Podwy¿ka mandatów drogowych.

Data: 2012-07-16 12:33:55
Autor: jerzy.n
Podwy¿ka mandatów drogowych.
"...Projekt sejmowego zespo³u ds. bezpieczeñstwa ruchu drogowego, je¶li zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, ¿e kierowcom bêd± groziæ kary pieniê¿ne wy¿sze a¿ o 100 procent. Za przekroczenie prêdko¶ci o 50 km/h, przejechanie na czerwonym ¶wietle czy zaparkowanie na kopercie, bêdzie trzeba zap³aciæ nawet tysi±c z³otych. Grzywny za wykroczenia to nawet 10 tysiêcy..."
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/podwyzka-mandatow-drogowych-poslowie-szykuja-radykalne-zmiany.html

Data: 2012-07-16 11:38:22
Autor: kogutek
Podwy¿ka mandatów drogowych.
jerzy.n <dobieszczyn@poczta.fm> napisa³(a):
[...]
Nie " je¶li zostanie zaakceptowany przez Sejm" a po zaakceptowaniu przez Sejm.
Sprawa jest przes±dzona. --

Data: 2012-07-16 12:53:02
Autor: Przemys³aw Czaja
Podwy¿ka mandatów drogowych.

U¿ytkownik "jerzy.n"

[...]

Co¶ Ci nie pasuje?

Data: 2012-07-16 13:04:47
Autor: WW
Podwy�ka mandat�w drogowych.

Użytkownik "jerzy.n"

ry
pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie prędkości o 50
km/h, przejechanie na czerwonym świetle czy zaparkowanie na kopercie,
będzie trzeba zapłacić nawet tysiąc złotych. Grzywny za wykroczenia to
nawet 10 tysięcy..."

CoÅ› Ci nie pasuje?

Mnie nie pasuje.
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2012-07-16 11:35:34
Autor: kogutek
Podwy?ka mandat?w drogowych.
WW <wuwu0@vp.pl> napisa³(a):

> [...]

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

jak bym rz±dzi³, i  by mi na kasie nie zale¿a³o a tylko na poprawie
bezpieczeñstwa, to bym zniós³ mandaty dla tubylców. Za to zrobi³bym 6 punktów
zamiast dwudziestu czterech ale zostawi³ dotychczasowy taryfikator. Za jazdê
bez PJ, jak kto¶ zda³ do urzêdu za punkty, konfiskata samochodu na którym by³o
wykroczenie powoduj±ce utratê uprawnieñ. A ze w Polsce nie ma za du¿o
pieniêdzy to potrzebne s± i punkty i mandaty. Ogl±dam niedawno w tv program.
Z³apali go¶cia. Mandat 600 i 18 punktów. Go¶ciu mówi ¿e policjant przerobi³ go
w³a¶nie na bezrobotnego bo ma ju¿ 16 punktów. Nic tylko policjant powinien
wyj±æ pa³ê i mu wpierdoliæ za tak± gadkê. --

Data: 2012-07-16 13:44:41
Autor: jerzy.n
Podwy?ka mandat?w drogowych.

U¿ytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju0ua6$q9u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podobn± sytuacje na ¿ywo widzia³em , taki pijaczek wsiad³ do samochodu aby przywie¼æ dalsze "paliwo" , w sumie mia³ z 500 m. do kiosku i pech, zgarnê³a go policja i nawiekszym problemem faceta by³o pytanie do policjanta, jak on jutro do pracy pojedzie :-))

Data: 2012-07-16 15:01:26
Autor: J.F
Podwy?ka mandat?w drogowych.
U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
jak bym rz±dzi³, i  by mi na kasie nie zale¿a³o a tylko na poprawie

Pytanie czy bys dlugo porzadzil.
Kaczynski troche przesadzil, i widzisz - dwa lata i koniec :-)

[...]

A sprawdzasz codziennie rano pracownikow czy jeszcze PJ maja ?

J.

Data: 2012-07-17 22:01:38
Autor: megrims
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:35, kogutek pisze:
(ciach)
jak bym rz±dzi³, i  by mi na kasie nie zale¿a³o a tylko na poprawie
bezpieczeñstwa,
A jak ja bym rz±dzi³, to robi³bym to co WSZYSCY - nabija³ sobie,
rodzinie i kumplom kasê. Za³atwia³ bym synekury. Itp.

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-16 13:12:44
Autor: Albercik
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 16.07.2012 13:04, WW pisze:

[...]

czemu niewłaściwa?
http://www.tvn24.pl/ministerstwo-mianuje-na-generala-za-fotoradary,265095,s.html

jak by połamało..: http://tiny.pl/h4qm4

widać ktoś na górze uważa że jest super i promuje takie rozwiązania...

Data: 2012-07-16 15:44:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Hello Albercik,

Monday, July 16, 2012, 1:12:44 PM, you wrote:

[...]

Czy nie sadzisz, ¿e drog±, jaka pod±¿aj± urzêdnicy pañstwowi i bêd±cy na
ich pasku pos³owie, jest niew³a¶ciwa?
czemu niew³a¶ciwa?
http://www.tvn24.pl/ministerstwo-mianuje-na-generala-za-fotoradary,265095,s.html
jak by po³ama³o..: http://tiny.pl/h4qm4
widaæ kto¶ na górze uwa¿a ¿e jest super i promuje takie rozwi±zania...

Nie jest super:

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11609642,Wplywy_z_fotoradarow_sa_60_krotnie_mniejsze_niz_zakladano.html

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 12:04:57
Autor: Maciek
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Nie jest super:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11609642,Wplywy_z_fotoradarow_sa_60_krotnie_mniejsze_niz_zakladano.html
Rozwiązaniem powinna być zmiana limitów prędkości w terenie zabudowanym
i poza nim. 30 km/h w terenie zabudowanym, 60 km/h na drogach
ekspresowych, 70 na autostradach :->

Maciek

Data: 2012-07-17 13:49:45
Autor: J.F
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Użytkownik "Maciek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Spoko - ITD jeszcze swojego systemu nie stworzyla i FR praktycznie nie uzywa.

Ale lada moment ma ruszyc, i wtedy do konca roku plan wykona :-)

J.

Data: 2012-07-16 13:16:32
Autor: Robert_J
Podwy ka mandat w drogowych.
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

A wystarczyłoby karać za wykroczenia naprawdę zagrażające bezpieczeństwu, a nie czaić się w krzakach za chorymi ograniczeniami prędkości ;-). Jestem ZA wyższymi mandatami za czerwone światło i kopertę, ale z prędkościami to już zaczyna być paranoja... Np. w Szczecinie SM ma kilka swoich ulubionych miejsc, gdzie stawia karmniki. Tam oczywiście nikt nawet nie zbliża się do jezdni, chodniki są ładnych kilka metrów dalej (czasem nawet oddzielone barierami dźwiękochłonnymi) i nie ma żadnej potrzeby przechodzenia przez ulicę, ale dzielni strażnicy pilnują bezpieczeństwa duchów ;-).

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Urzędnicy troszczą się o wpływy do kasy, a nie o nasze bezpieczeństwo ;-). W końcu z czegoś muszą mieć te swoje pensje...

Data: 2012-07-17 18:07:18
Autor: z
Podwy ka mandat w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:16, Robert_J pisze:

Urzêdnicy troszcz± siê o wp³ywy do kasy, a nie o nasze bezpieczeñstwo
;-). W koñcu z czego¶ musz± mieæ te swoje pensje...

Co roku w okolicach ruchu ¶wi±tecznego wy¿alam siê tutaj na temat pewnego skrzy¿owania z sygnalizacj± ¶wietln±. Ostatnio nawet zainstalowano kamery (mia³em nadziejê ¿eby opiekowaæ siê tym ruchem).
Nic to. ¦wiat³a ustawione na sta³e a natê¿enie ruchu zmienne w ci±gu doby nie wspominaj±c o wyjazdach ¶wi±tecznych. Skutek Wielokilometrowy korek ale tylko w jednym kierunku.

Dzisiaj policja w ramach "pomocy" zamiast stan±æ na skrzy¿owaniu i pokierowaæ ruchem stosownie do warunków (przebudowa) to kasowa³a masowo samochody które widz±c po³o¿ony asfalt na drodze bocznej (po³o¿ony na wyj¶ciowo wraz z pomalowanymi pasami) skracali sobie drogê. Ale ¿niwa :-)
Tak POlicja dba o bezpieczeñstwo!!!
W sumie to im siê dziwiê. Jak norma mandatów nie wyrobiona to bura od prze³o¿onych. Tak, trzeba g³o¶no o tym mówiæ. Takie s± zalecenia. bezpieczeñstwo, bezpieczeñstwo i jeszcze raz KASA!!!

Data: 2012-07-16 13:19:46
Autor: z
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:04, WW pisze:
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na
ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Przegięcie zawsze jest szkodliwe

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html
http://tiny.pl/h4qmn

Data: 2012-07-16 18:13:05
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:19, z pisze:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html

Osobiście widziałem spłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.
Właściwie to tuż przed Rawą. No dobra widziałem to za wiele powiedziane.
Wyprzedziły mnie dwa mercedesy. Po chwili usłyszałem pisk opon i dźwięk
uderzenia. Jeden drugiemu wjechał w kuper. Z racji tego, że pojazdy
stały na lewym pasie jakieś 30-40 za FR domniemam, że pierwszy na widok
FR zahamował, a drugi zaparkował mu w bagażniku.

Data: 2012-07-16 18:33:45
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:19, z pisze:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html

Osobiście widziałem stłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.

Data: 2012-07-17 00:44:23
Autor: z
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:33, anacron pisze:
Osobiście widziałem stłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.

Jak śpiewał ostatnio kabaret Pod wyrwigroszem
"Szosa, szosa, dostałem 4 lata..."
i coś o końcówce rządów i takie tam...
Bo już nie wiem czy śmiać się czy płakać. Przecieki z narady. Machloje peezelu...

A tak serio. Mam nadzieję że zapamiętacie te nowe 300 radarów i podwyżki przy urnie wyborczej

PS. A w Hiszpanii tragiczna wiadomość. Muszą podnieść po wielu latach Vat z 18 na 21%. Tragedia.
PS. 2. A w Grecji pewna pani w kryzysie już nie może sobie pozwolić na obiad w restauracji 5 razy w tygodniu. Musi przynajmniej 2 razy sama gotować. Tragedia. W dodatku jedno ze swoich 3 mieszkań będzie musiała wynająć. Obcy ludzie będą się szwendać. Tragedia. Trzeba biedulkom pomóc. Bądź patriotą i wspomóż budżet. Płać więcej mandatów ;-)

Data: 2012-07-16 23:37:03
Autor: Budzik
Podwy?ka mandat?w drogowych.
U¿ytkownik z zch280672@gazeta.pl ...

Trzeba biedulkom pomóc. B±d¼ patriot± i wspomó¿ bud¿et. P³aæ wiêcej mandatów ;-)

znajoma mi kiedy¶ opowiada³a, jak to na wakacjach w grecji w czasie tej ichniej przerwy czy sjesty wesz³a do sklepu ze znajomymi po co¶ do picia.
Ekspedientka by³a w sklepie ale oznajmi³a ze ma przerwe i wody nie sprzeda³a.
Jak s³yszy siê takie rzeczy, jak czyta sie o oszustwach na dop³atach do plantacji oliwek ktorych nie by³o to jakos poziom cierpliwo¶ci dla biednych greków któych dopad³ kryzys bardzo mi spada.

Data: 2012-07-16 18:03:30
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Właściwa. Mamy dziurę budżetową, a wpływy z mandatów okazały się niższe
niż prognozowali najwięksi sceptycy.

Data: 2012-07-17 22:05:58
Autor: megrims
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:03, anacron pisze:
[...]

Bo ludzie są coraz biedniejsi i oszczędzają gdzie się da. Ekodrajwing
się wszystkim aktywował i tyle.

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-16 18:34:05
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:
Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Zatem usuńmy wszystkie fotoradary. Ba! Usuńmy w ogóle mandaty -
za łamanie przepisów od dziś będzie tylko gadka od Pana policjanta.
Czy w związku z tym od jutra będziesz zawsze jeździł przepisowo...?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 00:27:29
Autor: Przemysław Czaja
Podwy ka mandat w drogowych.

Użytkownik "WW"

[...]

Odniose się do ostatniej części wypowiedzi "coraz więcej wypadków" - to wina wyższych mandatów czy fotoradarów?

Data: 2012-07-17 00:34:27
Autor: anacron
Podwy ka mandat w drogowych.

Użytkownik "WW"

[...]

Braku dobrych dróg? Dobrych, czyli równych, z poboczami. Nadmiaru i
niedoboru odpowiedniego oznakowania (w zależności od odcinka), stanu
technicznego samochodów (tfu wraków z zachodu)?

Data: 2012-07-16 14:59:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwy¿ka mandatów drogowych.

U¿ytkownik "Przemys³aw Czaja" <przempo@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju0s0i$chr$1mx1.internetia.pl...

[...]

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-16 15:09:17
Autor: jerzy.n
Podwy¿ka mandatów drogowych.

U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju137r$lgt$1inews.gazeta.pl...
Co¶ Ci nie pasuje?

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Biedny nie grzeje fur± 200 przez wioskê, bo go nie staæ na kupno takiej fury, szybko¶æ to drogie hobby  ...

Data: 2012-07-16 14:57:06
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Osobnik posiadaj±cy mail dobieszczyn@poczta.fm napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Co¶ Ci nie pasuje?

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Biedny nie grzeje fur± 200 przez wioskê, bo go nie staæ na kupno takiej fury, szybko¶æ to drogie hobby  ...
demagogia... --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nic tak nie obna¿a ludzkiego charakteru, jak obra¿anie siê
z powodu ¿artu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2012-07-16 15:17:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwy¿ka mandatów drogowych.

U¿ytkownik "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:5004120c$0$1302$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ok, tylko ¿eby za³apaæ sie na najwy¿szy próg mandatowy wcale nie trzeba grzaæ 200 przez wioskê, a wystarczy jechaæ 100 w g³êbokim lesie tylko dlatego, ze stoi tam ju¿ znak pocz±tku terenu zabudowanego, mimo, ze wioska, czy miasto zacznie sie dopiero za ³adnych pare kilometrów, mo¿na jechaæ te¿ 120 na ograniczeniu do 70, gdzie budowlañcy nie zd±¿yli jeszcze zwin±æ znak po zakoñczonych robotach na prostej, dwupasmowej drodze.

Data: 2012-07-16 17:27:16
Autor: PK
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
ok, tylko żeby załapać sie na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko dlatego, ze stoi tam już znak początku terenu zabudowanego, mimo, ze wioska, czy miasto zacznie sie dopiero za ładnych pare kilometrów, można jechać też 120 na ograniczeniu do 70, gdzie budowlańcy nie zdążyli jeszcze zwinąć znak po zakończonych robotach na prostej, dwupasmowej drodze.

No pewnie. Ale te znaki tam stojÄ…, a przepisy nie sÄ… tajne. Nie
dostajesz mandatu z zaskoczenia...

Wiele osób ma właśnie sytuacje, w których musi decydować. Jeśli uważają,
że opłaca im się złamać przepis, to po prostu to robią. Zazwyczaj
ryzykują kasę i zdrowie. W sytuacjach, które opisałeś, najpewniej
tylko kasÄ™.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:32:12
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:27, PK pisze:
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
[...]

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki
NaprawdÄ™ nie? :)

Data: 2012-07-16 18:25:57
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
ok, tylko żeby załapać się na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba
grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko
dlatego, ze stoi tam już znak początku terenu zabudowanego

Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zeszłym roku nie
przyjąłem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
sprawę w sądzie wygrałem. Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia. Jechałem tam ostatnio jakiś miesiąc temu i teraz znak już
bardzo ładnie widać, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
w tym lesie stał sobie policjant z Iskrą. Ot idealne miejsce, aby
zapłacić te 1000 zł za poruszanie się z prędkością 100km/h w terenie
zabudowanym (drzewami).

Mam wymieniać dalej? :) Takich miejsc to ja znam dużo więcej.

Data: 2012-07-16 23:56:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisa³/a:
ok, tylko ¿eby za³apaæ siê na najwy¿szy próg mandatowy wcale nie trzeba
grzaæ 200 przez wioskê, a wystarczy jechaæ 100 w g³êbokim lesie tylko
dlatego, ze stoi tam ju¿ znak pocz±tku terenu zabudowanego

Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zesz³ym roku nie
przyj±³em mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie by³o widaæ i
sprawê w s±dzie wygra³em.

Ja t± drog± regularnie je¿d¿ê. W zesz³ym roku ten znak by³o bardzo
dobrze widaæ.

Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
porze nie widzia³em ¿adnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia.

Bardzo czêsto tam stoj±.

Jecha³em tam ostatnio jaki¶ miesi±c temu i teraz znak ju¿
bardzo ³adnie widaæ, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
w tym lesie sta³ sobie policjant z Iskr±.

Lasu to tam jest kilkaset metrów (i na tych kilkuset metrach jest teren
niezabudowany) Wcze¶niej i pó¼niej s± cha³upy, piesi i wyjazdy z
posesji.

Ot idealne miejsce, aby
zap³aciæ te 1000 z³ za poruszanie siê z prêdko¶ci± 100km/h w terenie
zabudowanym (drzewami).

100km/h jest zabronione nawet w niezabudowanym.

Mam wymieniaæ dalej? :) Takich miejsc to ja znam du¿o wiêcej.

Dawaj, mo¿e trafisz jakie¶ miejsce, którego nikt nie zna.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-17 00:08:37
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zeszłym roku nie
przyjąłem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
sprawę w sądzie wygrałem.

Ja tą drogą regularnie jeżdżę. W zeszłym roku ten znak było bardzo
dobrze widać.

Sąd był innego zdania. Jak znajdę na dysku zdjęcie zrobione 30 min po
pomiarze to je wrzucÄ™.

Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia.

Bardzo często tam stoją.

Po co? Od roku bywam na tej drodze dwa razy w tygodniu, zazwyczaj nocÄ…,
zazwyczaj nie widzÄ™ ani jednego samochodu, lub kilka. Nigdy nie
widziałem tam pieszego w porach, kiedy tamtędy jadę. Więc po co?

[...]

niezabudowany) Wcześniej i później są chałupy, piesi i wyjazdy z
posesji.

Mówimy chyba nie o tym samym odcinku, wrzucę nagranie z VR to się wtedy
ustosunkujesz.

90 + 10 tolerancji. Wiec jak nie jest?

Data: 2012-07-17 00:29:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

S±d by³ innego zdania. Jak znajdê na dysku zdjêcie zrobione 30 min po
pomiarze to je wrzucê.

Wrzuæ równie¿ wyrok s±du.

[...]

zazwyczaj nie widzê ani jednego samochodu, lub kilka. Nigdy nie
widzia³em tam pieszego w porach, kiedy tamtêdy jadê. Wiêc po co?

Ja t± drog± ostatnio jecha³em wczoraj. Poprzednio dwa dni temu, jeszcze
wcze¶niej w pi±tek. Wiêc nie opowiadaj mi bajek... (z drugiej strony: ja
tam je¿dzê w dzieñ, wieczorem. O trzeciej w nocy na pewno jest mniejszy
ruch)

[...]

Mówimy chyba nie o tym samym odcinku, wrzucê nagranie z VR to siê wtedy
ustosunkujesz.

Mówiê o DW 707. Jak teren zabudowany zaczyna siê w Strzybodze tak jest
do Skierniewic. W po³owie jest 600 metrów terenu niezabudowanego.

LOL. Znajd¼ te +10 w PoRD.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-17 00:37:22
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:
[...]

Wrzuć również wyrok sądu.

[...]

Ja tą drogą ostatnio jechałem wczoraj. Poprzednio dwa dni temu, jeszcze
wcześniej w piątek. Więc nie opowiadaj mi bajek... (z drugiej strony: ja
tam jeżdzę w dzień, wieczorem. O trzeciej w nocy na pewno jest mniejszy
ruch)

[...]

Mówię o DW 707. Jak teren zabudowany zaczyna się w Strzybodze tak jest
do Skierniewic. W połowie jest 600 metrów terenu niezabudowanego.

OK i zaczyna się zabudowany, czyli 2 albo 3 domy, ogródki działkowe
chyba i tak aż do tego markeciku (biedronka?).

LOL. Znajdź te +10 w PoRD.
Jakieś rozporządzenie dla policji odnośnie pomiarów było, w tv mówili,
szukać mi się nie chce.

Data: 2012-07-17 00:39:28
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Na nagraniu policzymy pojazdy i pieszych razem. :) Palce wystarczÄ….

Data: 2012-07-17 14:54:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma siê na raz poruszaæ, ¿eby mogli siê
beziecznie poruszaæ?
[...]

OK i zaczyna siê zabudowany, czyli 2 albo 3 domy, ogródki dzia³kowe
chyba i tak a¿ do tego markeciku (biedronka?).

Gêsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.

LOL. Znajd¼ te +10 w PoRD.
Jakie¶ rozporz±dzenie dla policji odno¶nie pomiarów by³o, w tv mówili,
szukaæ mi siê nie chce.

Rozporz±dzenie dla policji Ciebie nie dotyczy.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-17 18:46:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma się na raz poruszać, żeby mogli się
beziecznie poruszać?

O 4 rano będzie ich tam - zgaduję - 0 (słownie zero). A o tej porze tam
stoją i mierzą prędkość. Ja mam mniej więcej "stałe" trasy, tam bywam
między 3:30, a 4:15 (jeśli już tamtędy jadę).

Gęsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.
Gęściej zabudowana to jest niejedna wieś, gdzie nie ma obszaru
zabudowanego i słusznie, bo takowym nie jest. A co powiesz na obszar
zabudowany o długości 203m, gdzie przy drodze na tym obszarze stoi 1
(słownie jeden) dom? Droga z Brześcia Kujawskiego w stronę Radziejowa.

LOL. Znajdź te +10 w PoRD.
Jakieś rozporządzenie dla policji odnośnie pomiarów było, w tv mówili,
szukać mi się nie chce.

RozporzÄ…dzenie dla policji Ciebie nie dotyczy.

O przepraszam, pomyliłem się, proszę

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Data: 2012-07-18 12:29:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 17.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisa³/a:

Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma siê na raz poruszaæ, ¿eby mogli siê
beziecznie poruszaæ?

O 4 rano bêdzie ich tam - zgadujê - 0 (s³ownie zero). A o tej porze tam
stoj± i mierz± prêdko¶æ. Ja mam mniej wiêcej "sta³e" trasy, tam bywam
miêdzy 3:30, a 4:15 (je¶li ju¿ tamtêdy jadê).

No to masz pecha, ograniczenia s± ca³odobowe.

Gêsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.
Gê¶ciej zabudowana to jest niejedna wie¶, gdzie nie ma obszaru
zabudowanego i s³usznie, bo takowym nie jest. A co powiesz na obszar
zabudowany o d³ugo¶ci 203m, gdzie przy drodze na tym obszarze stoi 1
(s³ownie jeden) dom? Droga z Brze¶cia Kujawskiego w stronê Radziejowa.

Nie znam tej drogi.

LOL. Znajd¼ te +10 w PoRD.
Jakie¶ rozporz±dzenie dla policji odno¶nie pomiarów by³o, w tv mówili,
szukaæ mi siê nie chce.

Rozporz±dzenie dla policji Ciebie nie dotyczy.

O przepraszam, pomyli³em siê, proszê

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Myli Ci siê "nie bêd± ³apaæ" z "mo¿na tyle jechaæ".

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-18 13:42:00
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 17.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:

[...]

No to masz pecha, ograniczenia są całodobowe.

To nie pech, tylko głupie przepisy/oznaczenia i policja, która musi
wyrobić normę.

[...]

Ale widziałeś inne pseudo zabudowane tereny z pewnością i widziałeś
wsie, które przy tym konkretnym obszarze zabudowanym w Skierniewicach są
już wręcz centrami już wielkich aglomeracji. :)

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Myli Ci się "nie będą łapać" z "można tyle jechać".

Nic mi siÄ™ nie myli, skoro nie Å‚apiÄ…, a warunki na to powyzwalajÄ…, to
dlaczego nie? +10 km/h na liczniku, to realnie + 4, 6 km/h przy
prędkości 100km/h.

Data: 2012-07-18 21:08:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 18.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisa³/a:

[...]

To nie pech, tylko g³upie przepisy/oznaczenia i policja, która musi
wyrobiæ normê.

Wiesz, jakby ograniczenia ustawiaæ pod k±tem ruchu o czwartej rano to na
osiedlowej ulilczce biegn±cej wzd³u¿ najbli¿szej mnie podstawówki mo¿na
by i 80km/h lataæ. Ale jako¶ nie wyobra¿am sobie tego w dzieñ...

[...]

Ale widzia³e¶ inne pseudo zabudowane tereny z pewno¶ci± i widzia³e¶
wsie, które przy tym konkretnym obszarze zabudowanym w Skierniewicach s±
ju¿ wrêcz centrami ju¿ wielkich aglomeracji. :)

To jeszcze jest piku¶. Jak ze Skierniewic pojedziesz do Katowickiej to
po drodze masz miejscowo¶æ Wycze¶niak. Gdzie teren zabudowany zaczyna
sie w lesie-lesie.

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Myli Ci siê "nie bêd± ³apaæ" z "mo¿na tyle jechaæ".

Nic mi siê nie myli, skoro nie ³api±, a warunki na to powyzwalaj±, to
dlaczego nie? +10 km/h na liczniku, to realnie + 4, 6 km/h przy
prêdko¶ci 100km/h.

Nie bo nie wolno. (¿eby by³o jasne, mówiê o przepisach, a nie o tym jak
ja je¿d¿ê)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-18 21:36:16
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
To nie pech, tylko głupie przepisy/oznaczenia i policja, która musi
wyrobić normę.

Wiesz, jakby ograniczenia ustawiać pod kątem ruchu o czwartej rano to na
osiedlowej ulilczce biegnącej wzdłuż najbliższej mnie podstawówki można
by i 80km/h latać. Ale jakoś nie wyobrażam sobie tego w dzień...

A można by postawić znak z ograniczeniem i tabliczką, że obowiązuje
powiedzmy od 6 rano do 23?

Data: 2012-07-18 23:17:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

A mo¿na by postawiæ znak z ograniczeniem i tabliczk±, ¿e obowi±zuje
powiedzmy od 6 rano do 23?

Nie wiem.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-18 16:26:04
Autor: J.F
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

To tez, ale ... czy nie symptomatyczne ze to sie kujawsko-pomorskiemu marszalkowi nie spodobalo ?
Wloclawek tez tam lezy :-)

J.

Data: 2012-07-18 21:09:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 18.07.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³/a:

[...]

Taaa. To tak jak w Wawie Strasz Wiejska dzielnie dba³a o bezpieczeñstwo
na prostym odcinku trzypasmowej drogi bez przej¶cia dla pieszych...
Podwy¿szyli ograniczenie i nagle miejsce przesta³obyæ takie
niebezpieczne...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-18 21:38:28
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 16:26, J.F pisze:
[...]

A ja słyszałem, że Włocławek jest prymusem pod względem ilości mandatów
i widząc co te kurwy z drogówki tu wyprawiają to jakoś wcale mnie to nie
dziwi.

Data: 2012-07-18 21:49:51
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
anacron w <news:ju73gi$dku$2mx1.internetia.pl>:

A ja s³ysza³em, ¿e W³oc³awek jest prymusem pod wzglêdem ilo¶ci mandatów
i widz±c co te kurwy z drogówki tu wyprawiaj± to jako¶ wcale mnie to nie
dziwi.

O wizytach u KOMENDANTA ju¿ zapomnia³e¶?!

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-18 21:55:55
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 21:49, 'Tom N' pisze:
[...]

O wizytach u KOMENDANTA już zapomniałeś?!

Ze szwagrem widuje się często, ale on nie we Włocławku komendantem,
jeśli już tak się czepiasz. Znam też byłego komendanta z miasta z
wielkopolskim, z zastępcą komendanta w mieście na południu polski kilka
razy w roku pijam wódkę. Ha znam tez kilku normalnych z ruchu drogowego,
niestety Ci normalni są w mniejszości, większość to banda nierobów i
przygłupów. Ulżyło?

Data: 2012-07-18 22:30:27
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
anacron w <news:ju74ha$in1$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Ze szwagrem widuje siê czêsto, ale on nie we W³oc³awku komendantem

Uwaga, cytujê:

"Witam,
Pamiêtacie? Pisa³em, ¿e by³em u komendanta i zwróci³em mu uwagê na problem
ciemnych szyb. ¦miali¶cie siê i co?. Przypomnê pisa³em to 24 lipca 2008.
Tak o to przypadkiem przegl±daj±c archiwum natkn±³em siê na to (z
01-08-2008r):
http://www.wloclawek.info.pl/nowosci...i_sz,4313.html
Muszê czê¶ciej odwiedzaæ Pana Komendanta z ciekawymi pomys³ami. ps. linka celowo i wyj±tkowo nie skróci³em, aby co bardziej lêkliwi z
gównianym OS nie bali siê "klikn±æ".
--
Tomasz Motyliñski
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany dzia³a wiecznie"

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 19:00:13
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Krzysiek Kielczewski w

[...]

Zd±¿y³ ju¿ wiele postów wys³aæ, ale jako¶ tego nie zamie¶ci³ ;-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 20:14:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-17 19:00, 'Tom N' pisze:
[...]

Zdążył już wiele postów wysłać, ale jakoś tego nie zamieścił ;-)

I nie opublikuję, bo wyroku zeskanowanego nie miałem, a szukać po
papierach i skanować dla Was mi się za bardzo nie chce. Zdjęcia na dysku
też już nie mam.

Data: 2012-07-17 18:55:48
Autor: Budzik
Podwy?ka mandat?w drogowych.
U¿ytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

S±d by³ innego zdania. Jak znajdê na dysku zdjêcie zrobione 30 min po
pomiarze to je wrzucê.

Wrzuæ równie¿ wyrok s±du.
Zd±¿y³ ju¿ wiele postów wys³aæ, ale jako¶ tego nie zamie¶ci³ ;-)

I nie opublikujê, bo wyroku zeskanowanego nie mia³em, a szukaæ po
papierach i skanowaæ dla Was mi siê za bardzo nie chce. Zdjêcia na dysku
te¿ ju¿ nie mam.

tym samym trochê podwa¿asz swoj± wiarygodno¶æ.
A to chyba jest warte poszukania?

Data: 2012-07-17 22:04:06
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-17 20:55, Budzik pisze:
[...]

Gdybym siê tym przejmowa³ to mo¿e i owszem. Na 100% opublikowany jest
wyrok Tomka gdzie¶... (2 min pó¼niej)

http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/01.jpg

To wyrok, o którym te¿ wspomina³em wcze¶niej, czy teraz w Twoich oczach
moja wiarygodno¶æ wzros³a? :)

Data: 2012-07-17 22:14:55
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-17 22:04, anacron pisze:
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/01.jpg

To wyrok, o którym te¿ wspomina³em wcze¶niej, czy teraz w Twoich oczach
moja wiarygodno¶æ wzros³a? :)

Aha w normalnym kraju taki jeden wyrok (na podstawie eksperymentu
procesowego na policyjnym samochodzie i przeprowadzony urz±dzeniem z
aktualnym ¶wiadectwem legalizacji) dyskwalifikowa³by urz±dzenie do¿ywotnio.

http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/02.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/03.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/04.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/05.jpg

Data: 2012-07-16 15:12:16
Autor: Xiant
Podwy�ka mandat�w drogowych.
CoÅ› Ci nie pasuje?

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Witam

W Skandynawii sa znacznie wyzsze mandaty, kolega za przekroczenie predkosci o 6 km/h dostal mandat (w przeliczeniu) 2 tys PLN. Tyle, ze tutaj to nie ma na celu poprawy warunkow ale dojenie z nas kasy.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-16 15:14:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwy�ka mandat�w drogowych.

Użytkownik "Xiant" <xiant@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju13ve$p7q$1inews.gazeta.pl...
CoÅ› Ci nie pasuje?

[...]

a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do wysokości mandadów?

Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

Data: 2012-07-16 15:16:35
Autor: Xiant
Podwy�ka mandat�w drogowych.

[...]

Wyzsze, znacznie wyzsze. Ale to i tak boli ...

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-18 08:05:22
Autor: Flyte
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dla zainteresowanych posylam link do mandatow w Szwajcarii:

http://www.helwecja.com/CH/mandaty.htm

Wystarczy zaplacic mandat RAZ, i potem czlowiek jest na dlugo zdyscyplinowany.

Zaplacilem 120CHF za jazde 96km/h na 80 dozwolonych. Niestety to byl tunel, musialo byc z gorki, bylem na luzie (auto przyspieszalo)....

Co ciekawe, mandat zaplacilem za jazde kiedy jeszcze poruszalem sie samochodem na polskich numerach rejestracyjnych. Szwajcarska policja wysyla zapytania do prokuratury z prosba o ustalenie miejsca pobytu wlasciciela pojazdu.

Z policja nie ma dyskusji i relatywizowania. Mandat placi ten kto jest wlascicielem samochodu.

Chcesz sie poscigac w Szwajcarii. Prosze bardzo. Zobacz na skutki:
http://www.blick.ch/news/schweiz/tessin/tessiner-polizei-schnappt-italo-
raser-id72895.html

Ale tez nie ma zaskakiwania kierowcow jak w PL.

Pozdrawiam, Flyte

Data: 2012-07-16 18:28:02
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do wysokości mandadów?
Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

Akurat Skandynawia słynie z najwyższych mandatów na świecie
(porównywalne są chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, że
mandaty są tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

Za przekroczenie o więcej niż 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
Nie po sprawie w sÄ…dzie i nie w zawieszeniu. PakujÄ… CiÄ™ na miejscu i
do domu wracasz za np. 3 tygodnie.

Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
samochód i wracasz stopem.
Nie ma żadnej sprawy w sądzie i głupiego tłumaczenia się.

I nie dotyczy to tylko łamania limitów prędkości, bo podobne kary są
za olewanie innych ważnych przepisów (np. zakazu wyprzedzania).

Poza tym w kilku europejskich krajach można za "speeding" utracić
prawo do prowadzenia pojazdów na kilka miesięcy (też nie zawsze
masz możliwość obrony w sądzie).

Generalnie w Europie im bogatszy kraj tym bardziej dotkliwe kary.
Powinieneś się cieszyć, że żyjesz w biednej Polsce :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 22:31:32
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 18:28:02 GMT, PK napisa³(a):
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
a czy ja mówi³em o nominalnej warto¶ci mandatów czy o stosunku zarobków do wysoko¶ci mandadów?
Zapytaj kolegi jakie s± ¶rednie zarobki w tej samej skandynawii...

Akurat Skandynawia s³ynie z najwy¿szych mandatów na ¶wiecie
(porównywalne s± chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, ¿e
mandaty s± tam czêsto uzale¿nione od zarobków (mo¿esz zap³aciæ nawet
kilka miesiêcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

Za przekroczenie o wiêcej ni¿ 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
Nie po sprawie w s±dzie i nie w zawieszeniu. Pakuj± Ciê na miejscu i
do domu wracasz za np. 3 tygodnie.
Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
samochód i wracasz stopem.
Nie ma ¿adnej sprawy w s±dzie i g³upiego t³umaczenia siê.

A jak radar sie pomylil ? :-P

J.

Data: 2012-07-16 20:53:15
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

Gdzieś czytałem, że w Finlandii jest to standardowo 10% dochodów, więc
już więcej niż jedna pensja. Mają jakiś dosyć skomplikowany algorytm,
który możę Ci zabrać wszystko poza fragmentem przypominającym płacę
minimalną - żebyś nie umarł z głodu i wszystko grzecznie spłacił :).

Poza tym w Finlandii i Danii (w Norwegii chyba też, w Szwecji oidp nie),
nie ma górnego limitu. Tzn. sąd może Ci zabrać tyle, ile ma ochotę.
Chodzi o to, aby móc karać także osoby nie wykazujące dochodu.

Generalnie ten system nieźle działa. Np. w Norwegii czułem się bardzo
bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i płynny. Kierowcy puszczają
pieszych nawet poza oznakowanymi przejściami! Nie widziałem ani jednej
stłuczki, ani jednej interwencji policji.
Przez kilka dni pobytu w Oslo ani razu nie słyszałem wyjącego silnika
i nie widziałem samochodów jadących znacznie powyżej limitu.

Za to na szosach vel ekspresówkach wszyscy zgodnie przekraczają prędkość
(jadą mniej więcej setką), ale znowu - nie wiedziałem nikogo prującego
lewym pasem 200km/h.

A jak radar sie pomylil ? :-P

Dobrze ustawiony radar siÄ™ nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 23:25:19
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 20:53:15 GMT, PK napisa³(a):
Generalnie ten system nie¼le dzia³a. Np. w Norwegii czu³em siê bardzo
bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i p³ynny.

A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Kierowcy puszczaj± pieszych nawet poza oznakowanymi przej¶ciami!

A u nas nie zawsze puszczaja na przejsciach i mi sie to tez podoba :-)

Nie widzia³em ani jednej st³uczki, ani jednej interwencji policji.

W Polsce tez ich tak duzo nie widuje ...

A jak radar sie pomylil ? :-P
Dobrze ustawiony radar siê nie myli,

A jak sie jednak pomyli ? J.

Data: 2012-07-17 07:42:13
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Ja jako kierujący też. Jako pieszy nie zawsze. W Norwegii byłem pieszym.

A jak sie jednak pomyli ?

Chyba nie łapiesz... W radarze nie siedzi ludek i nie losuje wartości :)

Radar to urządzenie jak każde inne i podlega kontroli jakości. Można
zrobić radar, który np będzie się mylił o 1km/h raz na 1000 pomiarów,
a o więcej niż 10km/h zbyt rzadko, żeby było to statystycznie istotne.

Mówiąc krócej: pomiary dobrym fotoradarem mają małą wariancję.

O radarach używanych w Polsce nie wiem wiele, ale jeśli są badziewne
lub niepoprawnie używane, to jest to problem do przeskoczenia.

Ogólnie rzecz biorąc: radary oparte o mikrofale mogą pokazywać
nieprawdziwe wartości, bo są wrażliwe na wiele czynników. Radary
laserowe są znacznie dokładniejsze i prawie niewrażliwe na zakłócenia.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 18:49:24
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-17 09:42, PK pisze:
Radar to urządzenie jak każde inne i podlega kontroli jakości. Można
zrobić radar, który np będzie się mylił o 1km/h raz na 1000 pomiarów,
a o więcej niż 10km/h zbyt rzadko, żeby było to statystycznie istotne.

Ty jednak jesteś głupi...

http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/
http://emil-tv.pl/efekt-dopplera-reportaz-w-3-programie-polskie-radia/
http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki

Data: 2012-07-18 21:49:29
Autor: Cavallino
Podwy�ka mandat�w drogowych.

On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Ja jako kierujący też. Jako pieszy nie zawsze. W Norwegii byłem pieszym.

A jak sie jednak pomyli ?

Chyba nie łapiesz... W radarze nie siedzi ludek i nie losuje wartości :)

No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Data: 2012-07-18 21:57:55
Autor: anacron
[OT] Re: Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 21:49, Cavallino pisze:
No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Nerwowy siÄ™ robisz :)

Data: 2012-07-18 21:59:17
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ju74l2$in1$2@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-07-18 21:49, Cavallino pisze:
No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Nerwowy siÄ™ robisz :)

Nie, co jakiś czas trzeba posprzątać.
A że tydzień człowieka nie było, to śmieci przybyło, więc trzeba je usunąć.

Data: 2012-07-16 23:27:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 22:53, PK pisze:
Dobrze ustawiony radar siÄ™ nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

W końcu zauważysz :):

Data: 2012-07-16 22:42:21
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 22:31, J.F. pisze:
A jak radar sie pomylil ? :-P

Iskra używana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
gniazda zapalniczki używana jest tylko w Polsce (oczywiście mówimy o
krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urządzeniach, błąd
pomiaru jest minimalny, więc tam mogą sobie na takie rozwiązania pozwolić.

Data: 2012-07-16 23:29:41
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron napisa³(a):
W dniu 2012-07-16 22:31, J.F. pisze:
A jak radar sie pomylil ? :-P
Iskra u¿ywana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
gniazda zapalniczki u¿ywana jest tylko w Polsce (oczywi¶cie mówimy o
krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urz±dzeniach, b³±d
pomiaru jest minimalny, wiêc tam mog± sobie na takie rozwi±zania pozwoliæ.

A tam co - maja stabilizowane gniazdka zapalniczek ? J.

Data: 2012-07-17 00:10:20
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 23:29, J.F. pisze:
Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron napisał(a):
[...]

Nie używają Rapidów i nie używają Iskier. W przypadku FR jest fotka, z
której da się określić kąt pomiaru oraz czy pojazd był jedynym w zasięgu
urzÄ…dzenia.

Data: 2012-07-19 20:03:16
Autor: jerzu
Podwy?ka mandat?w drogowych.
On Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Iskra u¿ywana jest tylko w Polsce

Mylisz siê.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-16 15:25:53
Autor: jerzy.n
Podwy?ka mandat?w drogowych.

U¿ytkownik "Xiant" <xiant@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju13ve$p7q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dok³adnie tak jak piszesz ,dodatkowo policjant pyta siê delikwenta ile zarabia i odpowiednia takiego wycenia.Prezes  Noki za³apa³ siê na kilka tysiêcy mandatu i tak go zabola³o .A u nas jak za komuny, ka¿dy równo, dla niektórych tysi±c to na ¶niadanie lub waciki wydaje ...
Pozdrów.

Data: 2012-07-16 15:38:29
Autor: J.F
Podwy?ka mandat?w drogowych.
U¿ytkownik "jerzy.n"  napisa³ w wiadomoœci grup
[...]

Z tym ze to przyklad na dostosowanie do zarobkow, Polak - nie wiem - lapal sie na minimalne, czy dla cudzoziemcow maja srednie :-)

A u nas jak za komuny, ka¿dy równo, dla niektórych tysi±c to na ¶niadanie lub waciki wydaje ...

Za komuny byla dowolnosc kwoty, potem byly widelki, a teraz jest "sprawiedliwie" :-)

J.

Data: 2012-07-16 06:45:55
Autor: PJ
Podwy?ka mandat?w drogowych.
//Za komuny byla dowolnosc kwoty, potem byly widelki, a teraz jest
"sprawiedliwie" :-)

teraz tez jest asymetria ...jak masz odpowiednie srodki to moga Ci
strzelac fotke w kazdej wiosce i kasa wyplaci, punkty jakis slup z
allegro wciagnie i jezdzisz dalej ....odcedzenie tych co nie maja
odpowiednich srodkow i beda musieli jezdzic wolniej jest tylko efektem
ubocznym a nie celem podwyzki, zawsze golimy od gory :-)

P.

Data: 2012-07-16 19:33:27
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 15:45, PJ pisze:
[...]

Jakie punkty? Leasingodawca nie wskazuje kierowcy, tylko płaci za
niewskazanie i dolicza mi to do FV. :)

Data: 2012-07-17 12:01:07
Autor: Miroo
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 19:33, anacron pisze:
Jakie punkty? Leasingodawca nie wskazuje kierowcy, tylko płaci za
niewskazanie i dolicza mi to do FV. :)

A skąd wiesz? Ja widziałem wezwania SM z fotkami (prędkość) i bez (za parkowanie) "sforwardowane" przez leasingodawce do leasingobiorcy.
Inna sprawa, czy leasingobiorca wskaże konkretną osobę.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-16 17:19:39
Autor: Bydlê
Podwy?ka mandat?w drogowych.
On 2012-07-16 15:25:53 +0200, "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm> said:

Prezes  Noki za³apa³ siê na kilka
tysiêcy mandatu

Tak, oczywi¶cie.

"Wy¿sz± karê za przewinienie drogowe ui¶ci³ jednak ju¿ dyrektor fiñskiej "Nokii", który w styczniu 2002 roku zap³aci³ prawdopodobnie najwiêkszy mandat na ¶wiecie - ponad 103,6 tys. dolarów, czyli równowarto¶æ swych dwutygodniowych zarobków z 1999 roku."

;>

--
Bydlê

Data: 2012-07-16 17:52:25
Autor: huri_khan
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:25:53 +0200, jerzy.n napisa³(a):

[...]

A u nas jeden z restauratorów ma kilka milionów d³ugu, lansuje siê w
telewizji, ma sieæ restauracji a komornik nie ma z czego zabraæ d³ugu,
poniewa¿ okazuje siê, ¿e nic nie zarabia ;)
Jaki mandat dla niego przewidujesz, jak dla bezrobotnego czy jak prezesa ? --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-07-16 18:17:44
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 17:52, huri_khan pisze:
[...]

A on ju¿ chyba nie jest mê¿em tej co siê lansuje w tv.

Data: 2012-07-16 18:41:47
Autor: WOJO
Podwy?ka mandat?w drogowych.
A on ju¿ chyba nie jest mê¿em tej co siê lansuje w tv.

Mê¿em nie jest, ale parê razy uda³o mi siê us³yszeæ jego przekleñstwa na antenie, wiêc lansuje siê osobi¶cie :)
WOJO

Data: 2012-07-16 19:34:07
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:41, WOJO pisze:
A on ju¿ chyba nie jest mê¿em tej co siê lansuje w tv.

Mê¿em nie jest, ale parê razy uda³o mi siê us³yszeæ jego przekleñstwa na
antenie, wiêc lansuje siê osobi¶cie :)

A jak tak czêsto nie ogl±dam tv (brak czasu) wiêc polemizowa³ nie bêdê.

Data: 2012-07-18 06:19:48
Autor: huri_khan
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 18:17:44 +0200, anacron napisa³(a):

[...]

On nigdy nie by³ jej mê¿em, by³a jego bratow±  ;)

Data: 2012-07-16 17:29:59
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, Xiant <xiant@gazeta.pl> wrote:
W Skandynawii sa znacznie wyzsze mandaty, kolega za przekroczenie predkosci o 6 km/h dostal mandat (w przeliczeniu) 2 tys PLN. Tyle, ze tutaj to nie ma na celu poprawy warunkow ale dojenie z nas kasy.

Są takie kraje, gdzie za przekroczenie prędkości o 50km/h płaci się nie
1/3 średniej krajowej tylko np. całą własną pensję. I traci się prawko
i można wylądować w pierdlu. I wypadków mają mniej. Może przypadek, a
może nie. Może i u nas by się udało?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 17:23:55
Autor: PK
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Ale mandat to nie jest chleb albo prąd, że codziennie używasz i płacisz.

Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:35:11
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:23, PK pisze:
Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki

NaprawdÄ™?

http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/

NaprawdÄ™, naprawdÄ™?

Data: 2012-07-17 20:50:10
Autor: John Kołalsky
Podwy¿ka mandatów drogowych.

Trol "PK" <kosu@nospam.pl>

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Ale mandat to nie jest chleb albo prąd, że codziennie używasz i płacisz.

Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

No tak, można nie dać się złapać

Data: 2012-07-16 15:15:48
Autor: tor
Podwy¿ka mandatów drogowych.

Co¶ Ci nie pasuje?

To, ¿e oficjalnie przyznaj± , i¿ fotoradary nie s± aby poprawiæ bezpieczeñstwo tylko aby wyci±gaæ kasê. Przecie¿ min fin. ju¿ stwierdzi³o, ¿e im nie pasuje taki niski zarobek i trzeba co¶ z tym zrobiæ. Puszki s± stawiane tam gdzie jest najwiêcej jeleni, a nie gdzie s± naprawdê potrzebne.

Data: 2012-07-16 15:11:46
Autor: Scypio
Podwyżka mandatów drogowych.
Dnia 16.07.2012 tor <xy@op6.pl> napisa³/a:

[...]

Otó¿ to... szczerze mówi±c nie wydaje mi siê, ¿eby kiedykolwiek zarobili tyle
na tych fotoradarach co sobie w ramach swojej radosnej twórczo¶ci zak³adaj±. Spodziewa³bym siê raczej, ¿e ludzie zaczn± je¼dziæ (jeszcze) wolniej ni¿ dotychczas.

Pozostaje nam sie ³±czyæ w bólu. Nasz rz±d wbrew szumnym zapewnieniom premiera
potrafi odwalaæ takie fuszery jak Zachodnia Obwodnica Poznania. Wybudowano ~15
km, pozostawiaj±c w samym ¶rodku dziurê d³ugo¶ci kolejnych 5, przez co jest ona niemal bezu¿yteczna. Zabrak³o pieniêdzy - no có¿, na fotoradary jak widaæ
nie zabrak³o. pozdrawiam,
--
scypio

Data: 2012-07-16 17:33:09
Autor: Micha³ Paszek
W dniu 2012-07-16 17:11, Scypio pisze:
[...]

Mylisz siê. Nie masz pojêcia ile spraw trafia dziennie do GITD w celu przetworzenia i wystawienia mandatu. Problem jest jeden, którego jak do tej pory nikt nie chce przyj±æ do wiadomo¶ci. Nie stworzono systemu do obs³ugi mandatów, a jedynie przystosowano istniej±cy system, stworzony na potrzeby VIATOLL'a. Je¶li w koñcu uda siê rozpisaæ przetarg na stworzenie kompleksowego systemu obs³ugi fotoradarów dochody z mandatów mog± byæ parêdziesiêciokrotnie wiêksze, ni¿ s± do tej pory.

Data: 2012-07-16 22:45:18
Autor: J.F.
Podwyżka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:11:46 +0000 (UTC), Scypio napisa³(a):
[...]

Na fotoradary byly z innej, zarezerwowanej wczesniej puli.

No i wydatek na FR to w sumie na rozkaz Sejmu, aczkolwiek w Sejmie
wiekszosc maja dwie rzadzace partie :-)

J.

Data: 2012-07-16 21:34:12
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

kasa to kasa.
Skoro mieli zarezerwowane na radary ale zabrak³o na fragment obwodnicy to mogli przesun±c.
Dodatkowo mogli poprosiæ o zaopiniowanie takiego przesuniêcia przesz policjê czy ITD - chyba nikt nie jest samobójc±, aby jawnie powiedzieæ, ze siê nie zgadza i ¿e omawiany fragment obwodnicy jest niepotrzebny.

Data: 2012-07-17 00:45:45
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 21:34:12 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):
[...]

No ale po ch* robic ustawe fotoradarowa, a potem nie dawac na nia pieniedzy
? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

Dodatkowo mogli poprosiæ o zaopiniowanie takiego przesuniêcia przesz policjê czy ITD - chyba nikt nie jest samobójc±, aby jawnie powiedzieæ, ze siê nie zgadza i ¿e omawiany fragment obwodnicy jest niepotrzebny.

Moga powiedziec ze FR sa wazniejsze :-)

Poza tym skoro jest ustawa sejmu, to rzad nie powinien pytac pytac policji
czy ITD o opinie, tylko realizowac.

J.

Data: 2012-07-17 07:53:43
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 23:37:01 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
No ale po ch* robic ustawe fotoradarowa, a potem nie dawac na nia
pieniedzy ? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

Bingo! Po chuj? :)

No i dlatego dali pieniadze :-)

Bo tez i po ch* wydawac pieniadze na piekna obwodnice, jak bedzie na niej
obowiazywalo 50 ? :-)
I po ch* wydawac piedzie na obwodnice, skoro dwa FR daja ten sam wzrost
bezpieczenstwa na starej drodze ? :-)

J.

Data: 2012-07-17 09:57:08
Autor: Budzik
[...]

ech, ju¿ mi siê nawet ¿artoaæ z tej naszej obwodnicy nie chce.
Trochê je¿dzi³em ostatnio do Gniezna, kilka razy skoczy³em obwodnic± do Tarnowa Podgórnego... czy to nie mog³oby byæ normalno¶ci±?

Data: 2012-07-16 13:45:55
Autor: J.F
[...]

A dodatkowo - ITD zainstaluje wkrotce swoje fotoradarki. Dzis uszlyszalem ze na dolnym slasku po wakacjach i skonczy sie jechanie do Warszawy po 4 pasach setka przez wies :-)

Na szczescie stosowna autostrada juz blisko konca, ale wtedy pewnie ITD przeniesie swoje FR dalej.
Co prawda tam to inne wojewodztwo :-)

I tym oto sposobem kierowcy z przyjemnoscia zaplaca dodatkowe 10gr/km :-)

J.

Data: 2012-07-16 15:46:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Hello J.F,

Monday, July 16, 2012, 1:45:55 PM, you wrote:

[...]
:-)

Jasssne. A potem postawi¹ fotoradary na autostradach jak w GB.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-16 15:04:16
Autor: kamil
On 16/07/2012 14:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F,

Monday, July 16, 2012, 1:45:55 PM, you wrote:

"...Projekt sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego,
je¶li zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, że kierowcom będ±
grozić kary pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie
prędko¶ci o 50 km/h, przejechanie na czerwonym ¶wietle czy
zaparkowanie na kopercie, będzie trzeba zapłacić nawet tysi±c
[...]

Jasssne. A potem postawiÄ… fotoradary na autostradach jak w GB.

To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-16 18:38:41
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 16:04, kamil pisze:
Jasssne. A potem postawiÄ… fotoradary na autostradach jak w GB.

To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

Ale tam wynika z tego, że a) mają drogi b) to są dobre drogi

Data: 2012-07-16 21:11:11
Autor: kogutek
Podwy¿ka mandatów drogowych.
anacron <anacron@anacron.pl> napisa³(a):
)

Ale tam wynika z tego, że a) mają drogi b) to są dobre drogi

Nieprawda. U nich pocz±tki tresury rozpoczêto kilkaset lat temu. W genach maj±
przestrzeganie przepisów. Ciekawe dlaczego maj± lepsze drogi? Znasz sekret? Ty
tam nigdy nie by³e¶ to po co pieprzysz. Jadê autobusem z lotniska do Londynu.
Oczywi¶cie jest ograniczenie prêdko¶ci jak to na autostradzie. Autobus jedzie
z maksymaln± dopuszczaln± prêdko¶ci±. Obok jedzie taka bryka ¿e nawet nie wiem
jak siê nazywa³a. Cudo. Niziutkie sportowe auto. Tak spokojnie mog³a by jechaæ
2,5 raza szybciej ni¿ jecha³a. A jedzie tyle co autobus. Pewno kierowcy siê
nie spieszy³o. We Francji jak kogo¶ trafi± na ra¿±cym przekroczeniu przepisów
to maja prawo skonfiskowaæ pojazd. To w Polsce pierdol± siê siê z kierowcami
jak matka z ³obuzem. Program Pirat. Jad± za takim co pomyka 150 a wolno by³o
chyba 90. Zatrzymuj± a on mówi ¿e nie ma PJ bo za punkty mu zabrali. Dostaje
1000. Kto¶ tam wsiada i pojechali dalej. Na 110% za 20 minut siê zamieni±.
Powinien mieæ sprawê w s±dzie i tam dostaæ z 10 tysiêcy grzywny. Na 1000 to on
sra. Za dwa lata w Polsce jak na znaku bêdzie 40 to nikt siê nie wychyli na
45. I wtedy ilo¶æ wypadków spadnie. Drogi nie bêd± mia³y z tym nic wspólnego.  --

Data: 2012-07-17 04:32:30
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:11, kogutek pisze:
Nieprawda. U nich pocz±tki tresury rozpoczêto kilkaset lat temu. W genach maj±
przestrzeganie przepisów.

Widuje te geny na A2 i 92 :)

We Francji jak kogo¶ trafi± na ra¿±cym przekroczeniu przepisów to maja prawo
skonfiskowaæ pojazd.

Ja siê zgadzam w ca³ej rozci±g³o¶ci, tylko er Francji nie maj± miernika
radarowego typu Iskra.

Data: 2012-07-17 09:12:47
Autor: kogutek
> [...]
W dniu 2012-07-16 23:11, kogutek pisze:
> Nieprawda. U nich pocz±tki tresury rozpoczêto kilkaset lat temu. W genach maj

Widuje te geny na A2 i 92 :)

> [...]
> skonfiskowaæ pojazd.

Ja siê zgadzam w ca³ej rozci±g³o¶ci, tylko er Francji nie maj± miernika
A sk±d to wiesz? Ja bym siê nie za³o¿y³ o kasê ¿e nie maj± podobnego. Poza tym
system fotoradarów i kamer mierz±cych prêdko¶æ na odcinkach pomiarowych nie
jest ( bêdzie ) oparty na fotoradarach Iskra i kamerach z Art Domu. Iskra ma
wadê bo nie robi fotki namierzonego samochodu. Poza tym o czym my rozmawiamy?
Nie znam nikogo kto dosta³ mandat za prêdko¶æ bo jecha³ z dozwolon± prêdko¶ci±
albo wolniej.  --

Data: 2012-07-17 18:53:50
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:12, kogutek pisze:
A sk±d to wiesz? Ja bym siê nie za³o¿y³ o kasê ¿e nie maj± podobnego.

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki
St±d?

Poza tym system fotoradarów i kamer mierz±cych prêdko¶æ na odcinkach pomiarowych nie
jest ( bêdzie ) oparty na fotoradarach Iskra i kamerach z Art Domu.

Ale stra¿ miejska nagminnie uzywa Iskry z zestawem Video, jako FR.
http://emil-tv.pl/odc-43-radar-iskra/

Iskra ma wadê bo nie robi fotki namierzonego samochodu.
Robi jak siê doposa¿y j± w zestaw video. Rozmawiamy o tym, ¿e pokazuje
bzdury.

Nie znam nikogo kto dosta³ mandat za prêdko¶æ bo jecha³ z dozwolon± prêdko¶ci±
albo wolniej.

Ja tak mia³em dwa razy, jedn± sprawê wygra³em , druga w trakcie, znajomy
tez Tomek mia³ w Lipnie i te¿ wygra³, w sumie odk±d zbrata³em siê z
Emilem (emil-tv) pozna³em takich osób osobi¶cie kilkadziesi±t.

Data: 2012-07-18 15:47:48
Autor: kamil
On 16/07/2012 22:11, kogutek wrote:
[...]

Otó¿ to kogutek, ¶miech ogarnia na widok polskich kar. W UK za przelot setk± przez miasto sprawa automatycznie trafia do s±du, prawo jazdy na rok z g³owy w 99% przypadków. W Polsce dostaniesz ¶mieszny mandacik, zapisze siê na kurs odejmuj±cy punkty i w dalej w dupie przepisy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 15:46:15
Autor: kamil
On 16/07/2012 17:38, anacron wrote:
W dniu 2012-07-16 16:04, kamil pisze:
Jasssne. A potem postawi± fotoradary na autostradach jak w GB.

To mo¿e i ¶miertelno¶æ na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

Ale tam wynika z tego, ¿e a) maj± drogi b) to s± dobre drogi

My¶l±cy cz³owiek maj±c dziuraw± drogê zwolni. Idiota bêdzie zapierdalaæ szybciej ni¿ po niemieckim autobanie, po czym zwali winê za wypadek na Tuska.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 15:47:26
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik kamil kamil@spam.com ...

My¶l±cy cz³owiek maj±c dziuraw± drogê zwolni. Idiota bêdzie zapierdalaæ szybciej ni¿ po niemieckim autobanie, po czym zwali winê za wypadek na Tuska.

kolejny teoretyk....

Data: 2012-07-18 17:11:01
Autor: kamil
On 18/07/2012 16:47, Budzik wrote:
[...]

Sk±d¿e znowu, odwiedzaj±c polskê je¿d¿ê przewa¿nie wolniej, ni¿ gdzie indziej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 18:12:54
Autor: J.F
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

No nie calkiem.
Ja i teoretycznie kiedys liczylem, i w praktyce stosowalem ...

J.

Data: 2012-07-18 17:17:51
Autor: anacron
W dniu 2012-07-18 16:46, kamil pisze:
[...]

My¶l±cy cz³owiek ma radar i jad±c po dobrej nawierzchni bêdzie wiedzia³,
¿e za ³ukiem drogi jest dziura, koleiny po czo³gach, albo pobocze w
katastrofalnym stanie. Tak rozumiem.

Data: 2012-07-18 16:41:49
Autor: kamil
On 18/07/2012 16:17, anacron wrote:
[...]

My¶l±cy cz³owiek wie, ¿e je¶li przez ostatnich 10 kilometrów jecha³ w koleinach szoruj±c jedn± stron± po piasku bo pobocza brak, to szanse na to ¿e droga w po³owie zakrêtu zrobi siê g³adka i szeroka s± raczej mizerne. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 21:59:57
Autor: anacron
W dniu 2012-07-18 17:41, kamil pisze:
[...]

Powtórzê "...jad±c po dobrej nawierzchni..."

Data: 2012-07-16 22:53:58
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 16 Jul 2012 15:04:16 +0100, kamil wrote:

Jasssne. A potem postawi± fotoradary na autostradach jak w GB.

To mo¿e i ¶miertelno¶æ na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

Ciekawe jak wygl±da porównanie ¶miertelno¶ci (na samochodokilometr) miêdzy
Polsk± a krajami zachodnimi.

Data: 2012-07-16 21:09:39
Autor: PK
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
PolskÄ… a krajami zachodnimi.

Zamiast się ciekawić, sprawdź :). Z samochodokilometrem może być
problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
źródłem jest UNECE:
http://tiny.pl/h4p5z

Przykład. We Francji jest mniej więcej 2 razy więcej jeżdżacych pojazdów
niż w Polsce. Mają jedne z najostrzejszych kar za wykroczenia drogowe
na świecie (choć nie tak skrajne jak w Skandynawii czy Szwajcarii).

Zabitych w terenie zabudowanym mają około 2-krotnie mniej niż my.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 21:38:45
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Ciekawe jak wygl±da porównanie ¶miertelno¶ci (na samochodokilometr)
miêdzy Polsk± a krajami zachodnimi.

Zamiast siê ciekawiæ, sprawd¼ :). Z samochodokilometrem mo¿e byæ
problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
¼ród³em jest UNECE:
http://tiny.pl/h4p5z

Przyk³ad. We Francji jest mniej wiêcej 2 razy wiêcej je¿d¿acych
pojazdów ni¿ w Polsce. Maj± jedne z najostrzejszych kar za wykroczenia
drogowe na ¶wiecie (choæ nie tak skrajne jak w Skandynawii czy
Szwajcarii). Zabitych w terenie zabudowanym maj± oko³o 2-krotnie mniej ni¿ my.

z ciekawo¶ci - to jest bezkrytyczno¶æ czy demagogia?

Data: 2012-07-17 00:11:52
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:38, Budzik pisze:
Zabitych w terenie zabudowanym maj± oko³o 2-krotnie mniej ni¿ my.
z ciekawo¶ci - to jest bezkrytyczno¶æ czy demagogia?

Bezkrytyczno¶æ. Moim skromnym zdaniem.

Data: 2012-07-17 07:16:26
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

A słownik masz w domu?

Przywołałem tylko dane (oficjalne). We fragmencie, który cytujesz, nie
ma żadnej mojej opinii.
Chyba że traktujesz tak zestawienie śmiertelności z karami, ale
to nie moja opinia tylko istniejÄ…ca korelacja.

Jeśli bardzo chcesz użyć jakiegoś mądrego terminu, to możesz to nazwać
manipulacją, ale ponieważ nie wyciągam wniosków, to nie muszę się
z niczego tłumaczyć :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:09
Autor: Budzik
[...]

A s³ownik masz w domu?

Przywo³a³em tylko dane (oficjalne). We fragmencie, który cytujesz, nie
ma ¿adnej mojej opinii.
Chyba ¿e traktujesz tak zestawienie ¶miertelno¶ci z karami, ale
to nie moja opinia tylko istniej±ca korelacja.

Je¶li bardzo chcesz u¿yæ jakiego¶ m±drego terminu, to mo¿esz to nazwaæ
manipulacj±, ale poniewa¿ nie wyci±gam wniosków, to nie muszê siê
z niczego t³umaczyæ :)

bezkrrytycze zestawienie liczb, aby osi±gn±c efekt wizerunkowy pomimo tego, ¿e prawda jest zupe³nie inna to w³a¶nie demagogia.

To tak, jak polityk mówi, ¿e po co by³o wydawaæ XX milionów na EURO, skoro XX jest potrzebne na ¿³obki.
Nawet je¿eli liczby XX s± prawdziwe, ca³± wypowied¼ jest demagogi±.

To tak, jak polityk wypowiada siê, na fali rozmów o ¶mierci Magdy, ¿eby podwy¿szyæ karê do obowi±zkowych 20 lat bo obecne minimum bodaj 8 to za ma³o. Nawet je¿eli liczby s± prawdziwe, ca³± wypowied¼ jest demagogi±, co powie mu prawie ka¿dy psycholog, bo problem nie jest w wysoko¶ci kary.

Data: 2012-07-17 11:01:19
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

bezkrrytycze zestawienie liczb, aby osiągnąc efekt wizerunkowy pomimo tego, że prawda jest zupełnie inna to właśnie demagogia.

Hahah. Ależ skąd. Demagogia to (na wypadek gdybyś jednak nie miał
słownika) działanie mające na celu zdobycie popularności i przychylności
poprzez kłamanie i składanie nierealnych obietnic. Pomińmy już kłamanie
i obietnice :). Czy ja moimi wypowiedziami próbuję zdobyć Twoją
przychylność?

Prawidłowo (przynajmniej co do sensu) byłoby:
"bezkrytycze zestawienie liczb, aby osiÄ…gnÄ…c efekt wizerunkowy pomimo
tego, że prawda jest zupełnie inna to właśnie MANIPULACJA."

A wiesz czym jest zastąpienie słowa "manipulacja" słowem "demagogia"?
Jest manipulacją :). A jeśli starasz się o przyklask innych grupowiczów,
to i pod demagogię można to podciągnąć :).

To tak, jak polityk mówi, że po co było wydawać XX milionów na EURO, skoro XX jest potrzebne na żłobki.

To jest demagogia, ale ja Ci niczego nie obiecywałem!
Porównujesz to do mojej wypowiedzi, a nie zgadzasz się na porównanie
kierowcy polskiego i kierowcy niemieckiego?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:57:05
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

bezkrrytycze zestawienie liczb, aby osi±gn±c efekt wizerunkowy pomimo
tego, ¿e prawda jest zupe³nie inna to w³a¶nie demagogia.

Hahah. Ale¿ sk±d. Demagogia to (na wypadek gdyby¶ jednak nie mia³
s³ownika) dzia³anie maj±ce na celu zdobycie popularno¶ci i
przychylno¶ci poprzez k³amanie i sk³adanie nierealnych obietnic.
Pomiñmy ju¿ k³amanie i obietnice :). Czy ja moimi wypowiedziami
próbujê zdobyæ Twoj± przychylno¶æ?

ale z oczywi¶cie.
Piszesz na ogólnie otwartym forum i próbujesz do swoich racji przekonaæ innych.
Sk³±danie obietnic - jak najbardziej - sugerujesz (a wiec sk³adasz obietnice), ze jak mandaty bêd± wyzsze to niebezpieczenstwo na drodze bedzie ni¿sze.
K³amstwo - nawet je¿eli nieswiadomie manipulujesz danymi - to te¿ jest k³amstwo.

Prawid³owo (przynajmniej co do sensu) by³oby:
"bezkrytycze zestawienie liczb, aby osi±gn±c efekt wizerunkowy pomimo
tego, ¿e prawda jest zupe³nie inna to w³a¶nie MANIPULACJA."

A wiesz czym jest zast±pienie s³owa "manipulacja" s³owem "demagogia"?
Jest manipulacj± :). A je¶li starasz siê o przyklask innych
grupowiczów, to i pod demagogiê mo¿na to podci±gn±æ :).

Nie ma to wiêkszego znaczenia dla sensu dyskusji.
wiêc nawet specjalnie nie bêdê siê do tego odnosi³.
Ale skoro chcesz - nie ma sprawy. Jeste¶ manipulantem.

To tak, jak polityk mówi, ¿e po co by³o wydawaæ XX milionów na EURO,
skoro XX jest potrzebne na ¿³obki.

To jest demagogia, ale ja Ci niczego nie obiecywa³em!
Porównujesz to do mojej wypowiedzi, a nie zgadzasz siê na porównanie
kierowcy polskiego i kierowcy niemieckiego?

patrz wy¿ej.

Data: 2012-07-17 14:01:40
Autor: J.F
[...]

Wcale nie. Jesli zlobkow nie ma, bo "brakuje pieniedzy", a jednoczesnie na Euro nie brakuje, to co jest chyba nie tak.
Co to wiadomo - jak powszechnie wiadomo wyborcy chca chleba i igrzysk, a nie zlobkow :-)

Demagogia moze byc mylenie adresatow - Euro to inicjatywa 4 prezydentow miast, kwot - nie kosztowalo "100 mld", bo wydatki na drogi byly w planach i powinny byc zrobione, budzetow - drogi pokrywal centralny, stadion Narodowy tez, a dwa stadiony miejskie miasta same.
Ale juz we Wroclawiu mozna spytac na co  zabraklo tego miliarda, ktory poszedl lub pojdzie na stadion  ...

J.

Data: 2012-07-17 14:33:18
Autor: Budzik
[...]

Ale¿ w³a¶nie to jest demagogi±.
Po pierwsze drogi które i tak trzeba budowaæ.
Po drugie kwota która podaje siê razem z dotacjami, ktore dostalismy celowo na konkretne wydatki.

Data: 2012-07-17 00:14:49
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:09, PK pisze:
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Ot przykład po Słowacji robię mniej więcej połowę tego co po Polsce i
policmajstrów z suszarkami widuję tam sporadycznie. W zeszłym tygodniu
po Słowacji zrobiłem około 700 km i nie widziałem żadnego. Jak
przekroczyłem granicę na odcinku niespełna 500km widziałem co najmniej
10 patroli z radarami. Teraz pod powyższy obrazek podstaw dane ze swojej
ulubionej strony i wyciÄ…gnij wnioski.

Data: 2012-07-17 01:09:46
Autor: Tomasz Pyra

On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Ciekawe jak wygl±da porównanie ¶miertelno¶ci (na samochodokilometr) miêdzy
Polsk± a krajami zachodnimi.

Zamiast siê ciekawiæ, sprawd¼ :)

Nie dopisa³em ¿e chodzi mi o porównanie naszych autostrad z ich
autostradami.
Dwa poziomy wy¿ej mowa by³a o autostradach i ju¿ zapomnia³em dopisaæ.

Bo ¿e ogólnie wypadamy s³abo to ja wiem, ale w³a¶nie infrastruktura u nas
ogólnie du¿o gorsza.
A ciekawe jak wypadamy je¿eli porówna siê infrastrukturê podobnej jako¶ci,
czyli np. autostrady.

A mamy tych autostrad ju¿ tyle ¿e jaka¶ tam próba statystyczna jest.

Data: 2012-07-17 07:21:02
Autor: PK
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Nie dopisałem że chodzi mi o porównanie naszych autostrad z ich
autostradami.
Dwa poziomy wyżej mowa była o autostradach i już zapomniałem dopisać.

Bo że ogólnie wypadamy słabo to ja wiem, ale właśnie infrastruktura u nas
ogólnie dużo gorsza.
A ciekawe jak wypadamy jeżeli porówna się infrastrukturę podobnej jakości,
czyli np. autostrady.

A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.

W tej bazie akurat można wybrać tylko zdarzenia z autostrad, ale dane są
opóźnione (jak prawie wszystkie darmowe). Statystyki w 2010 roku dobrej
nie mieliśmy :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 07:55:49
Autor: J.F.
Podwyżka mandatów drogowych.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 01:09:46 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
[...]

Ponoc u niemcow na autostradzie wypadkowosc 4x mniejsza na wozokm.

A mamy tych autostrad ju¿ tyle ¿e jaka¶ tam próba statystyczna jest.

A u nas miedzy Wroclawiem a Opolem barierka gesto pogieta :-)

J.

Data: 2012-07-17 09:57:01
Autor: Budzik
[...]

niemo¿liwe - przecie¿ tam nie ma ograniczenia prêdko¶ci. Trup musi ¶cieleæ siêgêsto...

Data: 2012-07-17 10:02:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Hello J.F.,

Tuesday, July 17, 2012, 7:55:49 AM, you wrote:

[...]

A mamy tych autostrad ju¿ tyle ¿e jaka¶ tam próba statystyczna jest.
A u nas miedzy Wroclawiem a Opolem barierka gesto pogieta :-)

I te ¶lady rozpaczliwych hamowañ na lewym pasie...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 21:33:15
Autor: John Kołalsky
[...]

Pewnie majÄ… lepsze kursy ...

.....kroju i szycia

Data: 2012-07-18 21:45:14
Autor: Cavallino

Użytkownik "PK" <kosu@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnk090sk.gd9.kosu@localhost.localdomain...
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

A jaka część ruchu odbywa się po drogach bezkolizyjnych liczyłeś?
Bo ja raczej tutaj szukałbym różnic w ofiarach....

Data: 2012-07-16 21:34:10
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Ale jak to porówywaæ?
Trochê jezdzi³em ostatnio po Europie.
Niemcy - wjezdzam i jade 1.000 km autostrada.
W³ochy - drogie autostrady ale jednak wszedzie autostrada, obwodnica Mediolanu - 4-5 pasów...
Francja - wszedzie poruszasz siê autostradami.

Jak to porównaæ z nasz± rzeczywisto¶ci±?

Data: 2012-07-17 00:14:38
Autor: ToMasz
W dniu 16.07.2012 23:34, Budzik pisze:
[...]

w ka¿dym li¶cie nawijasz o drogach w Polsce. Czy zastanowi³e¶ siê dlaczego u nas jest tak jak jest? Czy my¶lisz ¿e politycy nie wiedz± jak porozwi±zywaæ nasze - w tym z drogami - problemy? Oczywi¶cie ¿e wiedz±, do tego wystarczy mó¿d¿ek  nie leniwego licealisty+ kalkulator. problem jest w tym, ¿e tego siê nieda zrobiæ bez poparcia spo³ecznego, a tego poparcia niema. niema bo nieroby musia³by i¶æ do pracy, chorzy leczyæ siê swoje pieni±dze, a emeryci ¿yæ za to co od³o¿yli. Ilu polaków na to zarabia? 20%? trochê za ma³e poparcie.....

ToMasz

Data: 2012-07-16 23:37:01
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik ToMasz twitek4@.gazeta.pl ...

[...]

uwielbiam to - problemy ca³ego ¶wiata ro¿wiazwne recept± na 100 s³ów.

A gdyby tak odwróciæ pytanie - dlaczego tylko 20% zarabia odpowiednio?
Chyba nie chcesz powiedzieæ, ¿e pozosta³e 80% jest leniwe?

Data: 2012-07-17 04:15:32
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 01:37, Budzik pisze:
[...]

A kto im broni zarabiaæ? No kto?

Data: 2012-07-17 00:18:59
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 00:14, ToMasz pisze:
[...]

Ale jak zlikwiduj± socjal to przegraj± wybory, bo tych nierobów jest
wiêcej ni¿ tych pracuj±cych. Chc± byæ przy korycie, musz± utrzymywaæ
stan obecny udaj±c, ¿e co¶ robi±...

Data: 2012-07-17 10:55:59
Autor: Xiant
[...]

Wskaz jednego, kompetentnego i uczciwego polityka w Polsce bedacego u wladzy ktory jakikolwiek sensowny program chce realizowac. Wszsytko stoi na glowie a Ty wyjezdzasz tekstami o nierobach :)
Pracy nie ma dla "nierobow" bo rzad realizuje interesy innych panstw zamiast dbac o gospodarke wlasnego kraju, chorzy sie nie lecza za swoje pieniadze bo sie ich okrada obowiazkowa skladka za ktora nic nie ma w zamian, emeryci nie odlozyli bo nikt spoleczenstwa tego nie uczyl a teraz pieniadze sie rozkrada na doplaty do prywatnych bankow ... tylko to co ma wspolnego z pl.misc.samochody ? :P

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 07:09:46
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Jak to porównać z naszą rzeczywistością?

Bardzo Å‚atwo:

Killed Inside built-up areas                          2005    2006    2007    2008    2009    2010
Czech Republic (0.26)   503     427     442     444     ..      291
France (1.67)           1664    1342    1359    1235    ..      ..
Germany (2.1)           1471    1384    1335    1261    ..      1011
Hungary (0.26)          501     508     505     419     ..      272
Italy (1.56)            2588    2494    2269    2076    ..      1759
Poland                  2494    ..      2549    2499    ..      1812
Russian Fed. (3.67)     15948   ..      ..      13093   11783   ..
Switzerland (0.2)       137     124     141     135     ..      114

Dane pochodzÄ… z bazy UN.
Liczby w nawiasach dopisałem sam - to stosunek populacji danego kraju
do polskiej.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:07
Autor: Budzik
Podwy¿ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Bardzo ³atwo:

Gratulujê "³atwego" podej¶cia do problemu.
W krajach typu Germany, W³osi, Francja (szawajcarii nie znam wiêc siê nie wypowiadam) ruch tranzytowy jest wrzucony na autostrady.
Wiêc si³± rzeczy ruch w terenie zabudowanym jest ruchem zupe³nie innym ni¿ w Polsce.
W Polsce spora czê¶æ ruchu w terenie zabudowanym to jest ruch przelotowy (bo przecie¿ nie ma innej drogi, ktró± mo¿na by jechaæ)

I ty uwa¿asz, ¿e te sytuacje ³atwo siê porównuj±?
Mam wra¿enie, ¿e zamiast wyci±gaæ wnioski z liczb, dopisujesz liczby do w³asnych wniosków.

[...]

Dane pochodz± z bazy UN.
Liczby w nawiasach dopisa³em sam - to stosunek populacji danego kraju
do polskiej.

Data: 2012-07-17 10:51:47
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Gratuluję "łatwego" podejścia do problemu.
W krajach typu Germany, Włosi, Francja (szawajcarii nie znam więc się nie wypowiadam) ruch tranzytowy jest wrzucony na autostrady.
Więc siłą rzeczy ruch w terenie zabudowanym jest ruchem zupełnie innym niż w Polsce.
W Polsce spora część ruchu w terenie zabudowanym to jest ruch przelotowy (bo przecież nie ma innej drogi, ktróą można by jechać)

I według Ciebie połowę wypadków w miastach powoduje tranzyt?
To ciekawe, że jak widzę wypadek, to najczęściej są to dwa "lokalne"
samochody i kierowcy ewidentnie jechali do/z pracy. Powiesz mi, że
"gdyby nie tranzyt to byłoby luźniej i bezpieczniej"? :)

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo dużo wypadków! Pod tą estakadą!
Jak to wyjaśnić? :)

Podejście, które stosujesz, niektórzy naukowcy nazywają żartobliwie
nihilistycznym. Tzn. niby są jakieś dane, ale na pewno żadnych wniosków
nie można wyciągnąć, bo nic nie wiemy o świecie i tak dalej :D.
A ponieważ dane nie są nic warte, to lepiej podejmować decyzje
na podstawie swojego "widzimisiÄ™", bo o nim wiadomo wszystko :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:57:04
Autor: Budzik
[...]

I wed³ug Ciebie po³owê wypadków w miastach powoduje tranzyt?
To ciekawe, ¿e jak widzê wypadek, to najczê¶ciej s± to dwa "lokalne"
samochody i kierowcy ewidentnie jechali do/z pracy. Powiesz mi, ¿e
"gdyby nie tranzyt to by³oby lu¼niej i bezpieczniej"? :)

skoro wiesz, co ci powiem, to trzeba by³o od razu odpowiedzieæ.
Ty jeste¶ jaki¶fizyk z zawodu?
We¼my dwie kulki o idealnej masie w pró¼ni...
Ale ¿ycie to nie pró¼nia...

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo du¿o wypadków! Pod t± estakad±!
Jak to wyja¶niæ? :)

Serio pytasz, jakie s± przyczyny wypadków na rondzie które ty znasz?
Mo¿e sam siê podejmiesz?

Wyjazd na Wroc³aw, rondo przecinaj±ce ekspresówkê (poprowadzone pod ni±).
By³o ju¿ kilka wypadków.
I ja wiem dlaczego - jaki¶baran tak zaprojektowa³ wiadukt, ¿e podje¿dzaj±c do ronda, do samego koñca prawie nic nie widzisz.
Tylko cego to dowodzi?

Twoje twierdzenie jest takie, ¿e autostrady i drogi ekspresowe nie wp³waj± na bezpieczenstwo na drodze?
Dobrze rozumiem?

Podej¶cie, które stosujesz, niektórzy naukowcy nazywaj± ¿artobliwie
nihilistycznym. Tzn. niby s± jakie¶ dane, ale na pewno ¿adnych
wniosków nie mo¿na wyci±gn±æ, bo nic nie wiemy o ¶wiecie i tak dalej
:D. A poniewa¿ dane nie s± nic warte, to lepiej podejmowaæ decyzje
na podstawie swojego "widzimisiê", bo o nim wiadomo wszystko :)

mylisz siê, to ¿e widzê, i¿ czesto ludzie pos³uguj± siê liczbami w sposób tendendyjny, zupe³nie nie przek³±da siê na moje podejscie do liczb.

Ale nie bede podchodzi³ bezkrytycznie do podawanych danych.

Zeby ci narysowaæ :), podam przyk³±d.

Ty twierdzisz, ¿e kulki zielone czesciej uderzaja w siebie niz kulki niebieskie.
I robisz doswaidczenie.
W jednem wolrku masz kulki zielone i trzêsiesz workiem licz±c zderzenia.
Natomiast kulki niebieskie dzielisz na dwa worki i te¿ trzêsiesz.

Oczywi¶cie wszystko ³adnie przelicasz na objêto¶c worków, ilo¶c kulek itp.

I oczywi¶cie do¶wiadczenie potwierdza - zielone kulki "zderzaja siê bardziej"
Tylko czy to prawda?

Data: 2012-07-17 15:44:52
Autor: J.F
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik "PK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Ale tam nie masz "w miastach" tylko "w terenie zabudowanym".
Droga krajowa przez wies to tez teren zabudowany.

I tu jest ta roznica - jak chce nad morze, to mam kilkadziesiat wiosek i miasteczek do pokonania, i powinienem 500km przejechac z predkoscia 50km/h, a Niemiec dojezdza do autostrady i zajmie mu to 4h a nie 10, a jesli robi wypadki, to w innej kategorii.

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo dużo wypadków! Pod tą estakadą!
Jak to wyjaśnić? :)

Ale to nie sa wypadki trafiajace do statystyk :-)

J.

Data: 2012-07-16 23:21:55
Autor: J.F.
Podwyżka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:53:58 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
[...]

W Niemczech jest ponizej 4000 ofiar smiertelnych, czyli podobnie jak u nas.
A ludzi tam ze 3 razy wiecej, samochodow jeszcze wiecej i srednie przebiegi
smiem twierdzic ze jednak wyzsze niz u nas (ale to nie dlatego ze tam kazdy
30 tys przejezdza).

W UK jest ok 2000 ofiar, a ludzi tam jednak 60 mln.

A w Szwecji ponoc 270, mimo ze tam 10 mln ludzi mieszka.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Fajnie wygladaja wyniki z Afryki :-)

J.

Data: 2012-07-16 21:38:44
Autor: Budzik
[...]

bedziemy udawaæ, ¿e bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem siê bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególno¶ci?

Data: 2012-07-17 06:38:15
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
bedziemy udawać, że bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem się bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególności?

Na stronie, którą podałem w innym poście (UNECE) możesz oglądać
statystyki oddzielnie dla autostrad, obszaru niezabudowanego i obszaru
zabudowanego. Wiele to nie zmienia.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 22:47:36
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:46:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
Hello J.F,
[...]

Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

J.

Data: 2012-07-16 20:58:08
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

Dokładnie. Po co stawiać fotoradar na autostradzie, skoro można
np. na moście w Warszawie. Tam takich idiotów jadących 150 jest
na pęczki.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 23:01:16
Autor: nadir
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

Na A2 ko³o Konina postawili, i to ju¿ dosyæ dawno.
Nie wykluczone, ¿e patent siê przyjmie przy ka¿dej bramce.

Data: 2012-07-22 20:32:36
Autor: Adam P³aszczyca
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 13:45:55 +0200, J.F napisa³(a):

A dodatkowo - ITD zainstaluje wkrotce swoje fotoradarki. Dzis uszlyszalem ze na dolnym slasku po wakacjach i skonczy sie jechanie do Warszawy po 4 pasach setka przez wies :-)

Raczej o¿ywi± siê kontakty listowne z osobami za granic± :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-07-16 13:57:35
Autor: Budzik
[...]

d³ugo nie by³o czekaæ...
Przecie¿ Vincent mówi³, ¿e niespodziewanie ma³o pieniêdzy wp³ywa w tym roku z mandatów...

Oczywi¶cie mo¿naby wyci±gn±æ wniosek, ¿e na drogach zrobi³o siê bezpieczniej, ¿e ludzie mniej ³ami± przepisy ale nie... wniosek jest inny - za niskie mandaty...

Tylko, czy tru o wp³ywy chodzi czy o bezpieczeñstwo...
Oczywi¶cie ideowo pytam (bo ostatnio ideowe dyskusje modne), bo jak jest praktycznie - ka¿dy ¶rednio rozgarniêty wie. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece
same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski

Data: 2012-07-16 17:22:27
Autor: PK
On 2012-07-16, jerzy.n <dobieszczyn@poczta.fm> wrote:
[...]

Mandaty w Polsce sÄ… po prostu zbyt niskie i ciÄ…gle brakuje politykom
jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej się o tym mówi.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:36:18
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:22, PK pisze:
Mandaty w Polsce sÄ… po prostu zbyt niskie i ciÄ…gle brakuje politykom
jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej się o tym mówi.

Dla mnie mogą być nawet 10000 za 10km/h, ale niech będą uczciwe pomiary

Data: 2012-07-16 22:38:35
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 17:22:27 GMT, PK napisa³(a):
Mandaty w Polsce s± po prostu zbyt niskie i ci±gle brakuje politykom
jaj, ¿eby je podnie¶æ. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
przynajmniej siê o tym mówi.

Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
... J.

Data: 2012-07-16 20:55:47
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
..

Jesteś kolejną osobą, która mówi o mandatach jak o jakiejś codziennej
opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem
czy bezrobotnym na hulajnodze.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 21:34:11
Autor: Budzik
[...]

Jeste¶ kolejn± osob±, która mówi o mandatach jak o jakiej¶ codziennej
op³acie za jazdê albo losowym wydarzeniu. Mo¿na je¼dziæ tak, ¿eby
mandatów nie p³aciæ. Wtedy wszystko jedno czy jeste¶ Kulczykiem
czy bezrobotnym na hulajnodze.

da siê, tylko, ¿e:
- kto ma na to czas?
- kto ma tyle cierpliwo¶ci?
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, ¿e koncentracja mi spada i najczêsciej wtedy dostajê mandat przez przypadek...
- policja poluje na ciebie zamiast dbaæ o twoje bezpieczeñstwo.

Data: 2012-07-17 00:04:31
Autor: ToMasz
[...]

czy wyobra¿asz sobie ¿ycie bez auta? Normalnie tak, z buta wszêdzie?
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, ¿e koncentracja mi
spada i najczêsciej wtedy dostajê mandat przez przypadek...
W 100% Ciê rozumiem. Zastanawia³e¶ siê kiedy¶ nad tym, ¿e mo¿e jako kierowca rajdowy by³by¶ mistrzem, ale jako u¿ytkownik naszych dróg, nie bardzo siê spe³niasz? Mo¿e na rowerze spróbuj
- policja poluje na ciebie zamiast dbaæ o twoje bezpieczeñstwo.
w 100% siê zgadza. Zróbmy im na z³o¶æ i Wszyscy je¼dzijmy zgodnie z przepisami. s³ysza³em ¿e s± takie miejsca gdzie siê da. Za Odr± podobno. Dawno nie by³em, nie wiem.

ToMasz

Data: 2012-07-16 23:37:02
Autor: Budzik
[...]

Wyobra¿am sobie, aczkolwiek by³oby du¿o mniej wygodne.

[...]

A moze by¶ trochê zmieni³ ton? Albo przynajmniej dookre¶li³, co mia³e¶ na my¶li pisz±c o spe³nianiu siê?
Odpowiadaj±c na twoje zaczepki: na rowerze je¿dzi³em kiedy¶ bardzo du¿o, regularnie po mie¶cie doje¿dzaj±c wszedzie, gdzie potrzebowa³em, teraz niestety mniej.
Z mistrzostwem rajdowym by³oby pewnie gorzej bo jezdzê raczej +20 wiêc...

[...]

U nas te¿ coraz wiêcej takich dróg.
Jak wje¿dzam na autostradê to te¿ uwa¿am, ¿e siê da.

Data: 2012-07-17 11:16:22
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 00:04, ToMasz pisze:
[...]

Za Odra autostrady sa gratis :P i rozdaja wode i kanapki jak sie robia korki np. przy wypadkach, jezdza specjalne sluzby. Sam dostalem a na moje pytanie czy musze za to zapplacic gosc ktory rozdawal wytrzesczyl oczy :) W Polsce za przejazd autostrada wybudowana za nasze pieniadze (podatki, akcyza, podatek drogowy) musimmy placic, autostradami sa zwykle z nazwy a w gratisie dostajesz czesto zawieszenie do remontu jak rozwalisz na dziurach po zimie :P

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 07:59:28
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
- jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...

Czyli albo jedziesz niezgodnie z przepisami albo jedziesz zgodnie
i przez to łamiesz przepisy. No to masz rzeczywiście ciężką sytuację...

- policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

No tak. Drogówka powinna dbać o bezpieczeństwo uczestników ruchu
inaczej, niż karząc tych łamiących przepisy. Jak wpadniesz na jakiś
pomysł, to im podeślij - może zrewolucjonizujesz komunikację :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:03
Autor: Budzik
[...]

i przez to ³amiesz przepisy. No to masz rzeczywi¶cie ciê¿k±
sytuacjê...
e tam, dlaczego ciê¿k±?
Po prostu je¿dzê praktycznie zawsze +20 i jest ok.
A niebezpieczenstwo - zdarza sie ale najczesciej dlatego, ze inni uczestnicy maja w ty³ku lusterka, kierunkowskazu i jezdza jakby byli sami na drodze.

- policja poluje na ciebie zamiast dbaæ o twoje bezpieczeñstwo.

No tak. Drogówka powinna dbaæ o bezpieczeñstwo uczestników ruchu
inaczej, ni¿ karz±c tych ³ami±cych przepisy. Jak wpadniesz na jaki¶
pomys³, to im pode¶lij - mo¿e zrewolucjonizujesz komunikacjê :).

Ale ja ju¿ im podsy³a³em nie raz:
- miejscowo¶c pod Poznaniem - zakrêt na któym przez 2 lata zim± by³o chyba z 6 wypadków (w tym czo³owy mojego ojca). Prosi³em o oznaczenie ostrego zakrêtu, pyta³êm te¿ o to policjê, która by³a na miejscu zdarzenia - do dzi¶ ¿adnej poprawy
- miescowo¶c pod Poznaniem, prosta droga, 2 domy po lewej, policja suszy, bo to bardzo niebezpieczne miejsce. Dzwoni³em dwa razy, aby postawili ograniczenie w odpowiednim miejscu, bo stoi po lewej stronie drogi. Dwa lata nic sie nie zmieni³o.
- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez mo¿liwo¶ci zjazdu - przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±. Kilkukrotnie dzwoni³em do drogówki aby rzyjecha³ patrol i zrobi³ porz±dek.
Domy¶lasz siê, co mi powiedzieli?
Je¿eli dodasz sobie do tego miejsca, gdzie stoj±... rysuje ci siê bardzo konkretny obraz dzia³ania policji.
Nie wspomnê nawet ile razy zatrzymali mnie i "nie ukarali mandatem".

Jakie wnioski mam z tego wyci±gaæ?

Data: 2012-07-17 11:11:05
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
e tam, dlaczego ciężką?
Po prostu jeżdzę praktycznie zawsze +20 i jest ok.
A niebezpieczenstwo - zdarza sie ale najczesciej dlatego, ze inni uczestnicy maja w tyłku lusterka, kierunkowskazu i jezdza jakby byli sami na drodze.

Jeździsz za szybko i jest ok, a jak jest "nie ok", to wina tego
tego drugiego. No cóż. Trudno mi z tym dyskutować :).

Ale ja już im podsyłałem nie raz:
- miejscowośc pod Poznaniem - zakręt na któym przez 2 lata zimą było chyba z 6 wypadków (w tym czołowy mojego ojca). Prosiłem o oznaczenie ostrego zakrętu, pytałęm też o to policję, która była na miejscu zdarzenia - do dziś żadnej poprawy

Hahah. Bo to nie drogówka stawia znaki. Powinieneś wysłać podanie
do instytucji opiekującej się drogą (np. Zarządu Dróg Miejskich,
Zarząd Dróg Wojewódzkich, GDDKiA).

Jakie wnioski mam z tego wyciągać?

Jakie chcesz. Ja wyciągam dwa: ignorujesz przepisy i mało wiesz
o administracji publicznej, choć ciągle czepiasz się polityków :).
Ale uwaga! To może być bezkrytyczna manipulacja! :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 12:57:03
Autor: Budzik
[...]

Je¼dzisz za szybko i jest ok, a jak jest "nie ok", to wina tego
tego drugiego. No có¿. Trudno mi z tym dyskutowaæ :).

znowu MANIPULEJSZ.
Moja predko¶æ nie ma ¿andego znaczenia w kontek¶cie takich wybryków jak zmiana pasa bez kierunkowskazu, zatrzymanie siê na ¶rodku drogi i dopiero wtedy w³±czenie kierunkowskazu do skrêtu, wciskanie siê przed maskê przy wyprzedzaniu kolumny i dawanie po hamulcach itp przypadki.

[...]

Hahah. Bo to nie drogówka stawia znaki. Powiniene¶ wys³aæ podanie
do instytucji opiekuj±cej siê drog± (np. Zarz±du Dróg Miejskich,
Zarz±d Dróg Wojewódzkich, GDDKiA).

no i w³asnie o tym mówiê - o ogólnym "nie chce mi siê", "nie czujê siê odpowiedzialny" i dodatkowo "to nie ja, to oni". Generalnie bylejako¶c do kwadratu.
I ty to potwierdzasz, sugeruj±c, ¿e policja nie ma nic do postawienia znaków.
A teraz widok z W³och (ktorzy nie s± dla mnie jakim¶ przyk³adem porz±dku)
Roboty drogowe, stawiane oznaczenia itp.
Przyjezdza policja i kontroluje czy wszystko jest ok. Przeje¿dza radiowóz, zatrzymuje siê i interesuje siê, czy wszystko jest ok.
Dlaczego? Bo czuj± siê odpowiedzialni!
A u nas? U nas te¿ policja czuje siê odpowiedzialna. Ale tylko, jak w telwizji trzeba co¶ powiedzieæ. A w zyciu? Tak jak piszesz: to nie my, to oni.

Jakie wnioski mam z tego wyci±gaæ?

Jakie chcesz. Ja wyci±gam dwa: ignorujesz przepisy i ma³o wiesz
o administracji publicznej, choæ ci±gle czepiasz siê polityków :).
Ale uwaga! To mo¿e byæ bezkrytyczna manipulacja! :D

No i jest.
No ja nie jestem od tego aby wydzwaniaæ po urzedach.
Zg³aszam policji i policja ma dwa wyj¶cia:
- standardowe: to nie my, to oni.
- poprawiaj±ce bezpieczenstwo: dziekujemy za zg³oszenie, sprawdzimy, skierujemy sprawê do odpowiednich s³u¿b.

No ale pewnie kto¶ musia³by wyj¶c z krzaków, ¿eby to zrobiæ.

Kiedys wracam z nad morza - bodaj przez Wa³czem korek na dobre pó³ godziny.
Jak ju¿ dojechali¶my, okaza³o siê, ¿e jakie¶ rondo siê korkuje, czy jakies dziwne swiat³a, nie pamietam. W ka¿dym razie co¶, co mozna za³atwiæ w 5 minut stawiajac patrol drogówki. Dzwowniê. Oczywi¶cie dowiaduje siê, ¿e teraz nie ma wolnego patrolu bo jest na interwencji itp. Ok trudno.
5 km dalej ju¿ wiem, co to za interwencja. Krzakowe polowania.
Pewnie te¿ zle zadzwoni³em. Zamiast do PO, trzeba by³lo do faktu dzwoniæ?
Czy moze od razu do jednostki nadzoruj±cej pracê policji?

Data: 2012-07-17 14:14:51
Autor: J.F
[...]

Ale moze nie ma potrzeby ? Bo co - przyjada, postawia ograniczenie do 60, a tymczasem zakret sie spokojnie przejezdza 100 latem.
A zakret np wcale nie jest ostry, tylko niektorzy przejezdzaja 130 :-)

Aczkolwiek "czarny punkt" mogliby postawic, tylko nim chyba rzadzi inna klika :-)

[...]

I teren zabudowany ? I to niebezpieczne jest przy 50km/h :-)

- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez mo¿liwo¶ci zjazdu -
przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±.

Ronda ze swiatlami jak sie domyslam ?

Ale tak prawde mowiac ... to moze nie do kierowcow pretensje, tylko do zarzadu swiatel.
Jest zielone, to kierowca ma jechac, a nie zastanawiac sie czy powinien, czy nie - bo wtedy przepustowosc spada.

J.

Data: 2012-07-17 14:33:19
Autor: Budzik
[...]

To nie taka droga, zeby od razu stawiaæ czarny punkt.
Wystarczy³oby ograniczenie do 60 lub informacja o ostrym zakrecie lub informacja ze jest zmiana przyczepnosci / oblodzenia.
OI zmianie profilu drogi nie marzê nawet...

Miejsce jest typowy - wyjazd z lasu, czeste oblodzenia, dodatkowo zakret który wygl±da na ³agodny ale na serio - nawet latem 90 to moze byc za duzo, jak zle wjedziesz.

Zreszta, 3 wypadki widzia³em jednej zimy na w³asne oczy - czego wiêcej potrzeba?

[...]

a nwet nie wiem, chyba terez zabudowany zaczyna sie za jakis kilometr. ale g³owy nie dam.

- notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez mo¿liwo¶ci zjazdu -
przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoj± i kwicz±.

Ronda ze swiatlami jak sie domyslam ?

oczywiscie.
Najgorsze jest to, ze jak to widzisz i próbujesz nie wjechac, zeby ruch poprzeczny móg³ zjechac i oczy¶cic rondo, zaraz jestes conajmniej obtr±biony, objechany itp.

Ale tak prawde mowiac ... to moze nie do kierowcow pretensje, tylko do zarzadu swiatel.
Jest zielone, to kierowca ma jechac, a nie zastanawiac sie czy powinien, czy nie - bo wtedy przepustowosc spada.

Ale jak nie ma gdzie jechac bo wszystko stoi a ci z lewej chc± zjechac to ³adowanie siê na skrzyzowanie to jest przyk³ad skrajnej g³upoty.

Data: 2012-07-17 20:54:48
Autor: John Kołalsky
[...]

Powiedzmy prawdÄ™, chodzi o te przepisy

może zrewolucjonizujesz komunikację :).

telekomunikacjÄ™

Data: 2012-07-17 23:13:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Podwy?ka mandatów drogowych.
Dnia 16-07-2012 o 23:34:11 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisa³(a):

[...]

Jakby¶ dosta³ z 200 EUR za 81 km/h  na 70 to szybko by¶ stwierdzi³, ¿e  w³a¶ciwie nigdzie mi siê nie spieszy :-)
Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogê wyj¶æ z podziwu:  autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do 80km/h - 90%  kierowców noga na hamulec i jad± 80.  Jest 50 km/h - jada tyle ile mozna.  Nie jest to tylko kwestia wiêkszej ilo¶ci autostrad, bo gdy jadê 100km  przez pustyniê, gdzie s± te¿ ograniczenia w  wioskach - wiêkszo¶æ siê do  nich stosuje. U nas takie co¶ jest niemozliwe.

TG

Data: 2012-07-17 21:57:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

po Hiszpani nie jezdzi³em wiec trudno mi siê odniesc.
Jakie s± tego powody? Wysoko¶æ mandatów?
Mo¿e nie dzi¶, ale jeszcze z 2 lata temu 200EUR dla hiszpana to chyba by³a bardzo porównywalna kwota do naszych 200z³, prawda?

Data: 2012-07-17 23:52:28
Autor: Przemys³aw Czaja
[...]

Poniewa¿ u nas boj± siê dostaæ PLONKA od Ka³azlin± za kapelusznictwo ;-)

Data: 2012-07-18 07:57:04
Autor: J.F.
Podwy?ka mandatów drogowych.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 23:13:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa³(a):
Jakby¶ dosta³ z 200 EUR za 81 km/h  na 70 to szybko by¶ stwierdzi³, ¿e  w³a¶ciwie nigdzie mi siê nie spieszy :-)

A co tam, siesta jest :-)
Ale jestes pewien ze tam takie mandaty ?
Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogê wyj¶æ z podziwu:  autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do 80km/h - 90%  kierowców noga na hamulec i jad± 80.

Jestem w niemczech - brak ograniczenia, a ~70% jedzie 120. Jest
ograniczenie do 120 ... jakies 80% go przestrzega. Jest ogranizeczenie do
80 - a to wszyscy jada w sznureczku 80 ..

J.

Data: 2012-07-18 21:51:26
Autor: Cavallino
Podwy?ka mandatów drogowych.

U¿ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.whlzw9gkg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

A gdzie ma im siê spieszyæ?
Maniana.....

Data: 2012-07-19 00:00:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Podwy?ka mandatów drogowych.
Dnia 18-07-2012 o 21:51:26 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisa³(a):

[...]

Racja, ale ja te¿ powoli dochodzê do wniosku, ¿e w dupie mam, w zasadzie  to nigdzie mi siê nie spieszy ... Na pocz±tku to jako¶ tak g³upio by³o  jechaæ te 120 - to sobie przynajmniej ustawi³em na tempomacie te 127km/h  :-) - teraz jadê te 118 i mogê sobie spokojnie widoczki podziwiaæ :-)

TG

Data: 2012-07-16 23:07:29
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 20:55:47 GMT, PK napisa³(a):
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

J.

Data: 2012-07-16 21:11:08
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

Skoro nie rozumiesz, to będziesz płacił mandaty. One właśnie są po to,
żeby ułatwić Ci zrozumienie :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:13:38
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-07-16 23:11, PK wrote:
On 2012-07-16, J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:
[...]

To ja proponuje 10km/h - będzie _napewno_ bezpieczniej. A za przekroczenie o 1km/h konfiskata pojazdu. Tylko mi nie kwicz później, że zbyt restrykcyjnie.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-17 00:30:40
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 22:55, PK pisze:
Jesteś kolejną osobą, która mówi o mandatach jak o jakiejś codziennej
opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu.

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są
zawodowi ani ci niezawodowi a dużo jeżdżący kierowcy. Tylko Ci
niedzielni od święta wyruszający na drogę i uważający się za mistrzów
kierownicy, a te mandaty biją najwięcej w zawodowych, pracujących za
2000-3000 zł na rękę na drodze. Szczególnie, że Policja dokonuje bardzo
często pomiarów niepoprawnie, zazwyczaj urządzeniem, które nie powinno
być dopuszczone do użytku. Osłuchaj w końcu reportaż, do którego link
podałem Ci kilkukrotnie. Ja widuje patrol drogówki z radarem co dzień, a
nawet kilka razy dziennie. Ty jeżdżąc wokół komina może raz na miesiąc.

Można jeździć tak, żeby mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno
czy jesteÅ› Kulczykiem czy bezrobotnym na hulajnodze.

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskrą pokazał mi 76. Sprawę w sądzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.
Urządzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz
po 2 latach mam drugą sprawę w Gnieźnie. Też miałem 60, a pokazał mi
chyba 86 o ile pamiętam i też wygram (póki co nie pisze jakie asy są w
rękawie, bo ktoś z Gniezna z KMP może to przeczytać, ale uwierz szczęka
im opadnie). Teraz odkąd mam VR już drugi raz policjant odstąpił (dziś)
od ukarania mnie mandatem, bo jednak nie był pewny pomiaru, a
przynajmniej przestał być, jak mu palcem nagrywający VR pokazałem.

Data: 2012-07-16 23:37:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Mo¿na je¼dziæ tak, ¿eby mandatów nie p³aciæ. Wtedy wszystko jedno
czy jeste¶ Kulczykiem czy bezrobotnym na hulajnodze.

Nie mo¿na. Jecha³em 60, gnój z Iskr± pokaza³ mi 76. Sprawê w s±dzie
wygra³em, bo na monitoringu jednego Orlenu widaæ by³o mój przejazd i
jego pomiar i 4 bieg³ych wyliczy³o, ¿e jecha³em miêdzy 52 a 56.
Urz±dzenie mia³o legalizacjê, policjant mia³ (choæ teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawê wygra³em w
okrêgowym nawet, a wy¿ej siê ju¿ kurwy z policji nie odwo³ywa³y. Teraz
po 2 latach mam drug± sprawê w Gnie¼nie. Te¿ mia³em 60, a pokaza³ mi
chyba 86 o ile pamiêtam i te¿ wygram (póki co nie pisze jakie asy s± w
rêkawie, bo kto¶ z Gniezna z KMP mo¿e to przeczytaæ, ale uwierz szczêka
im opadnie). Teraz odk±d mam VR ju¿ drugi raz policjant odst±pi³ (dzi¶)
od ukarania mnie mandatem, bo jednak nie by³ pewny pomiaru, a
przynajmniej przesta³ byæ, jak mu palcem nagrywaj±cy VR pokaza³em.

to jest jeszcz nic - ot dali im sprzêt, pokazali jak nacisn±æ i nie powiedzieli, ¿e to nie zawsze dzia³a.
Wymienimy... ocywi¶cie za nasze....

Ja kiedys, jak jeszcze by³em parê lat g³upszy, zap³aci³em mandat w miejscu gdzie nie by³o ograniczenia. Mówiê ze nie widzia³em, oni ze jest. No to uwierzy³em. Potem jadac ponownie t± tras±, zorientowa³em siê, ¿e ograczenie stoi po lewej stronie drogi! No ale zdarza siê. Dzwoniê wiêc do komendy, mówie co i jak a oni ze ich to nei obchodzi i ze mandatu nie moga anulowaæ.
Potem zadzwoni³em jeszcze raz, ¿eby chocia¿ przestali tam suszyæ albo zmienili oznakowanie na poprawne.
Teraz juz tam nie jezdze, ale wtedy ze dwa lata oznaczenie wygl±da³o tak samo, a i patrol jeszcze kila razy widzia³em.
Teren poza miastem, po prawej ³aka, po lewej dwa domy...

I co biedny obywatel ma my¶leæ?

Data: 2012-07-17 04:23:56
Autor: anacron
[...]

Oni wiedzê, ¿e nie zawsze dzia³a. Gdyby nie wiedzieli, nie trefiliby na
widok VR. Poza tym, wielu w prywatnych rozmowach o tym mówi. Problem
polega na tym, ¿e gdyby mieli mierzyæ poprawnie, to by prawie nikogo nie
z³apali (w wiêkszo¶ci ulubionych miejsc nie da siê dokonaæ poprawnie
pomiaru, tak aby nie byæ widocznym do samego koñca, lub w ogóle).

Data: 2012-07-17 06:46:30
Autor: PK
On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większość w terenie zabudowanym.

[...]

Z jakiegoś niewiadomego powodu dla wielu kierowców mandat oznacza tylko
przekroczenie prędkości. A popularne są też łamania zakazu wyprzedzania,
olewanie czerwonego światła, pierwszeństwa i znaku stop. I co powiesz
o nich? Tu też zawodowi kierowcy są poszkodowani, bo łamią niechcący?

Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskrą pokazał mi 76. Sprawę w sądzie
wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.

No to w czym problem? Pomiar był błędny, kary nie zapłaciłeś. Zatem
co za różnica ile ona wynosi?

Nieśmiało założyłem, że wysokość mandatu dotyka tylko tych, którzy
go płacą...

Urządzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz

Żenada po prostu :/. Jak chcesz ze mną dysutować na usenecie, to trochę
popracuj nad kulturą, bo "kurwy z policji" to możesz używać pod lokalnym
komisariatem...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:06
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Najwiêkszym zagro¿eniem nie s±

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Wiêkszo¶æ w terenie zabudowanym.

nie obra¿ siê, ale takie przebiegi to nie jest je¿dzenie...
Nic dziwnego, ¿e ciebie mandaty, nawet przypadkowe dotykaj± w stopniu minimalnym.

Nie mo¿na. Jecha³em 60, gnój z Iskr± pokaza³ mi 76. Sprawê w s±dzie
wygra³em, bo na monitoringu jednego Orlenu widaæ by³o mój przejazd i
jego pomiar i 4 bieg³ych wyliczy³o, ¿e jecha³em miêdzy 52 a 56.

No to w czym problem? Pomiar by³ b³êdny, kary nie zap³aci³e¶. Zatem
co za ró¿nica ile ona wynosi?

to tak jak z tymi wyp³atami z TU - wyk³óci siê 1 na 100.
Ale skoro ty nie widzisz problemu w tym, ¿e policja naci±ga?
To mo¿e  odwrócmy pytanie:
funkcjonowanie policji kosztuje krocie. Jaki jest cel tego, ¿e stoj± i susz± ³api±c kierowców którzy przepisów jednak nie ³ami±?

Nie¶mia³o za³o¿y³em, ¿e wysoko¶æ mandatu dotyka tylko tych, którzy
go p³ac±...

Nie¶mia³o za³o¿ê, ¿e wiêkszo¶c kierowców zap³±ci, czy mandat by³ s³uszny, czy nie (wiem po sobie, sam tak raz zap³aci³em)

Data: 2012-07-17 11:15:27
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
to tak jak z tymi wypłatami z TU - wykłóci się 1 na 100.

Akurat nie 1 na 100, ale dobrze, że mało. Inaczej nikogo nie byłoby
stać na ubezpieczenie.

To może  odwrócmy pytanie:
funkcjonowanie policji kosztuje krocie. Jaki jest cel tego, że stoją i suszą łapiąc kierowców którzy przepisów jednak nie łamią?

Ale to nie jest żadne "odwrócenie pytania", bo Policja łapie zarówno
takich łamiących jak i nie łamiących (błędy się zdarzają).

Gdyby policjanci nie stali i nie suszyli, to dopiero by było :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 19:22:03
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 13:15, PK pisze:
Ale to nie jest żadne "odwrócenie pytania", bo Policja łapie zarówno
takich łamiących jak i nie łamiących (błędy się zdarzają).

W sytuacji, gdy mówimy niejednokrotnie o życiu człowieka nie mogą.
Zabierając PJ za punkty zawodowemu kierowcy jedynemu żywicielowi rodziny
w przypadku gdy jednak zabrano mu to PJ za błędy pomiaru a nie faktyczne
wykroczenia to jest to skandal i niewyobrażalna krzywda dla niego i jego
rodziny.

Data: 2012-07-17 11:46:20
Autor: kogutek
> [...]
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

> Ok 10kkm. Wiêkszo¶æ w terenie zabudowanym.
> nie obra¿ siê, ale takie przebiegi to nie jest je¿dzenie...
Przeciêtny przebieg w Polsce to wed³ug mnie bêdzie jakie¶ 10-12 tysiêcy. Drogi
s± dla wszystkich. Jak wiêkszo¶æ robi 10 tysiêcy rocznie to akwizytorzy
robi±cy 50 tysiêcy musz± siê dostosowaæ do tych co robi± 5 razy mniej. Równie¿
przepisy musz± byæ dostosowane do oczekiwañ wiêkszo¶ci. A wiêkszo¶æ u¿ywa
samochodów osobowych zamiast komunikacji miejskiej. Do pracy nimi je¿d¿±, na
zakupy i do ko¶cio³a. Czêsto pojawia siê motyw ¿e dwa domy i od razu teren
zabudowany. I w nocy nikt nie chodzi to mo¿na ile fabryka da³a. Nie chodzi bo
¶pi. I chce mieæ spokój a nie za oknem wycie samochodów kierowanych przez
debili. W £odzi wyremontowali Al. W³ókniarzy. Dobra droga, dobra nawierzchnia
i ograniczenie prêdko¶ci na sporym odcinku. Idiota powie ¿e ich pojeba³o. W
gazecie wyt³umaczyli. Dok±d nie zamontuj± ekranów ograniczaj±cych ha³as to
prêdko¶æ nie bêdzie podniesiona. Takie jest unijne prawo.  To dobre prawo bo
szanuje ludzi. Nie mo¿e jeden g³upi budziæ w nocy 1000 osób bo sobie chce
jechaæ 120 zamiast 50. Amen

Data: 2012-07-17 14:33:17
Autor: Budzik
> [...]

> nie obra¿ siê, ale takie przebiegi to nie jest je¿dzenie...

Przeciêtny przebieg w Polsce to wed³ug mnie bêdzie jakie¶ 10-12 tysiêcy.

ale¿ ja nie twierdzê ¿e nie.

Podam ci inny przyk³ad:
sporadycznie chodzê do opery, powiedzmy dwa razy w roku. I teraz jak rozmawiam z kim¶ o operze i wiem, ¿e on chodzi od 20 lat 10 razy w roku, to   s³ucham go bardoz uwa¿nie bo mam wra¿enie, ¿e zna siê na tym du¿o bardziej ni¿ ja, kompletny laik.

Data: 2012-07-17 20:42:11
Autor: kogutek
> [...]

sporadycznie chodzê do opery, powiedzmy dwa razy w roku. I teraz jak rozmawiam z kim¶ o operze i wiem, ¿e on chodzi od 20 lat 10 razy w roku, to   s³ucham go bardoz uwa¿nie bo mam wra¿enie, ¿e zna siê na tym du¿o bardziej ni¿ ja, kompletny laik.
Wp³ywy z biletów na przedstawienie do opery czy innej filharmonii stanowi± ok
5% kosztów utrzymania takich instytucji. Dlatego potrzebna jest podwy¿ka
mandatów. Kto¶ musi zap³aciæ za Ciebie i twojego znajomego brakuj±c± ró¿nice
pomiêdzy cen± biletu a faktycznym kosztem przypadaj±cym na bilet. --

Data: 2012-07-17 21:57:03
Autor: Budzik
[...]

:)
na pewno ma to wiêcej sensu, ni¿ gsdaæ ¿e podnosi siê wysoko¶c mandatów w celu podniesienia bezpieczenstwa.

Data: 2012-07-17 10:04:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Hello PK,

Tuesday, July 17, 2012, 8:46:30 AM, you wrote:

Ile synku robisz kilometrów rocznie? Najwiêkszym zagro¿eniem nie s±
LOL. "Synku"?
Ok 10kkm.

Zdejmij zero - ja zgaszê lampê.

Wiêkszo¶æ w terenie zabudowanym.

To widaæ, s³ychaæ i czuæ.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 08:59:04
Autor: PK
On 2012-07-17, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ok 10kkm.
Zdejmij zero - ja zgaszÄ™ lampÄ™.

Ale o co chodzi?

Większość w terenie zabudowanym.
To widać, słychać i czuć.

A tu już naprawdę nie wiem co miałeś na myśli, ale podjrzewam, że Ty też
nie wiesz :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:08:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, July 17, 2012, 10:59:04 AM, you wrote:

Ok 10kkm.
Zdejmij zero - ja zgaszê lampê.
Ale o co chodzi?

O twoje fantazje.

Wiêkszo¶æ w terenie zabudowanym.
To widaæ, s³ychaæ i czuæ.
A tu ju¿ naprawdê nie wiem co mia³e¶ na my¶li, ale podjrzewam, ¿e Ty te¿
nie wiesz :).

To, ¿e nie masz pojêcia o je¼dzie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 11:49:19
Autor: J.F
[...]

ze wcale nie sa popularne.
A moze i sa ... masz jakies liczby ? Z Polski ?

Tu też zawodowi kierowcy są poszkodowani, bo łamią niechcący?

Czasem niechcacy.

[...]

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

J.

Data: 2012-07-17 10:43:02
Autor: PK
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pewnie da się wygrzebać statystyki tych ukaranych, ale łatwo nie będzie.
Poza tym niestety tylko własne obserwacje (dosyć liczne, bo lubię
obserwować zachowanie kierujących i mam niezłą pamięć).
Nie musisz mi wierzyć, ale możesz kiedyś poświęcić chwilę i zebrać
własne dla porównania :).

Przy znaku STOP staje może 3/4. Ronda poprawnie pokonuje ~połowa
(poza miastem jest gorzej). Okazjonalnie widujÄ™ meandrujÄ…cych
między szlabanami na zamkniętych przejazdach kolejowych, ale im pewnie
niewiele zostało życia, więc można olać :).

Poza tym dosyć często jestem świadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ciÄ…gnie siÄ™ za rowerzystÄ… i albo
na niego trÄ…bi albo klnie. Czasem to ja jestem tym rowerzystÄ…, a
czasem sam wyprzedzam ten samochód i zwracam uwagę kierowcy :).
Jedni reagują i się poprawiają, a inni... no można się domyślić.

Może nawet tym kierowcą był kiedyś ktoś z p.m.s. Jeżdże na niebieskim
rowerze górskim - głównie po Warszawie, a rzadziej po drogach
w promieniu 100km (zazwyczaj na południe od miasta).
Jakby co to pozdrawiam :).

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

Pewnie majÄ… lepsze radary :).
Poza tym Norwegowie są zawsze w czołówce narodów najbardziej
zadowolonych ze swojego kraju, więc chyba bardzo nie cierpią z tego
powodu :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 12:57:04
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Z jakiego¶ niewiadomego powodu dla wielu kierowców mandat oznacza tylko
przekroczenie prêdko¶ci. A popularne s± te¿ ³amania zakazu wyprzedzania,
olewanie czerwonego ¶wiat³a, pierwszeñstwa i znaku stop. I co powiesz
o nich?
ze wcale nie sa popularne.
A moze i sa ... masz jakies liczby ? Z Polski ?

Pewnie da siê wygrzebaæ statystyki tych ukaranych, ale ³atwo nie bêdzie.
Poza tym niestety tylko w³asne obserwacje (dosyæ liczne, bo lubiê
obserwowaæ zachowanie kieruj±cych i mam niez³± pamiêæ).
Nie musisz mi wierzyæ, ale mo¿esz kiedy¶ po¶wiêciæ chwilê i zebraæ
w³asne dla porównania :).

no tak, ale ty juz przyzna³e¶, ¿e próbkê do obserwacji masz bardzo niewielk±.

Przy znaku STOP staje mo¿e 3/4.

ale pozostali w wiêkszo¶ci hamuj± do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupe³no¶ci wystarcza.

Ronda poprawnie pokonuje ~po³owa
(poza miastem jest gorzej).

a tutaj to pe³na zgoda.
Ludzie nie umiej± p³ynnie wjechac na rondo, hamuj±c tym samym ca³y ruch, dodatkowo, o czym ju¿ pisa³em, kierunkowskazy maj± w dupie, wiêc nie s± w stanie up³ynniaæruchu, bêd±c ju¿ na rondzie i odpowiednio z niego zjezdzaj±c.
O rondach wielopasmowych to nawet nie wspomnê.

Tylko dlaczego w takich miejscah nie widzê nigdy policji?

Poza tym dosyæ czêsto jestem ¶wiadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ci±gnie siê za rowerzyst± i albo
na niego tr±bi albo klnie. Czasem to ja jestem tym rowerzyst±, a
czasem sam wyprzedzam ten samochód i zwracam uwagê kierowcy :).
Jedni reaguj± i siê poprawiaj±, a inni... no mo¿na siê domy¶liæ.

poprawiaj± siê, czyli co?

Data: 2012-07-17 13:42:31
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
ale pozostali w większości hamują do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupełności wystarcza.

Nie mówię o "wystarczaniu" tylko o łamaniu przepisu. Poza tym
pewnie nie wystarcza, skoro stoi STOP. Inaczej stałoby ustąpienie
pierwszeństwa. Znak kosztuje tyle samo.

Jeśli uważasz, że wiesz lepiej od służb, to możesz im zaproponować
zmianę. Albo (jeśli jesteś z Warszawy lub możesz się przeprowadzić),
możesz startować na stanowisko miejskiego inżyniera ruchu, bo ten nasz
jest strasznie nielubiany przez kierowców, a jakoś brakuje
wykwalifikowanych chętnych na jego miejsce :).

[...]
poprawiajÄ… siÄ™, czyli co?

Czyli wyprzedzają. Czy naprawdę nie można się tego domyślić?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 14:33:16
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik PK kosu@nospam.pl ...

ale pozostali w wiêkszo¶ci hamuj± do predkosci rzedu 10km co w wielu wypadkach w zupe³no¶ci wystarcza.

Nie mówiê o "wystarczaniu" tylko o ³amaniu przepisu. Poza tym
pewnie nie wystarcza, skoro stoi STOP. Inaczej sta³oby ust±pienie
pierwszeñstwa. Znak kosztuje tyle samo.

ale mnie to nie interesuje, ¿e ty mówisz o ³amaniu prawa. Zwolnienie do predkosci 5-10 to jest zatrzymanie siê. Oczywiscie w mojej nomenklaturze.
Nie mówiê, ¿e czasami widocznosc nie jest az tak kiepska, ze trzeba do 0.

I imo dobrze ze takie miejsca sa oznaczone stopem, bo wtedy jednak czujnosc jest odrobine wieksza niz przy zwyk³ym trójk±cie.
Ale to nie zmienia faktu, ze zatrzymanie sie, czy wyhamowanie do 10 daje taki sam efekt.

Je¶li uwa¿asz, ¿e wiesz lepiej od s³u¿b, to mo¿esz im zaproponowaæ
zmianê. Albo (je¶li jeste¶ z Warszawy lub mo¿esz siê przeprowadziæ),
mo¿esz startowaæ na stanowisko miejskiego in¿yniera ruchu, bo ten nasz
jest strasznie nielubiany przez kierowców, a jako¶ brakuje
wykwalifikowanych chêtnych na jego miejsce :).

wiem, wiem, uwielbiam te argumenty.
Ale ja mam inny pomys³ - bêdê edukowa³ w usenecie.
Mogê?

[...]

Czyli wyprzedzaj±. Czy naprawdê nie mo¿na siê tego domy¶liæ?

napisa³e¶ tak, ¿e nie by³o to jasne.
No i bardzo dobrze. Zakazy wyprzedzania, podwójne ci±g³e nie s± na takie sytuacje, nawet je¿eli prawo czytane literalnie mówi co innego.

Data: 2012-07-17 13:46:01
Autor: J.F
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A jak sie pokonuje poprawnie ? Poprzyj cytatem z Dziennika Ustaw.

(poza miastem jest gorzej). Okazjonalnie widujÄ™ meandrujÄ…cych
między szlabanami na zamkniętych przejazdach kolejowych, ale im pewnie
niewiele zostało życia, więc można olać :).

A jak sie jedzie gierkowka to nie ma swiatel na ktorych by kilku nie przemknelo na czerwowym.

Ale wiesz o czym to swiadczy ? Ze za takie wykroczenia policja nie rozdaje mandatow.
No, rozdaje, ale bardzo rzadko. Oni tylko z suszarka potrafia dzialania prewencyjne prowadzic.

Poza tym dosyć często jestem świadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ciÄ…gnie siÄ™ za rowerzystÄ… i albo
na niego trÄ…bi albo klnie.

Ale nie rozumiem - ma wyprzedzic, ma nie trabic, ma nie klac ?

J.

Data: 2012-07-17 12:23:37
Autor: PK
On 2012-07-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale nie rozumiem - ma wyprzedzic, ma nie trabic, ma nie klac ?

Oczywiście wyprzedzić. Najczęściej w momencie gdy ja wyprzedzam
ten samochód jego kierowca doznaje olśnienia, ale czasem trzeba
machnąć ręką albo wprost krzyknąć przez szybę...

Trąbienie jest w takim wypadku nielegalne. Wulgaryzmów PoRD nie
zakazuje, ale mandat dostać można :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 19:03:15
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 12:43, PK pisze:
[...]

....na jezdni z zakazem wyprzedzania... wyprzedzam ten samochód
PobawiÄ™ siÄ™ w Romana, a co mi tam :)

Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

Pewnie majÄ… lepsze radary :).

Cała Europa ma lepsze.

Data: 2012-07-17 19:31:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Hello PK,

Tuesday, July 17, 2012, 12:43:02 PM, you wrote:

[...]

Poza tym dosyæ czêsto jestem ¶wiadkiem sytuacji, gdy na jezdni
z zakazem wyprzedzania kierowca ci±gnie siê za rowerzyst±

Co za brednie? Zakaz wyprzedzania nie dotyczy wyprzedzania rowerów!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-18 12:35:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia 17.07.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³/a:
[...]

Ale nie ka¿dy o tym wie/pamiêta...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-17 19:00:59
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:49, J.F pisze:
[...]

Jakby Norwedzy używali Iskry to ja już bym miał dożywocie :)

Data: 2012-07-17 18:59:38
Autor: anacron
On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są

LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Większość w terenie zabudowanym.

Auto mam od połowy maja, ma na liczniku 17 tys. km już. (mamy połowę
lipca). JakieÅ› pytania?

[...]

Koszty prawnika, dojazdów do sądu, stracony czas i nerwy. Mandat
wyszedłby taniej, ale tu chodziło o zasadę a nie o kasę.

[...]

Czyli jesteś policjantem. Kurwą z drogówki? Zgadłem?

Data: 2012-07-17 19:14:52
Autor: 'Tom N'

On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
Ile synku robisz kilometrów rocznie? Najwiêkszym zagro¿eniem nie s±
LOL. "Synku"?
Ok 10kkm. Wiêkszo¶æ w terenie zabudowanym.

Auto mam od po³owy maja, ma na liczniku 17 tys. km ju¿. (mamy po³owê
lipca). Jakie¶ pytania?

i30 ma na 27 czerwca 2012
roku wynik 10217. Zwa¿ywszy, ¿e auto mam od 12 maja 2012 dziennie
¶rednio wychodzi po odjêciu 4 dni które auto spêdzi³o w serwisie 47 dni,

Czyli przez 47 dni 10 kkm i nastêpnie przez 20 dni 7kkm i 120 postów na
PMS...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 19:23:23
Autor: anacron

On 2012-07-16, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

roku wynik 10217. Zważywszy, że auto mam od 12 maja 2012 dziennie
średnio wychodzi po odjęciu 4 dni które auto spędziło w serwisie 47 dni,

Czyli przez 47 dni 10 kkm i następnie przez 20 dni 7kkm i 120 postów na
PMS...

I?

Data: 2012-07-17 11:25:34
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 00:30, anacron pisze:
[...]

Najwieszym zagrozeniem sa idioci i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy ktorym sie wydaje, ze wszystko wiedza i maja szkielet z tytanu wiec jak sie w cos wpierdola to beda zyc a wyobraznie przy okazji zostawili w domu.
Przyklady ? prosze:
- okolice Bukowiny Tatrzanskiej - czarna RAV4 z naklejka tur de polojn, pod gore, na podwojnej ciaglej, na zakrecie, wyprzedza kolumne aut, zjazd na swoj pas moze z 3 metry przed autem jadacym z naprzeciwka
- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury
- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)
- gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)
- jazda bez swiatel (jw)
- jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)
- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)
- wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa droga osmielasz sie jechac 50 ...

I to tylko za ostatni weekend :) Nie jezdze duzo, moze z 2 tys km miesiecznie ale widze, ze predkosc to najmniejszy problem. Najwiekszy moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 10:51:46
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik Xiant xiant@gazeta.pl ...

- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury

akurat na taich to jest ³±twy patent...
Udac przestraszonego, w³±czyæ prawy kierunkowskaz, pu¶ciæ noge z gazu, przetrzymaæ i wjechaæ na prawy pas.
A jak wyprzedza, to przeprosiæ za swoj± nieudolno¶æ :)))

Data: 2012-07-17 13:42:55
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 12:51, Budzik pisze:
[...]

Hmmm ciekawe :) Nie lubie takich sytuacji ale z ciekawosci sprawdze jak bedzie okazja. A tak na serio to przy takich predkosciach nawet lekkie "pukniecie" moze sie kiepsko skonczyc.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 19:17:33
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:25, Xiant pisze:
Najwieszym zagrozeniem sa idioci i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy

Ja statystycznie mam kolizję/wypadek co 150 000 km, moja siostra miała
dwie w życiu, ale w sumie pokonała może 100 tys. km od czasu otrzymania
prawa jazdy (rok po mnie). Statystycznie to ja miałem 6 kolizji i 2
wypadki, a ona 2 kolizje. Kogo wolisz spotkać na drodze mnie, czy ją?

Data: 2012-07-17 21:05:03
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-17 19:17, anacron pisze:
[...]

Pytanie jest wg bez sensu, statystycznie idac z psem na spacer to ja i pies mamy po trzy nogi :P A kolejny wypadek czy stluczka z Twoim udzialem jest nieprzewidywalny w skutkach wiec wybieram (jesli by takowy wybor istnial) nie miec kolizji czy wypadkow :) Ale to zyczeniowe myslenie i nijak sie ma do podnoszenia mandatow przez "rzond" szukajacy kasy w kieszeniach podatnikow.
Mam na mysli idiotow, przyklady zachowan podalem, ktorym sie wydaje, ze jak jezdza duzo to sa bogami na drodze i czesto sie wszystko udaje ... do czasu jak szczescia braknie, ot co.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 22:05:37
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 21:05, Xiant pisze:
[...]

Ale aby wyeliminować idiotów z dróg nie potrzeba podnosić mandatów.

Data: 2012-07-17 20:45:23
Autor: kogutek
> [...]
> do czasu jak szczescia braknie, ot co.

Ale aby wyeliminować idiotów z dróg nie potrzeba podnosić mandatów.

Jasne ¿e nie trzeba. Jak bym by³ królem to bym takich co maj± 24 punkty
wysy³a³ do kopalni. A jak by nakopali du¿o wêgla to bym usypiaæ kaza³ ¿eby
miejsce dla nowych zrobiæ.

Data: 2012-07-18 08:14:31
Autor: Lukasz
Podwy¿ka mandatów drogowych.
W dniu 2012-07-17 11:25, Xiant pisze:
Najwieszym zagrozeniem sa idioci

tu siÄ™ zgodzÄ™

  i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy

tu chyba reguły nie ma, ale znam i takich co po kilku stłuczkach wywołanych ich głupotą niczego się nie nauczyli

[...]

ten przykład akurat dobrze pokazuje, że nie ważne jak przepisowo będziesz jechał (mowa o tym z naprzeciwka)- jak będziesz miał pecha to i tak nie przeżyjesz...

- debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie
osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury

no, tacy to mnie denerwujÄ… (jadÄ…cy lewym pasem)

- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)

może po prostu zajeżdżają ci drogę? :) w większoci jednak ludzie używają kierunkowskazów

- gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)

ja tam nawet nie liczÄ™

- jazda bez swiatel (jw)

od momentu wprowadzenia nakazu jazdy na światłach to faktycznie jest dość niebezpieczne

- jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)

sporadyczne

- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)

nie czytałem

- wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa
droga osmielasz sie jechac 50 ...

znaczy co - wioska, dwa pasy, ty wleczesz się lewym i masz pretensje że ktoś się wkurwia że nie może cię wyprzedzić?

 Najwiekszy
moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

*-nie wiem jak teraz, ale z rok temu np. obwodnica Kluczborka (opolskie) - droga z wyglądu niby ładna, teren niezabudowany, jakiś tam zakręt, a co rusz jakieś auto w rowie (zwykle maluch). Tyle że jak przejedziesz to i lepszym autem pobujało przy 90km/h, nie dziwne że maluch przy tej prędkości już sobie nie radzi...

Lukasz

Data: 2012-07-18 09:57:00
Autor: Budzik
Podwy?ka mandatów drogowych.
U¿ytkownik Lukasz wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl ...

- zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)

mo¿e po prostu zaje¿d¿aj± ci drogê? :) w wiêkszoci jednak ludzie u¿ywaj± kierunkowskazów

u¿ywanie a poprawne uzywanie to dwie ró¿ne sprawy.
Je¿eli kto¶ w³±cza kierunkowskaz wtedy, kiedy zaczyna manewr a nie wtedy kiedy go planuje to w³asciwie tak jakby nie w³±czy³ - przecie¿ jak ju¿ zaczyna skrecac/zmieniac pas to wiem, ze to robi, nie musi dodatkowo mówiæ mi o tym w³±czaj±c kierunkowskaz.

w osobówkach to bym obstawi³ 1)g³upota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w tirach na 1 miejscu postawi³bym przemêczenie

w ostatnich latach w mojej rodzinie by³ 3 takie trochê ostrejsze przypadki:
- wypad³em z drogi na zakrecie podczas gdy droga by³a sliska (na szcze¶cie bez konsekwencji, pomimo tego, ¿e jecha³em jakies 70km/h - czy¿by gry komputerowe co¶ da³y?
- czo³owe zderzenie - gosc jadacy z naprzeciwka na sliskiej drodze wpad³ w po¶lizg
- dosc mocno trzasniety bok auta na rondzie - pani nie wiedzia³a...

Kazdy z tych przypadkó w mojej ocenie by³spowodowany tylko i wy³±cznie brakiem umiejêtno¶ci + stanem drogi (przypadek drugi - oznakowanie pól na pól z umiejetnosciami)

Takze zdecydowanie do tych trzech doda³bym jeszcze brak umiejêtno¶ci.

Data: 2012-07-18 13:26:34
Autor: Xiant
[...]

Ale sa miejca, ze czasami prawym pasem sie prawie nie da jechac tak roz...remontowany :P Jak taki cwany to niech wyprzedzi prawa strona co tez niebezpieczne ale moze mniej niz jechanie zdezak w zdezak na wlos. Nie mowie o jechaniu ciagle lewym jak "tempy ciul" ale o przypadkach, prawy w dziurach, lewym sie da jechac. Przykladem niech bedzie droga na Krakow przez Dabrowe Gornicza, Olkusz, Slawkow. Tam czesto prawy pas to jak lotnisko po bombardowaniu :P

- debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)

nie czytałem

Watek "Ciekawostka"

[...]

Wioska, droga bez pasow i pobocza, dziurawa jak jasny gwint, zwykle daje sie wyprzedzac bez zlosliwosci ale czasami po prostu nie ma jak zjechac w bok bo albo drogi nie ma albo tak dziurawa, ze rozwalisz zawieszenie.

 Najwiekszy
moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w
tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

Mozliwe, mnie TIR'man kiedys zrzucil z drogi (A4 Katowice-Gliwice), dosc dawno temu jak jeszcze w remoncie byla. Pojechal dalej, nie wiem czy zaspal czy "duzy mogl wiecej".

[...]

Jezdzilem troche po Niemczech w ub roku. Znak oznaczajacy zakret i ograniczenie do 40, mysle zwolnie a co mi tam :) Jak bym tam wjechal zwyczajowe, polskie 60 wylecial bym z drogi. U nas ograniczenie do 70, wjezdzasz 110 i nawet nie czujesz zakretu - przyklad DTS na Katowice, jest taki wjazd na wiadukt. Opisywane przez Ciebie miejsce ma pewnie swoje wlasciwosci ale ogrom znakow jest stawianych chyba "na pale".

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-18 15:31:33
Autor: Przemysław Czaja
Podwy¿ka mandatów drogowych.

Użytkownik "Xiant"

swoje wlasciwosci ale ogrom znakow jest stawianych chyba "na pale".

Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod kątem szybkości która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje się Żukiem ;-)

Data: 2012-07-18 15:51:17
Autor: anacron
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod kątem szybkości
która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje
się Żukiem ;-)

Ty poważnie z tym Żukiem? Chociaż coś w tym jest, bo gdyby mieli
dokonywać pomiarów np. i30 nową to każdy limit x2 minimum.

Data: 2012-07-18 21:23:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia 18.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisa³/a:
W dniu 2012-07-18 15:31, Przemys³aw Czaja pisze:
Gdzie¿ tam, ka¿dy zakrêt w polsce jest testowany pod k±tem szybko¶ci
która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje
siê ¯ukiem ;-)

Ty powa¿nie z tym ¯ukiem?

Jaja sobie robi. A teraz powa¿nie: po wielu tutejszych dyskusjach o
ograniczeniach zacz±³em siê uwa¿nie przygl±daæ ograniczeniom w stylu
"60km/h" w miejscu w którym bez problemów mo¿na przelecieæ 120km/h i
wiêcej. Po przyjrzeniu siê bardzo czêsto siê okazuje, ¿e przelecieæ
mo¿na... o ile droga bêdzie pusta i czysta. Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-18 21:41:34
Autor: anacron
Dnia 18.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:
Gdzież tam, każdy zakręt w polsce jest testowany pod kątem szybkości
która pozwala na jego bezpieczne pokonanie...niestety pomiarów dokonuje
się Żukiem ;-)

Ty poważnie z tym Żukiem?

Jaja sobie robi. A teraz poważnie: po wielu tutejszych dyskusjach o
ograniczeniach zacząłem się uważnie przyglądać ograniczeniom w stylu
"60km/h" w miejscu w którym bez problemów można przelecieć 120km/h i
więcej. Po przyjrzeniu się bardzo często się okazuje, że przelecieć
można... o ile droga będzie pusta i czysta.

Zgadzam się, ja się nie czepiam wszystkich ograniczeń, tylko tych
absurdalnych, gdzie naprawdę pomimo, że jechałem tamtędy ze 100 razy nie
znalazłem rozsądnego wyjaśnienia tego ograniczenia.

Data: 2012-07-18 22:42:46
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Wed, 18 Jul 2012 21:23:52 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

W jakim sensie pusta i czysta ? J.

Data: 2012-07-19 01:03:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

W sensie, ¿e za zakrêtem nie bêdzie pieszego, traktora w³±czaj±cego siê
do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, g³êbokiej
ka³u¿y, etc. Ja obecnie na to patrzê podobnie jak na problem ¶wiate³:
by³o ilu¶ idiotów, którzy nie zauwa¿ali zmierzchu czy deszczu to
doczekali¶my siê ca³odobowego obowi±zku. Mamy ilu¶ idiotów nie
zwalniaj±cych jak nie widaæ co za zakrêtem - to stawiaj± ograniczenia,
od razu takie, ¿eby siê sprawdzi³y w listopadow± noc, przy ³ysych
oponach i z nieo¶wietlon± przeszkod±.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-19 07:08:06
Autor: J.F.
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia Thu, 19 Jul 2012 01:03:26 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):
[...]

Pieszy nie powinien stac na srodku pasa ..

do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, g³êbokiej
ka³u¿y, etc.

Ale to cie moze zaskoczyc i przy "60".

Ja obecnie na to patrzê podobnie jak na problem ¶wiate³:
by³o ilu¶ idiotów, którzy nie zauwa¿ali zmierzchu czy deszczu to
doczekali¶my siê ca³odobowego obowi±zku.

Nie, paru slepakom sie wydawalo ze tak bedzie lepiej w samo poludnie, a nie
dlatego ze ktos o zmierzchu zapomnial.
No chyba ze to Szwedzi tacy zapominalscy i u nich statystyki wypadkow
spadly znaczaco, a potem idioci rozniesli po polowie swiata :)

J.

Data: 2012-07-19 17:59:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy¿ka mandatów drogowych.
Dnia 19.07.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³/a:
[...]

Wystarczy, ¿e bêdzie przechodzi³.

do ruchu, zepsutego samochodu, rozsypanego piasku, dziury, g³êbokiej
ka³u¿y, etc.

Ale to cie moze zaskoczyc i przy "60".

Skutki bêd± du¿o, du¿o mniejsze.

[...]

Ja jednak my¶lê, ¿e ¼ród³em byli niezapalaj±cy w kiepskich warunkach.
W³a¶nie przy zmierzchu, w m¿awce i tym podobnych.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-22 22:12:32
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-07-18 15:31, Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "Xiant"

[...]

SporÄ… część, żuk pokonaÅ‚by szybciej tak coÅ› mi siÄ™ zdaje  :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-17 01:06:33
Autor: z
[...]

Napisz ile jeździsz. W jakich warunkach.
Ja standardowo 15-20 tys. rocznie 50/50 miasto/trasa. Dojazdy do pracy, przedszkola, raz w tygodniu wypad do rodziny.
Mogę się starać a i tak na łapankę z nie uporządkowanymi znakami po remoncie ulicy nic nie poradzę. Nie da się nie płacić!!!

PS. Od 20 lat mam PJ i nie miałem (odpukać, odpukać, odpukać) nawet stłuczki a mandaty płacę. Raz do roku ale płacę. Tak jest ustawione prawo i kropka. Wniosek - trzeba jeździć z głową żeby nie zrobić sobie i innym krzywdy, nie być zawalidrogą, a nie z paragrafem.

Data: 2012-07-17 11:12:37
Autor: Xiant
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Bo to jest losowe, losowo stawia sie czesto bzdurne ograniczenia lub nie sprzata znakow po remontach czy przebudowach drog a potem "poluje" znam takie miejsce w Myslowicach, Gliwicach, Sosnowcu, na drodze na Tychy i pewnie pare innych tez by sie znalazlo, nie pamietam po prostu.
A o tym, ze czasami znaku z ograniczenie po prostu nie widac (bo stoi krzywo lub za roslinnoscia) tez warto wpomniec.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 20:49:30
Autor: John Kołalsky
[...]

Myślę, że dróg nie ma odpowiednich

Data: 2012-07-16 18:33:06
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Zanim siÄ™  ustosunkujÄ™, poproszÄ™ o ustawienie poprawnie swojego klienta
grup (nie jest to trudne).
Dziękuję.

W dniu 2012-07-16 12:33, jerzy.n pisze:
"...Projekt sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, jeśli zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, że kierowcom będą grozić kary pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie prędkości o 50 km/h, przejechanie na czerwonym świetle czy zaparkowanie na kopercie, będzie trzeba zapłacić nawet tysiąc złotych. Grzywny za wykroczenia to nawet 10 tysięcy..."

Nie wszyscy wiedzą, że istnieją wytyczne dla policjantów, że nie mogą
pouczać, tylko wszystko muszą mandatowo i muszą w miesiącu złapać co
najmniej jednego pijanego (na głowę) i przynieść ileś tam mandatów. W
przeciwnym wypadku lądują na dywaniku i muszą się tłumaczyć dlaczego są
tak mizerne efektu... Mimo tego, mimo lasu FR nadal wpływy do budżetu są
za niskie, więc trzeba jakoś te wpływy zwiększyć.

Jak na razie zaobserwowano niewielki (kilkuprocentowy) wzrost sprzedaży
zestawów CB. Domniemam, że wzrost będzie większy, a wpływy jeszcze zmaleją.

Data: 2012-07-18 12:21:58
Autor: Miroo
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:33, anacron pisze:
Nie wszyscy wiedzą, że istnieją wytyczne dla policjantów, że nie mogą
pouczać, tylko wszystko muszą mandatowo i muszą w miesiącu złapać co

Dla straży męskiej też są takie wytyczne. Przynajmniej w mojej okolicy.

Pozdrawiam
Miroo

Podwy¿ka mandatów drogowych.