Podwyżka mandatów drogowych.

Data: 2012-07-16 13:45:55
Autor: J.F
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik "jerzy.n"  napisał w wiadomoœci grup
"...Projekt sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, jeśli zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, że kierowcom będą grozić kary pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie prędkości o 50 km/h, przejechanie na czerwonym świetle czy zaparkowanie na kopercie, będzie trzeba zapłacić nawet tysiąc złotych. Grzywny za wykroczenia to nawet 10 tysięcy..."
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/podwyzka-mandatow-drogowych-poslowie-szykuja-radykalne-zmiany.html

A dodatkowo - ITD zainstaluje wkrotce swoje fotoradarki. Dzis uszlyszalem ze na dolnym slasku po wakacjach i skonczy sie jechanie do Warszawy po 4 pasach setka przez wies :-)

Na szczescie stosowna autostrada juz blisko konca, ale wtedy pewnie ITD przeniesie swoje FR dalej.
Co prawda tam to inne wojewodztwo :-)

I tym oto sposobem kierowcy z przyjemnoscia zaplaca dodatkowe 10gr/km :-)

J.

Data: 2012-07-16 15:46:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwyżka mandatów drogowych.
Hello J.F,

Monday, July 16, 2012, 1:45:55 PM, you wrote:

[...]
:-)

Jasssne. A potem postawiš fotoradary na autostradach jak w GB.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-16 15:04:16
Autor: kamil
PodwyĹźka mandatĂłw drogowych.
On 16/07/2012 14:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F,

Monday, July 16, 2012, 1:45:55 PM, you wrote:

"...Projekt sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego,
je¶li zostanie zaakceptowany przez Sejm, sprawi, że kierowcom będ±
grozić kary pieniężne wyższe aż o 100 procent. Za przekroczenie
prędko¶ci o 50 km/h, przejechanie na czerwonym ¶wietle czy
zaparkowanie na kopercie, będzie trzeba zapłacić nawet tysi±c
[...]

Jasssne. A potem postawią fotoradary na autostradach jak w GB.

To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-16 18:38:41
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 16:04, kamil pisze:
Jasssne. A potem postawią fotoradary na autostradach jak w GB.

To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

Ale tam wynika z tego, że a) mają drogi b) to są dobre drogi

Data: 2012-07-16 21:11:11
Autor: kogutek
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a):
> [...]
)

Ale tam wynika z tego, że a) mają drogi b) to są dobre drogi

Nieprawda. U nich początki tresury rozpoczęto kilkaset lat temu. W genach mają
przestrzeganie przepisów. Ciekawe dlaczego mają lepsze drogi? Znasz sekret? Ty
tam nigdy nie byłeś to po co pieprzysz. Jadę autobusem z lotniska do Londynu.
Oczywiście jest ograniczenie prędkości jak to na autostradzie. Autobus jedzie
z maksymalną dopuszczalną prędkością. Obok jedzie taka bryka że nawet nie wiem
jak się nazywała. Cudo. Niziutkie sportowe auto. Tak spokojnie mogła by jechać
2,5 raza szybciej niż jechała. A jedzie tyle co autobus. Pewno kierowcy się
nie spieszyło. We Francji jak kogoś trafią na rażącym przekroczeniu przepisów
to maja prawo skonfiskować pojazd. To w Polsce pierdolą się się z kierowcami
jak matka z łobuzem. Program Pirat. Jadą za takim co pomyka 150 a wolno było
chyba 90. Zatrzymują a on mówi że nie ma PJ bo za punkty mu zabrali. Dostaje
1000. Ktoś tam wsiada i pojechali dalej. Na 110% za 20 minut się zamienią.
Powinien mieć sprawę w sądzie i tam dostać z 10 tysięcy grzywny. Na 1000 to on
sra. Za dwa lata w Polsce jak na znaku będzie 40 to nikt się nie wychyli na
45. I wtedy ilość wypadków spadnie. Drogi nie będą miały z tym nic wspólnego.  --

Data: 2012-07-17 04:32:30
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:11, kogutek pisze:
Nieprawda. U nich początki tresury rozpoczęto kilkaset lat temu. W genach mają
przestrzeganie przepisów.

Widuje te geny na A2 i 92 :)

We Francji jak kogoś trafią na rażącym przekroczeniu przepisów to maja prawo
skonfiskować pojazd.

Ja się zgadzam w całej rozciągłości, tylko er Francji nie mają miernika
radarowego typu Iskra.

Data: 2012-07-17 09:12:47
Autor: kogutek
> [...]
W dniu 2012-07-16 23:11, kogutek pisze:
> Nieprawda. U nich początki tresury rozpoczęto kilkaset lat temu. W genach maj

Widuje te geny na A2 i 92 :)

> [...]
> skonfiskować pojazd.

Ja się zgadzam w całej rozciągłości, tylko er Francji nie mają miernika
A skąd to wiesz? Ja bym się nie założył o kasę że nie mają podobnego. Poza tym
system fotoradarów i kamer mierzących prędkość na odcinkach pomiarowych nie
jest ( będzie ) oparty na fotoradarach Iskra i kamerach z Art Domu. Iskra ma
wadę bo nie robi fotki namierzonego samochodu. Poza tym o czym my rozmawiamy?
Nie znam nikogo kto dostał mandat za prędkość bo jechał z dozwoloną prędkością
albo wolniej.  --

Data: 2012-07-17 18:53:50
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 11:12, kogutek pisze:
A skąd to wiesz? Ja bym się nie założył o kasę że nie mają podobnego.

http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Radarowe-pomylki
Stąd?

Poza tym system fotoradarów i kamer mierzących prędkość na odcinkach pomiarowych nie
jest ( będzie ) oparty na fotoradarach Iskra i kamerach z Art Domu.

Ale straż miejska nagminnie uzywa Iskry z zestawem Video, jako FR.
http://emil-tv.pl/odc-43-radar-iskra/

Iskra ma wadę bo nie robi fotki namierzonego samochodu.
Robi jak się doposaży ją w zestaw video. Rozmawiamy o tym, że pokazuje
bzdury.

Nie znam nikogo kto dostał mandat za prędkość bo jechał z dozwoloną prędkością
albo wolniej.

Ja tak miałem dwa razy, jedną sprawę wygrałem , druga w trakcie, znajomy
tez Tomek miał w Lipnie i też wygrał, w sumie odkąd zbratałem się z
Emilem (emil-tv) poznałem takich osób osobiście kilkadziesiąt.

Data: 2012-07-18 15:47:48
Autor: kamil
On 16/07/2012 22:11, kogutek wrote:
[...]

Otóż to kogutek, śmiech ogarnia na widok polskich kar. W UK za przelot setką przez miasto sprawa automatycznie trafia do sądu, prawo jazdy na rok z głowy w 99% przypadków. W Polsce dostaniesz śmieszny mandacik, zapisze się na kurs odejmujący punkty i w dalej w dupie przepisy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 15:46:15
Autor: kamil
On 16/07/2012 17:38, anacron wrote:
[...]

Myślący człowiek mając dziurawą drogę zwolni. Idiota będzie zapierdalać szybciej niż po niemieckim autobanie, po czym zwali winę za wypadek na Tuska.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 15:47:26
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik kamil kamil@spam.com ...

Myślący człowiek mając dziurawą drogę zwolni. Idiota będzie zapierdalać szybciej niż po niemieckim autobanie, po czym zwali winę za wypadek na Tuska.

kolejny teoretyk....

Data: 2012-07-18 17:11:01
Autor: kamil
On 18/07/2012 16:47, Budzik wrote:
[...]

Skądże znowu, odwiedzając polskę jeżdżę przeważnie wolniej, niż gdzie indziej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 18:12:54
Autor: J.F
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
[...]

No nie calkiem.
Ja i teoretycznie kiedys liczylem, i w praktyce stosowalem ...

J.

Data: 2012-07-18 17:17:51
Autor: anacron
W dniu 2012-07-18 16:46, kamil pisze:
[...]

Myślący człowiek ma radar i jadąc po dobrej nawierzchni będzie wiedział,
że za łukiem drogi jest dziura, koleiny po czołgach, albo pobocze w
katastrofalnym stanie. Tak rozumiem.

Data: 2012-07-18 16:41:49
Autor: kamil
On 18/07/2012 16:17, anacron wrote:
[...]

Myślący człowiek wie, że jeśli przez ostatnich 10 kilometrów jechał w koleinach szorując jedną stroną po piasku bo pobocza brak, to szanse na to że droga w połowie zakrętu zrobi się gładka i szeroka są raczej mizerne. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 21:59:57
Autor: anacron
W dniu 2012-07-18 17:41, kamil pisze:
[...]

Powtórzę "...jadąc po dobrej nawierzchni..."

Data: 2012-07-16 22:53:58
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 16 Jul 2012 15:04:16 +0100, kamil wrote:

Jasssne. A potem postawią fotoradary na autostradach jak w GB.

To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
Polską a krajami zachodnimi.

Data: 2012-07-16 21:09:39
Autor: PK
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
Polską a krajami zachodnimi.

Zamiast się ciekawić, sprawdź :). Z samochodokilometrem może być
problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
źródłem jest UNECE:
http://tiny.pl/h4p5z

Przykład. We Francji jest mniej więcej 2 razy więcej jeżdżacych pojazdów
niż w Polsce. Mają jedne z najostrzejszych kar za wykroczenia drogowe
na świecie (choć nie tak skrajne jak w Skandynawii czy Szwajcarii).

Zabitych w terenie zabudowanym mają około 2-krotnie mniej niż my.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 21:38:45
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

[...]

z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

Data: 2012-07-17 00:11:52
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:38, Budzik pisze:
Zabitych w terenie zabudowanym mają około 2-krotnie mniej niż my.
z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

Bezkrytyczność. Moim skromnym zdaniem.

Data: 2012-07-17 07:16:26
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

A słownik masz w domu?

Przywołałem tylko dane (oficjalne). We fragmencie, który cytujesz, nie
ma Ĺźadnej mojej opinii.
Chyba że traktujesz tak zestawienie śmiertelności z karami, ale
to nie moja opinia tylko istniejąca korelacja.

Jeśli bardzo chcesz użyć jakiegoś mądrego terminu, to możesz to nazwać
manipulacją, ale ponieważ nie wyciągam wniosków, to nie muszę się
z niczego tłumaczyć :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:09
Autor: Budzik
[...]

ma żadnej mojej opinii.
[...]

bezkrrytycze zestawienie liczb, aby osiągnąc efekt wizerunkowy pomimo tego, że prawda jest zupełnie inna to właśnie demagogia.

To tak, jak polityk mówi, że po co było wydawać XX milionów na EURO, skoro XX jest potrzebne na żłobki.
Nawet jeżeli liczby XX są prawdziwe, całą wypowiedź jest demagogią.

To tak, jak polityk wypowiada się, na fali rozmów o śmierci Magdy, żeby podwyższyć karę do obowiązkowych 20 lat bo obecne minimum bodaj 8 to za mało. Nawet jeżeli liczby są prawdziwe, całą wypowiedź jest demagogią, co powie mu prawie każdy psycholog, bo problem nie jest w wysokości kary.

Data: 2012-07-17 11:01:19
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

bezkrrytycze zestawienie liczb, aby osiągnąc efekt wizerunkowy pomimo tego, że prawda jest zupełnie inna to właśnie demagogia.

Hahah. Ależ skąd. Demagogia to (na wypadek gdybyś jednak nie miał
słownika) działanie mające na celu zdobycie popularności i przychylności
poprzez kłamanie i składanie nierealnych obietnic. Pomińmy już kłamanie
i obietnice :). Czy ja moimi wypowiedziami próbuję zdobyć Twoją
przychylność?

Prawidłowo (przynajmniej co do sensu) byłoby:
"bezkrytycze zestawienie liczb, aby osiągnąc efekt wizerunkowy pomimo
tego, że prawda jest zupełnie inna to właśnie MANIPULACJA."

A wiesz czym jest zastąpienie słowa "manipulacja" słowem "demagogia"?
Jest manipulacją :). A jeśli starasz się o przyklask innych grupowiczów,
to i pod demagogię można to podciągnąć :).

To tak, jak polityk mówi, że po co było wydawać XX milionów na EURO, skoro XX jest potrzebne na żłobki.

To jest demagogia, ale ja Ci niczego nie obiecywałem!
Porównujesz to do mojej wypowiedzi, a nie zgadzasz się na porównanie
kierowcy polskiego i kierowcy niemieckiego?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:57:05
Autor: Budzik
[...]

ale z oczywiście.
Piszesz na ogólnie otwartym forum i próbujesz do swoich racji przekonać innych.
Skłądanie obietnic - jak najbardziej - sugerujesz (a wiec składasz obietnice), ze jak mandaty będą wyzsze to niebezpieczenstwo na drodze bedzie niższe.
Kłamstwo - nawet jeżeli nieswiadomie manipulujesz danymi - to też jest kłamstwo.

[...]

Nie ma to większego znaczenia dla sensu dyskusji.
więc nawet specjalnie nie będę się do tego odnosił.
Ale skoro chcesz - nie ma sprawy. Jesteś manipulantem.

patrz wyżej.

Data: 2012-07-17 14:01:40
Autor: J.F
[...]

Wcale nie. Jesli zlobkow nie ma, bo "brakuje pieniedzy", a jednoczesnie na Euro nie brakuje, to co jest chyba nie tak.
Co to wiadomo - jak powszechnie wiadomo wyborcy chca chleba i igrzysk, a nie zlobkow :-)

Demagogia moze byc mylenie adresatow - Euro to inicjatywa 4 prezydentow miast, kwot - nie kosztowalo "100 mld", bo wydatki na drogi byly w planach i powinny byc zrobione, budzetow - drogi pokrywal centralny, stadion Narodowy tez, a dwa stadiony miejskie miasta same.
Ale juz we Wroclawiu mozna spytac na co  zabraklo tego miliarda, ktory poszedl lub pojdzie na stadion  ...

J.

Data: 2012-07-17 14:33:18
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Ależ właśnie to jest demagogią.
Po pierwsze drogi które i tak trzeba budować.
Po drugie kwota która podaje się razem z dotacjami, ktore dostalismy celowo na konkretne wydatki.

Data: 2012-07-17 00:14:49
Autor: anacron
W dniu 2012-07-16 23:09, PK pisze:
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Ot przykład po Słowacji robię mniej więcej połowę tego co po Polsce i
policmajstrów z suszarkami widuję tam sporadycznie. W zeszłym tygodniu
po Słowacji zrobiłem około 700 km i nie widziałem żadnego. Jak
przekroczyłem granicę na odcinku niespełna 500km widziałem co najmniej
10 patroli z radarami. Teraz pod powyĹźszy obrazek podstaw dane ze swojej
ulubionej strony i wyciągnij wnioski.

Data: 2012-07-17 01:09:46
Autor: Tomasz Pyra

On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
Polską a krajami zachodnimi.

Zamiast się ciekawić, sprawdź :)

Nie dopisałem że chodzi mi o porównanie naszych autostrad z ich
autostradami.
Dwa poziomy wyżej mowa była o autostradach i już zapomniałem dopisać.

Bo że ogólnie wypadamy słabo to ja wiem, ale właśnie infrastruktura u nas
ogólnie dużo gorsza.
A ciekawe jak wypadamy jeżeli porówna się infrastrukturę podobnej jakości,
czyli np. autostrady.

A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.

Data: 2012-07-17 07:21:02
Autor: PK
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

ogĂłlnie duĹźo gorsza.
A ciekawe jak wypadamy jeżeli porówna się infrastrukturę podobnej jakości,
czyli np. autostrady.

A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.

W tej bazie akurat można wybrać tylko zdarzenia z autostrad, ale dane są
opóźnione (jak prawie wszystkie darmowe). Statystyki w 2010 roku dobrej
nie mieliśmy :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 07:55:49
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 01:09:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Ponoc u niemcow na autostradzie wypadkowosc 4x mniejsza na wozokm.

A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.

A u nas miedzy Wroclawiem a Opolem barierka gesto pogieta :-)

J.

Data: 2012-07-17 09:57:01
Autor: Budzik
[...]

niemożliwe - przecież tam nie ma ograniczenia prędkości. Trup musi ścieleć sięgęsto...

Data: 2012-07-17 10:02:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Podwyżka mandatów drogowych.
Hello J.F.,

Tuesday, July 17, 2012, 7:55:49 AM, you wrote:

[...]

A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.
A u nas miedzy Wroclawiem a Opolem barierka gesto pogieta :-)

I te ślady rozpaczliwych hamowań na lewym pasie...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-17 21:33:15
Autor: John Kołalsky
PodwyĹźka mandatĂłw drogowych.

Trol "PK" <kosu@nospam.pl>

[...]

Pewnie mają lepsze kursy ...

.....kroju i szycia

Data: 2012-07-18 21:45:14
Autor: Cavallino

Użytkownik "PK" <kosu@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnk090sk.gd9.kosu@localhost.localdomain...
On 2012-07-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

A jaka część ruchu odbywa się po drogach bezkolizyjnych liczyłeś?
Bo ja raczej tutaj szukałbym różnic w ofiarach....

Data: 2012-07-16 21:34:10
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Ale jak to porówywać?
Trochę jezdziłem ostatnio po Europie.
Niemcy - wjezdzam i jade 1.000 km autostrada.
Włochy - drogie autostrady ale jednak wszedzie autostrada, obwodnica Mediolanu - 4-5 pasów...
Francja - wszedzie poruszasz się autostradami.

Jak to porównać z naszą rzeczywistością?

Data: 2012-07-17 00:14:38
Autor: ToMasz
W dniu 16.07.2012 23:34, Budzik pisze:
[...]

w każdym liście nawijasz o drogach w Polsce. Czy zastanowiłeś się dlaczego u nas jest tak jak jest? Czy myślisz że politycy nie wiedzą jak porozwiązywać nasze - w tym z drogami - problemy? Oczywiście że wiedzą, do tego wystarczy móżdżek  nie leniwego licealisty+ kalkulator. problem jest w tym, że tego się nieda zrobić bez poparcia społecznego, a tego poparcia niema. niema bo nieroby musiałby iść do pracy, chorzy leczyć się swoje pieniądze, a emeryci żyć za to co odłożyli. Ilu polaków na to zarabia? 20%? trochę za małe poparcie.....

ToMasz

Data: 2012-07-16 23:37:01
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik ToMasz twitek4@.gazeta.pl ...

[...]

uwielbiam to - problemy całego świata rożwiazwne receptą na 100 słów.

A gdyby tak odwrócić pytanie - dlaczego tylko 20% zarabia odpowiednio?
Chyba nie chcesz powiedzieć, że pozostałe 80% jest leniwe?

Data: 2012-07-17 04:15:32
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 01:37, Budzik pisze:
[...]

A kto im broni zarabiać? No kto?

Data: 2012-07-17 00:18:59
Autor: anacron
W dniu 2012-07-17 00:14, ToMasz pisze:
[...]

Ale jak zlikwidują socjal to przegrają wybory, bo tych nierobów jest
więcej niż tych pracujących. Chcą być przy korycie, muszą utrzymywać
stan obecny udając, że coś robią...

Data: 2012-07-17 10:55:59
Autor: Xiant
[...]

Witam

Wskaz jednego, kompetentnego i uczciwego polityka w Polsce bedacego u wladzy ktory jakikolwiek sensowny program chce realizowac. Wszsytko stoi na glowie a Ty wyjezdzasz tekstami o nierobach :)
Pracy nie ma dla "nierobow" bo rzad realizuje interesy innych panstw zamiast dbac o gospodarke wlasnego kraju, chorzy sie nie lecza za swoje pieniadze bo sie ich okrada obowiazkowa skladka za ktora nic nie ma w zamian, emeryci nie odlozyli bo nikt spoleczenstwa tego nie uczyl a teraz pieniadze sie rozkrada na doplaty do prywatnych bankow ... tylko to co ma wspolnego z pl.misc.samochody ? :P

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-17 07:09:46
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Jak to porównać z naszą rzeczywistością?

Bardzo łatwo:

Killed Inside built-up areas                          2005    2006    2007    2008    2009    2010
Czech Republic (0.26)   503     427     442     444     ..      291
France (1.67)           1664    1342    1359    1235    ..      ..
Germany (2.1)           1471    1384    1335    1261    ..      1011
Hungary (0.26)          501     508     505     419     ..      272
Italy (1.56)            2588    2494    2269    2076    ..      1759
Poland                  2494    ..      2549    2499    ..      1812
Russian Fed. (3.67)     15948   ..      ..      13093   11783   ..
Switzerland (0.2)       137     124     141     135     ..      114

Dane pochodzą z bazy UN.
Liczby w nawiasach dopisałem sam - to stosunek populacji danego kraju
do polskiej.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 09:57:07
Autor: Budzik
Podwyżka mandatów drogowych.
Użytkownik PK kosu@nospam.pl ...

Bardzo łatwo:

Gratuluję "łatwego" podejścia do problemu.
W krajach typu Germany, Włosi, Francja (szawajcarii nie znam więc się nie wypowiadam) ruch tranzytowy jest wrzucony na autostrady.
Więc siłą rzeczy ruch w terenie zabudowanym jest ruchem zupełnie innym niż w Polsce.
W Polsce spora część ruchu w terenie zabudowanym to jest ruch przelotowy (bo przecież nie ma innej drogi, ktróą można by jechać)

I ty uważasz, że te sytuacje łatwo się porównują?
Mam wrażenie, że zamiast wyciągać wnioski z liczb, dopisujesz liczby do własnych wniosków.

Data: 2012-07-17 10:51:47
Autor: PK
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

I według Ciebie połowę wypadków w miastach powoduje tranzyt?
To ciekawe, że jak widzę wypadek, to najczęściej są to dwa "lokalne"
samochody i kierowcy ewidentnie jechali do/z pracy. Powiesz mi, Ĺźe
"gdyby nie tranzyt to byłoby luźniej i bezpieczniej"? :)

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo dużo wypadków! Pod tą estakadą!
Jak to wyjaśnić? :)

Podejście, które stosujesz, niektórzy naukowcy nazywają żartobliwie
nihilistycznym. Tzn. niby są jakieś dane, ale na pewno żadnych wniosków
nie można wyciągnąć, bo nic nie wiemy o świecie i tak dalej :D.
A ponieważ dane nie są nic warte, to lepiej podejmować decyzje
na podstawie swojego "widzimisię", bo o nim wiadomo wszystko :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-17 11:57:04
Autor: Budzik
[...]

samochody i kierowcy ewidentnie jechali do/z pracy. Powiesz mi, że
"gdyby nie tranzyt to byłoby luźniej i bezpieczniej"? :)

skoro wiesz, co ci powiem, to trzeba było od razu odpowiedzieć.
Ty jesteś jakiśfizyk z zawodu?
Weźmy dwie kulki o idealnej masie w próźni...
Ale życie to nie próźnia...

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo dużo wypadków! Pod tą estakadą!
Jak to wyjaśnić? :)

Serio pytasz, jakie są przyczyny wypadków na rondzie które ty znasz?
Może sam się podejmiesz?

Wyjazd na Wrocław, rondo przecinające ekspresówkę (poprowadzone pod nią).
Było już kilka wypadków.
I ja wiem dlaczego - jakiśbaran tak zaprojektował wiadukt, że podjeżdzając do ronda, do samego końca prawie nic nie widzisz.
Tylko cego to dowodzi?

Twoje twierdzenie jest takie, że autostrady i drogi ekspresowe nie wpłwają na bezpieczenstwo na drodze?
Dobrze rozumiem?

[...]

mylisz się, to że widzę, iż czesto ludzie posługują się liczbami w sposób tendendyjny, zupełnie nie przekłąda się na moje podejscie do liczb.

Ale nie bede podchodził bezkrytycznie do podawanych danych.

Zeby ci narysować :), podam przykłąd.

Ty twierdzisz, że kulki zielone czesciej uderzaja w siebie niz kulki niebieskie.
I robisz doswaidczenie.
W jednem wolrku masz kulki zielone i trzęsiesz workiem licząc zderzenia.
Natomiast kulki niebieskie dzielisz na dwa worki i też trzęsiesz.

Oczywiście wszystko ładnie przelicasz na objętośc worków, ilośc kulek itp.

I oczywiście doświadczenie potwierdza - zielone kulki "zderzaja się bardziej"
Tylko czy to prawda?

Data: 2012-07-17 15:44:52
Autor: J.F
UĹźytkownik "PK"  napisał w wiadomości grup
On 2012-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Ale tam nie masz "w miastach" tylko "w terenie zabudowanym".
Droga krajowa przez wies to tez teren zabudowany.

I tu jest ta roznica - jak chce nad morze, to mam kilkadziesiat wiosek i miasteczek do pokonania, i powinienem 500km przejechac z predkoscia 50km/h, a Niemiec dojezdza do autostrady i zajmie mu to 4h a nie 10, a jesli robi wypadki, to w innej kategorii.

A niedaleko mnie jest rondo z "tranzytem" puszczonym po estakadzie.
I wiesz co? Jest tam bardzo dużo wypadków! Pod tą estakadą!
Jak to wyjaśnić? :)

Ale to nie sa wypadki trafiajace do statystyk :-)

J.

Data: 2012-07-16 23:21:55
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:53:58 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

W Niemczech jest ponizej 4000 ofiar smiertelnych, czyli podobnie jak u nas.
A ludzi tam ze 3 razy wiecej, samochodow jeszcze wiecej i srednie przebiegi
smiem twierdzic ze jednak wyzsze niz u nas (ale to nie dlatego ze tam kazdy
30 tys przejezdza).

W UK jest ok 2000 ofiar, a ludzi tam jednak 60 mln.

A w Szwecji ponoc 270, mimo ze tam 10 mln ludzi mieszka.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Fajnie wygladaja wyniki z Afryki :-)

J.

Data: 2012-07-16 21:38:44
Autor: Budzik
[...]

bedziemy udawać, że bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem się bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególności?

Data: 2012-07-17 06:38:15
Autor: PK
On 2012-07-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
bedziemy udawać, że bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem się bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególności?

Na stronie, którą podałem w innym poście (UNECE) możesz oglądać
statystyki oddzielnie dla autostrad, obszaru niezabudowanego i obszaru
zabudowanego. Wiele to nie zmienia.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 22:47:36
Autor: J.F.
Podwyżka mandatów drogowych.
Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:46:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F,
[...]

Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

J.

Data: 2012-07-16 20:58:08
Autor: PK
On 2012-07-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

Dokładnie. Po co stawiać fotoradar na autostradzie, skoro można
np. na moście w Warszawie. Tam takich idiotów jadących 150 jest
na pęczki.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-16 23:01:16
Autor: nadir
Podwyżka mandatów drogowych.
Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
przekraczaja zdaza zwolnic.

No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

Na A2 koło Konina postawili, i to już dosyć dawno.
Nie wykluczone, że patent się przyjmie przy każdej bramce.

Data: 2012-07-22 20:32:36
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 16 Jul 2012 13:45:55 +0200, J.F napisał(a):

A dodatkowo - ITD zainstaluje wkrotce swoje fotoradarki. Dzis uszlyszalem ze na dolnym slasku po wakacjach i skonczy sie jechanie do Warszawy po 4 pasach setka przez wies :-)

Raczej ożywią się kontakty listowne z osobami za granicą :D

--

Podwyżka mandatów drogowych.