Podwyżka mandatów drogowych.

Data: 2012-07-16 12:53:02
Autor: Przemysław Czaja
Podwyżka mandatów drogowych.

Użytkownik "jerzy.n"

ry
pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie prędko¶ci o 50 km/h, przejechanie na czerwonym ¶wietle czy zaparkowanie na kopercie, będzie trzeba zapłacić nawet tysi±c złotych. Grzywny za wykroczenia to nawet 10 tysięcy..."

Co¶ Ci nie pasuje?

Data: 2012-07-16 13:04:47
Autor: WW
Podwy�ka mandat�w drogowych.

UĹĽytkownik "jerzy.n"

ry
pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie prędkości o 50
km/h, przejechanie na czerwonym świetle czy zaparkowanie na kopercie,
będzie trzeba zapłacić nawet tysiąc złotych. Grzywny za wykroczenia to
nawet 10 tysięcy..."

CoĹ› Ci nie pasuje?

Mnie nie pasuje.
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2012-07-16 11:35:34
Autor: kogutek
Podwy?ka mandat?w drogowych.
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

> [...]

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

jak bym rz±dził, i  by mi na kasie nie zależało a tylko na poprawie
bezpieczeństwa, to bym zniósł mandaty dla tubylców. Za to zrobiłbym 6 punktów
zamiast dwudziestu czterech ale zostawił dotychczasowy taryfikator. Za jazdę
bez PJ, jak kto¶ zdał do urzędu za punkty, konfiskata samochodu na którym było
wykroczenie powoduj±ce utratę uprawnień. A ze w Polsce nie ma za dużo
pieniędzy to potrzebne s± i punkty i mandaty. Ogl±dam niedawno w tv program.
Złapali go¶cia. Mandat 600 i 18 punktów. Go¶ciu mówi że policjant przerobił go
wła¶nie na bezrobotnego bo ma już 16 punktów. Nic tylko policjant powinien
wyj±ć pałę i mu wpierdolić za tak± gadkę. --

Data: 2012-07-16 13:44:41
Autor: jerzy.n
Podwy?ka mandat?w drogowych.

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju0ua6$q9u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podobn± sytuacje na żywo widziałem , taki pijaczek wsiadł do samochodu aby przywieĽć dalsze "paliwo" , w sumie miał z 500 m. do kiosku i pech, zgarnęła go policja i nawiekszym problemem faceta było pytanie do policjanta, jak on jutro do pracy pojedzie :-))

Data: 2012-07-16 15:01:26
Autor: J.F
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci grup
jak bym rz±dził, i  by mi na kasie nie zależało a tylko na poprawie

Pytanie czy bys dlugo porzadzil.
Kaczynski troche przesadzil, i widzisz - dwa lata i koniec :-)

[...]

A sprawdzasz codziennie rano pracownikow czy jeszcze PJ maja ?

J.

Data: 2012-07-17 22:01:38
Autor: megrims
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:35, kogutek pisze:
(ciach)
jak bym rz±dził, i  by mi na kasie nie zależało a tylko na poprawie
bezpieczeństwa,
A jak ja bym rz±dził, to robiłbym to co WSZYSCY - nabijał sobie,
rodzinie i kumplom kasę. Załatwiał bym synekury. Itp.

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-16 13:12:44
Autor: Albercik
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 16.07.2012 13:04, WW pisze:

[...]

czemu niewłaściwa?
http://www.tvn24.pl/ministerstwo-mianuje-na-generala-za-fotoradary,265095,s.html

jak by połamało..: http://tiny.pl/h4qm4

widać ktoś na górze uważa że jest super i promuje takie rozwiązania...

Data: 2012-07-16 15:44:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Hello Albercik,

Monday, July 16, 2012, 1:12:44 PM, you wrote:

[...]

Czy nie sadzisz, że drog±, jaka pod±żaj± urzędnicy państwowi i będ±cy na
ich pasku posłowie, jest niewła¶ciwa?
czemu niewła¶ciwa?
http://www.tvn24.pl/ministerstwo-mianuje-na-generala-za-fotoradary,265095,s.html
jak by połamało..: http://tiny.pl/h4qm4
widać kto¶ na górze uważa że jest super i promuje takie rozwi±zania...

Nie jest super:

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11609642,Wplywy_z_fotoradarow_sa_60_krotnie_mniejsze_niz_zakladano.html

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 12:04:57
Autor: Maciek
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Nie jest super:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11609642,Wplywy_z_fotoradarow_sa_60_krotnie_mniejsze_niz_zakladano.html
Rozwiązaniem powinna być zmiana limitów prędkości w terenie zabudowanym
i poza nim. 30 km/h w terenie zabudowanym, 60 km/h na drogach
ekspresowych, 70 na autostradach :->

Maciek

Data: 2012-07-17 13:49:45
Autor: J.F
Podwy�ka mandat�w drogowych.
UĹĽytkownik "Maciek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Spoko - ITD jeszcze swojego systemu nie stworzyla i FR praktycznie nie uzywa.

Ale lada moment ma ruszyc, i wtedy do konca roku plan wykona :-)

J.

Data: 2012-07-16 13:16:32
Autor: Robert_J
Podwy ka mandat w drogowych.
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

A wystarczyłoby karać za wykroczenia naprawdę zagrażające bezpieczeństwu, a nie czaić się w krzakach za chorymi ograniczeniami prędkości ;-). Jestem ZA wyższymi mandatami za czerwone światło i kopertę, ale z prędkościami to już zaczyna być paranoja... Np. w Szczecinie SM ma kilka swoich ulubionych miejsc, gdzie stawia karmniki. Tam oczywiście nikt nawet nie zbliża się do jezdni, chodniki są ładnych kilka metrów dalej (czasem nawet oddzielone barierami dźwiękochłonnymi) i nie ma żadnej potrzeby przechodzenia przez ulicę, ale dzielni strażnicy pilnują bezpieczeństwa duchów ;-).

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Urzędnicy troszczą się o wpływy do kasy, a nie o nasze bezpieczeństwo ;-). W końcu z czegoś muszą mieć te swoje pensje...

Data: 2012-07-17 18:07:18
Autor: z
Podwy ka mandat w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:16, Robert_J pisze:

Urzędnicy troszcz± się o wpływy do kasy, a nie o nasze bezpieczeństwo
;-). W końcu z czego¶ musz± mieć te swoje pensje...

Co roku w okolicach ruchu ¶wi±tecznego wyżalam się tutaj na temat pewnego skrzyżowania z sygnalizacj± ¶wietln±. Ostatnio nawet zainstalowano kamery (miałem nadzieję żeby opiekować się tym ruchem).
Nic to. ¦wiatła ustawione na stałe a natężenie ruchu zmienne w ci±gu doby nie wspominaj±c o wyjazdach ¶wi±tecznych. Skutek Wielokilometrowy korek ale tylko w jednym kierunku.

Dzisiaj policja w ramach "pomocy" zamiast stan±ć na skrzyżowaniu i pokierować ruchem stosownie do warunków (przebudowa) to kasowała masowo samochody które widz±c położony asfalt na drodze bocznej (położony na wyj¶ciowo wraz z pomalowanymi pasami) skracali sobie drogę. Ale żniwa :-)
Tak POlicja dba o bezpieczeństwo!!!
W sumie to im się dziwię. Jak norma mandatów nie wyrobiona to bura od przełożonych. Tak, trzeba gło¶no o tym mówić. Takie s± zalecenia. bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i jeszcze raz KASA!!!

Data: 2012-07-16 13:19:46
Autor: z
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:04, WW pisze:
Coraz wyższe mandaty, coraz więcej fotoradarów i coraz więcej wypadków.

Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na
ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Przegięcie zawsze jest szkodliwe

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html
http://tiny.pl/h4qmn

Data: 2012-07-16 18:13:05
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:19, z pisze:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html

Osobiście widziałem spłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.
Właściwie to tuż przed Rawą. No dobra widziałem to za wiele powiedziane.
Wyprzedziły mnie dwa mercedesy. Po chwili usłyszałem pisk opon i dźwięk
uderzenia. Jeden drugiemu wjechał w kuper. Z racji tego, że pojazdy
stały na lewym pasie jakieś 30-40 za FR domniemam, że pierwszy na widok
FR zahamował, a drugi zaparkował mu w bagażniku.

Data: 2012-07-16 18:33:45
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 13:19, z pisze:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Fotoradary-zmniejszaja-bezpieczenstwo,wid,14762196,wiadomosc.html

Osobiście widziałem stłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.

Data: 2012-07-17 00:44:23
Autor: z
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:33, anacron pisze:
Osobiście widziałem stłuczkę przy FR w Rawie Mazowieckiej na krajowej 8.

Jak śpiewał ostatnio kabaret Pod wyrwigroszem
"Szosa, szosa, dostałem 4 lata..."
i coś o końcówce rządów i takie tam...
Bo już nie wiem czy śmiać się czy płakać. Przecieki z narady. Machloje peezelu...

A tak serio. Mam nadzieję że zapamiętacie te nowe 300 radarów i podwyżki przy urnie wyborczej

PS. A w Hiszpanii tragiczna wiadomość. Muszą podnieść po wielu latach Vat z 18 na 21%. Tragedia.
PS. 2. A w Grecji pewna pani w kryzysie już nie może sobie pozwolić na obiad w restauracji 5 razy w tygodniu. Musi przynajmniej 2 razy sama gotować. Tragedia. W dodatku jedno ze swoich 3 mieszkań będzie musiała wynająć. Obcy ludzie będą się szwendać. Tragedia. Trzeba biedulkom pomóc. Bądź patriotą i wspomóż budżet. Płać więcej mandatów ;-)

Data: 2012-07-16 23:37:03
Autor: Budzik
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Użytkownik z zch280672@gazeta.pl ...

Trzeba biedulkom pomóc. B±dĽ patriot± i wspomóż budżet. Płać więcej mandatów ;-)

znajoma mi kiedy¶ opowiadała, jak to na wakacjach w grecji w czasie tej ichniej przerwy czy sjesty weszła do sklepu ze znajomymi po co¶ do picia.
Ekspedientka była w sklepie ale oznajmiła ze ma przerwe i wody nie sprzedała.
Jak słyszy się takie rzeczy, jak czyta sie o oszustwach na dopłatach do plantacji oliwek ktorych nie było to jakos poziom cierpliwo¶ci dla biednych greków któych dopadł kryzys bardzo mi spada.

Data: 2012-07-16 18:03:30
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Właściwa. Mamy dziurę budżetową, a wpływy z mandatów okazały się niższe
niż prognozowali najwięksi sceptycy.

Data: 2012-07-17 22:05:58
Autor: megrims
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:03, anacron pisze:
[...]

Bo ludzie są coraz biedniejsi i oszczędzają gdzie się da. Ekodrajwing
się wszystkim aktywował i tyle.

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-16 18:34:05
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:
Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

Zatem usuńmy wszystkie fotoradary. Ba! Usuńmy w ogóle mandaty -
za łamanie przepisów od dziś będzie tylko gadka od Pana policjanta.
Czy w związku z tym od jutra będziesz zawsze jeździł przepisowo...?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 00:27:29
Autor: Przemysław Czaja
Podwy ka mandat w drogowych.

UĹĽytkownik "WW"

[...]

Odniose się do ostatniej części wypowiedzi "coraz więcej wypadków" - to wina wyższych mandatów czy fotoradarów?

Data: 2012-07-17 00:34:27
Autor: anacron
Podwy ka mandat w drogowych.

UĹĽytkownik "WW"

[...]

wina wyĹĽszych mandatĂłw czy fotoradarĂłw?

Braku dobrych drĂłg? Dobrych, czyli rĂłwnych, z poboczami. Nadmiaru i
niedoboru odpowiedniego oznakowania (w zależności od odcinka), stanu
technicznego samochodĂłw (tfu wrakĂłw z zachodu)?

Data: 2012-07-16 14:59:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwyżka mandatów drogowych.

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ju0s0i$chr$1mx1.internetia.pl...

[...]

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-16 15:09:17
Autor: jerzy.n
Podwyżka mandatów drogowych.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju137r$lgt$1inews.gazeta.pl...
Co¶ Ci nie pasuje?

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Biedny nie grzeje fur± 200 przez wioskę, bo go nie stać na kupno takiej fury, szybko¶ć to drogie hobby  ...

Data: 2012-07-16 14:57:06
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail dobieszczyn@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co¶ Ci nie pasuje?

stosunek zarobków do mandatów mi nie pasuuje...

Biedny nie grzeje fur± 200 przez wioskę, bo go nie stać na kupno takiej fury, szybko¶ć to drogie hobby  ...
demagogia... --
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2012-07-16 15:17:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwyżka mandatów drogowych.

Użytkownik "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:5004120c$0$1302$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ok, tylko żeby załapać sie na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko dlatego, ze stoi tam już znak pocz±tku terenu zabudowanego, mimo, ze wioska, czy miasto zacznie sie dopiero za ładnych pare kilometrów, można jechać też 120 na ograniczeniu do 70, gdzie budowlańcy nie zd±żyli jeszcze zwin±ć znak po zakończonych robotach na prostej, dwupasmowej drodze.

Data: 2012-07-16 17:27:16
Autor: PK
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
ok, tylko żeby załapać sie na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko dlatego, ze stoi tam już znak początku terenu zabudowanego, mimo, ze wioska, czy miasto zacznie sie dopiero za ładnych pare kilometrów, można jechać też 120 na ograniczeniu do 70, gdzie budowlańcy nie zdążyli jeszcze zwinąć znak po zakończonych robotach na prostej, dwupasmowej drodze.

No pewnie. Ale te znaki tam stojÄ…, a przepisy nie sÄ… tajne. Nie
dostajesz mandatu z zaskoczenia...

Wiele osób ma właśnie sytuacje, w których musi decydować. Jeśli uważają,
że opłaca im się złamać przepis, to po prostu to robią. Zazwyczaj
ryzykują kasę i zdrowie. W sytuacjach, które opisałeś, najpewniej
tylko kasÄ™.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:32:12
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:27, PK pisze:
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
[...]

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki
NaprawdÄ™ nie? :)

Data: 2012-07-16 18:25:57
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
ok, tylko żeby załapać się na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba
grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko
dlatego, ze stoi tam juĹĽ znak poczÄ…tku terenu zabudowanego

Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zeszłym roku nie
przyjąłem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
sprawę w sądzie wygrałem. Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia. Jechałem tam ostatnio jakiś miesiąc temu i teraz znak już
bardzo ładnie widać, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
w tym lesie stał sobie policjant z Iskrą. Ot idealne miejsce, aby
zapłacić te 1000 zł za poruszanie się z prędkością 100km/h w terenie
zabudowanym (drzewami).

Mam wymieniać dalej? :) Takich miejsc to ja znam dużo więcej.

Data: 2012-07-16 23:56:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:
[...]

przyj±łem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
sprawę w s±dzie wygrałem.

Ja t± drog± regularnie jeżdżę. W zeszłym roku ten znak było bardzo
dobrze widać.

Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia.

Bardzo często tam stoj±.

Jechałem tam ostatnio jaki¶ miesi±c temu i teraz znak już
bardzo ładnie widać, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
w tym lesie stał sobie policjant z Iskr±.

Lasu to tam jest kilkaset metrów (i na tych kilkuset metrach jest teren
niezabudowany) Wcze¶niej i póĽniej s± chałupy, piesi i wyjazdy z
posesji.

Ot idealne miejsce, aby
zapłacić te 1000 zł za poruszanie się z prędko¶ci± 100km/h w terenie
zabudowanym (drzewami).

100km/h jest zabronione nawet w niezabudowanym.

Mam wymieniać dalej? :) Takich miejsc to ja znam dużo więcej.

Dawaj, może trafisz jakie¶ miejsce, którego nikt nie zna.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-17 00:08:37
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zeszłym roku nie
przyjąłem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
sprawę w sądzie wygrałem.

Ja tą drogą regularnie jeżdżę. W zeszłym roku ten znak było bardzo
dobrze widać.

Sąd był innego zdania. Jak znajdę na dysku zdjęcie zrobione 30 min po
pomiarze to je wrzucÄ™.

Tak o 4 w nocy, na drodze na ktĂłrej o tej
porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
na jelenia.

Bardzo często tam stoją.

Po co? Od roku bywam na tej drodze dwa razy w tygodniu, zazwyczaj nocÄ…,
zazwyczaj nie widzÄ™ ani jednego samochodu, lub kilka. Nigdy nie
widziałem tam pieszego w porach, kiedy tamtędy jadę. Więc po co?

Jechałem tam ostatnio jakiś miesiąc temu i teraz znak już
bardzo ładnie widać, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
w tym lesie stał sobie policjant z Iskrą.

Lasu to tam jest kilkaset metrĂłw (i na tych kilkuset metrach jest teren
niezabudowany) Wcześniej i później są chałupy, piesi i wyjazdy z
posesji.

MĂłwimy chyba nie o tym samym odcinku, wrzucÄ™ nagranie z VR to siÄ™ wtedy
ustosunkujesz.

90 + 10 tolerancji. Wiec jak nie jest?

Data: 2012-07-17 00:29:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

S±d był innego zdania. Jak znajdę na dysku zdjęcie zrobione 30 min po
pomiarze to je wrzucę.

Wrzuć również wyrok s±du.

[...]

zazwyczaj nie widzę ani jednego samochodu, lub kilka. Nigdy nie
widziałem tam pieszego w porach, kiedy tamtędy jadę. Więc po co?

Ja t± drog± ostatnio jechałem wczoraj. Poprzednio dwa dni temu, jeszcze
wcze¶niej w pi±tek. Więc nie opowiadaj mi bajek... (z drugiej strony: ja
tam jeżdzę w dzień, wieczorem. O trzeciej w nocy na pewno jest mniejszy
ruch)

[...]

Mówimy chyba nie o tym samym odcinku, wrzucę nagranie z VR to się wtedy
ustosunkujesz.

Mówię o DW 707. Jak teren zabudowany zaczyna się w Strzybodze tak jest
do Skierniewic. W połowie jest 600 metrów terenu niezabudowanego.

LOL. ZnajdĽ te +10 w PoRD.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-17 00:37:22
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Wrzuć również wyrok sądu.

[...]

Ja tą drogą ostatnio jechałem wczoraj. Poprzednio dwa dni temu, jeszcze
wcześniej w piątek. Więc nie opowiadaj mi bajek... (z drugiej strony: ja
[...]

MĂłwiÄ™ o DW 707. Jak teren zabudowany zaczyna siÄ™ w Strzybodze tak jest
do Skierniewic. W połowie jest 600 metrów terenu niezabudowanego.

OK i zaczyna się zabudowany, czyli 2 albo 3 domy, ogródki działkowe
chyba i tak aĹĽ do tego markeciku (biedronka?).

LOL. ZnajdĹş te +10 w PoRD.
Jakieś rozporządzenie dla policji odnośnie pomiarów było, w tv mówili,
szukać mi się nie chce.

Data: 2012-07-17 00:39:28
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Na nagraniu policzymy pojazdy i pieszych razem. :) Palce wystarczÄ….

Data: 2012-07-17 14:54:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma się na raz poruszać, żeby mogli się
beziecznie poruszać?
[...]

chyba i tak aż do tego markeciku (biedronka?).

Gęsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.

LOL. ZnajdĽ te +10 w PoRD.
Jakie¶ rozporz±dzenie dla policji odno¶nie pomiarów było, w tv mówili,
szukać mi się nie chce.

Rozporz±dzenie dla policji Ciebie nie dotyczy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-17 18:46:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma się na raz poruszać, żeby mogli się
beziecznie poruszać?

O 4 rano będzie ich tam - zgaduję - 0 (słownie zero). A o tej porze tam
stoją i mierzą prędkość. Ja mam mniej więcej "stałe" trasy, tam bywam
między 3:30, a 4:15 (jeśli już tamtędy jadę).

Gęsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.
Gęściej zabudowana to jest niejedna wieś, gdzie nie ma obszaru
zabudowanego i słusznie, bo takowym nie jest. A co powiesz na obszar
zabudowany o długości 203m, gdzie przy drodze na tym obszarze stoi 1
(słownie jeden) dom? Droga z Brześcia Kujawskiego w stronę Radziejowa.

LOL. ZnajdĹş te +10 w PoRD.
Jakieś rozporządzenie dla policji odnośnie pomiarów było, w tv mówili,
szukać mi się nie chce.

RozporzÄ…dzenie dla policji Ciebie nie dotyczy.

O przepraszam, pomyliłem się, proszę

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Data: 2012-07-18 12:29:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 17.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:

Ilu pieszych/rowerzystów/etc ma się na raz poruszać, żeby mogli się
beziecznie poruszać?

O 4 rano będzie ich tam - zgaduję - 0 (słownie zero). A o tej porze tam
stoj± i mierz± prędko¶ć. Ja mam mniej więcej "stałe" trasy, tam bywam
między 3:30, a 4:15 (je¶li już tamtędy jadę).

No to masz pecha, ograniczenia s± całodobowe.

Gęsto zabudowany to on nie jest. Ale jest budowany. Niestety.
Gę¶ciej zabudowana to jest niejedna wie¶, gdzie nie ma obszaru
zabudowanego i słusznie, bo takowym nie jest. A co powiesz na obszar
zabudowany o długo¶ci 203m, gdzie przy drodze na tym obszarze stoi 1
(słownie jeden) dom? Droga z Brze¶cia Kujawskiego w stronę Radziejowa.

Nie znam tej drogi.

[...]

Myli Ci się "nie będ± łapać" z "można tyle jechać".

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 13:42:00
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

No to masz pecha, ograniczenia są całodobowe.

To nie pech, tylko głupie przepisy/oznaczenia i policja, która musi
wyrobić normę.

[...]

Ale widziałeś inne pseudo zabudowane tereny z pewnością i widziałeś
wsie, ktĂłre przy tym konkretnym obszarze zabudowanym w Skierniewicach sÄ…
już wręcz centrami już wielkich aglomeracji. :)

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Myli Ci się "nie będą łapać" z "można tyle jechać".

Nic mi siÄ™ nie myli, skoro nie Ĺ‚apiÄ…, a warunki na to powyzwalajÄ…, to
dlaczego nie? +10 km/h na liczniku, to realnie + 4, 6 km/h przy
prędkości 100km/h.

Data: 2012-07-18 21:08:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 18.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:

[...]

Wiesz, jakby ograniczenia ustawiać pod k±tem ruchu o czwartej rano to na
osiedlowej ulilczce biegn±cej wzdłuż najbliższej mnie podstawówki można
by i 80km/h latać. Ale jako¶ nie wyobrażam sobie tego w dzień...

[...]

Ale widziałe¶ inne pseudo zabudowane tereny z pewno¶ci± i widziałe¶
wsie, które przy tym konkretnym obszarze zabudowanym w Skierniewicach s±
już wręcz centrami już wielkich aglomeracji. :)

To jeszcze jest piku¶. Jak ze Skierniewic pojedziesz do Katowickiej to
po drodze masz miejscowo¶ć Wycze¶niak. Gdzie teren zabudowany zaczyna
sie w lesie-lesie.

http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-km-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

Myli Ci się "nie będ± łapać" z "można tyle jechać".

Nic mi się nie myli, skoro nie łapi±, a warunki na to powyzwalaj±, to
dlaczego nie? +10 km/h na liczniku, to realnie + 4, 6 km/h przy
prędko¶ci 100km/h.

Nie bo nie wolno. (żeby było jasne, mówię o przepisach, a nie o tym jak
ja jeżdżę)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 21:36:16
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
To nie pech, tylko głupie przepisy/oznaczenia i policja, która musi
wyrobić normę.

Wiesz, jakby ograniczenia ustawiać pod kątem ruchu o czwartej rano to na
osiedlowej ulilczce biegnącej wzdłuż najbliższej mnie podstawówki można
by i 80km/h latać. Ale jakoś nie wyobrażam sobie tego w dzień...

A można by postawić znak z ograniczeniem i tabliczką, że obowiązuje
powiedzmy od 6 rano do 23?

Data: 2012-07-18 23:17:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
[...]

A można by postawić znak z ograniczeniem i tabliczk±, że obowi±zuje
powiedzmy od 6 rano do 23?

Nie wiem.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 16:26:04
Autor: J.F
Podwy�ka mandat�w drogowych.
UĹĽytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

To tez, ale ... czy nie symptomatyczne ze to sie kujawsko-pomorskiemu marszalkowi nie spodobalo ?
Wloclawek tez tam lezy :-)

J.

Data: 2012-07-18 21:09:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 18.07.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

Taaa. To tak jak w Wawie Strasz Wiejska dzielnie dbała o bezpieczeństwo
na prostym odcinku trzypasmowej drogi bez przej¶cia dla pieszych...
Podwyższyli ograniczenie i nagle miejsce przestałobyć takie
niebezpieczne...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 21:38:28
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 16:26, J.F pisze:
[...]

A ja słyszałem, że Włocławek jest prymusem pod względem ilości mandatów
i widzÄ…c co te kurwy z drogĂłwki tu wyprawiajÄ… to jakoĹ› wcale mnie to nie
dziwi.

Data: 2012-07-18 21:49:51
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
anacron w <news:ju73gi$dku$2mx1.internetia.pl>:

A ja słyszałem, że Włocławek jest prymusem pod względem ilo¶ci mandatów
i widz±c co te kurwy z drogówki tu wyprawiaj± to jako¶ wcale mnie to nie
dziwi.

O wizytach u KOMENDANTA już zapomniałe¶?!

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-18 21:55:55
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 21:49, 'Tom N' pisze:
[...]

O wizytach u KOMENDANTA już zapomniałeś?!

Ze szwagrem widuje się często, ale on nie we Włocławku komendantem,
jeśli już tak się czepiasz. Znam też byłego komendanta z miasta z
wielkopolskim, z zastępcą komendanta w mieście na południu polski kilka
razy w roku pijam wĂłdkÄ™. Ha znam tez kilku normalnych z ruchu drogowego,
niestety Ci normalni są w mniejszości, większość to banda nierobów i
przygłupów. Ulżyło?

Data: 2012-07-18 22:30:27
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
anacron w <news:ju74ha$in1$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Uwaga, cytuję:

"Witam,
Pamiętacie? Pisałem, że byłem u komendanta i zwróciłem mu uwagę na problem
ciemnych szyb. ¦miali¶cie się i co?. Przypomnę pisałem to 24 lipca 2008.
Tak o to przypadkiem przegl±daj±c archiwum natkn±łem się na to (z
01-08-2008r):
http://www.wloclawek.info.pl/nowosci...i_sz,4313.html
Muszę czę¶ciej odwiedzać Pana Komendanta z ciekawymi pomysłami. ps. linka celowo i wyj±tkowo nie skróciłem, aby co bardziej lękliwi z
gównianym OS nie bali się "klikn±ć".
--
Tomasz Motyliński
..... i do tego jaki ładny  http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 19:00:13
Autor: 'Tom N'
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Krzysiek Kielczewski w

[...]

Zd±żył już wiele postów wysłać, ale jako¶ tego nie zamie¶cił ;-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-17 20:14:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-17 19:00, 'Tom N' pisze:
[...]

Zdążył już wiele postów wysłać, ale jakoś tego nie zamieścił ;-)

I nie opublikuję, bo wyroku zeskanowanego nie miałem, a szukać po
papierach i skanować dla Was mi się za bardzo nie chce. Zdjęcia na dysku
teĹĽ juĹĽ nie mam.

Data: 2012-07-17 18:55:48
Autor: Budzik
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

[...]

też już nie mam.

tym samym trochę podważasz swoj± wiarygodno¶ć.
A to chyba jest warte poszukania?

Data: 2012-07-17 22:04:06
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-17 20:55, Budzik pisze:
[...]

Gdybym się tym przejmował to może i owszem. Na 100% opublikowany jest
wyrok Tomka gdzie¶... (2 min póĽniej)

http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/01.jpg

To wyrok, o którym też wspominałem wcze¶niej, czy teraz w Twoich oczach
moja wiarygodno¶ć wzrosła? :)

Data: 2012-07-17 22:14:55
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-17 22:04, anacron pisze:
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/01.jpg

To wyrok, o którym też wspominałem wcze¶niej, czy teraz w Twoich oczach
moja wiarygodno¶ć wzrosła? :)

Aha w normalnym kraju taki jeden wyrok (na podstawie eksperymentu
procesowego na policyjnym samochodzie i przeprowadzony urz±dzeniem z
aktualnym ¶wiadectwem legalizacji) dyskwalifikowałby urz±dzenie dożywotnio.

http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/02.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/03.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/04.jpg
http://emil-tv.pl/galerie/radar-iskra/05.jpg

Data: 2012-07-16 15:12:16
Autor: Xiant
Podwy�ka mandat�w drogowych.
CoĹ› Ci nie pasuje?

stosunek zarobkĂłw do mandatĂłw mi nie pasuuje...

Witam

W Skandynawii sa znacznie wyzsze mandaty, kolega za przekroczenie predkosci o 6 km/h dostal mandat (w przeliczeniu) 2 tys PLN. Tyle, ze tutaj to nie ma na celu poprawy warunkow ale dojenie z nas kasy.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-16 15:14:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Podwy�ka mandat�w drogowych.

Użytkownik "Xiant" <xiant@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju13ve$p7q$1inews.gazeta.pl...
[...]

a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do wysokości mandadów?

Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

Data: 2012-07-16 15:16:35
Autor: Xiant
Podwy�ka mandat�w drogowych.

[...]

Wyzsze, znacznie wyzsze. Ale to i tak boli ...

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-18 08:05:22
Autor: Flyte
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dla zainteresowanych posylam link do mandatow w Szwajcarii:

http://www.helwecja.com/CH/mandaty.htm

Wystarczy zaplacic mandat RAZ, i potem czlowiek jest na dlugo zdyscyplinowany.

Zaplacilem 120CHF za jazde 96km/h na 80 dozwolonych. Niestety to byl tunel, musialo byc z gorki, bylem na luzie (auto przyspieszalo)....

Co ciekawe, mandat zaplacilem za jazde kiedy jeszcze poruszalem sie samochodem na polskich numerach rejestracyjnych. Szwajcarska policja wysyla zapytania do prokuratury z prosba o ustalenie miejsca pobytu wlasciciela pojazdu.

Z policja nie ma dyskusji i relatywizowania. Mandat placi ten kto jest wlascicielem samochodu.

Chcesz sie poscigac w Szwajcarii. Prosze bardzo. Zobacz na skutki:
http://www.blick.ch/news/schweiz/tessin/tessiner-polizei-schnappt-italo-
raser-id72895.html

Ale tez nie ma zaskakiwania kierowcow jak w PL.

Pozdrawiam, Flyte

Data: 2012-07-16 18:28:02
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do wysokości mandadów?
Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

Akurat Skandynawia słynie z najwyższych mandatów na świecie
(porĂłwnywalne sÄ… chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, ĹĽe
mandaty są tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

Za przekroczenie o więcej niż 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
Nie po sprawie w sÄ…dzie i nie w zawieszeniu. PakujÄ… CiÄ™ na miejscu i
do domu wracasz za np. 3 tygodnie.

Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
samochĂłd i wracasz stopem.
Nie ma żadnej sprawy w sądzie i głupiego tłumaczenia się.

I nie dotyczy to tylko łamania limitów prędkości, bo podobne kary są
za olewanie innych waĹĽnych przepisĂłw (np. zakazu wyprzedzania).

Poza tym w kilku europejskich krajach można za "speeding" utracić
prawo do prowadzenia pojazdów na kilka miesięcy (też nie zawsze
masz możliwość obrony w sądzie).

Generalnie w Europie im bogatszy kraj tym bardziej dotkliwe kary.
Powinieneś się cieszyć, że żyjesz w biednej Polsce :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 22:31:32
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
a czy ja mówiłem o nominalnej warto¶ci mandatów czy o stosunku zarobków do wysoko¶ci mandadów?
Zapytaj kolegi jakie s± ¶rednie zarobki w tej samej skandynawii...

Akurat Skandynawia słynie z najwyższych mandatów na ¶wiecie
(porównywalne s± chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, że
mandaty s± tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

Za przekroczenie o więcej niż 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
Nie po sprawie w s±dzie i nie w zawieszeniu. Pakuj± Cię na miejscu i
do domu wracasz za np. 3 tygodnie.
Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
samochód i wracasz stopem.
Nie ma żadnej sprawy w s±dzie i głupiego tłumaczenia się.

A jak radar sie pomylil ? :-P

J.

Data: 2012-07-16 20:53:15
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

Gdzieś czytałem, że w Finlandii jest to standardowo 10% dochodów, więc
już więcej niż jedna pensja. Mają jakiś dosyć skomplikowany algorytm,
który możę Ci zabrać wszystko poza fragmentem przypominającym płacę
minimalną - żebyś nie umarł z głodu i wszystko grzecznie spłacił :).

Poza tym w Finlandii i Danii (w Norwegii chyba teĹĽ, w Szwecji oidp nie),
nie ma górnego limitu. Tzn. sąd może Ci zabrać tyle, ile ma ochotę.
Chodzi o to, aby móc karać także osoby nie wykazujące dochodu.

Generalnie ten system nieźle działa. Np. w Norwegii czułem się bardzo
bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i płynny. Kierowcy puszczają
pieszych nawet poza oznakowanymi przejściami! Nie widziałem ani jednej
stłuczki, ani jednej interwencji policji.
Przez kilka dni pobytu w Oslo ani razu nie słyszałem wyjącego silnika
i nie widziałem samochodów jadących znacznie powyżej limitu.

Za to na szosach vel ekspresówkach wszyscy zgodnie przekraczają prędkość
(jadą mniej więcej setką), ale znowu - nie wiedziałem nikogo prującego
lewym pasem 200km/h.

A jak radar sie pomylil ? :-P

Dobrze ustawiony radar siÄ™ nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 23:25:19
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia 16 Jul 2012 20:53:15 GMT, PK napisał(a):
Generalnie ten system nieĽle działa. Np. w Norwegii czułem się bardzo
bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i płynny.

A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Kierowcy puszczaj± pieszych nawet poza oznakowanymi przej¶ciami!

A u nas nie zawsze puszczaja na przejsciach i mi sie to tez podoba :-)

Nie widziałem ani jednej stłuczki, ani jednej interwencji policji.

W Polsce tez ich tak duzo nie widuje ...

A jak radar sie pomylil ? :-P
Dobrze ustawiony radar się nie myli,

A jak sie jednak pomyli ? J.

Data: 2012-07-17 07:42:13
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Ja jako kierujący też. Jako pieszy nie zawsze. W Norwegii byłem pieszym.

A jak sie jednak pomyli ?

Chyba nie łapiesz... W radarze nie siedzi ludek i nie losuje wartości :)

Radar to urządzenie jak każde inne i podlega kontroli jakości. Można
zrobić radar, który np będzie się mylił o 1km/h raz na 1000 pomiarów,
a o więcej niż 10km/h zbyt rzadko, żeby było to statystycznie istotne.

Mówiąc krócej: pomiary dobrym fotoradarem mają małą wariancję.

O radarach używanych w Polsce nie wiem wiele, ale jeśli są badziewne
lub niepoprawnie uĹĽywane, to jest to problem do przeskoczenia.

Ogólnie rzecz biorąc: radary oparte o mikrofale mogą pokazywać
nieprawdziwe wartości, bo są wrażliwe na wiele czynników. Radary
laserowe są znacznie dokładniejsze i prawie niewrażliwe na zakłócenia.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 18:49:24
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-17 09:42, PK pisze:
Radar to urządzenie jak każde inne i podlega kontroli jakości. Można
zrobić radar, który np będzie się mylił o 1km/h raz na 1000 pomiarów,
a o więcej niż 10km/h zbyt rzadko, żeby było to statystycznie istotne.

Ty jednak jesteś głupi...

http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/
http://emil-tv.pl/efekt-dopplera-reportaz-w-3-programie-polskie-radia/
http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki

Data: 2012-07-18 21:49:29
Autor: Cavallino
Podwy�ka mandat�w drogowych.

On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

Ja jako kierujący też. Jako pieszy nie zawsze. W Norwegii byłem pieszym.

A jak sie jednak pomyli ?

Chyba nie łapiesz... W radarze nie siedzi ludek i nie losuje wartości :)

No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Data: 2012-07-18 21:57:55
Autor: anacron
[OT] Re: Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-18 21:49, Cavallino pisze:
No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Nerwowy siÄ™ robisz :)

Data: 2012-07-18 21:59:17
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ju74l2$in1$2@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-07-18 21:49, Cavallino pisze:
No dobra, wystarczy tych kapeluszniczych bredni.
PLONK

Nerwowy siÄ™ robisz :)

Nie, co jakiś czas trzeba posprzątać.
A że tydzień człowieka nie było, to śmieci przybyło, więc trzeba je usunąć.

Data: 2012-07-16 23:27:32
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 22:53, PK pisze:
Dobrze ustawiony radar siÄ™ nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

W końcu zauważysz :):

Data: 2012-07-16 22:42:21
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 22:31, J.F. pisze:
A jak radar sie pomylil ? :-P

Iskra uĹĽywana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
gniazda zapalniczki używana jest tylko w Polsce (oczywiście mówimy o
krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urządzeniach, błąd
pomiaru jest minimalny, więc tam mogą sobie na takie rozwiązania pozwolić.

Data: 2012-07-16 23:29:41
Autor: J.F.
Podwy�ka mandat�w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 2012-07-16 22:31, J.F. pisze:
A jak radar sie pomylil ? :-P
Iskra używana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
gniazda zapalniczki używana jest tylko w Polsce (oczywi¶cie mówimy o
krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urz±dzeniach, bł±d
pomiaru jest minimalny, więc tam mog± sobie na takie rozwi±zania pozwolić.

A tam co - maja stabilizowane gniazdka zapalniczek ? J.

Data: 2012-07-17 00:10:20
Autor: anacron
Podwy�ka mandat�w drogowych.
W dniu 2012-07-16 23:29, J.F. pisze:
[...]

Nie uĹĽywajÄ… RapidĂłw i nie uĹĽywajÄ… Iskier. W przypadku FR jest fotka, z
której da się określić kąt pomiaru oraz czy pojazd był jedynym w zasięgu
urzÄ…dzenia.

Data: 2012-07-19 20:03:16
Autor: jerzu
Podwy?ka mandat?w drogowych.
On Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Iskra używana jest tylko w Polsce

Mylisz się.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-16 15:25:53
Autor: jerzy.n
Podwy?ka mandat?w drogowych.

Użytkownik "Xiant" <xiant@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju13ve$p7q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie tak jak piszesz ,dodatkowo policjant pyta się delikwenta ile zarabia i odpowiednia takiego wycenia.Prezes  Noki załapał się na kilka tysięcy mandatu i tak go zabolało .A u nas jak za komuny, każdy równo, dla niektórych tysi±c to na ¶niadanie lub waciki wydaje ...
Pozdrów.

Data: 2012-07-16 15:38:29
Autor: J.F
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Użytkownik "jerzy.n"  napisał w wiadomości grup
[...]

Z tym ze to przyklad na dostosowanie do zarobkow, Polak - nie wiem - lapal sie na minimalne, czy dla cudzoziemcow maja srednie :-)

A u nas jak za komuny, każdy równo, dla niektórych tysi±c to na ¶niadanie lub waciki wydaje ...

Za komuny byla dowolnosc kwoty, potem byly widelki, a teraz jest "sprawiedliwie" :-)

J.

Data: 2012-07-16 06:45:55
Autor: PJ
Podwy?ka mandat?w drogowych.
//Za komuny byla dowolnosc kwoty, potem byly widelki, a teraz jest
"sprawiedliwie" :-)

teraz tez jest asymetria ...jak masz odpowiednie srodki to moga Ci
strzelac fotke w kazdej wiosce i kasa wyplaci, punkty jakis slup z
allegro wciagnie i jezdzisz dalej ....odcedzenie tych co nie maja
odpowiednich srodkow i beda musieli jezdzic wolniej jest tylko efektem
ubocznym a nie celem podwyzki, zawsze golimy od gory :-)

P.

Data: 2012-07-16 19:33:27
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 15:45, PJ pisze:
[...]

Jakie punkty? Leasingodawca nie wskazuje kierowcy, tylko płaci za
niewskazanie i dolicza mi to do FV. :)

Data: 2012-07-17 12:01:07
Autor: Miroo
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 19:33, anacron pisze:
Jakie punkty? Leasingodawca nie wskazuje kierowcy, tylko płaci za
niewskazanie i dolicza mi to do FV. :)

A skąd wiesz? Ja widziałem wezwania SM z fotkami (prędkość) i bez (za parkowanie) "sforwardowane" przez leasingodawce do leasingobiorcy.
Inna sprawa, czy leasingobiorca wskaĹĽe konkretnÄ… osobÄ™.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-16 17:19:39
Autor: Bydlę
Podwy?ka mandat?w drogowych.
On 2012-07-16 15:25:53 +0200, "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm> said:

Prezes  Noki załapał się na kilka
tysięcy mandatu

Tak, oczywi¶cie.

"Wyższ± karę za przewinienie drogowe ui¶cił jednak już dyrektor fińskiej "Nokii", który w styczniu 2002 roku zapłacił prawdopodobnie największy mandat na ¶wiecie - ponad 103,6 tys. dolarów, czyli równowarto¶ć swych dwutygodniowych zarobków z 1999 roku."

;>

--
Bydlę

Data: 2012-07-16 17:52:25
Autor: huri_khan
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:25:53 +0200, jerzy.n napisał(a):

[...]

A u nas jeden z restauratorów ma kilka milionów długu, lansuje się w
telewizji, ma sieć restauracji a komornik nie ma z czego zabrać długu,
ponieważ okazuje się, że nic nie zarabia ;)
Jaki mandat dla niego przewidujesz, jak dla bezrobotnego czy jak prezesa ? --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-07-16 18:17:44
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 17:52, huri_khan pisze:
[...]

A on już chyba nie jest mężem tej co się lansuje w tv.

Data: 2012-07-16 18:41:47
Autor: WOJO
Podwy?ka mandat?w drogowych.
A on już chyba nie jest mężem tej co się lansuje w tv.

Mężem nie jest, ale parę razy udało mi się usłyszeć jego przekleństwa na antenie, więc lansuje się osobi¶cie :)
WOJO

Data: 2012-07-16 19:34:07
Autor: anacron
Podwy?ka mandat?w drogowych.
W dniu 2012-07-16 18:41, WOJO pisze:
A on już chyba nie jest mężem tej co się lansuje w tv.

Mężem nie jest, ale parę razy udało mi się usłyszeć jego przekleństwa na
antenie, więc lansuje się osobi¶cie :)

A jak tak często nie ogl±dam tv (brak czasu) więc polemizował nie będę.

Data: 2012-07-18 06:19:48
Autor: huri_khan
Podwy?ka mandat?w drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 18:17:44 +0200, anacron napisał(a):

[...]

On nigdy nie był jej mężem, była jego bratow±  ;)

Data: 2012-07-16 17:29:59
Autor: PK
Podwy�ka mandat�w drogowych.
On 2012-07-16, Xiant <xiant@gazeta.pl> wrote:
W Skandynawii sa znacznie wyzsze mandaty, kolega za przekroczenie predkosci o 6 km/h dostal mandat (w przeliczeniu) 2 tys PLN. Tyle, ze tutaj to nie ma na celu poprawy warunkow ale dojenie z nas kasy.

Są takie kraje, gdzie za przekroczenie prędkości o 50km/h płaci się nie
1/3 średniej krajowej tylko np. całą własną pensję. I traci się prawko
i można wylądować w pierdlu. I wypadków mają mniej. Może przypadek, a
może nie. Może i u nas by się udało?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 17:23:55
Autor: PK
On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
stosunek zarobkĂłw do mandatĂłw mi nie pasuuje...

Ale mandat to nie jest chleb albo prąd, że codziennie używasz i płacisz.

Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 19:35:11
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 19:23, PK pisze:
Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki

NaprawdÄ™?

http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/

NaprawdÄ™, naprawdÄ™?

Data: 2012-07-17 20:50:10
Autor: John Kołalsky
PodwyÂżka mandatĂłw drogowych.

Trol "PK" <kosu@nospam.pl>

stosunek zarobkĂłw do mandatĂłw mi nie pasuuje...

Ale mandat to nie jest chleb albo prąd, że codziennie używasz i płacisz.

Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

No tak, można nie dać się złapać

Data: 2012-07-16 15:15:48
Autor: tor
Podwyżka mandatów drogowych.

Co¶ Ci nie pasuje?

To, że oficjalnie przyznaj± , iż fotoradary nie s± aby poprawić bezpieczeństwo tylko aby wyci±gać kasę. Przecież min fin. już stwierdziło, że im nie pasuje taki niski zarobek i trzeba co¶ z tym zrobić. Puszki s± stawiane tam gdzie jest najwięcej jeleni, a nie gdzie s± naprawdę potrzebne.

Data: 2012-07-16 15:11:46
Autor: Scypio
PodwyĹĽka mandatĂłw drogowych.
Dnia 16.07.2012 tor <xy@op6.pl> napisał/a:

[...]

Otóż to... szczerze mówi±c nie wydaje mi się, żeby kiedykolwiek zarobili tyle
na tych fotoradarach co sobie w ramach swojej radosnej twórczo¶ci zakładaj±. Spodziewałbym się raczej, że ludzie zaczn± jeĽdzić (jeszcze) wolniej niż dotychczas.

Pozostaje nam sie ł±czyć w bólu. Nasz rz±d wbrew szumnym zapewnieniom premiera
potrafi odwalać takie fuszery jak Zachodnia Obwodnica Poznania. Wybudowano ~15
km, pozostawiaj±c w samym ¶rodku dziurę długo¶ci kolejnych 5, przez co jest ona niemal bezużyteczna. Zabrakło pieniędzy - no cóż, na fotoradary jak widać
nie zabrakło. pozdrawiam,
--
scypio

Data: 2012-07-16 17:33:09
Autor: Michał Paszek
W dniu 2012-07-16 17:11, Scypio pisze:
[...]

Mylisz się. Nie masz pojęcia ile spraw trafia dziennie do GITD w celu przetworzenia i wystawienia mandatu. Problem jest jeden, którego jak do tej pory nikt nie chce przyj±ć do wiadomo¶ci. Nie stworzono systemu do obsługi mandatów, a jedynie przystosowano istniej±cy system, stworzony na potrzeby VIATOLL'a. Je¶li w końcu uda się rozpisać przetarg na stworzenie kompleksowego systemu obsługi fotoradarów dochody z mandatów mog± być parędziesięciokrotnie większe, niż s± do tej pory.

Data: 2012-07-16 22:45:18
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:11:46 +0000 (UTC), Scypio napisał(a):
[...]

Na fotoradary byly z innej, zarezerwowanej wczesniej puli.

No i wydatek na FR to w sumie na rozkaz Sejmu, aczkolwiek w Sejmie
wiekszosc maja dwie rzadzace partie :-)

J.

Data: 2012-07-16 21:34:12
Autor: Budzik
[...]

kasa to kasa.
Skoro mieli zarezerwowane na radary ale zabrakło na fragment obwodnicy to mogli przesun±c.
Dodatkowo mogli poprosić o zaopiniowanie takiego przesunięcia przesz policję czy ITD - chyba nikt nie jest samobójc±, aby jawnie powiedzieć, ze się nie zgadza i że omawiany fragment obwodnicy jest niepotrzebny.

Data: 2012-07-17 00:45:45
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 21:34:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

No ale po ch* robic ustawe fotoradarowa, a potem nie dawac na nia pieniedzy
? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

Dodatkowo mogli poprosić o zaopiniowanie takiego przesunięcia przesz policję czy ITD - chyba nikt nie jest samobójc±, aby jawnie powiedzieć, ze się nie zgadza i że omawiany fragment obwodnicy jest niepotrzebny.

Moga powiedziec ze FR sa wazniejsze :-)

Poza tym skoro jest ustawa sejmu, to rzad nie powinien pytac pytac policji
czy ITD o opinie, tylko realizowac.

J.

Data: 2012-07-16 23:37:01
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.

No ale po ch* robic ustawe fotoradarowa, a potem nie dawac na nia
pieniedzy ? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

Bingo! Po chuj? :)

Data: 2012-07-17 07:53:43
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 23:37:01 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
No ale po ch* robic ustawe fotoradarowa, a potem nie dawac na nia
pieniedzy ? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

Bingo! Po chuj? :)

No i dlatego dali pieniadze :-)

Bo tez i po ch* wydawac pieniadze na piekna obwodnice, jak bedzie na niej
obowiazywalo 50 ? :-)
I po ch* wydawac piedzie na obwodnice, skoro dwa FR daja ten sam wzrost
bezpieczenstwa na starej drodze ? :-)

J.

Data: 2012-07-17 09:57:08
Autor: Budzik
[...]

ech, już mi się nawet żartoać z tej naszej obwodnicy nie chce.
Trochę jeżdziłem ostatnio do Gniezna, kilka razy skoczyłem obwodnic± do Tarnowa Podgórnego... czy to nie mogłoby być normalno¶ci±?

Podwyżka mandatów drogowych.