wprowadzić przed wyborami.
Rząd się sczyści momentalnie. :-)

--
pudelek.pl

Data: 2015-04-21 13:19:34
Autor: e-Shrek
On 2015-04-21 08:16, A. Filip wrote:

| Pomys ceny minimalnej zosta wpisany rwnie do projektu Narodowego Programu
| Profilaktyki i Rozwizywania Problemw Alkoholowych. Zgodnie z nim 10 gramw

A czy Ci swiatli idioci byliby uprzejmi najpierw powiedziec jakies korzysci w walce z problemami alhoholowymi przyniosly ich wczesniejsze inicjatywy, jakiekolwiek one byly?

Po jaka cholere wywalalismy komune? Chcielismy wolnego rynku, a tu kolejny obszar z odgornie ustalonymi cenami. Pare dni temu czytalem o genialnym pomysle stalych cen ksiazek, ustalanych przez wydawce i niezmiennych przez caly rok.

--

e-Shrek

Data: 2015-04-21 13:37:09
Autor: A. Filip
e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> pisze:
On 2015-04-21 08:16, A. Filip wrote:

> [...]

A czy Ci swiatli idioci byliby uprzejmi najpierw powiedziec jakies
korzysci w walce z problemami alhoholowymi przyniosly ich wczesniejsze

No przecież podwyżki akcyzy na alkohol przeważnie przynosiły zmniejszenie
spożycia alkoholu *z akcyzą* i mniejsze moralnie naganne profity państwa z
alkoholizmu! ;-)

[...]

Nie kładź palca między drzwi.  (Przysłowie polskie)

Data: 2015-04-21 16:16:51
Autor: Robert Tomasik
On 2015-04-21 08:16, A. Filip wrote:

> [...]

spożycia alkoholu *z akcyzą* i mniejsze moralnie naganne profity państwa z

Po jaka cholerę wywalalismy komune? Chcielismy wolnego rynku, a tu
kolejny obszar z odgornie ustalonymi cenami. Pare dni temu czytalem o
genialnym pomysle stalych cen ksiazek, ustalanych przez wydawce i
niezmiennych przez caly rok.

Dodatkowo teraz nie mamy granicy. Jak w Polsce była droższa od Słowacji wódka, to po prostu wożono stamtąd alkohol. Mam do granicy 18 km :-) A wówczas była jeszcze granica. Teraz podwyżka cen alkoholu spowoduje, że znowu Słowacy będą ją do nas przywozić i nią handlować. Wzrośnie zagrożenie dla pijących, bo od czasu do czasu oni mają podróbki. Spadną wpływy z akcyzy i podatku, bo teraz różnica w cenie pomiędzy sklepami u nas i na Słowacji, to coś koło 4 zł na pół litrowej butelce. Nie opłaca się zatem po kilka butelek jechać. Ale jak cena skoczy o 10 zł, to sprawa będzie oczywista. Podobne ceny są w Czechach. Nie wiem jak z Niemcami, bo wschodnia granica jest przynajmniej blokowana.

Data: 2015-04-21 07:36:24
Autor: kogutek444
Podwyki cen wdki i piwa (ceny minimalne) - Rzd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebra!
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 16:16:54 UTC+2 uytkownik Robert Tomasik napisa:

> No przecie podwyki akcyzy na alkohol przewanie przynosiy zmniejszenie
> spoycia alkoholu *z akcyz* i mniejsze moralnie naganne profity pastwa z
> alkoholizmu! ;-)

Dodatkowo teraz nie mamy granicy. Jak w Polsce bya drosza od Sowacji wdka, to po prostu woono stamtd alkohol. Mam do granicy 18 km :-) A wwczas bya jeszcze granica. Teraz podwyka cen alkoholu spowoduje, e znowu Sowacy bd j do nas przywozi i ni handlowa. Wzronie zagroenie dla pijcych, bo od czasu do czasu oni maj podrbki. Spadn wpywy z akcyzy i podatku, bo teraz rnica w cenie pomidzy sklepami u nas i na Sowacji, to co koo 4 z na p litrowej butelce. Nie opaca si zatem po kilka butelek jecha. Ale jak cena skoczy o 10 z, to sprawa bdzie oczywista. Podobne ceny s w Czechach. Nie wiem jak z Niemcami, bo wschodnia granica jest przynajmniej blokowana.

To nie jest lokalna polska inicjatywa a europejska. W Unii maj by ceny minimalne i prawdopodobnie ograniczenia w prywatnym imporcie bezpiecznie nazwane " monitorowaniem". jeli rnice w cenie pomidzy Polsk a innymi unijnymi krajami bd znaczne to wprowadz w ramach monitoringu jakie rozwizanie uniemoliwiajce ludziom mieszkajcym przy granicach przywoenie wdy w nieograniczonych ilociach. W Polsce dominuje alkoholizm piwny. Tanich piw nikt nie bdzie wozi bo to mao praktyczne bdzie. Jak kto dzisiaj wydaje codziennie 6 zotych na trzy piwa to po wprowadzeniu cen minimalnych nie kupi butw dzieciom a 12 zotych dziennie na trzy piwa bdzie mia.

Data: 2015-04-21 16:44:29
Autor: Wiesiaczek
On 2015-04-21 08:16, A. Filip wrote:

> [...]

nas i na Słowacji, to coś koło 4 zł na pół litrowej butelce. Nie opłaca
się zatem po kilka butelek jechać. Ale jak cena skoczy o 10 zł, to

Łomatko, ale biznes! :)

Mnie litrowa butla samogonu wynosi ok. 2 zł.
A we wsi gdzie się zaopatruję nikt chyba wódki w sklepie nie kupił od kilku lat:)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-04-21 16:40:56
Autor: Wiesiaczek
W dniu 21.04.2015 o 13:19, e-Shrek pisze:
On 2015-04-21 08:16, A. Filip wrote:

> [...]

A czy Ci swiatli idioci byliby uprzejmi najpierw powiedziec jakies
korzysci w walce z problemami alhoholowymi przyniosly ich wczesniejsze

Dobre pytanie :)

Data: 2015-04-21 08:16:17
Autor: szklanynocnik
Podwyki cen wdki i piwa (ceny minimalne) - Rzd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebra!
uytkownik Wiesiaczek napisa:

> Po jaka cholere wywalalismy komune?

Dobre pytanie :)

Po jak choler Geremek chcia wypierdoli gojcw?
Aby Oni mogli chapn moliwie najwicej:)
https://www.youtube.com/watch?v=whWCsn9hiIE

Data: 2015-04-21 17:18:51
Autor: niebieski
On 21.04.2015 13:19, e-Shrek wrote:

[...]

Wywalalismy i upada.
Na 4 nogi.

--
niebieski

Data: 2015-04-21 17:21:16
Autor: niebieski
On 21.04.2015 08:16, A. Filip wrote:

Poza wszystkim innym podwyżki o 100% w jednym kroku mogli wymyślić "fiskalni idioci" IMHO.

Z nakazem pracy do końca życia lud się pogodził, ale bez wódki nie da rady.
Tutaj przegięli.

--
niebieski

Data: 2015-04-22 13:23:54
Autor: masti
A. Filip wrote:

> [...]
| wódki poniżej 20 zł. [...]

Poza wszystkim innym podwyżki o 100% w jednym kroku mogli wymyślić "fiskalni idioci" IMHO.

<http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17792150,Pol_litra_wodki_za_32_zl__Ministerstwo_Finansow__Nie.html>
"Ale resort finansów nic o tych pomysłach nie wie."

i to by było na tyle

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-04-23 07:31:46
Autor: niebieski
W dniu 22.04.2015 15:23, masti pisze:

<http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17792150,Pol_litra_wodki_za_32_zl__Ministerstwo_Finansow__Nie.html>
"Ale resort finansów nic o tych pomysłach nie wie."

i to by było na tyle

"Na trwającym właśnie spotkaniu ministrów zdrowia UE w Rydze polski rząd wsparł wspólną strategię antyalkoholową."

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/866550,wodka-bedzie-coraz-drozsza-minimalna-cena-to-32-zlote.html,1,9#komentarze

Ministerstwo obrony też pewnie nic o tych pomysłach nie wie.
I to też byłoby na tyle.

--
niebieski

Data: 2015-04-23 11:26:22
Autor: masti
niebieski wrote:

W dniu 22.04.2015 15:23, masti pisze:

<http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17792150,Pol_litra_wodki_za_32_zl__Ministerstwo_Finansow__Nie.html>
"Ale resort finansw nic o tych pomysach nie wie."

i to by byo na tyle

"Na trwajcym wanie spotkaniu ministrw zdrowia UE w Rydze polski rzd wspar wspln strategi antyalkoholow."

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/866550,wodka-bedzie-coraz-drozsza-minimalna-cena-to-32-zlote.html,1,9#komentarze

Ministerstwo obrony te pewnie nic o tych pomysach nie wie.
I to te byoby na tyle.

starszy gajowy w Pcimiu tez pewnie nie. Bo nie ma z tym nic wsplnego
podobnie jak ty z myleniem

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-04-23 08:20:14
Autor: A. Filip
masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

> [...]

"Ale resort finansów nic o tych pomysłach nie wie."

Jak Ministerstwo Finansów nie wie tylko *oficjalnie* to siedzi tam banda
przestępczo niekompetentnych idiotów IMHO.

--
A. Filip
Co się odwlecze, to nie uciecze.  (Przysłowie polskie)

Data: 2015-04-23 08:33:12
Autor: niebieski
W dniu 23.04.2015 08:20, A. Filip pisze:

Jak Ministerstwo Finansów nie wie tylko *oficjalnie* to siedzi tam banda
przestępczo niekompetentnych idiotów IMHO.

Bo siedzi.

--
niebieski

Podwyżki cen wódki i piwa (ceny minimalne) - Rząd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebrać!